BÖLÜM 4:FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

University of Arkansas
STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Farklılaştırma Nedir? Bu 5 slaydı ve odanın duvarlarına asılmış olan diğer slaytları dikkatle inceleyin. Notlar alın. Kendi kendinize şunları düşünün:
Gösterip Yaptırma Yöntemi
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
FASULYEYİ HANGİ MEVSİMDE EKERİZ?
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Eğitim Öğretimde Planlama
EN İYİ MESLEKLER YARIŞI
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Bilgisayar Destekli Öğretim
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
Farklılaştırılmış Öğretim
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
İnsan Kaynakları Yönetiminin
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
Mentör Öğretmenlik.
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 12 Öğrenmek İçin Okuma.
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
MODELLER.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
 Öğrencisiyle birlikte öğrenen ve ve  Öğrenmeyi kolaylaştırıcı rehberlik  Öğretmenin Yeni Rolü ©edam.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretimin Planlanması
BE BEP NEDİR ?.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
Sunum transkripti:

BÖLÜM 4:FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ BÖLÜM 4:FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM Ayşe BULDUK Anıl AKMAN Kemal AYBATAN

Farklılaştırılmış Öğretim Öğretimsel Koçluk Yaşam Koçluğu Yetkinlikler Proaktif Davranış Farklılaştırılmış Öğretim

Farklılaştırılmış Öğretim=Duyarlı Öğretim REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Farklılaştırılmış Öğretim=Duyarlı Öğretim Eğitimin başarısı, öğrenenler arasında var olan bireysel farklara adapte etmeye bağlıdır. Yueheng, M.Ö. 444 Etkinlik: Kağıt Yırtma

Farklılaştırılmış öğretim REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Farklılaştırılmış öğretim Daha yüksek standartlarda eğitim gerçekleştirmek için öğrencilerin öğrenme profili ve bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurarak bilgi, beceri, tutum ve eylemleri en yüksek seviyeye çıkarırken dengeli ve duyarlı bir çeşitlendirme yapmaktır.

Farklılaştırılmış öğretim Aktifliği savunur. Nicelden çok niteldir. Farklılık içerik, süreç ve ürünü değiştirerek oluşur. Öğrenci merkezlidir. Tüm sınıf, grup çalışması ve bireysel öğretimin karışımıdır. Öğrenci ve öğretmen birlikte öğrenir.

REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Farklılaştırma Nedir? Farklılaştırılmış eğitim proaktif olarak planlanmış, aşağıdakilerle belirlenmiş birbirinden bağımsız bir sistemdir. Olumlu Öğrenenler Topluluğu Devamlı Değerlendirme Bireysel Farklılıklar Esnek Eğitim Düzenlemeleri Odaklanılmış, Kaliteli Ders Program

REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Farklılaştırma to Öğretmenin karşılığıdır Öğrenen Farklılıkları Hazır Bulunuşluk İlgi Öğrenen Profili yönlendirilir Etkin Farklılaştırmanın İlerleme Zihniyeti ve Prensipleri Kaliteli Ders Programı Devamlı Değerlendirme Esnek Gruplama Stratejileri Bireysel Farklılıkların Gözetildiği ve Zorlayıcı Görevler Olumlu Sınıf Topluluğu uygulanır Ders Programının ve Eğitimin Unsurları İçerik Süreç Ürünler Eğitim stratejilerinin kullanımı ile… Jarvis & Tomlinson, 2008

Olumlu Öğrenenler Topluluğu REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Olumlu Öğrenenler Topluluğu Ben Grafikleri Ben tişörtleri Harika Bir Fikir Takım tişörtleri

REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Ben Tişörtleri Öğrenciler kendi tişörtlerini (gerçek ya da kağıt) kim olduklarını, güçlü, zayıf yanlarını, hoşlandıkları, hoşlanmadıkları şeyleri gösteren kelimeler ve şekiller kullanarak süslerler. Tişörtler odanın yada koridorun duvarlarına asılır ve aynı “ben-grafiklerinde” olduğu gibi tartışılır.

REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Düşün – Eşleş – Paylaş Düşün Eşleş Paylaş Bu stratejiler ile bir topluluk nasıl oluşturulur?

Bireysel Farklılıklar Gözetilerek Verildiği Zorlayıcı Görevler REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Bireysel Farklılıklar Gözetilerek Verildiği Zorlayıcı Görevler MÜCADELE EDEREK ÖĞRENENLER: Kuvvet ve hareket konusu ile ilgili çalışma kağıtlarını tamamlayın. Eğer isterseniz bir eşle çalışabilirsiniz. Çalışmanızı tamamladıktan sonra odanın arka tarafındaki cevap kağıdından cevaplarınızı kontrol edin. İLERİ SEVİYEDE ÖĞRENENLER: Kuvvet ve hareket konusunda anladıklarınızı, motorlu aletleri ve parlak zekanızı kullanarak, teneffüste sınıfça oynayabileceğiniz yeni bir salıncak seti yapın.

REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Odaklanmış, Kaliteli Ders Programı BİLGİ - Gerçekler - Terimler - Tanımlar - Tarihler -Algoritmalar KAVRAMA - Prensipler - Genellemeler - Bir disiplinle ilgili önemli fikirler - Kavramsal fikirler BECERİ Süreçler Bir disipline dair beceriler, temel beceriler, üretim becerileri, özgürlük becerileri Zihnin alışkanlıkları

REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Kaliteli Öğretim Kime? Nasıl? Nerede? Ne Öğretiyoruz?

Esnek Eğitim Düzenlemeleri REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Esnek Eğitim Düzenlemeleri Hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profiline dayandırılarak yapılır. Hazır Bulunuşluğu öğrenmek için yapılabilecekler Giriş-Çıkış Kartları Akıl Haritaları KWL tabloları Gruplama Düzenlemeleri: tek, eşli, küçük grup, tüm sınıf

Esnek Eğitim Düzenlemeleri REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Önemli olan ne? Esnek Eğitim Düzenlemeleri Hazır Bulunuşluk Öğrenme Profili İlgi Büyüme /İlerleme Etkinlik Motivasyon

Devamlı Değerlendirme REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Devamlı Değerlendirme Ön Değerlendirme (Bulma) Ön Sınama Anket Kwl Kontrol Listesi Gözlem Kendini Değerlendirme ve Sorgulama

Devamlı Değerlendirme REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Devamlı Değerlendirme İzleme Amaçlı Değerlendirme Konferans Düzenleme Akran Değerlendirme Gözlemle İlgili Günlük Giriş Tartışma Çıkış Kartları Labarutuvar

Devamlı Değerlendirme REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Devamlı Değerlendirme Düzey Belirleme Amaçlı Değerlendirme Ünite Sınavı Performans Görevi Gösterim,Portfolyo inceleme, Yazı

Farklılaştırmada 5 Prensip REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Farklılaştırmada 5 Prensip Davetkar ve güvenilir bir sınıf ortamı Öğretilen ders programının en üstün nitelikte olduğundan emin olmak Hazırbulunuşluk, derse ilgi ve öğrenme profilini sürekli değerlendirme Farklılaştırılmış Eğitim çalışmaları tasarlamak Esnek grup çalışmalarını uygulamak

Etkili Bir Farklılaştırma İçin; REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Etkili Bir Farklılaştırma İçin; Tüm eğitimciler öğretimin farklılaştırılması konusunda açıklık ve netliği oluşturmalı, Öğrenci ve velileri farklılaştırılmış sınıflar için hazırlamalı, Sınıf yapısını ve sınıf yönetimini öğrenci merkezli öğrenmeye doğru yöneltmeli, Hem öğretmen hem de öğrenci farklılığı işin bir parçası ve zevki olarak görme konusunda ortak görüşün oluşmasına yönelik çalışılmalı. Öğretmen takım üyeleri ve farklılaştırma konusunda ilgisi ve bilgisi olan diğer meslektaşları ile birlikte plan yapmalı. (Tomlinson, 1995b)

REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Anahtar Kelimeler Öğrenme profili Bireysel Farklılık Yüksek Standartlarda Eğitim Motivasyon Çoklu Zeka Seviye Grupları Aile ile İşbirliği

REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Örnek Olmayan Uygulamalar Geri Bildirimin Olmaması Yanlış Mekan Seçimi Belli Öğrencilere Odaklanma Belli Yöntemlerin Dışına Çıkmama

BÖLÜM 5:HAREKET MODELİ Ayşe BULDUK Anıl AKMAN Kemal AYBATAN REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ BÖLÜM 5:HAREKET MODELİ Ayşe BULDUK Anıl AKMAN Kemal AYBATAN

REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Hazırlık Yapın Ajandayı (Gündemi) Oluşturun Realiteyi Analiz Edin Etkin Hedefi Belirleyin Kaynakları Tespit Edin Takip Edin Geliştirin Eylem Planı Oluşturun