HİPERMEDYA ÇOKLU ORTAM TASARIMI ÖĞRETİMSEL SİSTEM TASARIMLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Resimlerin Kullanımı.
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
HİPERMEDYA Multimedia for Learning Stephen M. Alessi ve Stanley R. Trollip Sibel SOMYÜREK.
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Bilgisayar Destekli Öğretim
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
UZAKTAN EĞİTİM.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Multimedya (Çoklu ortamlar)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ B İ LG İ SAYAR VE Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ Ö Ğ RETMENL İĞİ  EMRULLAH TURHAN  FATMA İ ME  SERVET GÖKÇEK.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretimde Materyal Kullanımı
ÇOKLU ORTAM TASARIMI İLKELERİ
Bilgi Teknolojileri ve Eğitim Öğr. Mehme tAkif bARIŞ.
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Öğrenme ve Öğretme Stratejilerini Tasarlama
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
YANSITILAN GÖRSEL MATERYALLER
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Başşliyoouu... Başlıyor....
KAVRAM HARİTALARI.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

HİPERMEDYA ÇOKLU ORTAM TASARIMI ÖĞRETİMSEL SİSTEM TASARIMLARI Dr. Oğuz ÇETİN

HİPERMEDYA

HİPERMEDYA Hipermedya nedir? Hipermedyanın tarihçesi ve gelişimi. Hipermedyanın yapısı. Hipermedya biçimleri. Hipermedya kullanımının avantajları ve dezavantajları.

Hipermedya Nedir? Hipermetin İngilizce hypertext den türkçeye yerleşmiş bir terim olup, hipermetin anlamına geliyor. Benzer şekilde hipermedia da İngilizcede hyper ve media kelimelerinin birleşiminden türetilmiştir. Hyper ön ekinin (-dan ötesi)olduğunu düşünürsek hipermedya da kelime kökeni olarak medyadan ötesi, daha fazlası anlamına gelmektedir.

Hipermedyanın Tarihçesi ve Gelişimi Temeli Vannevar Bush (1945) ve Theoder Nelson’ın (1974) yazılarına dayanmakta Onlar bilgiyi tasarlamak ve depolamak için kullanışlı, düzenlenebilir ve esnek yeni bir yol düşünmüşlerdir

Hipermedyanın Tarihçesi ve Gelişimi 1940’da bilgisayar teknolojisi metinsel ve sayısal bilgileri işleme ve depolama ile sınırlıydı. 1980’ler ve 90’larda ise teknoloji, multimedya terimiyle ifade edilebilecek her türlü bilgiyi depolayabilecek bir yapı haline geldi.

Hipermedyanın Tarihçesi ve Gelişimi 1970’te Amerika Savunma Bakanlığı Advanced Research Projects Agency Network’ü (ARPANET) i kurdu. İsviçre’deki çok uluslu araştırma merkezinde (CERN) çalışan bilim adamları farklı bilgisayar ortamlarında çalışan (Mac, Win) bilgilere (metin, resim, ses, animasyon) gereksinim duyulduğunu fark ettiler.

Hipermedyanın Tarihçesi ve Gelişimi Bu gereksinimden ötürü www’i oluşturdular. 1980’lerin sonları ve 1990’larda eğitimde yapılandırmacı yaklaşımın gelişimiyle eğitimciler arasında hipermedyanın popülerliği arttı.

“dallanmada” zorluk çekme “bilişsel aşırı yüklenme Günümüzde Hipermedya Kitap ve diğer ortamların elektronik ortamda, bütünleştirilmesi ve geliştirilmesine imkan tanımaktadır. En temel problemler “kaybolma” “dallanmada” zorluk çekme “bilişsel aşırı yüklenme

Hipermedyanın Yapısı resim, grafik ve metin içerisinde hiperbağlar ve grafikler Hiperbağlar farklı kaynakları gösteren… Kaynaklar grafik veya metin veya ... Grafikler resim veya video veya … Video bir film olabilir… Resimler, grafik, şema vb.

Hipermedya Biçimleri Özel konulu referans Ansiklopedik referans Alan analizleri Durum çalışmaları Oluşturma setleri Eğitlence Müze Arşiv

Hipermedya Kullanımının Avantajları Öğrenci materyal geliştirirken zihinsel olarak sürece materyallere çalışırken olduğundan daha fazla dahil oluyor. Çoklu ortamlar daha soyut kavramların daha anlaşılır hale gelmesine yardımcı olur.

Hipermedya Kullanımının Avantajları Öğrenciler hipermedyayı geliştirirken kendi düşüncelerini ve bilgilerini aktarırlar. Öğrencilerin öğretmenin sadece bilgiyi aktaran kişi olduğu yönündeki düşüncelerini değiştirir. Tasarımcı olarak sürece dahil olmaları öğrencilerin kritik ve yaratıcı düşünme yeteneklerini arttırır.

Hipermedya Kullanımının Dezavantajları Hipermedya tasarımcısı olmak çok büyük çaba ve zaman harcanmasını gerektirir. Öğrencilerin ciddi şekilde donanım ve yazılım bilgisine sahip olmasını gerektirir.

ÇOKLU ORTAM (MULTİMEDYA)

ÇOKLU ORTAM (MULTİMEDYA) Çoklu ortam nedir? Çoklu ortamın kullanım alanları. Çoklu ortam tasarım ilkeleri. Çoklu ortam ürünleri. E-öğrenme nedir? Çoklu ortam ile e-öğrenmenin avantajları.

Çoklu ortam (multimedya) nedir? Medyayı, bilginin aktarıldığı ortam olarak tanımlarsak; multimedya (çoklu ortam) metin,fotoğraf,video,ses ve canlandırma gibi farklı med- yaların bilgisayar tarafından işlenmesi ve gösterilmesidir. Bir uygulamanın multimedya kategorisinde yer alabilmesi için, bu medyalardan en az ikisi birlikte kullanılmalıdır.

Çoklu ortamın kullanım alanları İş dünyası Firma tanıtım sunumları. Portfolyolar Ürün katalog ve broşürleri Fuar ve Sergi Sunuşları Seminer ve Toplantı Sunuşları Kullanım Kılavuzları Dijital Bültenler ve Dergiler Satış ve Bilgilendirme Noktaları (Kiosk)

Çoklu ortamın kullanım alanları Eğitim Ansiklopediler Sözlükler Personel eğitimi Eğlence (oyunlar) Sanal gerçeklik Kurs ve okul öğrenim programları

Çoklu ortam tasarım ilkeleri ÇOKLU ORTAM İLKELERi Konu İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri Tutarlılık Dikkat çekme Gereksizlik Konumsal Yakınlık Zamansal Yakınlık Parçaları Bölme Ön Çalışma Biçim Çoklu Ortam Kişiselleştirme Ses Resim

Çoklu ortam ürünleri Çoklu ortam ürünlerini dört başlıkta inceliyoruz Tanıtım cd’leri Demo ve animasyon Gösteri istasyonları Etkileşimle eğitimler

E-öğrenme nedir? İnternet teknolojileri ile, öğretmen ve öğrencinin aynı ortamda ve aynı zamanda bulunmalarına gerek kalmadan yapılan eğitim faaliyetleridir. Öğrenciler sunulan ders içeriklerine istedikleri zaman ulaşabildikleri gibi, e-posta veya tartışma ortamı gibi etkileşim araçları ile kendi aralarında ve eğitim görevlileri ile iletişim kurabilirler

Çoklu öğrenme ile e-öğrenmenin avantajları Eğitim zamanını kısaltır Maliyetleri azaltır İş üzerinde eğitime olanak sağlar Zamanlama öğrenici tarafından yapılabilir Kontrollü eğitim yapılır Öğrenilenlerin bellekte kalma düzeyi yüksektir Motivasyonu artırır Kişiye özel, odaklanmış eğitim sağlanır Tüm sınav sonuçları Internet üzerinden tek bir merkezde hızlı değerlendirilebilir

ÖĞRETİM SİSTEMLERİ TASARIMI

ÖĞRETİM SİSTEMLERİ TASARIMI Öğretim sistemi nedir? Öğretim tasarımına etki eden etmenler. Öğretim tasarımı teorileri. Öğretim tasarım modelleri.

Öğretim sistemi nedir? Öğretimsel tasarım, öğrenme teorileri ile eğitimsel uygulamalara arasında köprü kurulmasını sağlayan bağlayıcı bir bilim dalı olarak görülmektedir. Tyler tanımına göre; öğretim tasarımı başarı ve etki gibi arzu edilen sonuçlara ulaşmak adına bir takım eğitimsel etkinler tanımlamasıdır.

Öğretim tasarımına etki eden etmenler ÖĞRETİM TASARIMI ÖĞRENME-ÖĞRETME KURAMLARI EĞİTİM YÖNETİMİ VE PLANLAMASI EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ (DONANIM) EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME

Öğretim tasarımı teorileri Davranışçı teorilere göre öğrenme, uyarıcılarla davranışlar arasında bir bağ kurma sürecidir. Bilişsel teorilere göre öğrenme, bireysel bir aktivitedir.dışarıdan alınan uyarıların algılanması önceki bilgilerle karşılaştırması, yeni bilgilerin oluşturulması bilişsel uygulamalardır. Yapısalcı teoriye göre bireyler kendi bilgi ve dav-ranışlarını deneyimleri aracılığıyla kendileri oluş-tururlar.

Öğretim Tasarım Modelleri Dick & Carey tasarım modeli Kemp tasarım modeli McManus tasarım modeli

Dick & carey tasarım modeli.

Dick & Carey tasarım modeli özellikleri Sistem yaklaşımını temel almıştır. Öğrencide davranış değişikliğini hedeflemek- tedir. Öğrencide konuyu bilmesi veya anlaması değil konu ile ilgili işlemleri yapabilmesi beklenmek- tedir. Davranışçı bir sistem tasarımıdır.

BİÇİMLENDİRİCİ DEĞERLENDİRME Kemp tasarım modeli Öğrenci Gereksinimleri Hedefleri Meslekl er, Ürünler , Amaçla r Konu Alanı ve Görev Analizi Öğrenci Özellik leri Öğrenm e Hedefle ri Öğretim Etkinlikle ri Öğretim kaynak ları Destek Hizmetl eri Öğrenmen in Değerlen di-rilmesi BİÇİMLENDİRİCİ DEĞERLENDİRME TOPLAM DEĞERLENDİRME

Kemp tasarım modeli özellikleri Bu modelde, tasarıma yönelik daha esnek bir yaklaşım vardır ve diğer modellere göre farklı gelişim aşamalarını ele alır. Özel bir başlama noktası yoktur Öğrenci özellikleri, öğretim hedefleri ve öğretim stratejilerinin seçimi tasarımda etkili bir yer tutar. Öğrenme çevresini, öğrenenin üzerine odaklar. Kemp tasarım modeli, uzaktan eğitim kurslarında çift yönlü ses iletişimi için uygundur.

Mc Manus un tasarım modeli Tanımlanması Mc Manus un tasarım modeli Öğrenme Alanının Tanımlanması Alanla İlgili Konu ve Durumların Belirlenmesi Perspektif ve Temaların Belirlenmesi Durum ve Konularla İlgili Öğrenci Kontrollü Gezintilerin Sağlanması Durum ve Konuları Bağlantılandıran Çoklu Yol Haritası Öğrencilerin Yansıtma- Düşünümü (Reflection) Üzerinde Odaklanma

McManus tasarım modelinin özellikleri Öğretimin gerçekleştirilmesinde internet kulla- nımının davranışsal yaklaşımlara devrim yarat-tığını belirtmektedir. Artık geleneksel öğretme anlayışındaki temel unsur olan öğrenci ve öğretmen kavramları, öğrenen ve kolaylaştıran olarak değişime uğ-radı..

Teşekkürler…

Siz öğretmenler 'SEVGİ ELÇİLERİ'siniz Siz öğretmenler 'SEVGİ ELÇİLERİ'siniz. Sınıfta 'YAŞAMA SEVİNCİ', toplumda 'HUZUR', ülkede 'BARIŞ',meslektaşları arasında 'DEMOKRATİK'liğin simgesisiniz.. Böyle anlamlı bir günde aydınlık geleceğın aydın öğretmenlerinin ÖĞRETMENLER GÜNÜ KUTLU OLSUN..