MİSYON-VİZYON-DEĞERLER TEMALAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Advertisements

PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
TİCARET ODASI İLKÖĞRETİM OKULU
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
REHBERLİK DERSİ III.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Bilgisayar Destekli Eğitim
MEHMET TAŞ1. 2 BU GÜNDÜR. “NEDEN VARIZ?” SORUSUNUN CEVABIDIR. MİSYON.
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE
Okulun Tarihçesi Okulumuz Uşak merkezde Cumhuriyet Mahallesi´nde kendi adını taşıyan sokak üzerinde bulunmaktadır.Yapımı 1995´te tamamlanmış ve 9 derslikli.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI SELÇUKLAR İLKOKULU-ORTAOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MUSTAFA KEMAL ORTAOKULU
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Gönen İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI ABDULLAH GÜNAYDIN ORTAOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
ŞAHİNBEY-GAZİANTEP ÖZEL İDARE ANADOLU LİSESİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TİCARET VE SANAYİ ODASI EĞİTİM VAKFI İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
TC. GÜÇLÜKONAK KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MUSTAFA KEMAL İLKOKULU
SİVAS YILDIZELİ TAT İLKOKULU
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
BEŞİKTAŞ HALK EĞİTİM MERKEZİ
DİCLE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DURABEYLİ İLKÖĞRETİM OKULU
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI HALKKENT İLKOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
Misyon :Akkuş İlçesinde Eğitim- Öğretim hizmetinden yararlananlara nitelikli, kaliteli eğitim hizmeti sunmak. -Akkuş İlçesindeki tüm okulları tam donanımlı.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI CANDAN MERZECİ ORTA OKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
OKULUMUZ TARİHÇESİ Okulumuz 1 Ağustos 2014 tarihinde Eğitim- Öğretime Okulumuz Birecik Şehir merkezinden 5 km güneyde yer almaktadır. Okulumuzda şu.
 KİLİS MÜBECCEL – SUPHİ YAVAŞÇA SOSYAL BİLİMLER LİSESİ.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
TÜRK Eğitim Sistemi.
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Stratejik Planlama Süreci
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
REHBERLİK DERSİ III.
Sunum transkripti:

MİSYON-VİZYON-DEĞERLER TEMALAR Aralık - 2012

MİSYON Misyon bir kurumun kişiliği, kimliği ve varlık sebebidir. NE YAPTIĞINI NEDEN YAPTIĞINI NASIL YAPTIĞINI KİMİN İÇİN YAPTIĞINI açıkça ifade eder. Misyon; Kurumun şimdiki durumunu belirler, bugünü yansıtır, gerçekleri belirler ve performans ölçütlerini belirlemeye yarar. Misyon İfadesinin; Bir paragraftan uzun olmaması Açık, anlaşılır, Herkes tarafından aynı ölçüde algılanabilir, Temel değerler ile uyumlu olması tercih edilir.

……..İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MİSYON ÖRNEĞİ ……..İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ  Çağın gereksinimlerine uygun bir hizmet sunarak, yöneticileri, öğretmenleri ve diğer çalışanları değişim ve gelişim sürecine inanmalarını sağlayarak, çalışanları çözümün bir parçası haline getirmek.

……….HALK EĞİTİM MERKEZİ MİSYON ÖRNEĞİ ……….HALK EĞİTİM MERKEZİ Atatürk İlke ve İnkılâpları doğrultusunda, yapıcı yaratıcı, seçkin bir ortağı olan bireyler yetiştirilmesinde araç olan eğitim öğretim sürecini düzenleyen, kursların ve çalışanların etkinlik ve verimlilikleri ile çalışan ve hizmet alanların memnuniyetlerinin artırılması ve geliştirilmesini sağlamaktır.

MİSYON ÖRNEĞİ ……İLİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ Biz, değişen dünyada ilgi, yetenek ve değerlerini bilerek, var olan potansiyelini hedefine ulaşmada kullanabilen, problem çözme becerisine sahip, duygu, düşünce davranış bakımından tutarlı,  beden, zihin, ruh ve sosyal bakımdan sağlıklı, kendisiyle ve çevresiyle barışık, kendine yetebilen bireyler yetiştirmek.

MİSYON ÖRNEĞİ …… İLİ BİLİM SANAT MERKEZİ Öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkına varabilecekleri ve kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanabilecekleri eğitsel ve sosyal ortamlar sunmak.

MİSYON ÖRNEĞİ ……İLİ ÖĞRETMENEVİ AKŞAM SANAT OKULU Sosyal paydaşların konaklama ihtiyaçlarını karşılamak ve turizm-otelcilik sektöründe ihtiyaç duyulan eğitilmiş ara eleman gücünün yetiştirilmesine katkı sağlamak ve bunun yanında üyelerin yeme-içme, dinlenme ve eğlenme ihtiyaçlarını karşılamak.

MİSYON ÖRNEĞİ …….İLİ MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ ………Mesleki Eğitim Merkezi personeli olarak, bizler öğrencilerin ve kursiyerlerin öğrenmelerini sağlamak,onların bilgili,becerili ve kendilerine güvenen bireyler olarak yetişmelerine fırsat tanımak, milli,ahlaki ve insani değerleri tanıyarak benimsemelerine ortam hazırlamak.

MİSYON ÖRNEĞİ ……………….İLKÖĞRETİM OKULU Çocuklarımızın doğal bir ortamda, özgüveni gelişmiş, ne istediğini bilen, teknolojiyi, ve yabancı dili iyi kullanabilen, dürüst, sevecen ATATÜRK ilkelerine bağlı, sosyal insan olarak yetiştirilmesi amacı ile varlığını sürdürmektedir.

MİSYON ÖRNEĞİ ………………LİSESİ Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı, Cumhuriyet ilkelerinden ödün vermeyen, çalışkan, bilgi ve birikimlerini tüm insanlık yararına kullanan ve pozitif düşünen bireyleri, bilgiye ulaşma yollarını öğreterek yetiştirmektir.

VİZYON Kurumun uzun vadede ulaşmak istediği yer ve durumu, ilerleyeceği yönü tarif eder. Vizyon; Yarını gösterir, ilham vericidir, kurumun gitmek istediği yönü belirler ve Stratejik amaçları belirlemeye yardımcı olur. İyi ifade edilmiş bir VİZYON; İlham vericidir. Gelecekteki başarıları ve ideal olanı tanımlar. Doğru yada yanlış değildir. Heyecan vericidir. Kurumun ve çalışanların misyonuna ve faaliyetlerine anlam kazandırır. Çalışanların enerjilerini temel hedeflere odaklayabilmesine yardımcı olur. Dikkatimizi günlük eylem ve sorunların üzerine çıkarıp gidiş yönümüzün doğru olduğunu görmemizi sağlar. Değişim için bir gerekçe- zorunluluk sunar. Mevcutla yetinmeden daha ileriye ve yukarıya bakmamızı sağlar.

……..İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VİZYON ÖRNEĞİ ……..İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Birlikte Yönetme anlayışını geliştiren, “Bilgi Çağı”nın gerektirdiği bilgi, beceri, değer ve teknolojinin etkin kullanımını sağlayarak, birimleri  arasında iletişimi güçlü bir kurum olmak.

Çıkardığımız ürünlerle bir dünya markası olmak. VİZYON ÖRNEĞİ ….HALK EĞİTİM MERKEZİ Çıkardığımız ürünlerle bir dünya markası olmak.

…..REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ VİZYON ÖRNEĞİ …..REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ Öğrencilerin temel farklılıklarına ve özelliklerine göre eğitim alabilecekleri, çağın gereklerine uygun okulların açılmasına ve okul, veli, öğretmen işbirliğini en üst noktaya çekecek, önder ve örnek bir kurum olmak.

VİZYON ÖRNEĞİ ……BİLİM SANAT MERKEZİ Türkiye de model BİLSEM olmak.

VİZYON ÖRNEĞİ ……ÖĞRETMENEVİ AKŞAM SANAT OKULU Değişime açık, güçlü bir kültüre ve hizmet anlayışına sahip, bir kurum olmaktır.

VİZYON ÖRNEĞİ …..MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ Öğrenen ve kendini sürekli yenileyen, öğrencilerin bilgi,beceri ve mesleki alışkanlık kazanmalarını sağlayan kurum olmak.

VİZYON ÖRNEĞİ ………………..İLKÖĞRETİM OKULU Türk Milli Eğitiminin Amaçları doğrultusunda, Her bireyin öğrenmesine ve gelişmesine yardımcı olan, paylaşımcı, dinamik ve üretken bir okul toplumu olmak.

VİZYON ÖRNEĞİ ………………….LİSESİ Ülkemizi temsil eden çağdaş ve nitelikli bireyler yetiştirmektir.

DEĞERLER Kurum çalışanlarının benimsemiş olduğu tutum ve davranışlardır. Kuruluşun çalışmalarına temel teşkil eden ilkeler, standartlar ve idealler nelerdir? Kuruluşun personeli tarafından benimsenen değerleri ve inandıkları nelerdir?

DEĞER ÖRNEKLERİ Birbirimize saygılı davranırız. Çalışana fırsat eşitliği tanırız. Birbirine ahlaklı ve sorumlu bir biçimde davranırız. Açık ve dürüst iletişim içinde oluruz. Bireysel yenilikçiliği ve yenilikleri destekleriz. Hizmet verdiklerimize göre hizmeti şekillendiririz. Çevreyi koruruz. Problemin değil, çözümün parçası oluruz. Karar almada ve uygulamada şeffaf davranırız.

TEMALAR Birimin temel görev alanlarını belirler. Mümkün olduğunca kısa yazılmalıdır. Bir iki kelimeyi geçmemesi gerekir. Tema başlıkları birimler görev dağılımlarından çıkarılabilir. Ancak birebir olmamalıdır. Görev ayrımları sadece örnek olarak alınmalı ve gruplama yapılmalıdır. İdeal olan tema başlığı sayısının 5-6 ‘yı geçmemesidir. Uzun vadede stratejik amaçlar değişse dahi tema sabit kalabilir. Ortak belirlenen temalar çerçevesinde Kurumlar, Birimler, İller arasında karşılaştırma yapılabilme olanağı sağlar. 22

TEMALARA ÖRNEK (İl Millî Eğitim Müdürlükleri için) 1. EĞİTİM-ÖĞRETİM HİZMETLERİ Eğitim kalitesi (Öğrenci akademik başarısı OKS, SBS, ÖSS, sınıf başarısı,taşımalı eğitim, memnuniyet) Rehberlik ve Yönlendirme, Mesleki ve Teknik Eğitim, Özel Eğitim, Yaşam Boyu Eğitim, Sosyal-kültürel sportif faaliyetler 2. EĞİTİME DESTEK HİZMETLERİ Personel Hizmetleri, Denetim, Okul ve derslik yapımı, arsa temini Araştırma, yayın, İstatistik,proje-işbirliği Donatım- onarım Bilgi-iletişim teknolojisi Yurt-burs Atama (Yönetici, Usta öğretici) 23

24

25

26

TEMALARA ÖRNEK MEB 2010-2014 Stratejik Planı Temaları 1.Tema: OKUL ÖNCESİ EĞİTİM 2.Tema: İLKÖĞRETİM 3.Tema: ORTAÖĞRETİM 4.Tema: ÖZEL ÖĞRETİM 5.Tema: ÖZEL EĞİTİM ve REHBERLİK 6.Tema: YÜKSEKÖĞRETİM 7.Tema: HAYAT BOYU ÖĞRENME VE BİLGİ TOPLUMU 8.Tema : KURUMSAL KAPASİTENİN GELİŞTİRİLMESİ 9.Tema: DENETİM ve DANIŞMANLIK 10.Tema: ULUSLARARASI İLİŞKİLER ve AB’YE UYUM 27

İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİ GELİŞTİRME BİRİMİ MANİSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİ GELİŞTİRME BİRİMİ