MERHABA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MERHABA.
Advertisements

Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
Öğretim Planlaması.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
Öğrenme-Öğretme Süreci
MERHABA.
TOPLUMSAL YAPI VE TOPLUMSAL İLİŞKİLER
Özel Öğretim Yöntemleri
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Tasarımı
YANSITICI DÜŞÜNME.
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR.
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
MERHABA.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
MERHABA. SINIF YÖNETİMİ SINIF ETKİLEYEN ETKENLER ORTAMINI.
MERHABA.
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
MERHABA.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Öğretim Teknikleri - III
Erken Çocukluk Dönemine Yönelik
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 13 Yazma Bir Bilişsel Yazma Modeli Faaliyet Ortamı.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
SINIF YÖNETİMİ.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
SINIF YÖNETİMİ.
HEMŞİRELİĞİN TARİHÇESİ ve DOĞASINI OLUŞTURAN KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
İNOVASYON.
1. Hafta: Tanışma ve dersin içeriğinin tanıtılması
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Başşliyoouu... Başlıyor....
Öğretmen bir otorite veya patron olmamalı, LİDER olmalıdır.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

MERHABA

SINIF YÖNETİMİ DERSİN TANITIMI TEMEL KAVRAMLAR

İÇERİK (YÖK 2007 TANIMI) SINIF YÖNETİMİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR, SINIF İÇİ İLETİŞİM VE ETKİLEŞİM, SINIF YÖNETİMİNİN TANIMI, SINIF YÖNETİMİ KAVRAMININ SINIFTA DİSİPLİNİ SAĞLAMADAN FARKLI YANLARI VE ÖZELLİKLERİ, SINIF YÖNETİMİ MODELLERİ, SINIF ORTAMINI ETKİLEYEN SINIF İÇİ VE SINIF DIŞI ETKENLER, SINIFTA KURALLAR GELİŞTİRME VE UYGULAMA, SINIFI FİZİKSEL OLARAK DÜZENLEME, SINIFTA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN YÖNETİMİ, SINIFTA ZAMANIN YÖNETİMİ, SINIF ORGANİZASYONU, ÖĞRENMEYE UYGUN OLUMLU BİR SINIF ORTAMI OLUŞTURMA (ÖRNEKLER VE ÖNERİLER).

ÖĞRENCİ GEREKSİNMELERİNİ KARŞILAYACAK, ETKİLİ ÖĞRENMEYE UYGUN, GENEL AMAÇ SINIF YÖNETİMİ DERSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ; ÖĞRENCİ GEREKSİNMELERİNİ KARŞILAYACAK, ETKİLİ ÖĞRENMEYE UYGUN, OLUMLU BİR SINIF ORTAMI OLUŞTURULMASI; ORTAMIN YÖNETİLMESİ, OLUMLU ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ SÜREKLİ HALE GETİRİLMESİNE İLİŞKİN TEMEL BECERİLERE SAHİP OLMASINI AMAÇLAR.

YARATICILIK (İNOVASYON), KURAMSAL BİLGİYİ UYGULAMAYA DÖNÜŞTÜRME, GENEL YETERLİLİKLER EVRENSEL DÜŞÜNÜP YEREL UYGULAMA, SORGULAMA, YARATICILIK (İNOVASYON), KURAMSAL BİLGİYİ UYGULAMAYA DÖNÜŞTÜRME, YAŞAMI BİLİMSEL BİLGİ İLE YÖNETME, PLANLAMA VE ORGANİZE ETME, SORUMLULUK ALARAK ETKİLİ KARARLAR VERME, ÖZGÜVEN YAPILANMASI İÇİNDE GÜÇ KAZANARAK ÖZGÜR DAVRANABİLME

ÖĞRENME ÇIKTILARI ve BECERİLER BU DERSİN SONUNDA ÖĞRETMEN ADAYI;  1. SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN KÜRESEL ve ULUSAL DEĞİŞKENLERİ DEĞERLENDİRİR: DÜNYANIN DURUMUNUN EĞİTİM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİ KAVRAR. DÜNYANIN DURUMUNA UYGUN DEĞİŞİM EĞİLİMLERİNİN SINIF YÖNETİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİ DEĞERLENDİRİR. ULUSAL YAPIYI, ÇAĞ NÜFUSUNUN ÖZELLİKLERİNİ ve EĞİTİM ÖRGÜTLENMESİNİ SINIF YAPILARIYLA İLİŞKİLENDİRİR.

ÖĞRENME ÇIKTILARI ve BECERİLER BU DERSİN SONUNDA ÖĞRETMEN ADAYI;  2. SINIF YÖNETİMİNİN KAPSAMINI VE KAVRAMSAL YAPISINI DEĞERLENDİRİR: SINIF YÖNETİMİNE İLİŞKİN KAVRAM, TERİM, OLGU VE SOYUTLAMALARI AÇIKLAR. SINIF YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARINI ÇÖZÜMLER. SINIF YÖNETİMİ MODELLERİNİ KARŞILAŞTIRIR.

ÖĞRENME ÇIKTILARI ve BECERİLER BU DERSİN SONUNDA ÖĞRETMEN ADAYI;  3. ÖĞRENME KURAMLARININ SINIF YÖNETİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİ İRDELER: DAVRANIŞÇI, BİLİŞSEL, BİLGİ İŞLEME VE YAPILANDIRMACI KURAMLARIN SINIF YÖNETİMİNE ETKİLERİNİ YORUMLAR. EĞİTİM SİSTEMİMİZLE İLGİLİ YAKINMALARI SINIF YÖNETİMİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİR.

ÖĞRENME ÇIKTILARI ve BECERİLER BU DERSİN SONUNDA ÖĞRETMEN ADAYI;  4. ÖĞRENMEYE UYGUN OLUMLU BİR SINIF ORTAMI OLUŞTURMAK İÇİN KURAMSAL YAPIYI SORUNLARLA İLİŞKİLENDİRİR: SINIF YÖNETİMİNİN BOYUTLARINI, BOYUTLARA İLİŞKİN KURAMSAL YAKLAŞIMLARI İRDELER. SINIF YÖNETİMİNİN FARKLI BOYUTLARINDA ÇIKAN SORUNLARI ÖRNEKLENDİRİR, DEĞERLENDİRİR VE GÜNCELLER.

DOSTÇA KALIN