OKULLARDA AİLE KATILIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
OKULLARDA AİLE KATILIMI
Eğitim İçeriğinin Sunumu
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
ÖĞRETMEN-VELİ GÖRÜŞMELERİNİN YÖNETİMİ
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Eğitim Öğretimde Planlama
ROL OYNAMA.
REHBERLİK DERS II.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
OKULDA DEMOKRASİ EĞİTİMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİ HAZIRLAYAN: GMT.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Etkinlikler ve Örnek Formlar
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Mentör Öğretmenlik.
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
Aile Atölyeleri Projesi
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİMİ VE REHBERLİĞİ
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
REHBERLİK DERS II.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

OKULLARDA AİLE KATILIMI

Neden? Anne-babalar, çocuklarının en önemli öğretmenleridir. Bundan dolayı; okul, çocuğun gelişimine yardım etmek için ev ile işbirliği içinde olmalıdır. Okulun, zihinsel gelişimin belirlenmesinde evin yanında ikincil bir rolü vardır. Çocuğun zihinsel gelişiminde, aile katılımı önemli bir rol oynar. Öğrenmeyi etkin kılabilmek için, öğretmenlerin aile ile işbirliğine gereksinimi vardır. Dahası, aileler katıldıklarında, okulda edinilmiş kazanımlar, evde de desteklendiği için süreklilik kazanırlar.

Aile katılımı, eğitim etkinlikleri ve hizmetlerinin toplumsal kabulü açısından da önemlidir. Aile katılımı olduğunda, okul ve aile arasında daha iyi bir iletişim olacaktır. Bu da okulun etkililiğini artıracaktır. Kadın iş gücünün, çekirdek ailelerin ve boşanma oranlarının artması gibi son dönemdeki sosyo-ekonomik değişiklikler, anne-babaların okul etkinliklerinde daha az yer almalarına yol açmıştır.

Aile katılımının sonuçları, faydaları bakımından dört başlık altında incelenmektedir. Bunlar : Anne-babalarla ilgili Öğretmenlerle ilgili Toplumla ilgili Çocukla ilgili

Anne-babalarla İlgili Faydalar Olumlu anne-baba-çocuk ilişkisi Çocuğun daha iyi anlaşılması, dolayısıyla gelişiminin desteklenmesi Daha iyi çocuk yetiştirme Çocuğa öğretebilmenin getirdiği, daha yüksek seviyelerde anne-baba benlik algısı ve öz saygısı Çocukları anlamaları için öğretmenlere yardım Süreklilik ve devamlılık Sürecin parçası olma  kendilerinin okula duyduğu gibi, okulun da kendilerine gereksinim duyduğu duygusu, okula karşı olumlu tutum Okuldan ve çocuktan uygun beklentiler Çocuğun okul hakkında olumlu algıları

Öğretmenlerle İlgili Faydalar Çocuğu daha iyi tanıma Dolayısı ile amaca daha kolay ulaşma Sürekliliğin sağlanması Paylaşım için daha fazla sorumluluk Daha kaliteli eğitim Aile ve çocukla daha iyi uyum Yüksek motivasyon

Toplumla İlgili Faydalar Toplumdan destek ve onay  İşbirliği Okulun toplum tarafından kabulü *** Aile katılımının miktarı, içeriğinden daha önemlidir. Amaç çoğunluğa ulaşmaktır. ***

Çocukla İlgili Faydalar Başarı, tutum ve öz saygısı etkilenir (anne-babanın öz saygısı, okula karşı tutumu ve başarıya dair beklentileri) Daha iyi öğrenme (ev ve okul eğitsel deneyimi paylaştığında) Çevreyle daha iyi etkileşim Daha yüksek motivasyon ve akademik başarı Daha iyi dil gelişimi (anne-baba çocuklarıyla daha çok zaman geçirir) Okula karşı olumlu tutumlar

Başarılı aile katılımı için yedi kural Etkili ve başarılı aile katılımı etkinlikleri için yedi temel kural vardır.

1) Etkinliklerin koordinasyonu: Etkinliklerin geliştirilmesi ve koordine edilmesi için okulda bir koordinatör ya da lidere ihtiyaç vardır.

2) Gereksinimlerin ve kaynakların belirlenmesi: Belirleme çalışması, hem anne-babalar hem de öğretmenler için yapılır. Öncelikleri, ne çeşit bir anne-baba katılımına ihtiyaç duyulduğu ve kimin katılacağını belirlemek önemlidir. Belirleme çalışması yaparak, etkinliklerin tatmin edici, memnun edici ve sürekliliği olan özelliklere sahip olmasını garanti edebiliriz.

3) Görev ve sorumlulukları belirleme ve iletişime geçme: Anne-babaları görev ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi etmek. Bu sürecin en önemli parçası, gruplarla anlaşmaya varmaktır. Tartışmalar yapılmalı, anne-babalar, öğretmenler ve yönetim arasında bilgi akışı olmalı. Kararlar birlikte alınmalı.

4) Aile katılımını duyurma, anne-babaları seçme ve görevleri tayin etme: Duyurma : Olabildiğince çok anne-babaya ulaşmalı ve bilgilendirmeliyiz. Seçim yapma : Anne-babaları; uygunlukları, motivasyonları, istekleri ve becerilerine göre seçmeliyiz. Görev tayin etme : Anne-babaların ilgileri, uygun zaman ve olası becerilerle eşleşmeli.

5) Anne-babaları ve katılımda yer alacak eğitmenleri eğitme: Bu bir defada değil, devamlılığı olan bir şekilde olmalıdır. İki çeşit eğitim vardır: Hizmet-öncesi : Etkinlikler başlamadan Hizmet-içi : Etkinlik sırasında

Bilgi şunları içermelidir: beklentiler ve gerekli olan özel teknikler ve beceriler, sorumluluklar ve görevler. Eğitim, tarafların birlikte çalışmalarını ve problem çözmelerini içermelidir. Bu, işbirliği içinde yapılması gereken bir çalışma olmalıdır. Eğitmenlerin etkinliklerin önemi ile ilgili görüş ve tavsiyeleri dikkate alınmalı ve değer verilmelidir.

6) İletişim kanallarının kurulması : Okul ve katılımda bulunan anne-baba arasındaki, eğitici ve anne-baba arasındaki, ve katılan anne-babaların birbiri arasındaki iletişim teşvik edilmelidir.

7) Devam eden etkinlikleri destekleme : Gerekli malzemelerin, ulaşımın, bebek bakımının, aile odalarının sağlanması gibi maddi destek Aile katılımı etkinliklerinin takdir edildiğinden anne-babaları haberdar etmek Resmi ve resmi olmayan şekilde etkinlikleri izlemek ve değerlendirmek (anne-babalar etkinliğin sonuçlarını ve nasıl ilerleyeceklerini bilmek istedikleri için, onlara geri bildirimlerde bulunmak)

Öğretmenler, yöneticiler ve koordinatörler aile katılımında önemli rol oynayan anahtar kişilerdir.

Farklı Aile Katılımı Etkinlikleri

1) OKULA DESTEK Tanım: Okula destek, okul için ekonomik, politik ve manevi destek sağlamak üzere gönüllü etkinlikleri içerir. Önemi: Başka aile katılımı etkinlikleri için adım oluşturur. Alışılmış geleneksel yollar üzerinde odaklanılır, böylece anne-babalar kendilerini rahat hisseder . Yüksek sayılarda katılıma ulaşılır. Okul, yönetim, öğretmenler ve diğer anne-babalar arasında aşinalık sağlar. Etkinlikler kısa süreli olduğundan caziptir.

Etkinlik çeşitleri: 1) Kaynak Öğretmen: Sınıfa gelerek meslekleri, hobileri hakkında konuşmak ve öğretmenlere ve diğer anne-babalara resim, elişi gibi ilgi alanlarında bilgi vermek 2) Çocuk gözetimi: Okul gezilerine, öğretmenle birlikte gitmek ve gözetimde yardımcı olmak 3) Politik destek: Belediyelerle, lobilerle ve destek kuruluşlarıyla gönüllü bağlar kurulmasına yardımcı olmak 4) Gelir getirici etkinlikler: Para kazanmak ve bunu okulun yararına kullanmak 5) Sosyo-kültürel etkinlikler: Organizasyonlar, gösteriler ve kültürel etkinliklerin düzenlenmesine destek olmak 6) Doğrudan yardım: Oyuncakların tamir edilmesi, duvarların boyanması gibi işlerde yardım etmek

2) ANNE-BABA EĞİTİMİ Tanım ve Önemi: Amaç, sadece çocuk yetiştirme becerileri konusunda eğitim vermek değil, aynı zamanda yeni bilgi sahibi etmektir. Amaç, yeni öğrenme etkinliklerini organize etmek ve gerçekleştirmektir. Kişisel büyüme ve gelişimleri; Çocuk yetiştirme becerilerini iyileştirerek, Belirli becerileri kazandırarak, Okuryazarlıkla ilgili eğiterek, Gelir getirici etkinlikler sağlayarak, Kültürel etkinlikler sağlayarak hedeflenmektedir.

Etkinlik Çeşitleri: 1) Atölye çalışmaları : Bunlar bir defada veya sürekli bir şekilde olabilir 2) Eğitim sınıfları: Okuryazarlık ve çocuk yetiştirme hakkında 3) Geziler: Belli alanlarda bilgi sahibi olma ve geliştirme 4) Materyal paylaşımı: Broşürler, kitapçıklar, kitaplar dağıtılır ve tartışılır

3) EVDE ÖĞRETİM Anne-babalar çocuklarının ilk öğretmenleridir. Devamlılığı sağlamak açısından, anne-babalar evde öğretim etkinliklerine dahil olabilirler. Faydaları ve Önemi: Tutarlılık ve devamlılık yaratır. Ev, öğrenme sürecinin bir parçası haline gelir. Öğrenme ve okula karşı olumlu tutum kazanılır. Çocuklar evde yararlı vakit geçirir.

Etkinlik Çeşitleri: Yap-Götür: Eve götürebilmek için, belli etkinliklerin ve oyunların nasıl yapıldığını öğrenmek. Fikir listesi : Evle ilgili işlerin nasıl öğrenme etkinliklerine dönüştürülebileceğine dair bildiri ve bültenler Kaynak oluşturma: Hazırlanmış materyaller alınır ve geri getirilir. Eğitici Paket: Çocuklar, eve içinde öğrenme etkinliklerinin olduğu bir paket götürür. Evde öğretmenlik: Anne-babalar, belli konularda çocuklarına öğretmenlik yaparlar.

4) OKULDA ÖĞRETİM Amaç, ücret karşılığı ya da gönüllü olarak öğretmene yardımcı olmaktır. Anne-babalar; müfredat, etkinlik, ortam hazırlayarak ve bazı konularda ders vererek okul sürecinin bir parçası olurlar.

Faydaları: Anne-babalar, bu etkinliklerden öğrenir ve sonraki görevler için donanım kazanmış olur. Anne-babalar öğretmenin yardımcısı haline gelir. Anne-babalar, kültürel geçmişten kaynaklanan dil problemleri ya da benzeri sorunlarda yardımcı olabilir. Beklentiler yükselir. Süreçten haberdar olur. Çocukları desteklemenin yollarını öğrenir.

Etkinlik Çeşitleri: 1) Öğrencilere ders verme: Anne-babalar, akademik konularda öğrencilerin tümüne ya da küçük gruplara ders verir 2) Tüm sınıfı idare etme: Anne-babalar derslerde tüm sınıfı idare ederler 3) Ders planı geliştirme: Anne-babalar, sınıfta öğretilecekleri planlamak için öğretmenle birlikte çalışırlar 4) Eğitsel materyal hazırlama 5) Öğrencilere not vermede destek

5) DANIŞMA GRUBU Amaç, anne-babaları; müfredat, bütçe, öğretmen alımı, personel tavsiyesi ve aile katılımı etkinlikleri ile ilgili öneriler konusunda okulun karar alma sürecinin bir parçası haline getirmektir. Aileler; okulun eğitim, para, politika belirleme gibi konularının, etkin katılımcıları olacaktır. Faydaları: Okula aidiyet Kişisel gelişim Nitelik güvencesi

Aile Katılımının Etkisi Çocukların okuma becerilerinde kazanımlar Birinci sınıflardırda en çok kazanım Anne-babaların okula katılımı ile çocukların bilişsel gelişimine dair öğretmen değerlendirmesi arasında ilişki Öğrenmeye daha hazır olma, okumaya ve ev ödevine karşı daha olumlu yaklaşım Çocukların akademik başarısı ve aile katılımı arasında olumlu ilişki

ERCÜMENT SİVRİ REHBER ÖĞRETMEN   ERCÜMENT SİVRİ REHBER ÖĞRETMEN