Varoluşçu eğitim felsefesi
Varoluşçu yaklaşım bireycidir, bireyden yola çıkar.
Bu yaklaşım modern zamanda unutulan öznel hakikate dönüşü ifade eder.
Eğitimde bireyci anlayış geniş kalabalıklar içinde kaybolup giden bireyi sorumluluk almaya davet eder.
Varoluşçu anlayış bilim ve teknolojinin baskın olduğu bir eğitim anlayışına tepkidir.
Varoluşçu eğitim anlayışı insalcıldır. Bu anlayışta öğrenci ağırdır.
Varoluşçu yaklaşıma göre gerçek eğitim insanı toplumun kurumlarına uydurmaya çalışmaktan vazgeçildiğinde ortaya çıkar.
Varoluşçu anlayış eğitimi salt bir bilgi aktarma süreci olarak görmez Varoluşçu anlayış eğitimi salt bir bilgi aktarma süreci olarak görmez. Ona göre eğitim bireyi kendisine döndürerek varoluşunun sorumluluğunu üzerine almasını sağlamalıdır.
Varoluşçu anlayışa göre eğitimin amaçları manevi değerlere sahip olmak, eleştirel düşünebilmek, kişisel kimlik duygusuna sahip olmak, başkalarına karşı empatik olabilmek olarak özetlenebilir.
Varoluşçu felsefe bireylerin özgür seçimler yapabilmesine ve hayatını anlamlandırmasına önem verir.
Varoluşçu anlayışın öğretim programlarında baş sırayı insan bilimleri alır. Bunlar arasında şiir, roman, müzik, felsefe ve tarih bulunmaktadır.
İkinci sırada toplum bilimleri vardır İkinci sırada toplum bilimleri vardır. Bu dersler ile insanın sınırlarını ve yükümlülüklerini bilmesini sağlamaktadır.
Üçüncü sırada doğa bilimlerine yer verilmektedir Üçüncü sırada doğa bilimlerine yer verilmektedir. Bu dersler ile nesnel hakikatlerin ve evrensel doğruların aktarılması amaçlanmaktadır.