MERHABA
SINIF YÖNETİMİ DERSİN TANITIMI TEMEL KAVRAMLAR
İÇERİK (YÖK 2007 TANIMI) SINIF YÖNETİMİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR, SINIF İÇİ İLETİŞİM VE ETKİLEŞİM, SINIF YÖNETİMİNİN TANIMI, SINIF YÖNETİMİ KAVRAMININ SINIFTA DİSİPLİNİ SAĞLAMADAN FARKLI YANLARI VE ÖZELLİKLERİ, SINIF YÖNETİMİ MODELLERİ, SINIF ORTAMINI ETKİLEYEN SINIF İÇİ VE SINIF DIŞI ETKENLER, SINIFTA KURALLAR GELİŞTİRME VE UYGULAMA, SINIFI FİZİKSEL OLARAK DÜZENLEME, SINIFTA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN YÖNETİMİ, SINIFTA ZAMANIN YÖNETİMİ, SINIF ORGANİZASYONU, ÖĞRENMEYE UYGUN OLUMLU BİR SINIF ORTAMI OLUŞTURMA (ÖRNEKLER VE ÖNERİLER).
ÖĞRENCİ GEREKSİNMELERİNİ KARŞILAYACAK, ETKİLİ ÖĞRENMEYE UYGUN, GENEL AMAÇ SINIF YÖNETİMİ DERSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ; ÖĞRENCİ GEREKSİNMELERİNİ KARŞILAYACAK, ETKİLİ ÖĞRENMEYE UYGUN, OLUMLU BİR SINIF ORTAMI OLUŞTURULMASI; ORTAMIN YÖNETİLMESİ, OLUMLU ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ SÜREKLİ HALE GETİRİLMESİNE İLİŞKİN TEMEL BECERİLERE SAHİP OLMASINI AMAÇLAR.
YARATICILIK (İNOVASYON), KURAMSAL BİLGİYİ UYGULAMAYA DÖNÜŞTÜRME, GENEL YETERLİLİKLER EVRENSEL DÜŞÜNÜP YEREL UYGULAMA, SORGULAMA, YARATICILIK (İNOVASYON), KURAMSAL BİLGİYİ UYGULAMAYA DÖNÜŞTÜRME, YAŞAMI BİLİMSEL BİLGİ İLE YÖNETME, PLANLAMA VE ORGANİZE ETME, SORUMLULUK ALARAK ETKİLİ KARARLAR VERME, ÖZGÜVEN YAPILANMASI İÇİNDE GÜÇ KAZANARAK ÖZGÜR DAVRANABİLME
ÖĞRENME ÇIKTILARI ve BECERİLER BU DERSİN SONUNDA ÖĞRETMEN ADAYI; 1. SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN KÜRESEL ve ULUSAL DEĞİŞKENLERİ DEĞERLENDİRİR: DÜNYANIN DURUMUNUN EĞİTİM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİ KAVRAR. DÜNYANIN DURUMUNA UYGUN DEĞİŞİM EĞİLİMLERİNİN SINIF YÖNETİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİ DEĞERLENDİRİR. ULUSAL YAPIYI, ÇAĞ NÜFUSUNUN ÖZELLİKLERİNİ ve EĞİTİM ÖRGÜTLENMESİNİ SINIF YAPILARIYLA İLİŞKİLENDİRİR.
ÖĞRENME ÇIKTILARI ve BECERİLER BU DERSİN SONUNDA ÖĞRETMEN ADAYI; 2. SINIF YÖNETİMİNİN KAPSAMINI VE KAVRAMSAL YAPISINI DEĞERLENDİRİR: SINIF YÖNETİMİNE İLİŞKİN KAVRAM, TERİM, OLGU VE SOYUTLAMALARI AÇIKLAR. SINIF YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARINI ÇÖZÜMLER. SINIF YÖNETİMİ MODELLERİNİ KARŞILAŞTIRIR.
ÖĞRENME ÇIKTILARI ve BECERİLER BU DERSİN SONUNDA ÖĞRETMEN ADAYI; 3. ÖĞRENME KURAMLARININ SINIF YÖNETİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİ İRDELER: DAVRANIŞÇI, BİLİŞSEL, BİLGİ İŞLEME VE YAPILANDIRMACI KURAMLARIN SINIF YÖNETİMİNE ETKİLERİNİ YORUMLAR. EĞİTİM SİSTEMİMİZLE İLGİLİ YAKINMALARI SINIF YÖNETİMİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİR.
ÖĞRENME ÇIKTILARI ve BECERİLER BU DERSİN SONUNDA ÖĞRETMEN ADAYI; 4. ÖĞRENMEYE UYGUN OLUMLU BİR SINIF ORTAMI OLUŞTURMAK İÇİN KURAMSAL YAPIYI SORUNLARLA İLİŞKİLENDİRİR: SINIF YÖNETİMİNİN BOYUTLARINI, BOYUTLARA İLİŞKİN KURAMSAL YAKLAŞIMLARI İRDELER. SINIF YÖNETİMİNİN FARKLI BOYUTLARINDA ÇIKAN SORUNLARI ÖRNEKLENDİRİR, DEĞERLENDİRİR VE GÜNCELLER.
DOSTÇA KALIN