‘’……eski dönemin hurafelerinden ve doğuştan var olan özelliklerimizle hiç de ilişkisi olmayan yabancı fikirlerden, doğudan ve batıdan gelebilen etkilerden.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Benzer yazıları okumuş olabilirsiniz ama bu çok farklı..
Advertisements

Laiklik Laiklik yalnızca devlet ve dinin birbirinden ayrılması anlamına gelmez ayrıca eğitim, kültür ve yasama alanlarının da dinden bağımsız olması.
Atatürk İlkelerinin Ortak Özellikleri
ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI TARİHİ
BAYRAMLARIMIZ Biz Türk’üz.Geleneklerimize bağlı bir milletiz.
DİL- KÜLTÜR İLİŞKİSİ
KAZANIMLAR 6.Atatürk'ün milliyetçilik ilkesinden yola çıkarak millî birlik ve beraberliğin önemine inanır. 7.Atatürk'ün "Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Türkiye.
KAZANIMLAR 14.Atatürkçü düşünce sisteminden yola çıkarak Atatürk ilke ve inkılaplarını oluşturan temel esasları belirler. 15.Atatürk ilkelerinin modern.
HAKLARIMIZ Kazanım: Sahip olduğu haklarını belirtir.
Lider dediğin; Hedefleri gibi Zafer zafer benimdir diyebilenin, muvaffakiyet, muvaffak olacağım diye başlayanın ve muvaffak oldum diyebilenindir.
TOPLUMSAL YAPIYI OLUŞTURAN ÖĞELER
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük MİLLİYETÇİLİK
BAYRAMLARIMIZ.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İNKILAPLARIN TEMEL KAYNAĞI
CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM ANLAYIŞI
Ziya Gökalp (23 Mart Ekim 1924).
Yüzyılımızın Sorunlarına Prof.Dr.rer.nat. D. Ali Ercan
ATATÜRK İLKELERİ.
YOZLAŞAN TÜRKÇE !!!.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE
TARİHİ OLAYLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
KAZANIMLARIMIZ Bireyde var olan adalet bilincini geliştirebilme.
MUSTAFA KEMAL’ E SUİKAST GİRİŞİMİ BİR DEVRİN ANALİZİ: NUTUK
ATATÜRK İLKELERİ. ATATÜRK İLKELERİ 1- Cumhuriyetçilik 2- Millîyetçilik 3- Halkçılık 4- Devletçilik 5- Lâiklik 6- İnkılapçılık.
Kumluca metem vatanseverlİk
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK ÇAĞDAŞLAŞMASI
Tarihin Faydalandığı Bilim Dalları
ATATÜRK’Ü ETKİLEYEN OLAYLAR
Kültür ve Dil Hüdayi Can Çankırı, 2014.
HARF İNKILABINDAN MİLLET MEKTEPLERİNE MİLLİ KÜLTÜRÜMÜZ AYDINLANIYOR
TÜRKİYE’NİN TURİSTİK DEĞERİ
MİLLİ BAYRAMLARIMIZ.
ATATÜRK’Ü ANLAMAK. ATATÜRK’Ü ANLAMAK.
Cumhuriyet Yeni Türk devletinin önder inkılapçılık bilime lider komutan devlet adamıdır. askeri siyasibağımsızlık.
KÜTÜPHANE VE İLGİ ALANI
Eğitim Alanındaki Yenilikler
Tarih Sunumu Tarihi Olayların Değerlendirilmesi
Aileye Karşı SEVGİ VE SAYGI
10 Kasım Atatürk’ü Anma Programı
ATATÜRKÇÜLÜK.
Tarih Sunumu Tarihi Olayların Değerlendirilmesi
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
ATATÜRK İLKELERİ Atatürkçülük, Türkiye’nin gerçeklerinden doğmuş bir düşünce sistemidir. Türk milletinin iradesiyle oluşmuş, tarihi bir gelişmenin ürünüdür.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İNKILAPÇILIK
MİLLİ (ULUSAL ) BAYRAMLARIMIZ
BAYRAMLARIMIZ Biz Türk’üz.Geleneklerimize bağlı bir milletiz.
KÜLTÜREL MİRASIN ÖNEMİ VE RESTORASYON SORUNLARI
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
TOPLUMSAL ALANDA YAPILAN İNKILAPLAR
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
KAHRAMANMARAŞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ OSMANLI TÜRKÇESİ.
TOPRAKLARIMIZIN PAYLAŞILMASI
5.ÜNİTE: ATATÜRKÇÜLÜK ATATÜRK İLKELERİ KAZANIM TESTİ
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
GÜZ-V: ÇAĞDAŞ DÜNYANIN TEMEL KAVRAMLARI Fransız İhtilalını Hazırlayan Sebepler Ortaçağ’da Avrupa (Karanlık çağ) Siyasi yapısı: Derebeylik Sosyal yapısı:
Milli Birlik, Vatan Sevgisi Ve Cumhuriyetin Önemi.
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Büyük Nutuk
KÜLTÜR AKTARIMINDA DİLİN ÖNEMİ
EGEMENLİK KAYITSIZ ŞARTSIZ MİLLETİNDİR.
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Yeni Dil, Yeni Tarih
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN TARİHİ
KUZEY EFTAL SESLİOKUYUCU
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Darülfünundan Üniversiteye
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
ZIYA GÖKALP (23 MART EKIM 1924). Ziya Gökalp, özellikle Milliyetçilik ve Türkçülük üzerine kaleme aldı ğ ı eserleri ile ünlenmiştir. 18 yaşında.
İslam kültür ve medeniyetinde yönetim anlayışının esasları.
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ
Sunum transkripti:

‘’……eski dönemin hurafelerinden ve doğuştan var olan özelliklerimizle hiç de ilişkisi olmayan yabancı fikirlerden, doğudan ve batıdan gelebilen etkilerden tamamen uzak, milli ve tarihi karakterimizle orantılı bir kültür kastediyorum. Çünkü milli dehamızın tam olarak gelişmesi ancak böyle bir kültür ile temin olunabilir.’’ (Utkan Kocatürk, Atatürk’ün Fikir ve Düşünceleri)

1928 yılında Afet İnan, Fransızca coğrafya kitabında Türklerin sarı ırktan ve ikinci derecede insan olduklarını yazılı görmüş ve bunun doğru olup olmadığını sormuştur. Bunun üzerine Atatürk, Batılıların Türklerin zengin bir kültüre sahip olmadıkları ve medeniyete katkıda bulunmadıkları iddialarına karşı, Türk tarihinin ayrıntılı bir şekilde araştırılması çalışmasını başlatmıştır.

Atatürk bu konudaki kararlılığını şu sözleriyle ortaya koymuştur: ‘’Büyük devletler kuran atalarımız, büyük ve kapsamlı uygarlıklara da sahip olmuştur. Bunu aramak, incelemek, Türklüğe ve dünyaya bildirmek bizler için borçtur.’’

1930 yılında Türk Ocaklarının Altıncı Kurultayı’nda, Mustafa Kemal’in isteği üzerine bir ‘’Türk Tarih Heyeti‘’ oluşturulmuştur. Bu heyetin üyeleri, Türk tarih ve uygarlığını bilimsel bir şekilde inceleme çalışmalarına başlamıştır. Bu çalışmalar kapsamında Mustafa Kemal, tarihle ilgili birçok kitap aldırmış, bilim adamlarıyla bu kitapları incelemiş ve kitaplardan yabancı dilde olanları Türkçeye çevirtmiştir. Çalışmanın sonucunda bir rapor hazırlatmıştır.

Bu çalışmaların sonunda ‘’Türk Tarihinin Anahatları ‘’ ve okullar için dört ciltlik bir ‘^’Tarih Kitabı‘’ hazırlamıştır. Bu kitapta Türk tarihi ve kültürünün zenginliğine değinilmiş; ilk Türk devletlerinden olan Hun, Kök, Türk, Uygurlardan Türkiye Cumhuriyeti’ne kadar Türk tarihi incelenmiştir. Bu çalışmalarda tarih boyunca Türklerin tıp, astronomi, coğrafya vb. alanlarda yetiştirdikleri bilim insanlarıyla dünya medeniyetine ve insanlığın gelişimine katkıları vurgulanmıştır.

‘’Kültür işlerimiz üzerine, ulusça gönüllerimizin titrediğini bilirsiniz, bu işlerin başında da Türk tarihini, doğru temelleri üstünde kurmak, öz Türk diline, değeri olan genişliği vermek için candan çalışmakta olduğumuzu söylemeliyim. bu çalışmaların göz kamaştırıcı verimlere erişeceğine şimdiden inanabiliriz.’’

Dinlemeyenlerimiz varsa 1 soru !! Türk Tarih Kurumu ve Türk Dil Kurumu’nun milli bir kimlik oluşturmamıza katkıları nasıl olmuştur ?

Türk Tarih Kurumu

İnsan topluluklarını millet yapan ve en önemli unsurlardan biri de ortak tarihe sahip olmaktır. Türkler, geçmişleri dolayısıyla da tarihleri oldukça eskiye dayanan bir ulustur. Ancak Türk tarihinin bu durumu, Osmanlı eğitim sisteminde göz ardı edilmiş ve milli bir tarih anlayışı benimsenmemiştir. Bu anlayışla bazı eğitim kurumlarında Osmanlı Tarihi dersleri okutulurken bazıların da ise İslam tarihi dersleri okutulmuştur.

Mustafa Kemal’in tarihe olan ilgisi Askeri İdadi yıllarında başlamış ve bütün hayatı boyunca devam etmiştir. Mustafa Kemal Türk tarihinin bütün yönleriyle araştırılması ve Türklerin, Türk ve dünya medeniyetine tarihimizin açıkça ortaya konulmasını istemiştir.

Yeni Türk Devleti’nin ulusal eğitime dayanan milli bir devlet olması, tarih eğitimi konusunda milli bir kimlik arayışını gündeme getirmiştir. Bu alandaki çalışmaların öncülüğünü ise Mustafa Kemal yapmıştır.

Atatürk’ün Türk Tarihi üzerinde durmasının nedeni, kuşkusuz tarihin, milli bilincin kuvvetlendirmedeki gerçeklere dayanan rolüdür. Türk Tarihi zengin bir tarihtir. Genç nesillere her konuda en iyi ilham verecek, güç verecek olaylarla doludur. İşte bu yüzden Atatürk, 12 Nisan 1931’de “Türk Tarih Tetkik Cemiyeti”nin kurulmasında titizlikle çalışmıştır.

Türk Tarih Kurumu’nun Amaçları : • Türk tarihini bilimin en yeni verilerine dayanarak yeniden incelemek • Türkiye'nin dünya medeniyetine olan katkısını meydana çıkarmak • Ayrıca Avrupa’da sözde bilim adamları tarafından Türklerle ilgili ortaya atılan aşağılayıcı iddiaların çürütülmesine de ihtiyaç vardı.

Mustafa Kemal tarih konusundaki çalışmaların niteliğiyle ilgili düşüncelerini şu sözlerle dile getirmiştir: ‘’ Tarih yazmak tarih yapmak kadar mühimdir, yazan yapana sadık kalmazsa, değişmeyen hakikat insanlığı şaşırtacak bir mahiyet alır.’’

“Evvelâ millete tarihini, asîl bir millete mensup bulunduğunu, bütün medeniyetlerin anası olan ileri bir milletin çocukları olduğunu öğretmeliyiz.” (1930) “Türk milleti, tarihinle övün, çünkü senin ecdadın, medeniyetler kuran, devletler, imparatorluklar yaratan bir mevcudiyettir.”

Türk Dil Kurumu

Dil; insanların duygu ve düşüncelerini ifade ettikleri milli bir kültür öğesi olarak millet olabilmenin en önemli unsurlarından biridir. Milli bir devlet kurma çabasında olan ve bu amaçla da dilin gelişmesine oldukça önem veren Atatürk 12 Temmuz 1932’de Türk Dil Kurumu’nu (Türk Dili Tetkik Cemiyeti) kurdu.

Türk Dil Kurumu’nun Amaçları: • Türk tarihinin doğru kaynaklara ve belgelere dayanarak araştırılması ve gün ışığına çıkarılması • Türk tarihinin milliyetçilik esaslarına göre araştırılması • Türk milletine milli bilinç ve birlik duygusunu aşılamak • Türk tarihini gençlere öğreterek sevdirmek ve Türklerin kökeninin araştırılması

‘’Zengin sözlüğümüzün toplandığı gün, milli varlığımız en kuvvetli bir dal kazanacaktır. Bizim milliyetçiliğimizin esası dil birliğinin korunmasıyla mümkün olacaktır.’’

NOT: Türk Dil ve Türk Tarih Kurumu’nun kurulması milliyetçilik ilkesine yönelik inkılaplardır.

NOT:

KONU SONU !