ÖRGÜT VE ÖRGÜTLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GENEL OLARAK İL PLANLAMA VE KOORDİNASYON MÜDÜRLÜKLERİ
Advertisements

Genel sekreterlik Genel Sekreterlik, bir Genel Sekreter ile en çok iki Genel Sekreter Yardımcısından ve bağlı birimlerden oluşur. Genel Sekreter, üniversite.
MİLLİ GÜVENLİK BİLGİSİ
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
SPOR VE ÇEVRE KAMU KURUM VE KURULUŞLARIN SPORA ETKİSİ
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
GENEL OLARAK ÜNİVERSİTE TEŞKİLATI
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
3 Sağlık örgütlenmesi ve sağlık bakanlığı
Strateji Geliştirme Başkanlığı
YÖNETİM NEDİR? Belirli birtakım amaçlara ulaşmak için başta insan olmak üzere, parasal kaynakları, araç-gereçleri, hammaddeleri ve zaman faktörünü birbiriyle.
1  İç Denetinin Faaliyetinin Yürütülmesinde Karşılaşılan Sorunlar- Çözüm Önerileri T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Yazışma Teknikleri Doç. Dr. Hüseyin Odabaş. Yönetimde Bilgi Üretim ögeleri, 3M [insan (men), para (money), hammadde-malzeme (materials)] olarak sınıflandırılırken,
MAHALLİ İDARELER (Yerel Yönetimler)
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Politika Sürecinde DEA Organize Edilmesi: Kurumsal Stratejiler.
~ÖRGÜTLEME~ ÖRGÜTLEME NEDİR ¿ Tanımı;
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
YÖNETİM İŞLEVLERİ: ORGANİZE ETME
eşanlamlıdır. Örgüt olmadan uygarlık olamaz.
İŞLETME YÖNETİMİ.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
KAMU YÖNETİMİNİN ÖRGÜTLENMESİ
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
ASPB ENGELİ VE YAŞLI HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİ
1 Yönetim Bilgi Sistemleri 2015– ANKARA Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
KOCAELİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İSU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
NORM KADRO UYGULAMALARI
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
Bölüm 6 Örgütleme.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.

Kamu Yönetiminin Yapısal Görünümü ve Sorunları. Organizasyon Sorunları Sistem coğrafi ve örgütsel olarak merkeziyetçi bir yapıya sahiptir. Bunu aşmak.
OTELLERDE MUHASEBE Şenol YAZICI.
ORGANİZASYON FONKSİYONU
TBS’de yönetİm.
KAMU YÖNETİMİNİN ÖRGÜTLENMESİ
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK
TEŞKİLAT VE YÖNETİMİ GELİŞTİRME
KAMUDA HASSAS GÖREV.
Matriks Organizasyon Yapısı
SAĞLIK, KÜLTÜR ve SPOR DAİRESİ BAŞKANLIĞI DESTEK HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ EYLÜL HAZİRAN 2018 DÖNEM BRİFİNGİ
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Genel Sekreterlik Organizasyon Şeması
Sunum transkripti:

ÖRGÜT VE ÖRGÜTLENDİRME ÖRGÜT, bir kurum, kuruluş ya da işletme tarafından saptanan amaçların, hedeflerin gerçekleştirilmesi ve hazırlanan plan, proje ve programların uygulanabilmesi için gerekli olan bir araçtır. Örgütler doğal örgüt ve biçimsel örgüt olmak üzere iki değişik görünüm ile varlıklarını sürdürürler. Bu bölümde biçimsel (resmi-şekli-formal) örgütü teknik ve sistem olarak incelenecektir. Kamu kuruluşlarında ve özel kesimde işlerin çoğalmış ve karmaşık bir yapıya ulaşması sonucunda örgütlemeye gidilmiş, burada amaç işlerin yapılması ve hedeflere ulaşılmasıdır. ÖRGÜTLEME; bürolarda yapılacak işleri, bu işleri yapacak kişileri ve çeşitli ilişkileri kağıt üzerine döken, bu unsurları belli bir sistem içinde işletme amaçlarının gerçekleştirilmesine yönelten, işlerin yetki ve sorumluluklarının da belirlendiği yönetim fonksiyonudur.

Örgüt Elemanları Örgütün temel öğesi İNSAN’ dır. PARASAL (MALİ) ve MADDİ ELEMANLAR. Örgütü oluşturan para, alan, bina, araç, gereç, kırtasiye…dir. Örgütü oluşturan insan grupları arasında yönetim, koordinasyon ve denetim ilişkisini saptayacak bir KUMANDA (emir-kumanda)AĞI kurulması zorunludur.

BİR ÖRGÜTTE BULUNAN BİRİMLER ANA HİZMET BİRİMLERİ: Örgütün kuruluş amacını gerçekleştirmede esas rolü oynayan, kamu kuruluşlarında çoğu zaman vatandaşa hizmet eden ve amacı gerçekleştiren, işletmelerde üretimi gerçekleştiren birimlerdir. İç İşleri Bakanlığı’nda İller İdaresi, Mahalli İdareler, Verem ve Savaş Dairesi Başkanlığı… YARDIMCI DESTEK BİRİMLERİ: Esas ve danışma birimlerinin fonksiyonlarını yapabilmesi için onlara gereksinme duydukları beşeri, mali ve maddi kaynakları sağlayan birimlerdir. Genellikle personel, levazım, lojistik malzeme, muhasebe, idari ve mali işler, pazarlama, reklam üniteleri bu gruba giren birimlerdir. DANIŞMA VE DENETİM BİRİMLERİ: Bu birimler gerek yöneticilere, gerek esas ve yardımcı birimlere muhtaç oldukları danışma hizmeti görürler. Bu amaçla istatistikler, palanlar, projeler, programlar hazırlar, araştırma ve inceleme yaparlar. Öneriler, görüş ve karar taslakları hazırlar ve yöneticiye yada ilgili birime sunarlar. Hukuk Müşavirlikleri, teftiş kurulları..

ÖRGÜTLENME MODELLERİ A-Fonksiyonel (Görevsel) Esasa Göre Örgütlenme Modeli: Benzer nitelikteki görevlerin bir araya toplanmasıdır, Örn. Kamu hizmetlerinin bakanlıklar arasındaki dağılımı, bakanlıkların iç kuruluşu B-Üretim Esasına Göre Örgüt Modeli: Kuruluşun ürettiği madde esasına dayanır. Üretilen aynı ya da benzer maddeler için bir birim kurulur. Örn. Tekstil fabrikasında yünlü, ipekli kumaş servislerinin ayrı olması C- Coğrafi Bölge Esasına Göre Örgütlenme Modeli: Örgütü oluşturan birimler belli bir bölge halkına yada belli bir bölgedeki kuruluşlara hizmet edecek biçimde kurulmaktadır. Örn. Bakanlıkların bölge, il ve ilçe kuruluşları, bazı kuruluşların merkez örgütlerini doğu, batı, merkez bölge şeklinde kurması

D-Hizmet Edilen Kurumlar Esas Alınarak Yapılan Örgütlenme Modeli: Bu modelde her birim belli kuruluş yada gruplara hizmet edecek bir yapıya sahiptir. Örnek: Emekli Sandığı, SSK, OYAK yada ÇAYKUR’ un çay üreticilerine hizmet etmesi gibi E- Karma Model: Bu modelde yukarıda açıklanan modellerden iki ya da üç model birlikte kullanılır. Bu modele göre kurulan bir örgütte, her alt (dikey ) kademe için değişik bir model esas alınır. Günümüzde en çok kullanılan modeldir.  

ÖRGÜT FONKSİYON VE POZİSYON ŞEMALARI ÖRGÜT ŞEMALARI: Mevcut yada kurulması düşünülen bir örgütün tipini, yapısını, o örgütte bulunan birimlerin nitelik ve miktarlarını, birimler arasındaki yönetim (emir-kumanda) ilişkileri ile koordinasyon ve kontrol bağlantılarını gösteren şekillerdir.

ÖRGÜT ŞEMALARININ KULLANILMA YERLERİ (AMAÇLARI) Mevcut olan bir örgütü, onun yapısını, ünitelerini, kademelerini, kumanda, koordinasyon ve kontrol ilişkilerini göstermek için. Mevcut bir örgüt üzerinde örgüt incelemesi ve analizi yaparak örgütte değişiklik ve gelişmeler, yani yeniden düzenleme çalışması yapmak amacıyla. Yeniden kurulması düşünülen ya da istenen bir örgütün; yapısını, tipini, ünitelerin bağlanacağı makamlar ile nitelik ve statülerini, taşra birimlerini,bunlar arasında kumanda ve koordinasyon ilişkilerin, önce kağıda taslak halinde çizip, üzerinde çalışma yapmak ve verilecek son şekli saptamak için.

FONKSİYONEL ŞEMALAR-POZİSYON ŞEMALARI Fonksiyonel Şemalar: Bir örgüt şeması çizdikten sonra şemadaki birimleri gösteren dikdörtgenlerin içine o birimlerin görevleri yazılırsa meydana gelen şemaya Fonksiyonel (görevsel)şema denir.

………………………………….. BAŞKANLIĞI ARAŞTIRMA VE YARDIM ŞUBESİ MÜDÜRLÜĞÜ Kamu yönetimi ile ilgili konularda araştırma ve inceleme yapmak. İstek üzerine kamu yönetimini geliştirmeye yararlı tedbirler hakkında önerilerde bulunmak. Kamu yönetimi konularında görüş bildirmek. DERLEME VE YAYIN ŞUBESİ MÜDÜRLÜĞÜ Kamu yönetimi alanında yurt içinde ve dış memleketlerdeki gelişmeleri, yeni yayınları izlemek ve derlemek. Yukarıdaki konulara ilişkin telif ve çeviri yayınlar yapmak Yayınlanan bibliyografları izlemek.

Pozisyon( Kadro-Mevki) Şemaları : Bu tip şemalar birer örgüt şemasıdır Pozisyon( Kadro-Mevki) Şemaları : Bu tip şemalar birer örgüt şemasıdır. Ancak bu tip şemalarda birimleri gösteren dikdörtgenlerin içlerine o birimlere ait olmak üzere Kadro (pozisyon-mevki) ünvanları, Kadroların adedi, Bu kadroların dereceleri yazılır.

EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1 MÜDÜR 3-4 EĞİTİM MÜDÜR YARD. 1 6-7 1 6 PROGRAM ŞEFİ ORGANİZASYON ŞEFİ 6-7 1 6 1 TERCÜMAN 6 1 SEKRETER 1 10 1 MEMUR 6 MEMUR 1 TEKNİK RESSAM 1 DOSYA MEMURU 11 7 1 1 10 MUTEMET 10 DAKTİLO