2012 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

8.SINIF BÜTÜNDE FARKLILIK
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
KÜÇÜK HAYALLER BÜYÜK PROJELER- 2014
KOMİSYONLARIN KURULMASI
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
EĞİTİM KURUMU YÖNETİCİLERİ GÖREV SÜRESİ UZATMA İŞLEMLERİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 8. SINIFLAR
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
/ gelişimin adresi… ŞİMDİ DÜŞÜNME ZAMANI 2011 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ ULUSAL SERGİSİ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Şimdi Düşünme Zamanı Projesi
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
ORTAK 9. SINIF DURUMU Tüm Ortaöğretim kurumları 9. sınıflarında okutulan dersler ortaktır. 9. sınıf öğrencileri Eğitim Öğretim yılı sonunda başarı durumuna.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİNE HOŞGELDİNİZ.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
8 Sınıf Düzen Kuşağı.
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
6 Sınıf Düzen Kuşağı.
YILI MUŞ B İ L İ M VE SANAT MERKEZ İ NDE TANILAMA VE YERLEŞT İ RME SÜREC İ NDE İ ŞLEM BASAMAKLARI.
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
ÖĞRENCİLERE E-POSTA PROJESİ
ALTINYILDIZ İLKOKULU DEĞERLER YÜRÜTME KOMİSYONU
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
YAPIM KUŞAĞINI TANIYALIM.
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
OKUL SÜTÜ PROGRAMI OKUL SÜTÜ ; Özel okullar dahil, anasınıfı ve ilkokul öğrencilerine, eğitim öğretim yılının ikinci döneminde (11/02/ /06/2013.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
 KONU VE AMAÇ: Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasının hızlandırılması amacıyla 2012 yılında TR83 Bölgesi İnovasyon.
DÜZEN KUŞAĞI Bütünde Farklılık
T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI DURMUŞALİ TOKSOY İLK-ORTA OKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
OKUL SÜTÜ PROGRAMI 1.
Milli Eğitim Bakanlığı Parasız Yatılılık Ve Bursluluk Sınavı (PYBS)
TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI DURMUŞALİ TOKSOY İLKOKULU/ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ
İKS AR-GE İLİŞKİSİ. İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri.
1. KUŞAK DÜZEN.
2. TÜRK DÜNYASI BİLİM OLİMPİYATI ARALIK ESKİŞEHİR
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA İŞ VE İŞLEMLERİ
EĞİTİMDE KALİTEYİ İYİLEŞTİRME PROJESİ
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
 Staj süresi, toplam 50 işgünüdür. Bu sürenin 25 işgünü ENT 200 fabrika stajını, 25 işgünü de ENT 300 büro stajını kapsar. Öğrenci, bölümde geçirdiği.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
RİSKLİ YENİDOĞAN BEBEKLERDE HEMŞİRELİK BAKIMI VE GÜVENLİ TABURCULUK
Diyarbakır tanıtım toplantısı ŞİMDİ DÜŞÜNME ZAMANI 2013 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ ULUSAL SERGİSİ Diyarbakır tanıtım toplantısı.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
ABİDE 2016 AKADEMİK BECERİLERİN İZLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ (ABİDE) ARAŞTIRMASI.
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Fakülte, Yüksekokul, Enstitü, MYO Açılması Uygulama ve Araştırma Merkezi Açılması Bölüm, Anabilim Dalı, Bilim Dalı.
Sunum transkripti:

2012 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ ŞİMDİ DÜŞÜNME ZAMANI 2012 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ ULUSAL SERGİSİ

KOMİSYONLARIN KURULMASI ETKİNLİKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ ETKİNLİKLERİN BİLDİRİLMESİ İLETİŞİM

Etkinlik seçimi için illerde oluşturulmuş komisyonlarda; İl milli eğitim müdür yardımcısı/ şube müdürü, Eğitim denetmeni, Formatör teknoloji ve tasarım öğretmeni (Formatör teknoloji ve tasarım branş öğretmeni yoksa Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretmeni veya bu derse giren öğretmenler) yer almaktadır. Komisyonlar; etkinlik değerlendirme kriterlerine uygun olarak illerine ayrılan kontenjan sayısınca öğrenci etkinliğini seçerek 10 Mayıs 2012 tarihine kadar Temel Eğitim Genel Müdürlüğüne bir rapor ile göndereceklerdir. NOT: SEÇİLEN ETKİNLİKLERİN EN AZ BİR TANESİ YAPIM KUŞAĞI ETKİNLİĞİ OLACAKTIR.

Şimdi Düşünme Zamanı Ulusal Sergisinin bütün okullara duyurusu İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yapılacaktır. Komisyonlar tarafından eserlerin seçilme yöntemlerine karar verilecektir. 2011 yılında yapılan çalışmalarda komisyonlar farklı yöntemleri benimsemiştir; İl genelinde bir Teknoloji ve Tasarım Dersi Bilim Şenliği yapılması (Dersin öğretim programında yer almaktadır), Komisyonun okulları gezerek ön bir değerlendirme yapması, Müracaatların bireysel yapılması (Elektronik/yazı/posta/şahsen vb.), Okullarda yapılan bilim şenliklerinin komisyonlarca ziyaret edilmesi başlıca yöntemler arasındadır. Bu çalışmalarda İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı/ Şube Müdürü ve Eğitim Denetmenlerinin mesleki tecrübeleri ve okulları tanımaları komisyon çalışmalarına büyük katkı sağlayacaktır. Bu yüzden komisyon üyelerinin bir arada çalışması büyük bir önem arz etmektedir.

“Şimdi Düşünme Zamanı 2012 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğrenci Etkinlikleri Ulusal Sergisi” 25-26 Mayıs 2012 tarihleri arasında Ankara’da yapılacaktır. Serginin belirtilen sürede yapılabilmesi için komisyonların görevlerini titizlikle yapmaları ve gerekli hallerde yürütme kurulu ile iletişim kurabilmeleri büyük önem arz etmektedir. Bütün illerimizde komisyonlar kurulmuş ve iletişim bilgileri Yürütme Kuruluna bildirilmiştir.

ETKİNLİKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Komisyonlar öğrenci etkinliklerini değerlendirirken Ek-2 de yer alan “Etkinlik Değerlendirme Kriterleri”ni kullanacaktır. Bu kriterler programda öngörülen süreç doğrultusunda geliştirilmiştir. Teknoloji ve Tasarım Dersinde üç adet kuşak vardır: Düzen, kurgu ve yapım. Öğrenciler sergiye bu üç kuşak için gerçekleştirmiş oldukları etkinlikleri ile müracaat edebilirler. Etkinlik ürünün kendisi ve günlüğünden oluşmaktadır. Değerlendirme kriterlerinde sınıflar ve etkinlik türü dikkate alınmıştır. Öğrenciler birden fazla etkinlik ile de müracaat edebilirler. Komisyonlar illerine tanınan sayıda etkinlik seçebilecektir.

Düzen kuşağI etkİNLİKLERİNDE ortaya çIkan ürünün değerlendirmeye aLINabilmesi için şu özellİklere sahİp olmasI gerekİr: Düzen kuşağı etkinliklerinde ortaya çıkan düzenin bir hacmi olmalı (üç boyutlu) ve dengede durabilmeli (ürün başka bir yere taşındığında formu bozulmayacak şekilde olmalı), çoğalmaya imkân vermeli (farklı yönlerde istenildiği kadar çoğalabilmeli), tekrarlayan birimler açık ve anlaşılır olmalıdır. Zemine yapıştırılarak çalışılmamalıdır. Düzene gitmede kullanılan geometrik biçim orijinal formunu korumalı, şekil değişikliğine (biçimde bozulma) uğramamalıdır. Ortaya çıkacak düzen, arama ve deneme çalışmalarının sonucunda kendiliğinden ortaya çıkmalıdır. Örneğin; öğrenci çalışmasına takı, ağaç, çiçek, ev eşyaları vb. yapacağım diyerek başlamamalı ve sonucu bunlara benzer ürünler olan çalışmalar kabul edilmemelidir. Çalışmasının kısa bir özeti ve ortaya çıkan düzenle ilgili görüş ve önerileri içeren ayrı bir açıklamaya yer verilmelidir. Değerlendirmeye alınan etkinliklere ait fotoğraflar; kullanılan birim(ler), çoğalabilir birim ve düzeni en iyi ifade eden ayrı ayrı fotoğraflardan oluşmalıdır.

AyrIca DÜZEN KUŞLAĞI İÇİN her sINIF sevİYESİNDE; 6. Sınıf: Çalışma hazır birimlerden oluşmalıdır. Tekrarlayan birimler (çoğalabilir birim), hazır birimin kendisi ya da hazır birimlerin kullanılmasıyla elde edilmiş olmalı. Düzen (ürün) karar verilen çoğalabilir birimlerin tekrar etmesiyle oluşmalıdır. Çoğalabilir birim özdeş ve anlaşılabilir olmalıdır. 7. sınıf Değişkenliği olmayan geometrik biçim(ler)den oluşmalıdır. Öğrenci diğer geometrik biçimlerde kullanmış olabilir, düzen diğer şartları taşıyorsa kabul edilebilir. Kullanılan geometrik biçim(ler) çoğalabilir birimler elde edilmiş olmalı, Düzen (ürün) karar verilen çoğalabilir birimlerin tekrar etmesiyle oluşmalıdır. Çoğalabilir birim özdeş ve düzen içindeki tekrarı anlaşılabilir olmalıdır. Öğrenciler farklı renk ve oranlarda geometrik biçimler kullanabilirler. 8. Sınıf Kullanılan geometrik biçim(ler) çoğalabilir birimler elde edilmiş olmalı. Öğrenciler farklı renk ve oranlarda geometrik biçimler, çoğalabilir birimler elde etmiş olmalı. Düzende renk, oran ve yön kavramı açık ve anlaşılır olmalıdır.

Kurgu kuşağI etkİNLİKLERİ İÇİN gönderİlen çalIşmanIn değerlendİrmeye alInabilmesi İÇİN şu özellİklere sahİp olmasI gerekİr: Düşünceden çözüme kadar geçen sürecin kısa bir özeti olmalıdır. Çalışmanın çıkışındaki merak ve hayali, bunun arkasında yatan sorun ve ihtiyacı, bulmuş olduğu çözümün ne olduğu kısaca anlatılmalıdır. Çalışmanın ilk hali, son hali gibi süreçleri ifade eden en az üç fotoğraf olmalıdır. Ürünün tanıtımı; çalışma şekli, sağladığı kolaylık gibi açıklama ile ürün hakkındaki görüş ve önerilerin kısa özeti olmalıdır.

AyRIca KURGU KUŞAĞI İÇİN her sINIF sevİyesİnde; 6. Sınıfta Ortaya çıkan çalışma başkaları tarafından anlaşılır olmalıdır. Çizim fazla detaylandırılmamış olabilir ancak ürünü oluşturan parçaların adı, görevi ve çizilerek anlatılamayan hususlar yazılarak açıklanmış olmalıdır. 7. Sınıfta Ortaya çıkan çalışma başkaları tarafından anlaşılır olmalı, ürün ve ürünü oluşturan parçalar ve birbiriyle ilişkisi açık ve detaylandırılmış olmalıdır. Çizim 6. sınıflara göre daha çok detaylandırılmalıdır. Çalışmanın 6. sınıfta yapılan çalışmadan farkı açıkça anlatılmış olmalıdır. Çizerek anlatılmayan hususlar yazılarak açıklanmış olabilir. 8. Sınıfta Ortaya çıkan çalışma patent alma kaygısıyla çizilmiş olmalıdır. Çalışma patent almak için gerekli çizim şartlarını taşımalıdır. Açık ve anlaşılır nitelikte çizilmiş ve detaylandırılmış olmalıdır.

YapIm kuşağI etkİNLİKLERİ İÇİN gönderİlen çalIŞMANIN değerlendİrmeye alInabilmesİ İÇİN şu özellİklere sahİp olmasI gerekİr; 6 ve 7. Sınıf Etkinlikleri İçin; Sorun ve ihtiyaçtan çözüme ve değerlendirmeye kadar geçen sürecin kısa bir özeti olmalıdır. Çalışmanın çıkışındaki sorun ve ihtiyaç, çözüm, çözümün hayata geçirilmesinde yaşanan deneyim, değerlendirmeler ve öneriler kısaca anlatılmalıdır. Ürünün ortaya çıkış aşamalarını anlatan fotoğraflar; ürünün çizimi/planlaması, yapılma aşaması ve ürünün son halini/ürünün çalışma halini ifade eden en az 3 fotoğraf olmalıdır. Fotoğraflar ürünün elde ediliş sürecini net bir şekilde ifade etmelidir. Çalışmada ürünün kendisi, model veya maketi elde edilmiş olabilir. Ürünü tanıtan; çalışma şekli, sağladığı kolaylık gibi bilgilerin kısa bir açıklamasına yer verilmelidir. 8. Sınıf etkinlikleri için; Bir ürünün pazarlanabilir hale getirme sürecinin kısa bir özeti olmalıdır. Çalışmanın çıkışındaki sorun ve ihtiyaç, gerekçe, çözüm için öneri, çözümün hayata geçirilmesinde yaşanan deneyim, değerlendirmeler ve öneriler kısaca anlatılmalıdır. Ürünün ortaya çıkış aşamalarını anlatan fotoğraflar; hazırlanan marka, logo, slogan, yapılan ambalajın resmi ayrı ayrı yer almalıdır. Ayrıca ortaya çıkan son çalışmanın resmine (gerçekleştirilen çalışmada ürünün pazarlanış şeklini ifade eden son fotoğraflar) yer verilmiş olmalıdır. Ürün tanıtımı için seçilen reklamının kısa açıklaması, senaryo, varsa çekim fotoğraflarına yer verilmelidir.

ETKİNLİKLERİN BİLDİRİLMESİ Komisyonlar illerine ayrılan kontenjan sayısınca (Ek-2), seçtiği her etkinlik için Ek-4 “Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğrenci Etkinliği Bildirim Formu”nu dolduracaktır. Komisyonlar illerini temsil edecek olan etkinlikleri 10 Mayıs 2012 tarihine kadar Temel Eğitim Genel Müdürlüğüne yazıyla ve CD ekinde göndereceklerdir. Etkinliği en iyi anlatacak şekilde çeşitli yönlerden çekilen fotoğraflar, günlük, öğretmen ve öğrenci bilgileri CD içinde yer alacaktır. Komisyonlar kendilerine verilecek olan şifreler ile seçtikleri etkinlikleri 10-15 Mayıs 2012 tarihleri arasında http://www.tpe.gov.tr/sdz/index.jsp adresine yükleyeceklerdir.

SERGİNİN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ Sergi 25-26 Mayıs 2012 tarihleri arasında Ankara’da yapılacaktır. Sergiye etkinliği seçilen öğrenciler katılacaktır. Ayrıca öğrencilere refakat etmesi için teknoloji ve tasarım branş öğretmeni görevlendirilecektir. Konaklama ve ulaşım masrafları Türk Patent Enstitüsü tarafından karşılanacak olup gerekli açıklamalara aşağıdaki web sitesinden ulaşılabilmektedir. Sergiye katılacak öğretmen ve öğrenciler ile ulaşım ve konaklama ile ilgili olarak iletişim kurulacaktır. http://www.tpe.gov.tr/sdz/index.jsp

“teknolojivetasarımkomisyonu@gmail.com” Komisyon üyelerinin ve illerindeki teknoloji ve tasarım dersi öğretmenlerinin teknoloji ve tasarım dersi komisyonuna ait “teknolojivetasarımkomisyonu@gmail.com” adrese facebook üzerinde üye olarak, derse yönelik bilgi, belge ve doküman paylaşımında bulunmaları ve öğretmenlerin birbirini tanımaları açısından faydalı olacağı düşünülmektedir. Yürütme Kurulu Adına Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Abdullah BÜYÜKYILDIZ Didem DEMİRKAYA ttsdz2012@gmail.com, dgdemirkaya@meb.gov.tr abuyukyildiz@gmail.com 0312 2126530 /4297 0 312 413 16 05

çalışmalarında başarılar dileriz. Komisyonlarda yer alan değerli üyelere yapacakları katkılar ve çalışmalardan dolayı teşekkür eder, çalışmalarında başarılar dileriz.