-MUHAMMED ETOVSKI 2006463104 -SALİH ÜSTÜNDAĞ 2006463094 PES’12 DİJİTAL BÖLÜNME.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Advertisements

Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİ: Sosyal Güvenlikte Yeni Bir Dönemin Başlangıcı R.Hakan ÖZYILDIZ Müsteşar Yardımcısı Hazine Müsteşarlığı “Bireysel Emeklilik.
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Middle East Technical University
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Sayısal Uçurum Üzerine Karşılaştırılmalı Bir İnceleme
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Neler Var ? Şimdi Neredeyiz? 2020’ de Neler Olacak?
Nüfusun Yaşlanması Çalışma Grubu
Bilişim Şuraları, Teknoloji Politikaları ve Eğitim
Öğretmenin Tükenmişliği ve Teknoloji Politikaları
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
TOBB İŞGELİŞTİRME VE YATIRIM DANIŞMANLIĞI MÜDÜRÜ
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
CEYHAN TUTALOĞLU BEKİR SITKI YILDIZ
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş)
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
SAYISAL UÇURUM Dünya’da ve Türkiye’de Durum
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
ÇEKOİST IŞIL ÖZBAYIR NİLAY SEVİL ATICI
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
DİJİTAL VATANDAŞLIK VE E - DEVLET
TİKA: Türkiye’nin Küresel Dış Politika Enstrümanı
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
SEZGİN ÖZTEK ŞEREF AYAN
Geçmişten günümüze pek çok tanım ile açıklanan bilgi politikası bilginin üretilmesine, yönetilmesine, işaretlenmesine ve kullanılmasına öncülük eden; birbiri.
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
AVRUPA BİRLİĞİ’NİN AMACI
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
ERASMUS + GENCLİK. YENİLİKLER Sadece yaş arası gençler değil gençlik çalışanları da yaş sınırı göz etmeksizin katılabiliyor. Ayrıca bu programda.
TC SAKARYA ÜNİVERSİTESİ İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
BİLGİ TOPLUMU NEDİR?.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
1.Uluslar Arası Kooperatifler birliği 2- Uluslar Arası Çalışma Örgütü
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
  Albany New York Eyalet Universitesi, Birleşmiş Milletler Küresel Sağlık ve Ulusal Hukuk Birliği Merkezi Bu Program Uluslarası Ögrenciler için sunulmuş.
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
Dijital Vatandaşlık ve E Devlet
AVRUPA BİRLİĞİ ÇERÇEVE PROGRAMLARI
EKONOMİK GELİŞMİŞLİK DÜZEYİNİN ÖLÇÜMÜ
DÜZGÜN İŞ (DECENT WORK)
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
Öğretmenlerin Bit Tutumları
Sunum transkripti:

-MUHAMMED ETOVSKI SALİH ÜSTÜNDAĞ PES’12 DİJİTAL BÖLÜNME

Günümüzde bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) hızla yaygınlaşmakta ve toplumun her kesimini etkisi altına almasına rağmen bu teknolojilere erişim konusunda toplumlar arasında veya bir toplumdaki gruplar arasında eşitsizliklerin yaşandığı gözlenmektedir. Bilgi ve iletişim teknolojilerine erişimde yaşanan bu eşitsizlikler bilişim alanına “dijital uçurum, sayısal bölünme, sayısal eşitsizlik” gibi kavramların girmesine neden olmuştur. GİRİŞ

En basit tanımıyla dijital teknolojinin faydalarından yararlananlar ile yararlanamayanlar arasındaki uçurum olarak ifade edilebilen dijital bölünme kavramı, sosyo- ekonomik koşullar bakımından farklılık gösteren ticari işletmeler ve bireylerin, bilgi ve haberleşme teknolojilerine erişim imkanı ile internet kullanım amacına yönelik geniş bir yelpazeyi kapsamaktadır. DİJİTAL BÖLÜNME KAVRAMI

KÜRESEL BÖLÜNME Gelişmiş ülkelerle gelişmekte olan ülkeler arasındaki internete erişim olanağındaki farklılıklar. SOSYAL BÖLÜNME Aynı ülke içindeki bireyler arasındaki uçurum. DEMOKRATİK BÖLÜNME Sayısal kaynakları kullananlar ve kullanmayanlar arasındaki uçurum.

Dijital bölünmenin aşamaları

Dijital bölünmenin en temel sebebidir ve internete erişim sağlayabilecek ekonomik güce sahip olanlarla olmayanlar arasındaki bölünmeyi ifade eder. EKONOMİK BÖLÜNME

Teknolojiyi kullanmak için gerekli bilgi, birikim, donanım ve beceriye sahip olan ve olmayan bireyler arasındaki farklılıkları ifade eder. KULLANILABİLİRLİK BÖLÜNMESİ

Toplumda ekonomik eşitsizlikler ortadan kaldırılsa, herkes e-başvuru, e-oylama, e-danışma, e-sorgulama gibi uygulamaları kullanmayı öğrense dahi bunlara düzenli katılımın sağlanmasının olanaklı olmayacağını ifade eder. YETKİNLİLİK BÖLÜNMESİ

BİREYSEL KURUMSAL KÜRESEL DİJİTAL UÇURUMUN DÜZEYLERİ

BİT’i günlük yaşamlarının bir parçası haline getiren bireylerle bilgi teknolojilerine erişim açısından teknolojik, sosyolojik ya da ekonomik bakımdan dezavantajlara sahip olan bireyler arasında boşluklar oluşmaktadır. BİT’i rakiplerine karşı avantaj elde etmek ve ortaklıklarında kuralları yeniden tanımlayabilmek amacıyla kullanan kurumların yanında bilgi teknolojilerini kullanamayan kurumlar stratejik olarak zayıf bir duruma düşmektedirler. Küresel düzeyde ise BİT’e önemli yatırımlar yapan, bireysel ve tüzel benimsemeyi destekleyen politikalar yürüterek teknolojik gelişmeyi sağlayan ülkeler diğer ülkeleri geride bırakmaktadır.

BİT’teki yenilikleri takip ediyor olmanın ekonomik güç, büyüme ve demokratikleşme süreci açısından getireceği fırsatlar oldukça fazladır.

DİJİTAL BÖLÜNMEYİ AZALTMANIN ÖNEMİ

OECD üyesi ülkelerin sayısal eşitsizliği gidermeye çalışırken izlediği politikalar; -Bireylere ve hanelere teknolojinin yaygınlaştırılması, -İşyerlerine teknolojinin yaygınlaştırılması, -Devlet geliştirme ve uygulama projelerinin başlatılması, -Eğitim ve öğretim girişimlerinin başlatılması, -Uluslararası işbirliği oluşturulması olarak gruplandırılmaktadır.

DİJİTAL BÖLÜNME VE ULUSLARARASI ÇALIŞMALAR

Birleşmiş Milletler’in New York’ta gerçekleştirdiği Milenyum 2000 zirvesinde dijital bölünmeye karşı alınacak önlemler tartışılmıştır. Okinawa’da yapılan G8 toplantısında, bilgi zenginleri ve fakirleri arasında giderek artan uçurum konusuna dikkat çekilerek “internet erişimi olanlarla olmayanlar arasındaki bölünmenin, eğitim, mesleki beceriler, okur yazarlık, kamu sağlığı ve ekonomik başarıları da etkilediği ve bu alanlarda mevcut bölünmeye katlayıcı etkiler yaptığı“ bildirilerde yer almaktadır.

DİJİTAL BÖLÜNMEDE TÜRKİYE’NİN YERİ

2010 yılı Nisan ayı içerisinde gerçekleştirilen Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçlarına göre hanelerin %41,6’sı internet erişim imkanına sahiptir. Araştırma sonuçlarına göre yaş grubundaki bireylerde bilgisayar ve internet kullanım oranları sırasıyla erkeklerde %53,4 ve %51,8, kadınlarda %33,2 ve %31,7’dir. Ayrıca internet kullanan beş bireyden üçü her gün internet kullanmaktadır. Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Konferansı (UNCTAD), bilişim yaygınlığı bakımından Türkiye’yi 171 ülke arasında 72. sırada göstermektedir.

Türkiye’de gerek dijital bölünme, gerekse bilgi uçurumu konusunda, nüfus yoğunluğu ve GSYH’nin paylaşımı temelli ciddi sorunlar var. Küresel ölçekte “orta halli” bir durumdayız ama AB ölçeğinde alt sıralarda bulunuyoruz. Ulusal ölçekte ise gerek sosyal katmanlar, gerek yaş ve cinsiyet grupları, gerekse bölgeler arasında ciddi bir eşitsizlik bulunuyor.

SONUÇ VE ÖNERİLER

Dijital uçurum, ABD’den Avrupa Birliği’ne kadar birçok ülkede önemli sorunlardan biridir. Toplumun küçük bir kesimi BİT'e erişerek dünya bilgi ağına katılırken, geri kalan büyük çoğunluk bu ağın dışında kalmaktadır. Dijital uçurum, Bilgi Toplumu olarak tanımlanan toplumlarda bile “enformasyon zenginleri - enformasyon yoksulları” olarak iki parçalı bir toplum yaratma tehlikesini beraberinde getirmiştir.

Sorun Türkiye açısından değerlendirildiğinde, BİT’in gelir gruplarına ve eğitim düzeylerine göre dağılımı, düşük eğitim ve gelir düzeyindeki insanların BİT’ten yeterince yararlanamadıklarını göstermektedir. Gelir dağılımının bozuk olduğu ülkemizde BİT’in mevcut eşitsizliği daha da derinleştirebileceği söylenebilir. Bu nedenle, BİT’e erişimde ve BİT’in kullanımdaki eşitsizlikleri önlemeye yönelik her türlü politikanın aynı zamanda toplumda daha adil bir gelir dağılımı amacına hizmet edebileceği unutulmamalıdır.

Dijital uçurum sorunu dikkate alındığında BİT konusundaki ulusal politikaların temel noktası, daha çok kişiye erişim olanağı sağlayacak projeler geliştirmek olmalıdır. Çünkü, BİT’in olumlu etkileri makroekonomik düzeyde bu teknolojilerin toplumun bütün katmanlarına yayılabilmesiyle ortaya çıkabilir.

TEŞEKKÜRLER…