SAN MARCO KİLİSESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GEBZE ÇOBAN MUSTAFA PAŞA KÜLLİYESİ (1523)
Advertisements

AÇLI SEFERLERİ Sedat ALTAŞ.
RÖNESANS MİMARLIĞI FARNESE SARAYI TUBA GÜNEŞ
Hazırlayan Nehir Gülce ÇEŞMECİ 6-B NO 1
KONULAR LAURENZIANA KÜTÜPHANESİ CAPITOL ALANI CAPRAROLA VİLLASI GIULIA VİLLASI EKİN GAMZE YÖNEY
AVRUPA MİMARİSİ İL GESU KİLİSESİ AUGSBOURG BELEDİYE BİNASI
ROMANESK ÇAĞ ÖNCESİ BATI MİMARLIĞI
HİTİTLER · M.Ö 2000 yıllarında Anadolu’ya gelerek Kızılırmak çevresinde devlet kurmuşlardır. · Başkentleri Hattuşaş ( Boğazköy) şehridir. Çorum yakınlarındadır.
 BAŞKENTİ-KONSTANTİNOPOLİS  RESMİ DİLİ-LATİNCE  DİNİ-391 yılına kadar Antik Roma Dini, Sonra Ortodoks Hristiyanlığı ve Hristiyanlık  YÖNETİM-OTOKRASİ.
OSMANLI MİMARLIĞI.
Maddenin ölçülebilir özellikleri
Medeniyetlerin kesişim noktası
ÇALINAN HAZİNELERİMİZ
Tarafından yayınlanmaktadır.
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI (ROMANESQUE)
GOTİK MİMARİ BELÇİKA- HOLLANDA Mimarlık-2 Fatma GÜRHAN
TÜRKİYE NİN TARİHİ VE TÜRİSTİK YERLERİ
ANITKABİR.
Algürppsx En büyük Bizans kilisesidir. Eski kaynaklara göre, burada bulunan Roma döneminden kalma Artemis, Afrodit ve Apollon mabetlerinin kalıntılarından.
mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar
KONU : İtalyadaki kİlİseler ,almanya ve fransadakİ barok mimarİ
Tempietto Kilisesi, Roma
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI ALMANYA-İTALYA
ERKEN RÖNESANSTAN YÜKSEK RÖNESANSA GEÇİŞ
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
HAYALLER VE AŞIKLAR ŞEHRİ VENEDİK
GEÇ GOTİK MİMARLIK ( ) İSPANYA/PORTEKİZ.
KÜBRA GÜLTEN KAYNAKLAR: 1)Mimarlık tarihi ders notları 1
RÖNESANS DÖNEMİ SAN PİETRO KİLİSESİ.
Ders:Avrupa Mimarisi Konu:Ayasofya,Aya İrini Kilisesi,Aya Sergius ve Bacchus,Küçük Ayasofya Kilisesi,San Vitale Kilisesi Danışman:Yrd.Doç.Dr. Yasemin İNCE.
AGORA Antik şehirlerde ticari, resmi, adli ve dini fonksiyonları olan açık alanlardır. Izgara planlı şehirlerin yapılmaya başlaması sonucu İonia tipi agoralar.
SAN JAN KİLİSESİ EFES AZİZ JAN’IN MEZARI ÜSTÜNE BİR TÜRBE YAPILMIŞTI.
TARİHTE VATİKAN Vatikan eskiden oldukça büyük bir devletti.Toprakları km yi ,nüfusu da 3.5 milyonu aşıyordu.Daha sonra topraklarını komşu İtalya.
Sosyal Bilgiler BEYLİKLER DÖNEMİ
SALİH ZEKİ ANADOLU LİSESİ
TOPKAPI SARAYI. TOPKAPI SARAYI Osmanlı sultanlarının ikametgahı, devletin yönetim ve eğitim merkezidir. Fatih Sultan Mehmed Han tarafından
ÇİN İlk yaşam MÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
BİZANS MİMARLIĞI.
Konsruktivizm Sevara Rakhimova
ÇİN İlk yaşam İÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
BİZİM GÖZÜMÜZLE İSTANBUL
OSMANLI MİMARLIĞI.
MİMARİ TASRIM KURAM VE YÖNTEMLERİ
Ülkemizdeki Doğal ve Tarihi Güzellikler
ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
ÇOKGENLER.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
İSTANBUL’UN FETHİ Recep BOZKURT SLAYTIMIZ SESLİDİR.
,.
İSTANBUL’ UN FETHİ.
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
BİZANS RESİM SANATI.
Nuran BOYRAZ Tarih Öğretmeni HAÇLI SEFERLER İ (1096–1270) XI. yy.'ın sonlarından XIII. yy.'ın sonlarına kadar Hıristiyanların güçlenen Müslüman dünyasına.
LOGO Öğrenciler: Beyzanur Akdağ Songül Pulat Nazlı Doğan ADIYAMAN Danışman Öğretmen Haşim Taş.
ÜNİTE: TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK KONU: OSMANLIDA BİR MERKEZ
Eser İncelemesi Edirne Selimiye Camii
EDİRNE’NİN KÜLTÜR VE TURİZM POTANSİYELİ Balkan Yarımadası'nın güneydoğu kesimindeki Trakya Bölgesinde yer alan Edirne, Doğu-Batı ulaşım yolları üzerindeki.
^_^ …. Bslangıç  Bizans mimarisi, Bizans İmparatorluğu mimarisidir. İmparatorluk, Büyük Konstantin, Roma İmparatorluğu başkentini Roma'dan Byzantion'uma.
Sosyal Bilgiler Dersi 2. Ünite ADIM ADIM TÜRKİYE
ERKEN HİRİSTİYAN.
375’te Kavimler göçü sonucu Roma İmparatorluğunun ikiye ayrılması sonucu İstanbul’da kurulmustur. Bizanslılar, Yunan ve Helenizm kültürüyle yoğrulmuş,
AKDENİZ TURU-3.
ÇİN İlk yaşam MÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
KONYA SIRÇALI MEDRESE Konya Sırçalı Medrese ismini çini süslemelerinden almaktadır. Medrese II. Alaeddin Keykubad tarafından 1242 yılında inşa ettirilmiştir.
BODRUM CAMİİ (Bodrum Mesih Paşa Camii) MİRELAİON KİLİSESİ
PAGODA EVLERI ÇIN’IN FEODAL TOPLUMUNUN EKONOMIK VE KÜLTÜREL GELIŞIMININ TANG HANEDANı DÖNEMINDE DORUĞA ÇıKMASıNıN YANı SıRA MIMARLıK TEKNIĞI VE SANAT.
Efes. İlk çağlarda,Batı Anadoolu’nun en önemli şehirlerinden birisidir. Efesos, Ege Bölgesi kıyılarının hemen orta kısmında, Küçük Menderes (Kaystros)
DÜNYANIN YEDİ HARİKASI Mahir Kılıç 8/a 334. TAÇ MAHAL Babür İmparatoru Şah Cihan tarafından yaptırılan Taç Mahal, Hindistan’ın Agra şehrindedir. Şah Cihan’ın.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KIZ KULESi.  Tarihi ve farklı objektiflerden manzaralar...Geçmişi 2500 yıl öncesine dayanan bu eşsiz yapı, İstanbul`un tarihine eş bir tarih yaşamış.
Sunum transkripti:

SAN MARCO KİLİSESİ

San Marco bir Bizans kilisesidir San Marco bir Bizans kilisesidir.Cumhuriyetin devlet kilisesi olan kilise 1063 ve 1073 yılları arasında Avrupa ve Bizans karışımı bir tarzda inşa edilmiştir.Rönesans döneminde ve 17.yy da bazı değişiklikler yapılmış olan kilisenin süslemeleri olağanüstü derecede bol ve harikuladedir.

Zemini eğimli ve düzensizdir. Batı ucunda alçak bir narteks vardır Zemini eğimli ve düzensizdir.Batı ucunda alçak bir narteks vardır.Mozaikle kaplıdır ve kubbesinde pencereler açılmıştır.Merkezi kubbe 12,6cm çapındadır.Büyük payeler vardır.Kesişme yerindeki masif payeler kemerlerle açılmıştır.

Kiliseye eklenen narteks ve vaftizhane planı dikdörtgenleştirir Kiliseye eklenen narteks ve vaftizhane planı dikdörtgenleştirir.Absid giriş ekseni üstündeki bir nişin içindedir.Kilisenin duvarları tamamen renkli mermerlerle,tonoz ve kubbeler parlak mermer ve cam mozaiklerle kaplıdır.

Kilise, Bizans mimarisinde bir dönem sıkça uygulanan Yunan haçı planındadır.Dört eşit kolun herbiri bir koridor ve kolların kesişiminde oluşmuş bir orta açıklık planın esasını oluşturur.Her kol ve orta açıklık birer kubbe ile örtülüdür.Kubbeler pandantifler yardımıyla ayaklara ve sütunlara otururlar.

Yapının içinde kubbe içleri, pandantifler, kemer ve tonozlar dışta ise ön cephede yer alan kemer alınlıkları mozaikler tekniği ile resimlenmiştir. Zengin süslemeleri ve tavanındaki mozaiklerin altın tozundan yapılmış olması nedeniyle ‘Altın Kilise’ denilmektedir.

Meydana adını veren kilisede ise haçlı seferleri sırasında İstanbul’dan çalınan bronz atların kopyaları sergileniyor. Mimarlar Bizans’ın şark tarzını kullanmış kubbeleri ve mozaikleri ile tamamen eski İstanbul hatta cami havası hissedilir.

Ön cephede bulunan beş yarım daire şeklindeki bölümün herbirinde şehrin tarihi ile ilgili freskler yer alıyor.Biride Osmanlı sultanlarını gösteriyor. Kilisenin tam karşısında da kırmızı kare prizma şeklindeki tepesi üçgen çan veya gözetleme kulesi yer alıyor.

SAN MARCO MEYDANI

Venedik’in ana meydanı yani merkezidir. Tüm önemli ofisler burada ve 19. yy dan bu yana başpiskoposluk da burada bulunuyor.Venedik festivalleri burada düzenleniyor. Meydan uzunluğu 175 metre genişliği 82 metredir.Meydanın geçmişi 9.yy dayanmaktadır.O zamanlar meydan düklerin aldıkları kararları açıkladıkları kilisenin önündeki küçük bir alandı.

12. ve 13. yy da yapılan değişiklikler sonrası şehrin dini ve siyasi merkezi haline gelmiş. Meydanda taklar kurulmuş. Cenevizlilere veya Osmanlılara karşı zafer kazanmış komutanlar savaştan döndüklerinde kilisenin önünde onların şerefine törenler düzenlermiş.

Meydan günümüzde bir uygarlık merkezi olmayı sürdürmektedir Meydan günümüzde bir uygarlık merkezi olmayı sürdürmektedir.Napoleon’un San Marco Meydanı için “Avrupa’nın Salonu” dediği söylenir. Dünya’da bu kadar zarif orantılara sahip,üç tarafı revaklı muhteşem heykellerle çevrelenmiş trafiğe tamamen kapalı başka bir meydan yoktur.

Meydan aslında yamuk şeklindedir Meydan aslında yamuk şeklindedir.Dzensiz döşenmiş meydan zemini kiliseye doğru hafif eğimlidir. Girişte iki granit sütun vardır. Bunlar 1125 yılında Doğu’dan çalınıp kaçırılarak getirilmiştir.1172 yılında buraya yerleştirilmiştir Sütunların arasındaki alan 15.yy dan 18.yy ın ortalarına kadar suçluların idam edildiği bir meydan olarak kullanılmıştır.

GEÇ BİZANS MİMARLIĞI Bu çağda haçlı ordusu kenti tahrip ederek 1204-1261 yılları arasında Bizans’ta bir Latin devleti kurdu.Paleologlar ülkeyü yeniden ele geçirdiklerinde, Bizans çok fakirleşmişti , buna rağmen yoğun bie imar faaliyetine girişildi. Yunan haçı şeklinde muhafaza ediliyordu, fakat çizgiler incelmiş mimariye dikey elemanlar hakim olmuştu.

Dış cephe süslemesine herzamandan fazla önem verilerek , motifli tuğla tezyinat , sağır kemerler, kıvrımlı ve yüksek kubbe kasnaklarıyla binaların dış görüntüsüne hareket sağlandı. Naos ve Bema bölümleri önem kazanmıştı.Naostaki kubbe 4 kemer üstünde yükseltilmiş bu orta mekanı 3 tarafından at nalı gibi çeviren basık tonozlu bir dehliz meydana getirilmiştir.

Dehlizler ikişer sütunla orta mekandan ayrılırlar Dehlizler ikişer sütunla orta mekandan ayrılırlar.Naos abside doğru uzanır.Dışarıdan orta bölüm kübik bir kule gibi yükselir,yüksek kasnaklı ,zengin tuğla tezyinatlı kubbe bunun üstündedir.

BİZANS KENTİ Bugun bizans dediğimiz uygarlık Roma İmparatorluğu’nun varlığını Doğu topraklarında Hristiyanlaşarak sürdürmesinden ibarettir. M.E 7.yy da Yunanlılar tarafından kurulan Bizans kenti Sarayburnu’yla Gülhane Parkı arasındaki alanı kaplıyordu.

Daha sonra ikinci üçüncü ve son olarak dördüncü surlar yapılarak kara surları haliçten marmaraya kadar uzanmıştır.6.5 km uzunluğundadır. 5 kalınlıktaki surda 96tane dörtgen veya sekizgen 12m yüksekliğinde kule bu surların önünde kuleli ve daha alçak bir sur vardır.

Hipodrom Bizansın en önemli anıtlarındandı.Burada araba yarışları yapılıyordu.150.000kişi alan Hipodrom’da 40 tane oturma sırası vardı.İmparator locasına saraydan bir geçit yapılmıştı.Spinanın ortasında ünlü atletlerin koşu hayvanlarının heykelleri ve dikili taşlar yerleştirilmişti.

Çemberlitaş Büyük Konstantin tarafından Roma’dan getirildi.Üstünde İmparatorun altın yaldızlı bir heykeli vardı. Bizans sanatı tüccarlar tarafından Yunanistan Sırbistan Rusya Anadolu Kuzey Afrika ve Venedik’e kadar yayıldı.Fakat üslup bölgesel geleneklerin etkisinde kaldığı için Türkiye İtalya Yunanistan Makedonya Ermenistan Suriye Rusya ve Fransa’da değişiklikler yapıldı.