Gesture – Based İnterfaces Filiz UZUN Yusuf ALTAY Fatma BÜLBÜL Hatice ELMA Merve KANTARCİ Yunus ARAS Gesture – Based İnterfaces Hareket Algılama Teknolojisi
Hareket algılama(Gesture-Based) Teknolojisi Bu projenin amacı bilgisayar ortamında çevre birimler kullanmadan (kol,silah, konsol araçları vs vs) sadece el, kol ve bacak hareketleriyle cihazları yönetebilme teknolojisine denir.
Ayrıca ses ayrı bir işletim için geçerlidir. Microsoft'un oyun severler için sunduğu bu teknolojinin özellikle, heycan verici macera aksiyon oyunlarda ilgi odağı haline geldiği görülüyor. Bu teknoloji el kol ve bacak hareketlerini algılayarak kızılaltı ışın yayan projektörlerle gerçekleşiyor. Bu ışınlar insan gözünün göremeyeceği dereceden ışıklardır.
Komutlar işletim sisteminin kalitesine bağlı olarak bir saniyeden çok daha az kısa bir zaman içinde, CMOS algılayıcılara ulaşmaktadır. 3 boyut grafiklerde gerçekleşmesi gerçekleşmesi gereken hızlı komutları ise bilgisayara ait olan yazılım sağlıyor. Işınlardan elde ettiği verileri CMOS algılayıcılarla komuta çevirip bu sayede komut olarak algılanılmasını sağlıyor.
Yani "kinect" sadece komutları ulaştırmakla sorumlu oluyor Yani "kinect" sadece komutları ulaştırmakla sorumlu oluyor. Microsoft'un sunduğu Kinect teknolojisi oyuna başlama komutu verilince kızılaltı ışın yaymaya başlıyor, çok kısa bir süre sonra oyuncunun baş gövde kol el bacak, ayak gibi kısımlarını oynattığında algılayabilme yeteneğine sahip oluyor. Kinect'in akıllı yazılım teknolojisi algılamayı daha kolaylaştırıp sorunsuz bir hale getirmiştir.
Kullanim Alanlari Google Maps uygulamaları Oyunlar Televizyonlar Akıllı telefonlar Oyun konsolları Ve bilgisayar işletim sistemleri ile uyumlu olarak çalışabilmekte, bilgisayarın kullanımını kolaylaştırmaktadır.
Flutter firması, web kamerası karşısında yapılan çeşitli hareketlere bilgisayar tarafından fonksiyon atayarak çeşitli işlevleri kullanılabilir hale getiren bir takım yazılımlar geliştirmiş. Bu sayede kamera karşısında yapılan her hareket, bilgisayar tarafından yeni bir işlem girişi olarak algılanabiliyor. Aslında bu teknoloji Mac OS X kullananlara tanıdık gelecektir çünkü iOSişletim sisteminde bulunan Kinect isimli uygulamanın sahibi Flutter. iTunes ve Netflix gibi yazılımları web kamerası ile kontrol eden yazılımların sahibi de yine Flutter.
Nintendo Wii ve Xbox 360'da kullanılan Kinect de yine Flutter imzalı Nintendo Wii ve Xbox 360'da kullanılan Kinect de yine Flutter imzalı. Birçok akıllıtelevizyonda var olan hareket algılama teknolojisi, Windows QuickTime için hareket kontrolü, Samsung Galaxy S4 için tanıtılan hareketli komut uygulamaları da bu listenin devamı olarak düşünülebilir. Telefondaki uygulama ile bu sayede web'de gezinme, çağrıları cevaplama ve çalan müziğin ses kontrolü gibi işlevler daha kolay bir şekilde gerçekleştirilebiliyor.
KAYNAKÇA http://www.teknolojioku.com/haber/kinect-nedir- 3537.html Erişim Tarihi:02.04.2014 http://www.elektrikport.com/haber-roportaj/google- hareket-algilama-teknolojilerini-gelistiren-flutteri-satin- aldi/8963#ad-image-0 Erişim Tarihi:02.04.2014