IV. DERS: Medyanın Toplumsal Konumu ve Medya ile İlişkiler HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
IV.a) Medyanın Toplumsal Konumu HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
Araç ve Aygıt Kavramları HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
Aygıtlar ve Toplumsal Ağ HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
Medyanın Toplumsal Konumu HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
Bir Metin Olarak Medyalar HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
Bir Aygıt Olarak Medyalar HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
Bir Kurum Olarak Medyalar HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
IV.b) Medya ile İlişkiler: Yüzyüze İletişimden, Kitle İletişimine HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
Medya ile ilişkiler; medya kuruluşlarındaki kişi ve gruplarla mesaj alışverişi ve etkileşim içerisinde bulunulması sürecidir. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
Halkla ilişkilerci, kurumun amaçlarını gerçekleştirmek için çalışır, ama aynı zamanda da, bunu yaparken, medyanın haber alma gereksinimini karşılar. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
Medyalar, halkla ilişkilercinin en büyük destekçileridir. Medya ilişkilerinin temelini veri, enformasyon ve akıl oluşturur. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
Yapılan çalışmaların medyada yer alabilmesi için; medya ile ilişkilerin iyi olması, metinlerin haber değeri taşıması, doğru araç seçimi, ve seçilen medyanın öz bilgilerinin göz önünde bulundurulması esastır. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
Medya ile ilişkilerin sağlıklı yürümesi için göz önünde bulundurulması gerekenler: 1) Gazeteci sizin hasmınız değil, hem hedef kitleniz hem de arkadaşınızdır. 2) Basın-Yayın kuruluşlarının reklam bölümlerinin muhatabı kurumların halkla ilişkilercileri değil, reklam bölümü çalışanlarıdır. 3) Medya ilişkileri anlık değil, süreklilik gerektiren ilişkilerdir. 4) Mesleki etik ilkelerini gözetmek ve onlara sahip çıkmak temel bir sorumluluktur. 5) Halkla ilişkiler uygulayıcısı, hiçbir kişi ya da kurumun sırdaşı değildir. 6) Basın-Yayın çalışanları kendilerine profesyonelce yaklaşılmasını beklerler. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
Medya ile ilişkilerin sağlıklı yürümesi için göz önünde bulundurulması gerekenler (devam): 7) Gereksiz yorum ve spekülasyonlar kimseye yarar getirmez. 8) Gazeteciler bilgi bombardımanına tutulmaktan hoşlanmazlar. 9) Birden fazla kanalla iletişim kurmak her zaman basında daha fazla yer almak değildir. 10) Bezdirici bir yaklaşımla çoğu zaman hiçbir yere varamazsınız. 11) “Acaba ulaştı mı?” sorusu, anlamlı bir soru değildir. 12) Bilgiyi ayıklamak gazetecinin değil, sizin görevinizdir. 13) Gazetecilerin dostluğu önemlidir. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
Medya ile ilişkilerin sağlıklı yürümesi için göz önünde bulundurulması gerekenler (devam): 14) Türk basınında yerel duyarlılıklara cevap verme eğilimi hakimdir 15) Görsel malzeme her zaman önemlidir. 16) Gazeteci için nihai tüketici önemlidir. 17) Bülteninizin kaderi, kalitesine bağlıdır. 18) Bülteni doğru hazırlamak yetmez, doğru yerle ve doğru kişilere ulaştırmak gerekir. 19) “Özel” haberler istiyorsanız, “özel” projeler götürmelisiniz. 20) Bir bilgi kaynağı olarak gazeteci gözündeki yeterliliğiniz kritik bir faktördür. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
Gazetecilerle İlişkilerde Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar: 1) Güven yaratın. 2) Doğru bilgiyi istenen düzende sunun. 3) Israrcılıktan kaçının. 4) Baskı yapmayı aklınızdan geçirmeyin. 5) Basını malzeme bombardımanına tutmayın. 6) Medya çalışanlarının karşısına hazırlıklı çıkın. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
Haber Değeri: Zamanlılık (Yenilik, Anilik, Geçerlilik) Yakınlık Sonuç Önemlilik İnsanın İlgisini Çekme HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
Araçlar: Televizyon, Yazılı Basın, Radyo. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
Medyaya İlişkin Bilinmesi Gerekenler: Yayın Politikası, Yayın Periyodiği, Dizgi-Baskı Tarihi, Baskı Tekniği, Yayın Alanı, Okuyucu Profili, Dağıtım Yöntemleri HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
Tüm bunların ötesinde, metinlerin içeriğinin doğruluğu son derece önemlidir. Yanlış bilgilendirme tüm kitle iletişim kanallarının kapanmasına neden olur. HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ
İlginiz için, teşekkür ederim… HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ