HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012
“Kaynak Kontrol Yöntemleri ve Becerilerinin Arttırılması” PROJE ADI: Temel düzeyde mesleki eğitim almakta olan öğrenciler(IVT) PROJE KAPSAMI: TR1-LEO PROJE NUMARASI:
Harmancık 75.Yıl Çok Programlı Lisesi PROJE SAHİBİ KURUM: Büyükorhan Çok Programlı Lisesi Gemlik Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi KATILIMCI ORTAKLAR: 21 KABUL EDİLEN KATILIMCI SAYISI: 3 KABUL EDİLEN REFAKATÇİ SAYISI:
28944 KABUL EDİLEN HİBE TUTARI (EURO): 26 Şubat 2012 – 17 Mart 2012 PROJE UYGULAMA TARİHİ: Almanya –Berlin PROJE YERİ:
PROJENİN İÇERİĞİ Proje, Metal Teknolojisi Alanı Kaynakçılık Dalında öğrenim gören 11. ve 12. Sınıf öğrencilerinin mesleki yeterliliklerini geliştirmeye yönelik yurt dışında yapılan çalışma ve staj ziyareti şeklindeki hareketlilik programını içine alan Leonardo Da Vinci programı kapsamında gerçekleşmiştir.
PROJENİN AMAÇLARI Yurt içi ve yurt dışında kaynaklı üretim yapan sanayi ve iş kollarında ihtiyaç duyulan, performansı yüksek, kalite sistemlerine uygun, kalifiye ara iş gücünün yetiştirilmesine katkıda bulunmak, Hayat boyu öğrenme programının amaçlarına uygun nitelikte çalışmalarda bulunmak, Mesleki eğitimin kalitesini arttırarak ve öğrencilerimize fırsat eşitliği sunarak Harmancık ve Büyükorhan bölgesindeki eğitim kaynaklı göçlerin önüne geçmek,
PROJENİN AMAÇLARI Yurtdışında faaliyet gösteren sanayi kuruluşlarının fiziki ortamlarının ve çalışma şartlarının görülmesini sağlayarak mesleki etik konusunda bir farkındalık oluşturmak, Öğrencilerimizin yurtdışında alıcı ortak ülkede yapacağı yerleşme faaliyeti sonrasında edineceği dil tecrübesi, mesleki ve kültürel bilgi, deneyim, tavır ve becerilerinin istihdamlarına katkıda bulunmasını sağlamak, Kurumlar arası işbirliğini geliştirerek mesleki eğitimde ve uygulamada yer alan farklılıkları gözlemleyerek, ortak bir terminoloji çerçevesinde uluslararası standartların gelişmesine katkıda bulunmak.
PROJENİN UYGULANMASI Yurt dışına çıkış öncesi öğrencilerimize gerekli duyuruları yapıp, projede yer alan seçim kriterlerine göre oluşturduğumuz komisyonla katılımcıları seçtik. Seçilen öğrencilerimizin kültürel hazırlıklarını ve yabancı dil hazırlıklarını planladık. Öğrencilerimiz Bursa’da Energie Language Center’da 100 saatlik yabancı dil eğitimi aldılar.
PROJENİN UYGULANMASI Yurt dışına çıkış öncesi banka, pasaport, izin, noter, seyahat sigortası gibi işlemleri ilgili resmi ve özel kuruluşlara giderek tamamladık. Bu arada yurt dışı ortağımızla konaklama, ulaşım, yeme-içme, çalışma programı ve kültürel gezileri planlayarak son şeklini verdik.
PROJENİN UYGULANMASI 26 Şubat 2012 tarihinde Almanya’nın Berlin şehrine 21 öğrenci ve 3 refakatçi öğretmenden oluşan grubumuzla geldik. Konaklama yerimize ulaşıp yerleştikten sonra şehri tanımak için rehberimiz eşliğinde gezi turu gerçekleştirdik. Sonraki günlerde, çalışma planımıza uygun olarak daha önce belirlediğimiz gruplara ve görev dağılımlarına göre staj faaliyetlerimizi gerçekleştirdik.
PROJENİN UYGULANMASI Hafta sonları çalışma notlarımızı ve haftalık faaliyetlerimizi gözden geçirerek rapora dönüştürdük. Arta kalan boş zamanlarımızda şehrin günlük sosyal yaşamını gözlemleyebilmek amacıyla rehber eşliğinde kültürel geziler gerçekleştirdik.
PROJENİN SONUÇLARI Katılımcılar, Almanya’da proje ortağı kurumla birlikte farklı işletmeleri ve bir meslek okulunu görme fırsatı buldular. Görülen kurumlarda mesleki eğitim açısından ortak payda, bilgi ve kültür paylaşımı sağlandı. Özel sektör ve sanayinin mesleki eğitimle iç içe bir yapıda olduğu, bireylerin mesleki eğitime yönelmeleri için birçok kurumun ortak çalışmalar içinde bulunduğu gözlendi.
PROJENİN SONUÇLARI Mesleki eğitime verilen önemin çok ciddi şekilde kendini hissettirdiği, bunun bir devlet politikası olduğu, İşletmelerin teknolojik alt yapı ve iş güvenliği konularında ülkemizde aynı büyüklükteki işletmelere kıyasla daha ileride oldukları, Ülkemizde mesleki eğitimde yararlanabileceğimiz iyi uygulamaların olduğu gözlemlendi.
PROJENİN SONUÇLARI Yabancı dilin ne kadar önemli olduğu özellikle yurt dışında daha çok anlaşıldı ve farklı kültürel değerlere sahip farklı milletlerden insanların bir arada uyum içerisindeki yaşamı dikkatimizden kaçmadı. Bireyin ön planda tutulduğu bir yaşam tarzının hakim olduğu, sosyal hayatın belirli kurallara bağlı bir düzen içerisinde devam ettiği gözlemlendi.
PROJENİN SONUÇLARI Ulaşımda raylı sistem, toplu taşıma, şehir planlaması ve çevre temizliği gibi yerel yönetimi ilgilendiren hizmetlerde Türkiye’den daha ileride olduğu, Eğitim sisteminde bizdeki gibi yükseköğretime geçiş sınavının olmadığı, ortaöğretim başarısına göre akademik veya mesleki alanlara yönlendirmelerin yapıldığı gözlemlendi.