Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
Advertisements

Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) (Problem-Based Learning)
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Öğrenme ve Öğretme Kuramları Doç. Dr. İbrahim H. Diken
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Problem Çözme.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Problem Çözme Becerileri
P robleme D ayalı Ö ğrenme Dr Arzu ARSLAN Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi.
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Proje, Performans Değerlendirme
PEER SUPPORT TEAM.
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ)
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
DEĞERLERİM VE MESLEĞİM
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Ş enel KARAMAN Psikolog Olay/Durum/Hikaye: Problem Nedir? Sorun Kimin? Kim/Kimler Çözecek? Hedefimiz Ne? Kim Ne Yapacak?
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME (PROBLEM BASED LEARNING)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Şahin BAYZAN Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Probleme Dayalı Öğrenme
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
Bilimsel düşünme becerileri
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
Probleme Dayalı Öğrenme
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ ÖLÇME
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning) Programlama Dilleri 2.
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SUNUSU
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROBLEM ÇÖZME.
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta VI Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Sunum transkripti:

Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning) Öğr.Gör.Dr. Şirin KARADENİZ

Hayatımızdaki bir problemi düşünelim!!! Problem: bireyin karşılaştığı güçlükler, içinden çıkılmaz gibi görünen durumlardır. Bireyin hayatında problem olduğunda denge bireyin hayatında yok demektir, öyle değil mi? Dewey problemi; şüphe ve belirsizlik uyandıran herhangi bir şey olarak tanımlamaktadır.

Toplamayı biliyorsunuz ama bir öğretmen maaşıyla nasıl geçineceksiniz? Matematik problemi çözmek gerçek hayattaki problemleri çözmeyi sağlamaz. Toplamayı biliyorsunuz ama bir öğretmen maaşıyla nasıl geçineceksiniz?

“Öğretmen ” GelenekselÖğretim “Öğrenciler”

“Öğretmen ” PBL “Öğrenciler”

Temel Özellikleri Öğrenme gerçek hayattaki kadar karmaşık bir problem ile başlar Öğrenciler bireysel veya grup halinde çalışırlar Grup çalışması yapabilme ve sosyal becerilerin gelişmesini sağlar

Temel Özellikleri Konuları öğrenciye vermek yerine problemi çözmek için gerekli bilgiler araştırılarak edinilir Gerçek hayat problemleri ile çok daha önceden yüz yüze gelmeyi sağlar Öğretmenin rehberlik görevi vardır

Problem çözme ve Probleme dayalı öğrenme birbirinden farklı ama birbiri ile ilişkilidir Problem çözme - bir yöntemdir, öğrencinin önceki bilgilerine dayalı olarak bir karara varması bir çözüm üretmesidir Probleme dayalı öğrenme – bir kuram veya strateji olarak düşünülebilir, öğrenme ihtiyacının hissedilmesi ile yeni bilginin edinilmesi sürecidir.

Well, Ill, Unstructured Problem Yapılandırılmamış Problem Az Yapılandırılmış Problem İyi Yapılandırılmış Problem Problem ile ilgili bilgiler verilmez Tanımlanması güçtür, Kurallar, problemi çözecek olan kişi tarafından bulunmalıdır. Genellikle çözüm için birden fazla yol sunar Farklı sonuçları vardır Problemle ilgili bazı bilgiler verilir Kuralları öğretmen ve öğrenciler belirler Problemle ilgili tüm bilgiler verilir Öğretmen tarafından belirlenen, izlenecek olan kurallar ve işlemler ile çözülür Tek bir doğru sonucu vardır

Öğrencilere metabilişsel becerilerini geliştirmeleri için fırsat tanır Öğrenciler problemler ile çalışırken kendi düşünmeleri hakkında düşünmeyi öğrenmektedirler. Kendilerine şu türde sorular soruyorlar: “Burada olan nedir?”, “Ne biliyorum?”, “Ne bilmeye ihtiyacım var?”, “Nereden bulabilirim?”, “Tüm olasılıklar hakkında düşündüm mü?”, “Bu veriler ne anlama geliyor?”, “Bu bilgiye güvenebilir miyim?”, “Bu sınırlamadan kurtulmanın iyi bir yolu nedir?”, “Çözmeye çalıştığım problem nedir?”, “Yapabileceğim eylemler nelerdir?”, “Eğer her birini yaparsam neler olur?”, “Yapacak en iyi ve doğru olan nedir?”

Uygulama Aşamaları Problemin sunulması; Problemin Öğrencilerin öğrencilerin problemi anladıklarımdan emin olmanız gerekmektedir Problemin bireysel olarak ve grupla analiz edilmesi Öğrencilerin o andaki bilgileri ile hipotezler veya çözüm yolları geliştirmeleri

Uygulama Aşamaları Problemi çözmek için daha farklı edinilmesi gereken bilgilerin tanımlanması Problem hakkında ne biliyorum? Problemi çözebilmek için neleri bilmeye ihtiyacım var? İhtiyacım olan bilgiyi nereden bulabilirim?

Uygulama Aşamaları Bilgilerin araştırılarak toplanması ve analiz edilmesi Çözüm yollarının geliştirilmesi ve denenmesi Problem için en iyi çözüm yolunun belirlenmesi

Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning) Öğr.Gör.Dr. Şirin KARADENİZ