Stratejik Plan Formatı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ADAY ÖĞRENCİLER TANITIM KATALOĞU.
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
Eğitim Bilimleri Bölümü
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,

Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
TÜRK TORAKS DERNEĞİ 1.
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Misyon (1) Kocaeli ili ve çevresini içine alan bölgeye nitelikli göğüs cerrahisi hekimlik hizmeti verebilmek, Göğüs cerrahisinin daha spesifik ve ileri.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
Önsöz: tarihli 5018 sayılı “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nun 9. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
Kuruluş Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Şubat 1995’te Prof Dr Ayşe Sevim Gökalp’in Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde göreve başlaması.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi
İÇERİK DURUM ANALİZİ Tarihi Gelişim
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Mikrobiyoloji ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı Stratejik Plan Çalışması.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
İÇERİK GİRİŞ DURUM ANALİZİ Tarihsel Gelişim
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Yüksek kalitede standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
BIŞKEK, HAZIRAN FAKÜLTE HAKKINDA BILGILER Fakülte Hakkında Bilgiler Fakülte Dekanı: Prof. Dr. Ulan Brimkulov.
ARABAN İLÇE DEVLET HASTANESİ
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Sosyal Bilimler Enstitüsü Eylül- 2017
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Radyasyon Onkolojisi Anabilim Dalı Stratejik Planı

Stratejik Plan Formatı Misyon Paydaşlar Değerler Öz değerlendirme Güçlü yanlar Zayıf yanlar Fırsatlar Tehditler Vizyon Stratejik amaçlar Eğitim ve öğretim süreçleri Uygulama ve hizmet süreçleri Araştırma ve geliştirme süreçleri Yönetim süreçleri

Misyonumuz Çağdaş bilimsel gelişmeler ışığında ve iyi hekimlik ilkeleri doğrultusunda nitelikli sağlık hizmeti sunmak, Toplum odaklı sağlık hizmeti sunma becerisine ve evrensel değerlere sahip, kendini geliştirebilen, yetkin uzmanlar yetiştirmek, Ülkemizin ve bölgemizin ihtiyaçlarını dikkate alarak , evrensel düzeyde bilime katkıda bulunan araştırmalar yapmak, Kamu kurumu sorumluluğuyla toplum sağlığının geliştirilmesi ve çevre sorunları için öncü çabalar göstermektir

Paydaşlarımız Öğrenciler;öğrenci aileleri Araştırma görevlileri Öğretim üyeleri Tıp Fakültesi ve Hastane çalışanları Rektörlük Sağlık Bilimleri Enstitüsü Hemşirelik Yüksek Okulu Sağlık Meslek Yüksek Okulu Radyoterapi teknikerliği yüksek okulu Kocaeli Üniversitesine bağlı sağlıkla ilgili birimler Kocaeli Üniversitesinin diğer fakülteleri Eğitimini tamamlamış öğrenciler ve araştırma görevlileri Hasta ve hasta yakınları Bölgedeki sağlık ocakları ve devlet hastaneleri Bölgedeki sağlık Müdürlükleri Yerel medya Sanayii kuruluşları Bölge halkı Bölgedeki çevreyle ilgili kuruluşlar Kanser savaş dernekleri Büyükşehir ve ilçe belediyeleri Sağlık Meslek odaları Sivil toplum kuruluşları Diğer Tıp Fakülteleri Bölgemizdeki özel sağlık kurumları TUBİTAK TUBİTAK Marmara Araştırma Merkezi YÖK DPT Türk Tabipleri Birliği Uzmanlık Dernekleri YÖDEK Tıp ve Sağlık Eğitim konseyi Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Komitesi

Değerlerimiz Evrensellik İnsan ve hasta haklarına saygılı olma Tutarlılık Açıklık Bilimsellik Eşitlikçilik Ayrımcılığa duyarlılık Cinsiyete duyarlılık Çevreye duyarlılık Adalet Katılımcılık Ulaşılabilirlik/Erişilebilirlik İnsancıllık Yenilikçilik Toplumculuk Emeğe saygı Değişime açıklık

Öz değerlendirme Temel Yöntem: GZFT (SWOT) Analizi Kuruluş İçi Analiz Güçlü Yönler Zayıf Yönler Çevresel Analiz Fırsatlar Tehditler

Güçlü Yanlarımız İyi derecede motive, yeniliklere açık ve çağdaş değerleri benimsemiş genç akademik personel Nitelikli sağlıklı hizmeti sunumuna imkan veren bina ve teknolojik alt yapı Anabilim dalının hastane içinde, üniversite yerleşkesinde, eğitim ve hizmet birimlerinin bütünlük içinde olması İstanbul’a yakınlık nedeniyle nitelikli uzmanlık öğrencileri tarafından tercih edilir olması Yeterli hasta akışı Tıp Fakültesi kurumsal kimliğinin oluşmuş olması Genç bir anabilim dalı olması Kurum içi çalışma ortamının açık, katılımcı ve demokratik yapısı Akademik personelin tamamının tam gün çalışması Döner sermaye işletmesinin gelişme ve çalışanların gelirini arttırma amacında olması Yeniliklere açıklık Bölge halkınca benimsenmiş kurumsal kimlik, Yerel kurumlar (belediyeler, idari yapı ve sivil toplum kuruluşları) ile olumlu ilişki Kurum içi dinamik iletişim

Uzmanlık öğrencisi sayısının yetersizliği, Zayıf Yanlarımız Uzmanlık öğrencisi sayısının yetersizliği, Yoğun hasta yükü nedeniyle öğretim üyelerinin eğitime ve bilimsel çalışmalara gerekli zamanı ayıramaması, Yetişmiş insan gücü yetersizliği Araştırma görevlisi eğitiminin ulusal standardizasyon çalışmalarına (ÇEP) uyumlu olmaması ve araştırma görevlilerinin çalışma koşullarının ağırlığı Erasmus programının yeterli kullanılmaması Dosya, görüntü ve bazı laboratuar kayıtlarının elektronik ortamda olmaması Hastane ve dekanlık personelinin görev tanımının yapılmamış olması ve uygulama zorluğu

Fırsatlar ve Tehditler Hastane teknolojik eksiklerinin giderilmesi için ek kaynak yaratılması “Erasmus” vb programlar yoluyla genç akademik personelin yurt dışı deneyime sahip olma imkanı Tıp Fakültesinin sorunlarını bilen üniversite yönetimi TUBİTAK MAM ile olumlu ilişkiler Bölgesel sağlık kuruluşlarıyla olumlu ilişkiler Uluslararası ilaç firmalarının ilaç araştırmaları için merkez olma potansiyeli Çıkması beklenen tam gün yasası İstanbul’a yakınlık ve sosyoekonomik olarak gelişmiş ve dinamik bir bölgede olmak Tehditler Ülkenin genel politik gündeminin üniversiteler üzerine olumsuz etkisi YÖK’ün yapılanmasındaki belirsizlikler Sağlık politikalarındaki belirsizlik Hizmet sırasındaki şiddet ve yasal mevzuat nedenleriyle çalışma ortamının yeterince güvenli olmaması Araştırma görevlisi kadrolarının yetersizliği Endüstriyel çevre kirliliği

Vizyonumuz On yıl içinde bölgenin referans kanser tedavi merkezi haline gelmek ve bilimsel araştırmalar sıralamasında ülkenin önde gelen radyasyon onkolojisi bölümlerinden biri olmaktır.

Stratejik amaçlarımız

Eğitim ve öğretim süreçleri Uzmanlık öğrencisi eğitiminin, ulusal çekirdek eğitim programı ve tıp eğitimindeki çağdaş yaklaşımlar ışığında geliştirilerek, güncel tıp bilgisi ile donanmış, kanserli hasta tanı tedavi ve takip aşamalarını iyi bilen, problem çözme, kendi kendine öğrenme ve iletişim becerisine sahip, önceliği her durumda hastalarına hizmet olarak gören uzmanlar yetiştirmek, ulusal ve uluslar arası akreditasyona hazırlanmak.

Araştırma ve geliştirme süreçleri Araştırma kaynaklarının bir politika çerçevesinde verimli kullanılmasını sağlamak, Bilimsel araştırma kalitesini arttırmak, Akademik personelin niteliğini yükseltmek

Uygulama ve hizmet Hizmet alanları ve teknoloji düzeyindeki eksikliklerin giderilerek bölgede yaşayanların sağlık gereksinmelerini tam olarak karşılamak

Yönetim süreçleri Katılımcı, açık ve adaletli bir yönetim sistemi oluşturulmasını destekleyerek personelin verimliliğini ve memnuniyetini arttırmak

ÖĞRETİM ÜYELERİ İLE İLGİLİ BİLGİLER

Öğretim elemanı sayısı Prof - 3 Doç 2 Yrd Doç Öğretim görevlisi 1 Uzman Asistan 4

Öğretim üyesi başına ortalama aylık gelir Prof - 10.000 ytl Doç 7.000 ytl Yrd Doç 3.500 ytl 5.000 ytl Uzman 4.000 ytl

Öğretim üyesi başına düşen yayın sayısı SCI kapsamında 22/3 50/5 SCI kapsamı dışında yurtdışı 21/3 45/5 SCI kapsamı dışında yurtiçi 35/3 60/5 Kitap editörlüğü - 3/5 Kitap yazarlığı Kitap bölümü yazarlığı 3/3 10/5

Öğretim üyesi kongre katılımı Kongreye katılan öğretim üyesi sayısı / toplam öğretim üyesi sayısı X 100 %100 Ulusal 15 20 Uluslararası 5 10 Öğretim üyesi başına düşen ödül sayısı 2/3 10/5

ASİSTAN BİLGİLERİ

Asistan düzeyi Ortalama TUS puanı 60 65 Ortalama TUS dil puanı 80 Asistan tezlerinin belirlenme zamanı 2 Asistan sınavı sıklığı 1 Asistan başına ortalama aylık gelir 2.000 ytl 3000 ytl Kongreye katılan asistan sayısı / toplam asistan sayısı X100 - %80

Asistan eğitimi Öğretim üyesi dersi:....saat /hafta Asistan semineri... saat /hafta vaka toplantısı:....saat /hafta multidisipliner toplantı:....saat /hafta 5 6 2 4 10 8 ÇEP hazırlandı mı? evet Evet (Evetse) ÇEP’e uyuluyor mu ? Değişim programlarına katılan asistan sayısı / toplam asistan üyesi X100 - %100 SCI’de, diğer dergiler, kongre sunumları

PERSONEL BİLGİLERİ

hemşire 1 2 teknisyen 5 10 İki yıllık Radyoterapi okulu mezunu / toplam teknisyen sayısı 5/5 10/10 Önlisans tıbbi sekreter Lise tıbbi sekreter personel sayısı / Akademik personel sayısı x100 6/3 12/5 Kadrolu personel sayısı / toplam personel sayısı X 100 %100

DONANIM ve HİZMET SUNUMU

Sağlık hizmeti donanımı 1 linak 1 ct sim 1 braki (HDR) 1 IMRT 1 konvansiyonel simülatör 1 brakiterapi

Sağlık hizmeti sunumu -yıllık- Ayakta hasta sayısı Yatan hasta sayısı Brakiterapi sayısı Yatak doluluk oranı (%) Acil hastaların yatırılabilme oranı (%) 1000 50 120 100 20 1200 180 80

Sağlık hizmeti sunumu -aylık- Poliklinik sayısı / öğretim üyesi sayısı 600/3 1000/5 brakiterapi/ 10/3 15/5 Bir günde yapılan set-up sayısı /Günlük başvuru Bir günde muayene edilen hasta sayısı/ Polikliniğe günlük başvuran hasta sayısı 6/8 30/30 8/8

Yatak sayısı Yatak sayısı / asistan sayısı 6/1 20/4 Yatak sayısı / öğretim üyesi sayısı 6/3 20/5