FOCUS.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kemal BAŞARAN Basketbol Antrenörü
Advertisements

İKTİSAT Girişimcilik - Sıfırdan Başlamak -.
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
Özyavru Elektrik İdari Binası
PowerPoint Slayt Hazırlama
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
HENTBOLDE ADAMA DÖNÜK 3:2:1 SAVUNMA SİSTEMİ VE İLKELERİ
Görsel / Uzaysal Zeka.
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
Toplumsal Tabakalaşma
DIGITAL SIGNAGE ÇÖZÜMLERİ
Tasarım Aşamaları.
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
Açık İnovasyon ve Fikri Varlıklar Sertaç Köksaldı İnovasyon ve Sınai Mülkiyet Hakları Konferansı 4 Aralık 2009.
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ. Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
GÖKAY GÖKTAŞ.  Hollywood, iyi belirlenmiş hedeflerle birlikte iyi bir sisteme sahiptir. Film yapımcısı filmin nasıl yapılacağını bilir. Film yapım aşamasındayken.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
21.Yüzyılın etkileşimli Futbol eğlence programı !
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
ENDÜSTRİYEL TASARIM.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM.
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
OYUN ANALİZİ HAZIRLAYAN: MERVE SAYAR. TANITIM Tasarımcı: Will Wright Yapımcı: Maxis Yayımcı: Electronic Arts Yıl: 2000 Tür: Strateji / Yaşam Simülasyonu.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Poster tasarımları resimlerle desteklenmelidir Yazılar acık ve net olmalıdır. Yazı tipleri okunur olmalıdır . Başlık olmalıdır. Fazla yazı kullanılmamalıdır.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
 BOKEMON NEW WORLD.   Oyuna Genel Bakış  Oyun Mekanikleri  Oyun Görselleri  Ses ve Müzik  Teknik Analiz İçindekiler.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
MULTI-PLAYER TOLGA KAYNAROĞLU. Multiplayer nedir? Internete bağlı oyuncuların sanal dunyada birbirleri ile iletişime geçerek oynayabilecekleri oyun tipi.
TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.
FOCUS Akla gelen oyun fikrinin, bireysel etkileşim sürecinden başlayıp oyun fikrinin netleşip yazılmaya başlandığı tüm süreçleri içine alan,bir süreçtir.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi
1. KUŞAK DÜZEN.
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
REKLAM.
GÖRSEL TASARIM.
Hazırlayan: Muharrem Toptaş.  Dört farklı çeşit sanal joystick türü bulunmaktadır. Bunlar;  Statik ve dinamik kontrol  Her zaman görünen kontrol 
I. Bölüm FUTBOL OYUN TEKNİKLER * FUTBOL (Toplu) OYUN TEKNİKLERİ:
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
Doç. Dr. Gülten HERGÜNER. EĞİTİMDE OYUNUN KULLANILMASI  Oyun, bir eğitim aracıdır. Öncelikle temel eğitimin bütün dallarında ve beden eğitimi ve sporda.
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Sorumlu Mahalleler Projesi İş Planı Eğitimi Bu proje T. C
Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
Yaratıcı Drama.
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
Robot Prenses ve Zombi Cüceler
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
V. Ünite Sanat Felsefesi ESTETİK.
Sunum transkripti:

FOCUS

Focus oyunun temelini atmak için en önemli adımdır Focus kendinizi ifade etmek için bir fırsattır Focus oyun fikrinizi tartışmaya açmak böylece artı ve eksi yönlerini görmenizi sağlar

Sorularla ADIM ADIM… Oyunun öne çıkan tarafı nedir? Fikrinizin sizi neden heyecanlandırdığı sorusu önemlidir. Özgün bir fikir mi? İyi bir oyun için yaratıcı fikir yeterli mi?

Oyunun amacı nedir? Araba yarışını birincilikle bitirmek Aynı renkteki topları yan yana getirmek Düşmanları öldürmek Karşı takıma gol atmak

Benzerleri yapılmış bir oyun mu? Evetse oyuna getirilen yenilik nedir?

Oyunun TÜRÜ NEDİR? Spor Çok oyunculu platform oyunu Zeka oyunu Strateji türü Aksiyon Third-Person Shooter (üçüncü şahıs nişancı) Rol oynama Simülasyon

Hitap ettiği yaş aralığı nedir?

Oyun oyuncuya ne kazandıracak? Aklın sınırlarını zorlayacak bulmacalar çözmesi Nefes kesici bir maceraya atılması Oturduğu yerden inekten süt sağması Dikkatli araba sürmeyi

Oyun oyuncuda nasıl bir duygu uyandırmayı hedefliyor? Heyecan Korku Adrenalin Nostalji Eğlence Komedi Özgüven Başarı

Oyunu biricik kılan nedir? Diğer oyunlardan farkı nedir?

Oyuncu oyun üzerinde ne tür kontrollere sahip olacaktır?

SUB-FOCUS Sub-focus nasıl bir teknikle oyunu tasarlayacağınız konusunda fikrinizin netleşmesi için bir avantaj oluşturabilir. Tek başına sub-focus oyun tasarımı için kullanılmamalı. Sub-focus oyunun görselleri, ses tasarımı ve hangi tuşlarla oynandığı gibi bilgileri içerebilir.

Görsel Yüksek kontrast Monokromatik (tek renkli) Specular Effects (yansıtıcı) Aydınlık-karanlık Yemyeşil bir çevre,çöl Cartoon 2 boyutlu yandan görünümlü

FocuS’u Oluştururken… Bir fikre karar verdiğinizde oyuna bir isim verin. Fikriniz sade olsun fakat bu sadelik sıkıcı olmayı da beraberinde getirmesin Değiştirdiğiniz bölümün özgün fikri tümüyle değiştirmemesine dikkat edin.

FocuS’u Oluştururken… Storyboard çizimleri fikrinizi somut hale getirir, anlaşılmayı kolaylaştırır. Karar verilen oyun konusunda ekibin hemfikir olması motivasyon açısından önemlidir Focus’u oluştururken ekipteki her bireyin fikrinden faydalanın bu hem size kolaylık sağlayacaktır hem de ekip ruhunu diri tutmak açısından önemli olacaktı

Focus bir pazarlama stratejisi değildir! Focus’u istediğiniz zaman değiştirme özgürlüğüne sahipsiniz

Bunlardan KAÇININ! Tek başına iyi bir özellik gibi görünen fakat focus ile uyumlu olmayacak fikirleri dahil etmek Oyuna bir çok özellik katayım derken birbiriyle çelişen, konsepti değiştiren fikirler Yabancı kavramlarla anlaşılmayı zorlaştırmak Focus’da başka oyunlardan bahsetmek Okuyucunun anlayabileceği türden zor örnekler

Bunlardan KAÇININ! Hikayenin değiştirilebileceği gibi ifadeler Fikir konusunda muğlak olmak Gereksiz detaylar Oyunun hikayesine değineyim derken roman yazmak Yapım zorluğunu dikkate almamak (bütçe, zamanlama, teknolojik altyapı)