RUTHERFORD’UN HAYATI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
proSuccess - Yaşam Değiştiren Organizasyon
Advertisements

ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
Televizyon ve okul başarısı
HAYATIN İÇİN TALİMATLAR :  Çavdar ye.  İnsanlara istediklerinden fazlasını ver, ve bunu kalben isteyerek yap.  En sevdiğin şiiri ezberle.  Duyduğun.
duyduğunu anlayabilmesi için basit bir yöntem önermiş;
Günlerden bir gün zengin bir baba oğlunu köye götürdü
Bir süre önce, başka bir kadınla çıkmaya başladım ve bu aslında
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ
C A N A N Halit Ertuğrul.
Bilim Adamı Albert Einstein.
ADILLAR(ZAMİRLER) Bunu siz mi aldınız? Burası çok sıcak.
SIFATLAR.
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
J.K. ROWLİNG.
TEMEL, ORTA ve İLERİ SEVİLERDE DİL BİLGİSİ KONULARI
Bir Japon psikoloji profesörü, Isamu Saito oturmuş
Bu India’dan gelen TANTRA.
Günlerden bir gün zengin bir baba oğlunu köye götürdü.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
ISAAC NEWTON.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
Alexander Graham Bell.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Eğitim Bilimlerine Giriş.
MEHMET AKİF ERSOY’UN HAYATI ( )
ANNE BABA TUTUMLARI.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
BABALAR VE KIZLARI.
Aile Eğitimi Etkinlikleri
Şiddetle itiraz ettim: "Ama ben seni seviyorum!!!"
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
SURRAM.
YÜKSEKÖĞRETİMDE BURSLAR VE YURTLAR
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
İLÇEMİZ S.B.S BAŞARISI. TÜRKİYE ORTALAMASI İLÇEMİZ ORTALAMASI TÜRKÇEMATEMATİK FEN BİLİMLERİ SOSYAL BİLİMLERİNGİLİZCE
İBRETLİK BİR HİKAYE.
MİS GİBİ KOKTU. MİS GİBİ NE KOKTU? GÜZEL BİR YAZ GÜNÜYDU AİLEMLE MAKBULE TEYZEME GİTMİŞTİK. EVE GİRMEDEN BİNANIN KAPISINDAN MİS GİBİ BİR ŞEY KOKUYORDU.
SEVGİ ZENGİNLİK BAŞARI
Bu sunuda TBM için hazırlanmış olan «Alkolsüz Bir Hayat İçin» adlı (Metin: Uğur Evcin, 2014, İstanbul: Yeşilay Yayını) broşürden yararlanılmıştır. Sunudaki.
DÜRÜSTLÜK BİR ERDEMDİR
Aileye Karşı SEVGİ VE SAYGI
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
Görücü Usulü Tercih Yapmak Bu yazıda üniversite tercihleri yapılırken karşılaşılan adayı ve rehber öğretmeni zorlayan durumlar incelenmiştir. Hazırlayan:
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
MERHAMET ŞEVKAT FEDAKARLIK
FEDAKARLIK.
HÜSEYİN CAHİT YALÇIN ( )
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ İNSAN MÜHENDİSLİĞİ DERSİ SES VE GÜRÜLTÜ Prof. Dr. Ahmet PEKER.
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
Kiraz Aldım UYGUN BİR ORTAM MI?.
MESLEK TERCİHİNDE AİLE Dr.M.Zeki İLGAR Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr.M.Zeki İLGAR.
SIFATLAR.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
Keloğlan ve Kuyu Bir varmış, bir yokmuş. Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde, bir Keloğlan’la ninesi varmış. Bunlar çok yoksul insanlarmış. Keloğlan’ın.
İLGEÇ (EDAT).
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Developed with the support of the EU Leonardo.
Jale YILMABAŞAR Hayatı ve Eserleri.
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
 Alexander Graham Bell, 3 mart 1847 yılında İskoçya nın Edinburgh şehrinde dünyaya gözlerini açmıştır. Ahşaptan bir evde doğmuştur. Graham Bell'in.
 Alexander Graham Bell, 3 mart 1847 yılında İskoçya nın Edinburgh şehrinde dünyaya gözlerini açmıştır. Ahşaptan bir evde doğmuştur. Graham Bell'in.
Sunum transkripti:

RUTHERFORD’UN HAYATI

Rutherford 1871’de Yeni Zelanda’ya bağlı Güney Adası’ndaki Nelson kasabası yakınında doğdu.Ailenin on iki çocuğundan dördüncüydü. Babası James bu geniş ailenin geçimini, birçok değişik uğraştan elde ettiği mütevazı bir gelirle sağlıyordu: keten ekiciliği ve dokumacılığı, travers yapımı, köprü inşaatı ve çiftçilik.Annesi ise son derece güçlü karaktere sahip bir öğretmendi.

Küçük Ernest Rutherford’un eğitim görmesi burslar ve anne babasının fedakarlığı sayesinde oldu. İyi bir ortaöğretim kurumu olan Nelson College’da mükemmel bir öğrenciydi.Deneysel bilime dönük olağanüstü yeteneğini Christchurch’teki Canterbury College’da göstermeye başladı. Rutherford’un Yeni Zelanda dışına çıkarak dünyaya açılmasını sağlayan bilet 1851 Sergisi bursu oldu.

Londra’da 1851’de düzenlenen Büyük Sergi’den elde edilen gelirlerle bir burs fonu oluşturulmuştu.Bu burslar sayesinde Britanya İmparatorluğu dominyonlarındaki liyakatli öğrenciler daha ileri öğrenim görmek üzere İngiltere’deki üniversitelere getirilmekteydi.1895’teki iki aday Rutheerford ile altının işlenmesi üzerine bir makale yayımlamış olan J.C. Maclaurin adlı bir kimyacıydı.Dehanın farkına varamayan sınav görevlileri bursu J.C.Maclaurin’e verdiler.

Ama kariyerinin hayati kavşaklarında çoğu kez Rutherford’un yanında yer alan talih bu olayda devreye girdi:Maclaurin evlenip Yeni Zelanda’da kalmaya karar verince, ödülü almaya hak kazanan Rutherford 11895 yazında seyahat için gerekli parayı borçla bbularak İngiltere’nin yolunu tuttu.Rutherford’un kararı Cavendish Laboratuarı’nda bir araştırma öğrencisi olmaktı.

Rutherford’un giriştiği ilk iş telsiz deneyleriydi Rutherford’un giriştiği ilk iş telsiz deneyleriydi. Gittikçe başarılı bir rotaya girmesine karşın bu çalışmayı bilimsel açıdan yavan buluyordu. İki yıllık olağanüstü bir çalışmadan sonra 1900 yazında bir tatile çıktı. Ve 1900 yılında nişanlısı Mary Newton’la evlendi.

İrikıyım ve biraz hantaldı İrikıyım ve biraz hantaldı. Gök gürültüsünü andıran bir sesi ve eski fotoğraflarda bile insanı ürküten delici gözleri vardı. Alışılagelmiş entelektüel rolü ona cazip gelmiyordu, bu nedenle kendi bildiği tarzda yerine getirdi bu rolü. Bir keresinde mümtaz bir yabancı , bilimsel havadan uzak aksanına ve görünüşüne hayret ederek, onun bir Avusturyalı çiftçi olduğunu sanmıştı.(Yeni Zelandalı oluşu bu izlenimi kısmen açıklar niteliktedir)

Rutherford’un enerjisi ve hırsı için kullanılan yanardağ nitelendirmesi çok az abartılıdır.İlk akademik görevi üstlendiği McGill’deki dokuz yılda yetmiş kadar makale yayımladı, Kraliyet Bilim Derneği üyeliğine seçildi, önemli bir araştırma okulu kurdu ve sonra kendisine Nobel Ödülü kazandıracak araştırmasını tamamladı.Bütün bu başarıları çok sınırlı bir deneyim birikimiyle ( Kanada’ya gittiğinde henüz yirmi yedi yaşındaydı.),bir avuç öğrenciyle, yetersiz bir maaşla ve onu Britanya ile Avrupa’nın bilimsel merkezlerinden ayıran Atlas Okyanusu’na rağmen elde etti.

Rutherford doğuştan esrarengiz bir bilimsel sezgiye sahipti Rutherford doğuştan esrarengiz bir bilimsel sezgiye sahipti.Cambridge’deki Cavendish Laboratuarı’nda kariyerinin son döneminde öğrencisi olan Charles Ellis’e göre,”doğanın sanatkarane becerisi” konusunda öylesine keskin ve hassas bir hissi vardı ki “neyi beklemek gerektiğini neredeyse önceden bilirdi.” Rutherford daha 1920’de, Cavendish’te ikinci adam konumundaki James Chadwick’in nötronları deneysel olarak gözlemlemesinden on iki yıl önce ,nötronun varlığını öngörmüştü.

Bir deneysel problemi çarçabuk kavrayıp özüne inerdi Bir deneysel problemi çarçabuk kavrayıp özüne inerdi.Sürmekte olan çalışmaları konusunda alışılmamış ölçüde ağzı sıkı davranırdı.Araştırma projeleri hakkında konuşmaktan hoşlanmazdı ve daha çok halihazırda yerine getirilmiş ve sonuç vermiş olan şeylerden söz ederdi.Bilim üzerine tartışmazdı.Genellikle konuya ilişkin görüşlerini çok kısa, azami berraklıkla ve çok doğrudan bildirirdi.Biri onunla ters düşen şeyler söyleyecek olsa ilgiyle dinler ama hiç cevap vermezdi ve tartışma orada kapanırdı.

Ev Hayatı ise: Rutherford’un Yeni Zelanda’daki kökleri öyle ahım şahım değildi.Elde ettiği şöhrete ve nüfuza rağmen,basit bir adam olarak kaldı.Hiçbir zaman servet sahibi olmadı.Karısı Mary’le birlikte kaldıkları evler gösterişten uzaktı.Cambridge’deyken kirada oturdukları Newnham Konutu için Rutherford’un en son biyografisini yazmış David Wilson şunu belirtir: “Zarafetten ya da hayal gücünden yoksun olan rahat,zevksiz,akademik bir ev.Dönemin tarzına uygun olarak üç dört hizmetçinin işleri çekip çevirdiğ, hanımın asıl ilgi alanının bahçe, beyin asıl ilgi alanıı ise laboratuar olduğu bir ev.” Mark Oliphant , Rutherford çiftinin evdeki hayatına ilişkin şöyle bir eskiz çizer:

Rutherfordlar gerek Newnham Konutu’nda gerek gittikleri kır evlerinde ayrı yatak odalarında kalırlardı. Aralarında öyle uluorta sevgi gösterileri olmazdı. Yine de birbirlerine düşkündüler.Leydi Rutherford kocasının işlerinden pek ve hatta hiç anlamazdı ama ona verilen nişanlardan gurur duyardı ve her türlü eleştiriye şiddetli tepki gösterirdi.Ona sanki bakıma muhtaç bir çocukmuş gibi davranırdı.Sözgelimi yemek yerken kusurlarını düzeltmeye kalkışırdı.Böyle bir davranışa maruz kalan çoğu erkeğin yapacağı biçimde sabrı tükenerek karşılık verdiğini hiç işitmedim.

Rutherford ailesinin tek çocugu Eileen Cavendish’in önde gelen teorisyeni Ralph Fowler’la evlendi.Fowler çiftinin dört çocuğu oldu.Eileen dördüncü çocuğunun doğumundan kısa süre sonra trajik bir şekilde öldü.Rutherford da 19 Ekim 1937 de ölmüştür.

Kaynakça : William H. Cropper Büyük Fizikçiler İnternet

Hazırlayan : Funda Büyüksarı 246122