Öğretmen Yeterlikleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Advertisements

ISTE.
MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
Öğretmen Yeterlikleri
YGS NEDİR? LYS NEDİR?.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
3D DEFTER VE SES.
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
Öğretmen Yetkinlikleri
ISTE Standartları Uluslararası Eğitim Teknolojileri (Derneği) Birliği (The International Society for Technology in Education-ISTE) Teknolojinin eğitimde.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
ISTE.
MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü LIFE Projesi, III.Çalıştay 9-10 Aralık 2004 ODTÜ, Ankara 1 Klavuz B Dış Ortamdaki Koku Seviyesi.
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliklerine İlişkin Öğretmen Yetiştiren Kurumlardaki Öğretim Elemanlarının Görüşleri Dr. Halil YURDUGÜL Dr. Mukaddes ERDEM.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğretim Tasarımı
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİ
REHBERLİK DERSİ III.
Bilgisayar Destekli Eğitim
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü LIFE Projesi-Eğitim Semineri ODTÜ, 1-2 Nisan 2004 Ankara 1 İmisyon Ölçümleri HAZIRLAYANLAR: Prof.
Lojik Laboratuvarı deneyleri
ÖĞRENCİ Küreselleşme Üretim ve rekabet Programlar Bilgi Toplumu
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
DERS SEÇİMİNİ DEĞERLENDİRİYORUM
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
REHBERLİK SERVİSİ Haftalık ders çizelgelerinde ortak dersler, alan/dal dersleri (mesleki ve teknik ortaöğretim okulları) ve seçmeli dersler bölümleri.
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
YAZ DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMASI
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Teknoloji ve tasarım dersi
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
7th International Congress of Research in Education
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÇANAKKALE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ 1. Amaçlarımız Bu bölümde, yasal ve toplumsal temellere bağlı olarak öğretmenin görevleri ve bu görevleri yerine getirebilme.
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ. BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ.
REHBERLİK DERSİ III.
MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
21. YY BECERİLERİ.
Öğretmenlerin Bit Tutumları
Sunum transkripti:

Öğretmen Yeterlikleri İrfan ASLAN / Türkçe öğretmeni

İyi Öğretmen ve Standartlar İyi öğretmenlerin yetişmesinde öğretmen yetiştiren kurumlara büyük sorumluluklar düştüğü söylenebilir. Yetiştirilen öğretmenlerin istenilen nitelikte olabilmeleri için de bir takım standartların saptanması gerekmektedir. Bu standardı sağlayacak yollardan birisi öğretmen yeterlikleridir.

Öğretmenlerin Mesleki Alandaki Yeterlik Durumları Yeterlik nedir? Bir meslek alanına özgü görevlerin yapılabilmesi için gerekli olan mesleki bilgi, beceri ve tutumlara sahip olma durumu. Öğretmen yeterlikleri: Öğretmenlik mesleğini etkili ve verimli biçimde yerine getirebilmek için sahip olunması gereken genel bilgi, beceri ve tutumlar.

MEB ve Öğretmen Yeterlikleri Milli Eğitim Bakanlığının çalışmaları Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri 6 ana yeterlik alanı, bu yeterlikleri yerine getirebilmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumlar 31 alt yeterlik alanı yeterliklerin gerçekleşip gerçekleşmediğinin delili olabilecek gözlemlenebilir-ölçülebilir davranışlar 233 performans göstergesi Özel alan yeterlikleri

Neden Öğretmen Yeterlikleri? Öğretmen yeterliklerinin kullanılma amaçları: Öğretmen yetiştirme politikalarının belirlenmesi, Öğretmen yetiştiren yüksek öğretim kurumlarının hizmet öncesinde öğretmen yetiştirme programlarının düzenlenmesi, Öğretmenlerin hizmet içi eğitimi, Öğretmenlerin seçimi, Öğretmenlerin iş başarım ve performanslarının ölçümü, Öğretmenlerin kendilerini tanıma ve geliştirmeleri.

Yeterlik Alanları A- Kişisel ve Mesleki Değerler-Mesleki Gelişim B- Öğrenciyi Tanıma C- Öğrenme ve Öğretme Süreci D- Öğrenmeyi, Gelişimi İzleme ve Değerlendirme E- Okul-Aile ve Toplum İlişkileri F- Program ve İçerik Bilgisi

Yeterlik Alanları ve Alt Yeterlikler (1) A- Kişisel ve Mesleki Değerler-Mesleki Gelişim A1- Öğrencilere Değer Verme, Anlama ve Saygı Gösterme A2- Öğrencilerin Öğrenebileceğine ve Başaracağına İnanma A3- Ulusal ve Evrensel Değerlere Önem Verme A4- Öz Değerlendirme Yapma A5- Kişisel Gelişimi Sağlama A6- Mesleki Gelişmeleri İzleme ve Katkı Sağlama A7- Okulun İyileştirilmesine ve Geliştirilmesine Katkı Sağlama A8- Mesleki Yasaları İzleme, Görev ve Sorumlulukları Yerine Getirme

Yeterlik Alanları ve Alt Yeterlikler (2) B- Öğrenciyi Tanıma B1- Gelişim Özelliklerini B2- İlgi ve İhtiyaçları Dikkate Alma B3- Öğrenciye Değer Verme B4- Öğrenciye Rehberlik Etmek

Yeterlik Alanları ve Alt Yeterlikler (3) C- Öğrenme ve Öğretme Süreci C1- Dersi Planlama C2- Materyal Hazırlama C3- Öğrenme Ortamlarını Düzenleme C4- Ders Dışı Etkinlikleri C5- Bireysel Farklılıkları Dikkate Alarak Öğretimi Çeşitlendirme C6- Zaman Yönetimi C7- Davranış Yönetimi

Yeterlik Alanları ve Alt Yeterlikler (4) D- Öğrenmeyi, Gelişimi İzleme ve Değerlendirme D1- Ölçme ve Değerlendirme Yöntem ve Tekniklerini Belirleme D2- Değişik Ölçme Tekniklerini Kullanarak Öğrencinin Öğrenmelerini Ölçme D3- Verileri Analiz Ederek Yorumlama, Geri Bildirim Sağlama D4- Sonuçlara Göre Öğretme-Öğrenme Sürecini Gözden Geçirme

Yeterlik Alanları ve Alt Yeterlikler (5) E- Okul-Aile ve Toplum İlişkileri E1- Çevreyi Tanıma E2- Çevre Olanaklarından Yararlanma E3- Okulu Kültür Merkezi Durumuna Getirme E4- Aileyi Tanıma ve Ailelerle İlişkilerde Tarafsızlık E5- Aile Katılımı ve İşbirliği Sağlama

Yeterlik Alanları ve Alt Yeterlikler (6) F- Program ve İçerik Bilgisi F1- Türk Milli Eğitimin Amaç ve İlkeleri F2- Özel Alan Öğretim Programı Bilgisi ve Uygulama Becerisi F3- Özel Alan öğretim Programını İzleme, Değerlendirme ve Geliştirme.

Özel Alan Yeterlikleri Öğretmenlik mesleğini etkili ve verimli biçimde yerine getirebilmek için alanlara özgü olarak sahip olunması gereken genel bilgi, beceri ve tutumlardır. İlköğretim kademesi öğretmenlerine yönelik 16 alanda “Özel Alan Yeterlikleri” geliştirilmiştir. Geliştirilen Özel Alan Yeterliklerinde; Yeterlik alanı, Kapsam, Yeterlikler, Performans göstergeleri bulunmaktadır.

Özel Alan Yeterlikleri Yeterlikleri Belirlenen Özel Alanlar: İlköğretim Türkçe İngilizce Fen ve Teknoloji Bilişim Teknolojileri Okul Öncesi Görsel Sanatlar Matematik Sınıf Öğretmenliği Sosyal Bilgiler Müzik Beden Eğitimi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Teknoloji ve Tasarım Özel Eğitim Hayat Bilgisi

Özel Alan Yeterlikleri Yeterlikleri Belirlenen Özel Alanlar: Ortaöğretim Matematik İngilizce Türk Dili ve Edebiyatı Kimya Fizik Biyoloji Tarih Coğrafya Felsefe

Öğretmen Yeterliklerinin Belirlenmesinin Anlamı Öğretmen yeterlikleri çerçevesi Hizmet-öncesinde eğitim Hizmet içinde uzun süreli mesleki gelişim

Öğretmenlerin Teknolojik Yeterlikleri Öğretmen yeterlikleri konusunda özellikle batılı ülkelerdeki alan yazın diyor ki: Teknoloji yeterlikleri öğretmen yeterliklerinin ayrılmaz bir parçasıdır Ülkemizde yapılan araştırmalarda (öğretmenler ve öğretmen adayları diyor ki:) teknoloji okur-yazarı olmak bir öğretmenin önemli bir niteliğidir

ISTE Standartları Uluslararası Eğitim Teknolojileri (Derneği) Birliği (The International Society for Technology in Education-ISTE) Teknolojinin eğitimde kullanılmasıyla ilgili çalışmalar yapıyor.

ISTE Standartları ISTE’ye göre öğretmen standartları, teknoloji okuryazarı olmayı, derslerinde teknolojiyi kullanabilmeyi, öğrencilerini teknolojiyi kullanmaya yöneltebilmeyi, öğrenme çevresini öğrencilerin teknolojiyi kullanabilecekleri biçimde düzenleyebilmeyi, meslektaşları ile İnternet üzerinden iş birliği yapabilmeyi kapsamaktadır.

ISTE’nin Öğretmenler İçin Geliştirdiği Ulusal Eğitim Teknolojileri Standartları ve Performans Göstergeleri Öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştırmak ve yaratıcılıklarını teşvik etmek. Öğretmenler alan bilgilerini, öğrenme-öğretme süreçlerini ve teknolojiyi kullanarak yüz yüze ve sanal ortamlarda öğrencilerin öğrenmelerini, yaratıcılıklarını ve yenilikçi özelliklerini geliştirecek etkinlikler düzenlerler. Bilgi (dijital) çağının gereklerine uygun öğrenme yaşantıları ve değerlendirme etkinlikleri tasarlamak ve geliştirmek. Öğretmenler, etkili öğrenmelerin gerçekleşmesi için çağdaş öğrenme araçları ve kaynaklarıyla bütünleştirilmiş özgün öğrenme etkinlikleri tasarlar, geliştirir ve değerlendirirler Bilgi (dijital) çağında çalışma ve öğrenme konusunda model olmak. Öğretmenler, yenilikçi bir meslek adamı olarak bilgi toplumunun gereklerine uygun bir şekilde çalışır, buna uygun bilgi ve beceriler sergilerler. Bireyleri, bilgi (dijital) toplumu üyesi bir bireyin taşıması gereken sorumluluklarla ilgili olarak teşvik etmek ve onlara model olmak. Sürekli gelişen ve değişen bilgi toplumunda yerel ve evrensel toplumsal sorunlar ve sorumluluklar konusunda bilgi sahibi olan öğretmenler meslek yaşamlarında etik ve yasal kurallara uymaya özen gösterirler. Mesleki gelişim ve liderlik etkinliklerine katılmak. Öğretmenler, sürekli bir şekilde mesleki olarak kendilerini geliştirir, yaşam boyu öğrenme konusunda model olur, çalıştıkları okullarda elektronik (dijital) araç ve kaynakları etkili bir şekilde kullanarak liderlik davranışları sergilerler

ISTE’nin Öğretmenler İçin Geliştirdiği Ulusal Eğitim Teknolojileri Standartları ve Performans Göstergeleri 1. Öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştırmak ve yaratıcılıklarını teşvik etmek. Öğretmenler alan bilgilerini, öğrenme-öğretme süreçlerini ve teknolojiyi kullanarak yüz yüze ve sanal ortamlarda öğrencilerin öğrenmelerini, yaratıcılıklarını ve yenilikçi özelliklerini geliştirecek etkinlikler düzenlerler.

ISTE’nin Öğretmenler İçin Geliştirdiği Ulusal Eğitim Teknolojileri Standartları ve Performans Göstergeleri 2. Bilgi (dijital) çağının gereklerine uygun öğrenme yaşantıları ve değerlendirme etkinlikleri tasarlamak ve geliştirmek. Öğretmenler, etkili öğrenmelerin gerçekleşmesi için çağdaş öğrenme araçları ve kaynaklarıyla bütünleştirilmiş özgün öğrenme etkinlikleri tasarlar, geliştirir ve değerlendirirler.

ISTE’nin Öğretmenler İçin Geliştirdiği Ulusal Eğitim Teknolojileri Standartları ve Performans Göstergeleri 3. Bilgi (dijital) çağında çalışma ve öğrenme konusunda model olmak. Öğretmenler, yenilikçi bir meslek adamı olarak bilgi toplumunun gereklerine uygun bir şekilde çalışır, buna uygun bilgi ve beceriler sergilerler.

ISTE’nin Öğretmenler İçin Geliştirdiği Ulusal Eğitim Teknolojileri Standartları ve Performans Göstergeleri 4. Bireyleri, bilgi (dijital) toplumu üyesi bir bireyin taşıması gereken sorumluluklarla ilgili olarak teşvik etmek ve onlara model olmak. Sürekli gelişen ve değişen bilgi toplumunda yerel ve evrensel toplumsal sorunlar ve sorumluluklar konusunda bilgi sahibi olan öğretmenler meslek yaşamlarında etik ve yasal kurallara uymaya özen gösterirler.

ISTE’nin Öğretmenler İçin Geliştirdiği Ulusal Eğitim Teknolojileri Standartları ve Performans Göstergeleri 5. Mesleki gelişim ve liderlik etkinliklerine katılmak. Öğretmenler, sürekli bir şekilde mesleki olarak kendilerini geliştirir, yaşam boyu öğrenme konusunda model olur, çalıştıkları okullarda elektronik (dijital) araç ve kaynakları etkili bir şekilde kullanarak liderlik davranışları sergilerler.

Son Söz… Okullarımızın başarılı olmasını sağlamanın yollarından birisi mesleki açıdan yeterli öğretmenlere sahip olmaktan geçmektedir. Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri bu konuda bir temel oluşturmaktadır. Öğretmenlere bu yeterlikleri kazandırabilmek için sürekli mesleği eğitim etkinlikleri gerçekleştirilmelidir.

Teşekkürler!!! 