PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI Problem Çözme Yazılımlarının Sınırlılıkları Problem Çözme Yazılımlarını Seçme Ölçütleri Öğretme-Öğrenme Sürecine Entegrasyon Stratejileri
Problem insan zihnini karıştıran, ona meydan okuyan ve inancı belirsizleştiren her şey olarak tanımlanmaktadır. Bir öğrencinin sorun çözme becerisini kazanması, karşılaştığı bir sorunu tanıması, sorunu çözmek için strateji geliştirebilmesi, stratejiyi uygulamaya koyabilmesi ve sonucu değerlendirebilmesi anlamına gelir. Bunun için öğrencinin hem sorun çözme yöntemini bilmesi hem de sorunları çözmek için gerekli olan bilgilere sahip olması gereklidir.
Eğitim de kullanılmasının yanı sıra iş alanlarında da kullanımı yaygındır. Finansal hesaplamalarda, ince uydusal matematik hesaplamaları bunlarının başlıcalarıdır. Problem çözme yazılımlarının alanı gayet geniş ve çalışma verimi gayet fazladır.
Problem Çözmede İzlenmesi Gereken Basamaklar Bilgi ya da verileri kullanarak sorunu tanımlama Çözüme yönelik denenceler oluşturma Bu denenceleri sınama Soruna yönelik çözüm oluşturma
Problem Çözme Yazılımları Öğrencilerin bir dersin herhangi bir konusundaki problemlerin çözümünü öğretmeyi amaçlayan yazılımlar Öğrencilerin genel olarak sorun çözme becerilerini geliştirmeyi amaçlayan yazılımlar
Yararları Öğrenciye gerçek yaşamda karşılaşabileceği sorunlar üzerinde çalışma olanağı verir Öğrencilerin sorunla ilgili bilgiye kolay ve hızlı ulaşmasını sağlar Öğrencinin sorun çözme sürecinin hangi aşamasında hangi yanlışı yaptığını görmesini sağlar Öğrenciye çok sayıda sorun sunar böylece öğrenciye deneyim kazanmasında yardımcı olur
Sınırlılıkları Beceriler yerine kavramların konulması Etkili olup olmadığının bilinmemesi Doğrudan öğretimin olumsuz etkisi Transfer
Problem Çözme Yazılımlarını Seçme Ölçütleri Problem genellikle ilgi çekici ve meydan okuyucu formatta olmalıdır. Yazılımın dokümanı, öğrencilerin hangi özel problem çözme becerilerini öğrenmek istediğini ve bunları nasıl geliştireceğini açıkça belirtmelidir.
Problem Çözme Yazılımlarının Entegrasyon Stratejileri Doğrudan öğretimin tercih edildiği süreçlerde: Öğretmenler, problem çözme yazılımlarını doğrudan öğretime entegre ederken, şu adımlardan yararlanılır
Problem çözme becerisini tanımlama, kazanma, geliştirme Problemin türünü çözme Bilimsel yaklaşımı kullanma Adımları izleme ya da olayları geri çağırma Materyalleri belirlemek ve yazılımı gözden geçirme Gereken adımları gösterme Öğrencileri bilgilendirme
Oluşturmacı öğretimin tercih edildiği süreçlerde: (Oluşturmacı öğretimde öğrenci aktiftir) Öğrencilere yazılımı keşfedebilmeleri için zaman tanıma Her öğrencinin gereksinimine uygun yönlendirme ve destek oranını belirleme Doğru yanıt yerine düşünme sürecine vurgu yapma Yazılım etkinlikleri ile diğer problem çözme türleri arasında ilişkileri gösterme Öğrencileri gruplar halinde çalışmaya yönlendirme
örnekler http://www.oyuntak.com/oyunlar/mercekli-oda http://www.oyunskor.com/game.php?file=3674