Varoluşçu eğitim felsefesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“ÖZGÜVEN-ÖZSAYGI-SOSYAL BECERİ” -TEMATİK YAKLAŞIM-
Advertisements

KÜYEREL BAĞLAMDA KADIN
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
EĞİTİMDE AMAÇLAR VE FELSEFE
Öğrenme ve Öğretme Kuramları Doç. Dr. İbrahim H. Diken
Hafta 2 Bilimin Doğası: Bilimsel bilgi ve bilimsel metod
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
Bilim ve Teknoloji haftası
TIPTA İNSAN BİLİMLERİ. Toplum, hekimden tanı koymada bilgili ve uygulamalarda becerikli olmasının yanında hastasının duygusal gereksinimlerine duyarlı.
DÜNÜ, BUGÜNÜ VE YARINI SOSYAL HİZMETLERİN Doç.Dr.Ertan Kahramanoğlu
İdealist Eğitim Felsefesi
VAROLUŞCULUK.
SUNUM İÇERİĞİ Öğrenme Kuramları Milli Eğitim Temel Amaçları
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
REHBERLİK.
FELSEFEYE GİRİŞ II An Introduction to Philosophy
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
 bireyin gelişimi ve olgunlaşma düzeyi  bireylerin yetenek düzeylerindeki farklılıklar  Güdülenme  yetişilen sosyo- kültürel çevre  alınan eğitim.
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Bilgiye Erişimin önemi ve Bilgi kaynakları
ÜNİTE 3: PROGRAM GELİŞTİRMENİN FELSEFİ TEMELLERİ
FELSEFE VE EĞİTİM EĞİTİMİN TANIMI FELSEFE EĞİTİM İLİŞKİSİ
Eğitim Felsefesi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME MODELLERİ
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
SANAT EĞİTİMİ.
 İnternet haftasının kutlanış amacı.  İnternet haftasının etkinlikleri ( İZMİR 2015)  İnternet haftası ile ilgili şiir.  İnternet haftası ile ilgili.
Medya Türleri, Medya Araştırmaları
T.C. BAŞBAKANLIK TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Yöntem Araştırmaları Daire Başkanlığı Sınıflamalar ve Standartlar Grubu 5 Şubat FOET 1999 Eğitim ve Öğretim.
ADA TANAR 4C. Çok geniş anlamıyla dil, düşünce, duygu ve güdüleri, do ğ rudan do ğ ruya ya da dolaylı olarak bildirmeye yarayan herhangi bir anlatım aracıdır.
YAZIM KURALLARI.
1- Gündelik Bilgi 2- Dini Bilgi 3 - Teknik Bilgi 4- Sanat Bilgisi
Varoluşçuluk Temelini özgürlüğe dayandıran varoluşçuluk özgürlük ile insanın kendi kendini yarattığını savunur. Bilgi edinmenin yolu sezgidir. Özgürlük,
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
VAROLUŞÇU TERAPİ.
IV. Ünite Ahlak Felsefesi ETİK.
ÜNİTE4. AHLAK FELSEFESİ YAZILIYA HAZIRLIK.
Öğretim İlkeleri Kim Öğrenecek? – Ön bilgilerini ölçmek – Öğrenme seviyesini tespit etmek – Duyuşsal tepkilerini anlamak – Psikomotor becerilerini görmek.
ÖZNEL YARGI Öznel yargılarda kişisel düşüncelerimize ve duygularımıza yer veririz. Öznel yargı cümlelerinde “bana göre, bence, benim düşünceme göre” gibi.
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
BİLME-BİLGİ EDİNME, BİLGİ EDİNMENİN YOLLARI VE ÖNEMİ
EĞİTİMİN ONTOLOJİK, EPİSTEMOLOJİK, ETİK VE POLİTİK BOYUTLARI
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
Değer Bilinçlendirme Yaklaşımı
Nitel Araştırmanın Kuramsal Temelleri
SINIF YÖNETİM MODELLERİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
Başşliyoouu... Başlıyor....
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
VAROLUŞÇULUK VAR OLMAK, ÖNCE KENDINI TANıYABILME CESARETINI GÖSTEREBILMEKTIR. VAROLUŞÇULUK, 20. YY ıN SONLARıNA DO Ğ RU FRANSA’DA ORTAYA ÇıKAN INSANıN.
MÜHENDİSLİK ETİĞİ.
ÖZNEL YARGI Öznel yargılarda kişisel düşüncelerimize ve duygularımıza yer veririz. Öznel yargı cümlelerinde “bana göre, bence, benim düşünceme göre” gibi.
Sunum transkripti:

Varoluşçu eğitim felsefesi

Varoluşçu yaklaşım bireycidir, bireyden yola çıkar.

Bu yaklaşım modern zamanda unutulan öznel hakikate dönüşü ifade eder.

Eğitimde bireyci anlayış geniş kalabalıklar içinde kaybolup giden bireyi sorumluluk almaya davet eder.

Varoluşçu anlayış bilim ve teknolojinin baskın olduğu bir eğitim anlayışına tepkidir.

Varoluşçu eğitim anlayışı insalcıldır. Bu anlayışta öğrenci ağırdır.

Varoluşçu yaklaşıma göre gerçek eğitim insanı toplumun kurumlarına uydurmaya çalışmaktan vazgeçildiğinde ortaya çıkar.

Varoluşçu anlayış eğitimi salt bir bilgi aktarma süreci olarak görmez Varoluşçu anlayış eğitimi salt bir bilgi aktarma süreci olarak görmez. Ona göre eğitim bireyi kendisine döndürerek varoluşunun sorumluluğunu üzerine almasını sağlamalıdır.

Varoluşçu anlayışa göre eğitimin amaçları manevi değerlere sahip olmak, eleştirel düşünebilmek, kişisel kimlik duygusuna sahip olmak, başkalarına karşı empatik olabilmek olarak özetlenebilir.

Varoluşçu felsefe bireylerin özgür seçimler yapabilmesine ve hayatını anlamlandırmasına önem verir.

Varoluşçu anlayışın öğretim programlarında baş sırayı insan bilimleri alır. Bunlar arasında şiir, roman, müzik, felsefe ve tarih bulunmaktadır.

İkinci sırada toplum bilimleri vardır İkinci sırada toplum bilimleri vardır. Bu dersler ile insanın sınırlarını ve yükümlülüklerini bilmesini sağlamaktadır.

Üçüncü sırada doğa bilimlerine yer verilmektedir Üçüncü sırada doğa bilimlerine yer verilmektedir. Bu dersler ile nesnel hakikatlerin ve evrensel doğruların aktarılması amaçlanmaktadır.