BÖLÜM 4:FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ BÖLÜM 4:FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM Ayşe BULDUK Anıl AKMAN Kemal AYBATAN
Farklılaştırılmış Öğretim Öğretimsel Koçluk Yaşam Koçluğu Yetkinlikler Proaktif Davranış Farklılaştırılmış Öğretim
Farklılaştırılmış Öğretim=Duyarlı Öğretim REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Farklılaştırılmış Öğretim=Duyarlı Öğretim Eğitimin başarısı, öğrenenler arasında var olan bireysel farklara adapte etmeye bağlıdır. Yueheng, M.Ö. 444 Etkinlik: Kağıt Yırtma
Farklılaştırılmış öğretim REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Farklılaştırılmış öğretim Daha yüksek standartlarda eğitim gerçekleştirmek için öğrencilerin öğrenme profili ve bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurarak bilgi, beceri, tutum ve eylemleri en yüksek seviyeye çıkarırken dengeli ve duyarlı bir çeşitlendirme yapmaktır.
Farklılaştırılmış öğretim Aktifliği savunur. Nicelden çok niteldir. Farklılık içerik, süreç ve ürünü değiştirerek oluşur. Öğrenci merkezlidir. Tüm sınıf, grup çalışması ve bireysel öğretimin karışımıdır. Öğrenci ve öğretmen birlikte öğrenir.
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Farklılaştırma Nedir? Farklılaştırılmış eğitim proaktif olarak planlanmış, aşağıdakilerle belirlenmiş birbirinden bağımsız bir sistemdir. Olumlu Öğrenenler Topluluğu Devamlı Değerlendirme Bireysel Farklılıklar Esnek Eğitim Düzenlemeleri Odaklanılmış, Kaliteli Ders Program
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Farklılaştırma to Öğretmenin karşılığıdır Öğrenen Farklılıkları Hazır Bulunuşluk İlgi Öğrenen Profili yönlendirilir Etkin Farklılaştırmanın İlerleme Zihniyeti ve Prensipleri Kaliteli Ders Programı Devamlı Değerlendirme Esnek Gruplama Stratejileri Bireysel Farklılıkların Gözetildiği ve Zorlayıcı Görevler Olumlu Sınıf Topluluğu uygulanır Ders Programının ve Eğitimin Unsurları İçerik Süreç Ürünler Eğitim stratejilerinin kullanımı ile… Jarvis & Tomlinson, 2008
Olumlu Öğrenenler Topluluğu REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Olumlu Öğrenenler Topluluğu Ben Grafikleri Ben tişörtleri Harika Bir Fikir Takım tişörtleri
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Ben Tişörtleri Öğrenciler kendi tişörtlerini (gerçek ya da kağıt) kim olduklarını, güçlü, zayıf yanlarını, hoşlandıkları, hoşlanmadıkları şeyleri gösteren kelimeler ve şekiller kullanarak süslerler. Tişörtler odanın yada koridorun duvarlarına asılır ve aynı “ben-grafiklerinde” olduğu gibi tartışılır.
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Düşün – Eşleş – Paylaş Düşün Eşleş Paylaş Bu stratejiler ile bir topluluk nasıl oluşturulur?
Bireysel Farklılıklar Gözetilerek Verildiği Zorlayıcı Görevler REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Bireysel Farklılıklar Gözetilerek Verildiği Zorlayıcı Görevler MÜCADELE EDEREK ÖĞRENENLER: Kuvvet ve hareket konusu ile ilgili çalışma kağıtlarını tamamlayın. Eğer isterseniz bir eşle çalışabilirsiniz. Çalışmanızı tamamladıktan sonra odanın arka tarafındaki cevap kağıdından cevaplarınızı kontrol edin. İLERİ SEVİYEDE ÖĞRENENLER: Kuvvet ve hareket konusunda anladıklarınızı, motorlu aletleri ve parlak zekanızı kullanarak, teneffüste sınıfça oynayabileceğiniz yeni bir salıncak seti yapın.
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Odaklanmış, Kaliteli Ders Programı BİLGİ - Gerçekler - Terimler - Tanımlar - Tarihler -Algoritmalar KAVRAMA - Prensipler - Genellemeler - Bir disiplinle ilgili önemli fikirler - Kavramsal fikirler BECERİ Süreçler Bir disipline dair beceriler, temel beceriler, üretim becerileri, özgürlük becerileri Zihnin alışkanlıkları
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Kaliteli Öğretim Kime? Nasıl? Nerede? Ne Öğretiyoruz?
Esnek Eğitim Düzenlemeleri REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Esnek Eğitim Düzenlemeleri Hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profiline dayandırılarak yapılır. Hazır Bulunuşluğu öğrenmek için yapılabilecekler Giriş-Çıkış Kartları Akıl Haritaları KWL tabloları Gruplama Düzenlemeleri: tek, eşli, küçük grup, tüm sınıf
Esnek Eğitim Düzenlemeleri REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Önemli olan ne? Esnek Eğitim Düzenlemeleri Hazır Bulunuşluk Öğrenme Profili İlgi Büyüme /İlerleme Etkinlik Motivasyon
Devamlı Değerlendirme REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Devamlı Değerlendirme Ön Değerlendirme (Bulma) Ön Sınama Anket Kwl Kontrol Listesi Gözlem Kendini Değerlendirme ve Sorgulama
Devamlı Değerlendirme REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Devamlı Değerlendirme İzleme Amaçlı Değerlendirme Konferans Düzenleme Akran Değerlendirme Gözlemle İlgili Günlük Giriş Tartışma Çıkış Kartları Labarutuvar
Devamlı Değerlendirme REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Devamlı Değerlendirme Düzey Belirleme Amaçlı Değerlendirme Ünite Sınavı Performans Görevi Gösterim,Portfolyo inceleme, Yazı
Farklılaştırmada 5 Prensip REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Farklılaştırmada 5 Prensip Davetkar ve güvenilir bir sınıf ortamı Öğretilen ders programının en üstün nitelikte olduğundan emin olmak Hazırbulunuşluk, derse ilgi ve öğrenme profilini sürekli değerlendirme Farklılaştırılmış Eğitim çalışmaları tasarlamak Esnek grup çalışmalarını uygulamak
Etkili Bir Farklılaştırma İçin; REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Etkili Bir Farklılaştırma İçin; Tüm eğitimciler öğretimin farklılaştırılması konusunda açıklık ve netliği oluşturmalı, Öğrenci ve velileri farklılaştırılmış sınıflar için hazırlamalı, Sınıf yapısını ve sınıf yönetimini öğrenci merkezli öğrenmeye doğru yöneltmeli, Hem öğretmen hem de öğrenci farklılığı işin bir parçası ve zevki olarak görme konusunda ortak görüşün oluşmasına yönelik çalışılmalı. Öğretmen takım üyeleri ve farklılaştırma konusunda ilgisi ve bilgisi olan diğer meslektaşları ile birlikte plan yapmalı. (Tomlinson, 1995b)
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Anahtar Kelimeler Öğrenme profili Bireysel Farklılık Yüksek Standartlarda Eğitim Motivasyon Çoklu Zeka Seviye Grupları Aile ile İşbirliği
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Örnek Olmayan Uygulamalar Geri Bildirimin Olmaması Yanlış Mekan Seçimi Belli Öğrencilere Odaklanma Belli Yöntemlerin Dışına Çıkmama
BÖLÜM 5:HAREKET MODELİ Ayşe BULDUK Anıl AKMAN Kemal AYBATAN REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ BÖLÜM 5:HAREKET MODELİ Ayşe BULDUK Anıl AKMAN Kemal AYBATAN
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Hazırlık Yapın Ajandayı (Gündemi) Oluşturun Realiteyi Analiz Edin Etkin Hedefi Belirleyin Kaynakları Tespit Edin Takip Edin Geliştirin Eylem Planı Oluşturun