IV. DERS: Medyanın Toplumsal Konumu ve Medya ile İlişkiler HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ
Advertisements

MEDYA Medyayı Tanımak - Haber ve Unsurları -.
SIGN İSTANBUL 2011 Uluslararası 13. Açıkhava Reklamcılığı Fuarı ARALIK 2011 TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi İSTANBUL.
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya ve Meslek Ahlak İlkeleri -
MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ
KYF II. DÖNEM HİBE PROGRAMI ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
HALKLA İ L İ ŞK İ LER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKN İ KLER İ HAFTA V.
REKLAMCILIK Hafta 5.
5. Dünya Su Forumu bir sonraki Forumun programını oluşturma ortaklık WWC-Türkiye-Uluslar arası paydaş başlangıç toplantısı İstanbul– 19 Mart 2007.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
ÜNİTE: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ KONU: KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
Enformasyon İlim ve teknolojinin gelişmesi ile birlikte bir kaynaktan çıkan bilgi başkaları tarafından zaman kaybedilmeden kullanılmak istenmesi, haberleşme.
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
HAFTA I.
İnternet Gazeteciliği ve Yeni Medya
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
TELEVİZYON GAZETECİLİĞİ VE SAĞLIK İLETİŞİMİ Esra Kazancıbaşı Öztekin.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Ünite Portfolyo Sunumu
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
MESLEKLER Hazırlayan: musa bayraktar. MESLEKLER AVUKAT GAZETECİ HALKLA İLİŞKIİLER.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İstanbul Üniversitesi Mezun Takip Sistemi EYOKA
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Aileler için bir kültür kaynağıdır Çocukların düşünce alanını genişletir Çocukları düşünmeye teşvik eder Çocukların estetik zevklerini geliştirir Çocukların.
Prof. Dr. Bülent Yılmaz Hacettepe Üniversitesi
HALKLA İ L İ ŞK İ LER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKN İ KLER İ HAFTA VII.
Westley ve maclean kuramı
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Gazetecilik Araştırmaları Utanıyorum Ama Gazeteciyim
360° Pazarlama İletişimi
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
Medya Türleri, Medya Araştırmaları
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
İletişim Bilimine Giriş
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İlkeleri.
İZİNLİ PAZARLAMA.
Reklam ve Halkla İlişkiler
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
Yeni İletişim Teknolojileri ve Etik
KUŞ GRİBİ VE İNSANA TESİR EDEN SALGINA HAZIRLIK VE MÜCADELE PROJESİ Hayvan Sağlığı Bileşeni İnsan Sağlığı Bileşeni Kamuoyu Bilinçlendirme ve Koordinasyon.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Sağlık iletişimi ve Kuramları
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 6. Hafta*
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Tanıtım Çalışma Grubu
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
Halkla İlişkiler ve Medya İlişkileri 7. Hafta
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Sunum Teknikleri - Prof.Dr. Durmuş Dündar Arş.Gör. Nurten Çalışkan
SOSYAL MEDYA VE ETKİLERİ. Sosyal Medya Nedir? En basit tabiriyle sosyal medya; Haber, içerik ve bilgi paylaşma, okuma ve keşfetme alışkanlıklarının değişmesidir.
RENAULT CLIO ‘ANNE BEN VARDIM’ TEKNOLOJİSİ
Medya Planlaması ve Stratejisi
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

IV. DERS: Medyanın Toplumsal Konumu ve Medya ile İlişkiler HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

IV.a) Medyanın Toplumsal Konumu HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

Araç ve Aygıt Kavramları HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

Aygıtlar ve Toplumsal Ağ HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

Medyanın Toplumsal Konumu HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

Bir Metin Olarak Medyalar HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

Bir Aygıt Olarak Medyalar HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

Bir Kurum Olarak Medyalar HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

IV.b) Medya ile İlişkiler: Yüzyüze İletişimden, Kitle İletişimine HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

Medya ile ilişkiler; medya kuruluşlarındaki kişi ve gruplarla mesaj alışverişi ve etkileşim içerisinde bulunulması sürecidir. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

Halkla ilişkilerci, kurumun amaçlarını gerçekleştirmek için çalışır, ama aynı zamanda da, bunu yaparken, medyanın haber alma gereksinimini karşılar. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

Medyalar, halkla ilişkilercinin en büyük destekçileridir. Medya ilişkilerinin temelini veri, enformasyon ve akıl oluşturur. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

Yapılan çalışmaların medyada yer alabilmesi için; medya ile ilişkilerin iyi olması, metinlerin haber değeri taşıması, doğru araç seçimi, ve seçilen medyanın öz bilgilerinin göz önünde bulundurulması esastır. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

Medya ile ilişkilerin sağlıklı yürümesi için göz önünde bulundurulması gerekenler: 1) Gazeteci sizin hasmınız değil, hem hedef kitleniz hem de arkadaşınızdır. 2) Basın-Yayın kuruluşlarının reklam bölümlerinin muhatabı kurumların halkla ilişkilercileri değil, reklam bölümü çalışanlarıdır. 3) Medya ilişkileri anlık değil, süreklilik gerektiren ilişkilerdir. 4) Mesleki etik ilkelerini gözetmek ve onlara sahip çıkmak temel bir sorumluluktur. 5) Halkla ilişkiler uygulayıcısı, hiçbir kişi ya da kurumun sırdaşı değildir. 6) Basın-Yayın çalışanları kendilerine profesyonelce yaklaşılmasını beklerler. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

Medya ile ilişkilerin sağlıklı yürümesi için göz önünde bulundurulması gerekenler (devam): 7) Gereksiz yorum ve spekülasyonlar kimseye yarar getirmez. 8) Gazeteciler bilgi bombardımanına tutulmaktan hoşlanmazlar. 9) Birden fazla kanalla iletişim kurmak her zaman basında daha fazla yer almak değildir. 10) Bezdirici bir yaklaşımla çoğu zaman hiçbir yere varamazsınız. 11) “Acaba ulaştı mı?” sorusu, anlamlı bir soru değildir. 12) Bilgiyi ayıklamak gazetecinin değil, sizin görevinizdir. 13) Gazetecilerin dostluğu önemlidir. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

Medya ile ilişkilerin sağlıklı yürümesi için göz önünde bulundurulması gerekenler (devam): 14) Türk basınında yerel duyarlılıklara cevap verme eğilimi hakimdir 15) Görsel malzeme her zaman önemlidir. 16) Gazeteci için nihai tüketici önemlidir. 17) Bülteninizin kaderi, kalitesine bağlıdır. 18) Bülteni doğru hazırlamak yetmez, doğru yerle ve doğru kişilere ulaştırmak gerekir. 19) “Özel” haberler istiyorsanız, “özel” projeler götürmelisiniz. 20) Bir bilgi kaynağı olarak gazeteci gözündeki yeterliliğiniz kritik bir faktördür. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

Gazetecilerle İlişkilerde Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar: 1) Güven yaratın. 2) Doğru bilgiyi istenen düzende sunun. 3) Israrcılıktan kaçının. 4) Baskı yapmayı aklınızdan geçirmeyin. 5) Basını malzeme bombardımanına tutmayın. 6) Medya çalışanlarının karşısına hazırlıklı çıkın. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

Haber Değeri: Zamanlılık (Yenilik, Anilik, Geçerlilik) Yakınlık Sonuç Önemlilik İnsanın İlgisini Çekme HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

Araçlar: Televizyon, Yazılı Basın, Radyo. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

Medyaya İlişkin Bilinmesi Gerekenler: Yayın Politikası, Yayın Periyodiği, Dizgi-Baskı Tarihi, Baskı Tekniği, Yayın Alanı, Okuyucu Profili, Dağıtım Yöntemleri HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

Tüm bunların ötesinde, metinlerin içeriğinin doğruluğu son derece önemlidir. Yanlış bilgilendirme tüm kitle iletişim kanallarının kapanmasına neden olur. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ

İlginiz için, teşekkür ederim… HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ