GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ MİCROSOFT WORD
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Duran Uygur
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Ders Kitapları Hazırlayan: Yrd. Doç Dr. Mustafa Akdağ Ders Kitapları.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Ders Etkinlikleri Hazırlama
MERHABA.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Derya Duygu KARSLI
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
Sunu HazIrlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Dil Öğretimi Yöntem ve Teknikleri
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğrenme Öğretme Süreci
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Çalışma Yaprağı.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
 Eğitimin geleceğe açılan kapısı olan Eğitim Bilişim Ağı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çevrimiçi bir sosyal eğitim.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Hafta 1: Dizinleme ve Özler BBY 264 Dizinleme ve Sınıflama.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
Hafta 2: Dizinleme ve Öz Hazırlamaya Giriş BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
7th International Congress of Research in Education
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Sunum Teknikleri - Prof.Dr. Durmuş Dündar Arş.Gör. Nurten Çalışkan
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
DİL ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
Sunum transkripti:

GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI H. Çiğdem YILDIRIM

Araçlar, bir dilin öğrenimini kolaylaştırmak amacıyla kullanılan her şeyi içerir. Dilsel, görsel, işitsel ve duyu-devinimsel olabilir; yazılı olarak, canlı edim ya da gösteri ile, kasette,CD’de, DVD’de ya da internette sunulabilir.

Gerçek nesneler (çanta, kalem, sandalye vb Gerçek nesneler (çanta, kalem, sandalye vb.) ve betimlemeler (çizimler ya da fotoğraflar) dil öğretimi için görsel destekler oluşturabilir; bununla birlikte yazılı araçların önemi üzerinde de durmak gereklidir.

Yazılı araçlar arasında, dil öğrenimi ve öğretimi için özel olarak tasarlanmış ders kitapları, çalışma kitapları, bilgisayar yazılımları vb.; canlı yayın kayıtları,gazete makaleleri vb. gibi özgün araçlar; öğretmenlerin yazdığı ve öğrenicilerin ürettiği araçlar yer alır.

Araç geliştirme sadece uzmanların değil; dersin uzmanı olarak öğretmenlerin de görevidir. Aynı şekilde öğrenciler de araç geliştirme sürecinin parçası olabilir ve öğrencilerin dil yanlışları, kendi öykülerinden oluşturdukları örnekler, etkileşimsel bir biçimde ürettikleri metinler, kendi hazırladıkları alıştırmalar vb. araç geliştirme için veri oluşturabilir.

Araçların Özellikleri Neler Olmalı?-a Etki bırakmalı (yenilik, değişiklik, ilgi çekici sunum, albenili içerik) ve ilgi çekici bir yolla uygulanmalı Öğrencilerin kendilerini rahat hissetmelerini sağlamalı (karmaşa duygusuna neden olan çeşitli etkinliklerin aynı sayfada yer aldığı araçlardan çok, boş alanların bırakıldığı araçların kullanımı; öğrencilerin kendi kültürleriyle ilişkilendirdikleri resim ve metinlerin kullanımı; öğrencileri sürekli sınamayan bir yaklaşım; biçimsel olmayan söylem özellikleri, etken ses, samimi ifadeler)

Araçların Özellikleri Neler Olmalı?-b Öğrencilerin güvenlerini geliştirmeli ve başarma duygusu vermeli (uyarıcı aynı zamanda geliştirici görevlerle öğrencileri var olan yetkinliklerinin ötesine itecek özellikte olmalı), Öğrenciyi özgün dil kullanımına yöneltmeli (planlanmış, planlanmamış, yarıplanlanmış söylem içeren dil girdisi), Öğrencilere hedef dili iletişimsel amaçlar için kullanma olanağı tanımalı (etkileşim içeren etkinlikler, bilgi açığı etkinlikleri vb.); bireysel uygulamaya olanak tanımalı,

Araçların Özellikleri Neler Olmalı?-c Sağ-sol beyin işlevlerini uyaran etkinlikler içermeli, Öz-değerlendirmeye olanak tanımalı, Öğrencilerin kültürel farkındalık ve duyarlık geliştirmelerine yardımcı olmalı, Dil kullanımının gerçekliğini yansıtmalı, Öğrencilere dili kullanacakları koşullara benzer biçimlerde öğrenme için yardım etmeli.

En Temel Araç Olarak “Ders Kitapları” Ders Kitabı Uyarlamada Kullanılan Teknikler Ekleme: Çoğaltma ve genişletme Çıkarma Basitleştirme Yeniden Düzenleme Araç değiştirme

Ders Kitabı Uyarlamada Kullanılabilecek Teknikler-a Ekleme: İki alt teknikle kullanılır. Bunlardan çoğaltma; aynı türden araçlarla niceliksel ekleme şeklinde yapılır. Genişletme; farklı türden araçlarla niteliksel artırmadır.

Ders Kitabı Uyarlamada Kullanılabilecek Teknikler-b Çıkarma: Niceliksel ve niteliksel eksiltmedir. Örneğin, dil bilgisi alıştırmalarına ilişkin soru sayısını azaltma gibi. Basitleştirme: Öğretmenin yönergeleri ve metinleri daha anlaşılır hale getirmesi.

Ders Kitabı Uyarlamada Kullanılabilecek Teknikler-c Yeniden düzenleme: Etkinliklerin sıralanışına ilişkin düzenlemeler yapma. Araç değiştirme: Öğretmenin kitapta yer alan herhangi bir metin ya da görsel aracın yerine başka bir araç kullanması. Örneğin; sıkıcı bir okuma metni yerine dikkat çekici bir resim ya da dinleme metni kullanılması.

İLKOKUMA YAZMA PLANI-TEMALAR Temalar üzerinden görseller ile ilgili fikir alışverişi: TEMALAR.doc

Ders kitabında yer alması planlanan görsel malzemeler Ders kitabı dışında kullanılacak görsel malzemeler (öğrencilerin kullanacağı sözcük kartları, sınıf içerisindeki afiş vb. araçlar)

1. TEMA: Kendini/Başkasını Tanıtma, Tanıştırma, Selamlaşma/ Vedalaşma

2. TEMA: Okulumuz

3. TEMA: Evimiz ve Çevremiz

4. TEMA: Gündelik Yaşam

5. TEMA: Sağlığımız

6. TEMA: Beslenme ve Giyinme

7. TEMA: Şekiller ve Renkler

8. TEMA: Sayılar 9. TEMA: Hayvanlar ve Bitkiler

11. TEMA: İletişim ve Haberleşme

12. TEMA: Alışveriş

KAYNAKÇA Aslan, M. & Adem, E. (2010). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Görsel ve İşitsel Araçların Etkin Kullanımı. A. Ü. Dil Dergisi, 147, 63-86. Peçenek, D. (2005). Yabancı Dil Öğretiminde Araç Geliştirme. A. Ü. Dil Dergisi, 129, 85-95.