Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ"— Sunum transkripti:

1 SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ

2 İletişim: Bireylerin birbirlerine karşılıklı olarak duygu ve düşüncelerini aktarması olayına denir.

3 Başkalarıyla olumlu iletişim kurabilmek için onlara nazik davranmalı, konuşma esnasında dikkatle dinlemeliyiz. Gereksiz yere sözünü kesmeyip, mimik ve jestlerine dikkat etmeliyiz..

4 SÖZEL OLMAYAN İLETİŞİM
İletişimin Bölümleri İLETİŞİM SÖZEL OLMAYAN İLETİŞİM SES TONU BEDEN DİLİ SÖZEL İLETİŞİM KONUŞULAN SÖZLER

5 İletişimimizi etkileyen en önemli davranışlardan birisi de kendimizi iyi ifade edebilmektir.
Sürekli küçümsemek, karşımızdaki kişiyi önemsememek de olumsuz iletişime yol açar. Örneğin; bir arkadaşımız bir şey anlatırken telefonu kurcalarsak bu onun hoşuna gitmez ve konuşma şevkini kırar.

6 İletişim şeması; KANAL GERİ BİLDİRİM (FEEDBACK) kaKAYNAK ALICI MESAJ

7 İletişimde en tehlikeli konulardan biri de ön yargılı davranmaktır.
Karşımızdaki insanı anlayıp dinlemeden onun inançları, duyguları, düşünceleri hakkında çıkarımlarda bulunursak, bu karşı tarafı üzer ve olumsuz bir iletişime sebebiyet verir.

8 İletişim farklı yollarla da olabilir 

9 İletişim esnasında hangi konuda olursa olsun karşımızdaki kişiyle empati kurmaya çalışmalıyız. Böylece hem anlatmak istediklerimizi, hem de ne anlatılmak istendiğini daha kolay algılarız.

10 Elbette iletişim kanallarının açık olması da önemli bir etken
Elbette iletişim kanallarının açık olması da önemli bir etken. Örneğin; bir problemi olan öğrenciye ne kadar uğraşırsak uğraşalım, o probleme bir çözüm getirmeden sağlıklı bilgiler aktaramayız.

11 İyi Bir Dinleyici Olmak

12 İletişimde en önemli konulardan biri de iyi bir dinleyici olmaktır.
Çünkü karşımızdaki kişiyi iyice dinlemezsek olay hakkında yorum da getiremeyiz. Bu da sağlıksız bir iletişime yol açar.

13 Ana hatlarıyla iyi bir dinleyici;
Karşısındaki kişiyi dikkatle dinler. Konuşmacının sözünü kesmez. Konuşmacıyla göz teması kurar. Dikkatini konuşmacıya verir. Başka bir işle meşgul olmaz.

14 KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI

15 Radyo, televizyon, bilgisayar gibi kitle iletişim araçları insanlar arasında iletişim ve etkileşim sağlarlar. Gidip görmediğimiz yerler hakkında bilgi edinmemize yardımcı olurlar.

16 Eğer dikkatli kullanmazsak kitle iletişim araçları zararlı etkiler yaratabilir.
HHHOOP HİŞT.. YAHU KALK ARTIK.. SABAHTAN BERİ BIKMADIN MI? KALK Bİ GEZ DOLAŞ. BAK HALA OTURUYO HHHOOP HİŞT.. YAHU KALK ARTIK.. SABAHTAN BERİ BIKMADIN MI? KALK Bİ GEZ DOLAŞ. BAK HALA OTURUYO.. HA NE, KİM?!! HA NE, KİM?!!

17 SON…


"SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları