FOCUS
Focus oyunun temelini atmak için en önemli adımdır Focus kendinizi ifade etmek için bir fırsattır Focus oyun fikrinizi tartışmaya açmak böylece artı ve eksi yönlerini görmenizi sağlar
Sorularla ADIM ADIM… Oyunun öne çıkan tarafı nedir? Fikrinizin sizi neden heyecanlandırdığı sorusu önemlidir. Özgün bir fikir mi? İyi bir oyun için yaratıcı fikir yeterli mi?
Oyunun amacı nedir? Araba yarışını birincilikle bitirmek Aynı renkteki topları yan yana getirmek Düşmanları öldürmek Karşı takıma gol atmak
Benzerleri yapılmış bir oyun mu? Evetse oyuna getirilen yenilik nedir?
Oyunun TÜRÜ NEDİR? Spor Çok oyunculu platform oyunu Zeka oyunu Strateji türü Aksiyon Third-Person Shooter (üçüncü şahıs nişancı) Rol oynama Simülasyon
Hitap ettiği yaş aralığı nedir?
Oyun oyuncuya ne kazandıracak? Aklın sınırlarını zorlayacak bulmacalar çözmesi Nefes kesici bir maceraya atılması Oturduğu yerden inekten süt sağması Dikkatli araba sürmeyi
Oyun oyuncuda nasıl bir duygu uyandırmayı hedefliyor? Heyecan Korku Adrenalin Nostalji Eğlence Komedi Özgüven Başarı
Oyunu biricik kılan nedir? Diğer oyunlardan farkı nedir?
Oyuncu oyun üzerinde ne tür kontrollere sahip olacaktır?
SUB-FOCUS Sub-focus nasıl bir teknikle oyunu tasarlayacağınız konusunda fikrinizin netleşmesi için bir avantaj oluşturabilir. Tek başına sub-focus oyun tasarımı için kullanılmamalı. Sub-focus oyunun görselleri, ses tasarımı ve hangi tuşlarla oynandığı gibi bilgileri içerebilir.
Görsel Yüksek kontrast Monokromatik (tek renkli) Specular Effects (yansıtıcı) Aydınlık-karanlık Yemyeşil bir çevre,çöl Cartoon 2 boyutlu yandan görünümlü
FocuS’u Oluştururken… Bir fikre karar verdiğinizde oyuna bir isim verin. Fikriniz sade olsun fakat bu sadelik sıkıcı olmayı da beraberinde getirmesin Değiştirdiğiniz bölümün özgün fikri tümüyle değiştirmemesine dikkat edin.
FocuS’u Oluştururken… Storyboard çizimleri fikrinizi somut hale getirir, anlaşılmayı kolaylaştırır. Karar verilen oyun konusunda ekibin hemfikir olması motivasyon açısından önemlidir Focus’u oluştururken ekipteki her bireyin fikrinden faydalanın bu hem size kolaylık sağlayacaktır hem de ekip ruhunu diri tutmak açısından önemli olacaktı
Focus bir pazarlama stratejisi değildir! Focus’u istediğiniz zaman değiştirme özgürlüğüne sahipsiniz
Bunlardan KAÇININ! Tek başına iyi bir özellik gibi görünen fakat focus ile uyumlu olmayacak fikirleri dahil etmek Oyuna bir çok özellik katayım derken birbiriyle çelişen, konsepti değiştiren fikirler Yabancı kavramlarla anlaşılmayı zorlaştırmak Focus’da başka oyunlardan bahsetmek Okuyucunun anlayabileceği türden zor örnekler
Bunlardan KAÇININ! Hikayenin değiştirilebileceği gibi ifadeler Fikir konusunda muğlak olmak Gereksiz detaylar Oyunun hikayesine değineyim derken roman yazmak Yapım zorluğunu dikkate almamak (bütçe, zamanlama, teknolojik altyapı)