HALKLA İLİŞKİLER Öznur Sarıahmetoğlu-Uzman Tıbbi Hizmetler Başkanlığı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖRGÜTLERİN KİTLE İLE OLAN İLETİŞİMLERİ
Advertisements

Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
HALKLA İLİŞKİLER VE KURUMSAL VERİMLİLİK
KYF II. DÖNEM HİBE PROGRAMI ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
Prof. Dr. Aysel Aziz İstanbul Arel Üniversitesi
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Kamu Personeli Verimlilik Projesi
BASKI GRUPLARININ ETKİNLİĞİNİ BELİRLEYEN FAKTÖRLER
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
KAYSERİ HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ DESTEK HİZMETLERİ ŞUBESİ EĞİTİM BİRİMİ
HALKLA İLİŞKİLER Mehmet KURU İç Denetçi.
HAFTA I.
Halkla İlişkiler.
X. HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
Halkla İlişkiler.
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
HALKLA İLİŞKİLER Elif KUŞLU PİŞKİN 2005.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Sponsorluk 1.
Halkla İlişkiler ve Halk Kütüphaneleri
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
Yüksel HATIRLI Öğretim Görevlisi Isparta Meslek Yüksek Okulu
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
HALKLA İLİŞKİLER.
Pazarlama İlkeleri.
SPOR KULÜPLERİNDE İLETİŞİM
HALKLA İLİŞKİLER.
PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ
HALKLA İLİŞKİLERE YAKIN KAVRAMLAR
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM.
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
HALKLA İLİŞKİLER VE DAVRANIŞ KURALLARI
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
HALKLA İLİŞKİLER -Tanım Halkla ilişkiler, bir örgütün toplumdaki kişiler ve gruplar ile etkileşim içine girerek, eylemlerini açıklamasını; toplumun desteğini.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
İşletmeler birer açık sistemdir.
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 3. Hafta*
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
Halkla İlişkilerin Temel Kavramları 3.Hafta
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 5. Hafta*
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 6. Hafta*
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Tanıtım Çalışma Grubu
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

HALKLA İLİŞKİLER Öznur Sarıahmetoğlu-Uzman Tıbbi Hizmetler Başkanlığı Mart,2014

“sıradan olmakla özel olmak arasındaki farktır.”

HALKLA İLİŞKİLER Kuruluşun çevresi (hedef kitle)ile ilişkilerini içeren bir kavramdır. İki role sahiptir. Kuruluşun çevreyi bilmesi, değerlendirmesi ve çevredeki değişiklikler karşısında sürekli önlem alması, Kuruluşun amaç, politika ve etkinliklerinin çevreye anlatılması, benimsetilmesi.

Halkla İlişkiler; Halkla ilişkiler, kişi veya kuruluşun amaçlarını gerçekleştirmesine yardımcı olan, önem sırası kimi zaman tüketici, kimi zaman dağıtımcı ve çalışanlar gibi, kuruluşun yapısına göre değişkenlik gösteren hedef kitlelerle gerçekleştirilen stratejik iletişim yöntemidir.

Halkla İlişkiler; Halkla ilişkiler toplumsal gereksinmeyi en iyi biçimde karşılamak, çevreden gelecek uyarılarla, dilekleri göz önüne alarak örgütsel davranışta bulunmak için yapılan çalışmalardır. Halkla ilişkiyi, özel veya kamu kesimlerinde faaliyet gösteren bir kuruluş veya kurumun, ilişkide bulundukları kimselerin anlayış, sempati ve desteğini elde etmek üzere sürekli olarak yapmış oldukları bir yönetme görevi olarak tanımlayabiliriz.

Halkla İlişkiler Nedir? A. Halkla ilişkilerde haberleşme iki yönlüdür. Halkla ilişkilerde haberleşme kuruluşla hedef kitle arasında gerçekleşmektedir. Bu iki yönlü haberleşmede taraflar birbirleriyle karşılıklı haberleşmede bulunurlar. B. Halkla ilişkilerde, hedef kitle hakkında araştırma ve faaliyetlerle ilgili olarak da değerlendirme yapılmaktadır. C. Halkla ilişkilerde amaç, hedef kitleyi etkileyerek onu belirli bir davranışa itmektir. D. Halkla ilişkiler, ahlaki standartları takip eden ve planlanmış çabaları ve araştırmaları kullanan yönetsel bir işlevdir. Yönetsel işlev olarak uygulamalar verimlilik ve etkinlik içerisinde gerçekleştirilmeye çalışılır. E. Halkla ilişkilerde, hedef kitleye gönderilen mesajlar gerçeği yansıtmaktadır. Burada hedef kitleyi kandırarak belirli bir yöne sevk etmek söz konusu değildir. Yani hedef kitleye iletilen mesajlar doğru mesajlardır.

Halkla İlişkiler Sağlık Kuruluşları için neden çok önemlidir? Sağlık kuruluşları diğer hizmet ve sanayi kuruluşlarına göre farklılıkları olan, kendine özgü özel kuruluşlardır. Bunlar toplum tarafından özel görevlerle donatılmaktadırlar. İster kamu ister sağlık kuruluşu olsun kendine gelen bir yaralıyı reddetme imkanı yoktur.Ona gereken ilgiyi göstermek ve müdahaleyi yapmak zorundadırlar. Aksi halde hem kanun hem de toplum vicdanında suç işlemiş olarak değerlendirilmektedirler. Oysa diğer sektördeki kuruluşların beğenmedikleri veya hoşlanmadıkları bir müşteriyi reddetme imkanları vardır ve kimsede buna itiraz edemez.

Sağlık kuruluşlarının ana hedef kitlesi kimlerdir? Elbette ki hastalardır. Dünya sağlık örgütü (WHO) sağlığı yalnız hastalık ve sakatlığın olmayışı değil, bedensel, ruhsal ve sosyal yönden tam bir iyilik durumu şeklinde tanımlamaktadır. Sağlık kuruluşlarından hizmet alanlar yalnızca bedenen hasta olanlar değil, ruhsal ve sosyal yönden problemli olanlar olabilmektedir. Bu yüzden sağlık iletişimi iyi ve etkin bir şekilde gerçekleştirilmeli, sağlık kuruluşlarının bu konuda daha dikkatli olması gerekmektedir.

Bir sağlık kurumunda halkla ilişkiler faaliyetleri neleri kapsayabilir? Sağlık kuruluşlarında; Lobicilik Sponsorluk Kurumsal kimlik-kurumsal imaj, Kriz yönetimi, Kurum içi iletişim ve kurum içi halkla ilişkiler, Kurumsal sosyal sorumluluk Medya ilişkileri ve kurumsal reklamcılık en fazla kullanılanlardır.

HALKLA İLİŞKİLERDE SORUNLAR 1-Tanımlamadan kaynaklanan sorunlar 2-Halkla ilişkilerin reklam yada propagandaya indirgenmesinden kaynaklanan sorunlar 3-Krizle bağlantılı görülme

Tanımlamadan kaynaklanan Sorunlar Halkla İlişkilerin yüzlerce tanımı vardır. (tanım, tanımlanın amacı ve genel çevresini açıklar) Halkla ilişkilerde var olan tanımlar ise; Kapsayıcı özellikten yoksun, Yanlış anlamaya , Eksik kavramaya neden olur.

Tanımlamadan kaynaklanan Sorunlar a-Belirsiz tanımlar; “Dış dünyanın sempatisini kazanmak için yöneticilerin başvurduğu yöntemler” “halkla iyi ilişkiler kurma” “Halkın neyi sevip neyi sevmediğini öğrenip ona göre davranma”

Tanımlamadan kaynaklanan Sorunlar b-Yetersiz tanımlar: Halkla ilişkilerin içeriğini tam olarak yansıtmayan, yetersiz ya da eksik tanımlardır. “halkın yada kamunun ilgisini çekmek, onu harekete geçirmek” “belirlenmiş kitleleri etkilemek için planlı, inandırıcı iletişim çabaları”

Tanımlamadan kaynaklanan Sorunlar c-Kuruluşu öne alan tanımlar: Halkla ilişkilerin kuruluşun haklılığını kanıtlama aracı olarak algılanmasına yol açmaktadır. “ Kendi tutumumuzun doğru olduğuna halkı inandırmaktır.”

Tanımlamadan kaynaklanan Sorunlar d-Olumlu imaj yaratmayı öne alan tanımlar: Halkla ilişkilerde kimi tanımlar iyi bir imaj yaratmayı öne çıkarmakta, uygulamada ise tanıtım çalışmaları imaj yaratma ile bütünleşmektedir.

2-Halkla İlişkilerin Reklam ya da Propagandayı İndirgenmesinden Kaynaklanan Sorunlar A-Reklam: Pazar ya da piyasa koşullarının geçerli olduğu koşullarda ve daha çok özel sektörde kullanılan ikna edici iletişim türüdür. Herhangi bir ürün veya hizmetin kitle iletişim araçlarında bedeli ödenerek yapılır.

2-Halkla İlişkilerin Reklam ya da Propagandayı İndirgenmesinden Kaynaklanan Sorunlar B-Propaganda: Daha çok siyasal alandaki iletişimi anlatmada kullanılır. Dikkat dağılımını etkileyerek, dikkatlerin belli konulara çekilmesine yönelik bir etkileme aracıdır. Propaganda ikna etmeye dayanmaktadır. İnsanların düşünce ve davranışlarını etkilemeyi amaçlar (tek görüş sunar) Kimi kez gerçekler saptırılabilir, Olumsuz değer yüklü bir kavramdır.

3-KRİZLE BAĞLANTILI GÖRÜLME Kriz halkla ilişkilerin başa çıkması gereken bir durumdur. Halkla İlişkiler, çevredeki oluşum ve değişimleri izleyerek olabilecek sorunlara karşı önlem alma ve öneriler geliştirmeyi içerir. Krizin oluşmasını engellemeyi amaçlar.

II-HALKLA İLİŞKİLERDE KAPSAYICI YAKLAŞIM

2-Kapsayıcı Anlayışın İçerdiği Özellikler

2-Kapsayıcı Anlayışın İçerdiği Özellikler

2-Kapsayıcı Anlayışın İçerdiği Özellikler c) Uzmanlık Halkla İlişkiler amaçlarına ulaşmak için farklı uzmanlık bilgileri kullanmak zorundadır. İnsan ilişkileri Davranış Bilimleri İletişim (iletişim araçları, iletişim örgütleri,süreci) d) Yönetim İşlevi Olma: Halkla ilişkilerin yönetim tarafından tasarlanması ve yerine getirilmesidir. Kuruluştan kitleye, kitleden kuruluşa düzenli bilgi akışının sağlanması.

III-HALKLA İLİŞKİLERİN ANLAMI

Halkla İlişkiler,

HALKLA İLİŞKİLERİN İLKELERİ 1-Dürüstlük 2-İnandırıcılık 3-Tekrarlama 4-Bütçe

HALKLA İLİŞKİLERİN İLKELERİ Dürüstlük Halkın güveni kazanılarak olumlu tutum ve davranış sağlanması gerekir. Gerçeklerden ayrılmadan, Özellikleri abartmadan, Halkı yanıltmadan, Gizliliğe riayet, Her şeyi olduğu gibi göstererek ilgi ve desteği kazanmalı.

HALKLA İLİŞKİLERİN İLKELERİ inandırıcılık, Halkla ilişkiler ile uğraşanların yaptıkları işe inanmaları ve hedef kitleyi inandırmaya çalışmalarıdır. Halkı inandırmak için hedef kitlenin iyi tanınması Tekrarlama, Halka iletilmesi amaçlanan mesajların, halkı bıktıracağı endişesine kapılmadan sık sık tekrarlanması, halkın dikkatinin çekilmesi ve bu dikkatin uyanık tutulmasıdır. Mesajların halkın anlayacağı dille verilmesi, sık sık tekrarlanması gerekmektedir.

HALKLA İLİŞKİLERİN İLKELERİ

V-HALKLA İLİŞKİLERİN YAPILANIŞI

HALKLA İLİŞKİLERİN YAPILANIŞI

VI-HALKLA İLİŞKİLER SÜRECİNİN AŞAMALARI

VI-HALKLA İLİŞKİLER SÜRECİNİN AŞAMALARI

Bilimsel Yöntemin Aşamaları:

Bilimsel araştırmalar üçe ayrılır:

VI-HALKLA İLİŞKİLER SÜRECİNİN AŞAMALARI

Planlamalarda Dikkat Edilecek Noktalar:

3-Uygulama ( iletişim ):

VI-HALKLA İLİŞKİLER SÜRECİNİN AŞAMALARI

Bir programın etkililiği dört boyutta değerlendirilir.

VII-HALKLA İLİŞKİLERDE KULLANILAN ARAÇLAR Gazeteler Dergiler Broşürler El kitapları Bültenler Yıllıklar Mektuplar Afişler pankartlar el ilanları yönlendirici ve yol göstericiler

2-Yayım ve Gör-İşit Araçları Televizyon Radyo Sergiler

3-Sosyal ve Kültürel Etkinlikler Yarışmalar Geziler Destek verme(sponsorluk)

4-EĞİTİM HİZMETİÇİ KURSLAR MÜZİK KURSLARI YABANCI DİL KURSLARI KONFERANS, SEMİNERLER

ÇALIŞANLAR VE HALKLA İLİŞKİLER

2-Personelde aranacak nitelikler

b)Kişilik : Çalışabilme Yerinde hareket edebilme Teşebbüs kabiliyeti Görgü Tolerans

Memur; -Tenkide açık olmalı -Hoşgörülü olmalı -Hatasını anladığında özür dileyebilmeli

c) Güvenilirlik

Sonuç Yerine… Sağlık kuruluşlarının girdileri hastalar, insan gücü, malzeme, fiziksel ve parasal kaynaklar, çıktıları ise: hasta ile yaralıların tedavisi, araştırma ve geliştirme faaliyetleri ile toplumun sağlık seviyesinin yükseltilmesine katkıda bulunmaktır. Yüksek verimlilik aynı miktar kaynakla daha çok üretmek ya da aynı girdi ile daha çok çıktı elde etmektir. Siz eğer hastanenizde verimliliği yükseltmek istiyorsanız kurmuş olduğunuz verimliliği artırma stratejinizi gene yönetimin bir altında yer alan Halkla İlişkiler Biriminizce çalışanlarınıza iyi aşılamalı ve farkındalığı yükseltmelisiniz, zamanı, kaynakları doğru ve yerinde kullanma, daha fazla hastanın hastanenize gelmesi için gerekli sağlık iletişiminin (güleryüz, anlayışlı yaklaşım, olumlu kurumsal imajın oluşturulması) yürütülmesi, kurum kimliğinin yerleşmesi, ait olma ve çalışan olarak huzur içinde çalışma verimliliği artırır, sosyal aktiviteler çalışanları birbirine yaklaştırır, aynı zamanda kurumsal kimliğinizi oluşturken bir marka gibi sizi tanıtacak materyaller (internet sitesi, broşür, dergi….) gene halkla ilişkiler birimi tarafından planlanmaktadır, kurum içi ve dışı imaj, çalışanlarda farkındalığın yükseltilmesi ve isini sahiplenme davranışının aşılanması halkla ilişkilerin güdüleme tekniklerini kullanması ile de devreye girer.

Sonuç Yerine… Her kurumun kendini içte ve dışta tanıtan, kurum içi ve dışı iletişimin de daha etkili olmasını sağlayacak ve böylece verimliliğini artıracak bir halkla ilişkiler birimine ihtiyacı vardır, bu birim performans, kalite, araştırma geliştirme, materyal üretme, tanıtım, sosyal organizasyonların düzenlenmesi, gerektiğinde kamuoyunu bilgilendirme, basına brifing verme, televizyon ve radyo programlarında kurumun yer almasını sağlama gibi tüm kurum içi ve kurum dışı iletişimin sağlanması (örneğin hemşireler günü, tıp bayramında organizasyon düzenleme) konularında çalışarak kamouyunda ve çalışanlarının gözünde hastanesinin daha iyi şekilde tanıtılması ve algılanmasını sağlamalıdır.

TEŞEKKÜR EDERİM