Araştırma Projeleri Yarışması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AB ÖYKÜ YARIŞMASI AB BİLGİ AĞI 2013
Advertisements

2009 Sunum, Ankara 22 Temmuz ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
HOŞ GELDİNİZ.
TÜBİTAK 45’inci Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışmasına Eskişehir Bölgesine 1267 proje başvurmuştur. Bu projelerden 102 adedi Bölge Finallerine.
Prof. Dr. Ülkü Çömelekoğlu Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi
AB ÖYKÜ YARIŞMASI AB BİLGİ AĞI 2012
“ PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA-OUR SHARED EUROPE” PROJE YARIŞMASI.
ÇAĞDAŞKENT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
LOGO TÜBİTAK Lindau Bilimsel Etkinliklere Katılma Desteği P. Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu MSc. Gülşah ÇELİK Proje.
Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu
TÜBİTAK Bilimsel Araştırma Projelerini Hazırlama Eğitimi Şubat 2014
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
TÜBİTAK BİLİM PROJELERİ
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
EŞKULEMATİK.
45. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
TÜBİTAK 2209-A ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ YURT İÇİ ARAŞTIRMA PROJELERİ DESTEKLEME PROGRAMI İbrahim YILDIRIM.
TÜBİTAK ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİNİN TANITIMI Doç. Dr. Abdullah UZUN TÜBİTAK Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri.
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
46. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI
2010/2011 ERASMUS Öğrenci Öğrenim ve Staj Hareketliliği DEÜ DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
46. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI 2015
T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü. 1.ÖZGÜNLÜK VE YARATICILIK Proje, çözüme kavuşturulmak istenilen konuda yaratıcılık ve özgünlük taşıyor.
45. TÜBİTAK ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
 KONU VE AMAÇ: Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasının hızlandırılması amacıyla 2012 yılında TR83 Bölgesi İnovasyon.
DEN İ ZL İ İ HRACATÇILAR B İ RL İĞİ GENÇ MUC İ TLER ARANIYOR İ NOVAT İ F F İ K İ RLER YARI Ş MASI inovatiffikirleryarismas iwww.denib.gov.tr.
9. SINIFLARIN ALAN SEÇİMİNDE DİKKAT ETMESİ GEREKENLER
45. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI 2014
Mart 2012 tarihinde Türkiye genelinde gerçekleştirilecek Fen Liseleri, Sosyal Bilimler Liseleri, Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri İle Her Türdeki.
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
MEB tarafından açıklanan YENİ SINAV SİSTEMİ Eğitim-öğretim yılında,  8.Sınıf öğrencilerine Kasım ve Nisan ayının sonunda, 6 dersten Merkezi.
Tübitak Ortaöğretim Öğrencileri Proje Yarışması
KDZ. EREĞLİ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
1 YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS) LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI (LYS)
XII. TEKNOLOJİ ÖDÜLLERİ TANITIM TOPLANTISI Deniz Bayhan Teknoloji Ödülleri Yürütme Kurulu Üyesi Üyesi.
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ TÜBİTAK PROJELERİ
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEMİN TANITIMI HOŞGELDİNİZ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Aykut Yiğit Ortaokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi KASIM 2014 ? ? ?
Hazırlayan: Ufuk ŞENSOY ZAİM Giresun Mimar Sinan Anadolu Lisesi Rehber Öğretmeni ÖSYS SINAV S İ STEM İ (YGS – LYS)
2. TÜRK DÜNYASI BİLİM OLİMPİYATI ARALIK ESKİŞEHİR
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
47. TÜBİTAK ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİ
TÜBİTAK 47. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ PROJE YARIŞMASI
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI
Bandırma Rehberlik ve Araştırma Merkezi
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ
PROJE GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME
Deniz Lisesi Komutanlığı. -Yarışmaya 43 proje ile iştirak edilmiş, -İstanbul Asya Bölgesi çapında 7 proje sergilenmeye değer görülmüş, 3 dalda (Biyoloji,
HOŞ GELDİNİZ 2 KASIM – LİSE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA
MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
ÖDÜLLÜ KİTAP OKUMA YARIŞMASI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
TÜBİTAK BİLİMSEL DESTEKLEME PROGRAMLARI
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİNİN TANITIMI
Özel Cizre Bilim Teknik Koleji
Sunum transkripti:

Araştırma Projeleri Yarışması TÜBİTAK 45. ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI -2014- Araştırma Projeleri Yarışması Ortaöğretime devam etmekte olan öğrencileri temel ve sosyal bilim alanlarında çalışmalar yapmaya teşvik etmek, çalışmalarını yönlendirmek ve bilimsel gelişmelerine katkıda bulunmak amacıyla TÜBİTAK-Bilim İnsanı Destekleme Daire Başkanlığınca Bilgisayar, Biyoloji, Fizik, Kimya, Matematik, Coğrafya, Psikoloji, Sosyoloji ve Tarih dallarında ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI düzenlenmektedir.

Süreç Başvuru İşlemleri TÜBİTAK 45. ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI -2014- Süreç Başvuru İşlemleri Proje başvuruları https://e-bideb.tubitak.gov.tr adresinden 06 – 22 Ocak 2014 tarihleri arasında öğrenci tarafından online olarak yapılacaktır. İki öğrenci tarafından hazırlanan projelerde bir öğrenci sisteme giriş yapacak ve diğer öğrenci ile danışman bilgilerini de sisteme girecektir. Öğrenci/ler son altı ay içinde çekilmiş vesikalık fotoğraflarını sisteme yükleyeceklerdir. Online başvuruda Proje Planı, Proje Özeti (özet 250 kelimeyi geçmemelidir) ve Proje Raporu PDF formatında sisteme yüklenecektir. Proje özet, plan ve raporunuzun üzerine kişisel bilgilerinizi yazmayınız. Online başvuru yapıldıktan sonra sistemden alınacak proje başvuru çıktısı öğrenci/ler, danışman ve okul müdürlüğü tarafından imzalanacaktır. Başvuru formu 24 Ocak 2014 tarihine kadar Bölge Koordinatörlüğü adresine gönderilecek veya elden teslim edilecektir (proje başvuruları TÜBİTAK’a gönderilmeyecektir).

Kimler Başvurabilir Başvuru Koşulları: TÜBİTAK 45. ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI -2014- Kimler Başvurabilir Başvuru Koşulları: Yarışmaya, Türkiye ve K.K.T.C.’de öğrenim gören tüm ortaöğretim öğrencileri katılabilir. Yarışmaya her öğrenci yalnızca bir proje ile katılabilir ve her proje en çok iki öğrenci tarafından hazırlanır. Bir projede sadece bir danışman görev alabilir ve danışman istediği sayıda projeye danışmanlık yapabilir. Projede danışman olması zorunlu değildir. Yarışmaya gönderilecek projelerin 2013 yılı “Proje Yarışmaları Kitapçığı”nda bulunan “Proje Rehberi”ne(*) göre hazırlanması gerekir.  Aynı ya da başka isimlerle ve/veya aynı ya da benzer içerikle (konuyla) herhangi bir proje yarışmasına, bu yarışmanın son başvuru tarihinden önce katılmış veya başvurmuş olan projeler, bu yarışmaya katılamaz. Son başvuru tarihinden önce aynı projeyle bu veya başka bir yarışmaya katıldığı ya da başvurduğu belirlenen projeler, hangi aşamada olursa olsun yarışmadan eleneceklerdir. 2014 yılı “Enerji Verimliliği” proje yarışmasına katılanlar, aynı projeyle bu yarışmaya da katılırlar ise her iki yarışmadan da diskalifiye edilirler.

Değerlendirme (Bölge Yarışmaları) TÜBİTAK 45. ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI -2014- Değerlendirme (Bölge Yarışmaları) 12 Bölge Merkezi ilde bir öğretim üyesi TÜBİTAK tarafından yarışmadan sorumlu Bölge Koordinatörü olarak görevlendirilmiştir. Bölge merkezi iller: Ankara, Erzurum, Eskişehir, Isparta, İstanbul Asya, İstanbul Avrupa, İzmir, Kayseri, Malatya, Mersin, Samsun ve Van olarak belirlenmiştir.   Proje Rehberine uygun olarak hazırlanmış olduğu belirlenen projeler önce, 12 ayrı bölgede ve her dal için oluşturulacak jürilerce, “Proje Raporu” üzerinden değerlendirilecektir. Jüri gerek görürse projeyi uygun olduğunu düşündüğü başka bir alanda değerlendirilmesi için başvuru yapılan alanı değiştirebilir. Sergilenmesi uygun görülen projeler Bölge Merkezlerinde yapılacak sergiye davet edilecektir. Sergiye davet edilen projeleri hazırlayan öğrenciler jüriler tarafından mülakata alınacaktır. Mülakatta bilgisayar ve projeksiyon cihazı Bölge Koordinatörü tarafından sağlanacaktır. Sergide kullanılması öngörülen teknik donanım yarışmacılar tarafından temin edilmelidir. Projelerin değerlendirilmesinde, Özgünlük ve Yaratıcılık, Kullanılan Bilimsel Yöntem, Tutarlılık ve Katkı, Yararlılık (Ekonomik, Sosyal, …), Uygulanabilirlik ve Kullanışlılık, Kaynak Taraması, Özümseme ve Hâkimiyet, Sonuç ve Açıklık gibi kıstaslar göz önüne alınacaktır.  Bölge merkezinde yapılacak yarışmalar sonunda Bölge Finalistleri belirlenecektir. Ödül alan öğrenciler ve danışmanlarına Başarı Belgesi ve para ödülü verilecektir

Değerlendirme (Final Yarışması) TÜBİTAK 45. ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI -2014- Değerlendirme (Final Yarışması) 12 bölgede Finalist olarak belirlenen projeler Final Yarışması için Mayıs ayında Ankara’ya davet edilecektir. Ankara’da düzenlenecek yarışma sergisinde projeler jürilerce tekrar değerlendirilecek ve değerlendirme sonucunda her dalda derece alan öğrenciye, danışman öğretmenine ve okullarına başarı belgeleri ile, öğrenci ve danışmanına para ödülleri verilecektir. Sergilenen projelerin değerlendirilmesi sonucunda uygun bulunursa bir proje sahibine/sahiplerine Yılın Genç Araştırmacısı Ödülü verilecektir. Düzenlenecek sergilerin yeri ve tarihleri daha sonra açıklanacaktır. Sergilerin yapılacağı illerin dışından gelecek öğrenciler ile okul müdürlüğünce görevlendirilecek olan her proje için bir öğretmenin konaklama ve geliş-dönüş otobüs ya da tren (yataklı hariç) yol paraları TÜBİTAK tarafından ödenecektir. Final Yarışmasında dereceye giren adaylar YGS’ye girdikleri yıl, bir kereye mahsus olmak üzere derece aldıkları alanla ilgili bir bölümü seçmeleri durumunda yarışmada aldıkları derece ile orantılı ek katsayı uygulamasından yararlanacaklardır. (Bkz. 2014 YGS Kılavuzu) Dereceye giren öğrenciler YGS’ye girdikleri yıl YGS kılavuzunda belirtilen tarih ve şekilde TÜBİTAK’a ek katsayı başvurusunda bulunacaklardır. Uluslararası proje yarışmalarına TÜBİTAK tarafından gönderilecek projeler Final yarışmasına katılan tüm projeler arasından, farklı bir jüri tarafından belirlenecektir.

Ödüller TÜBİTAK 45. ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI -2014- Ödüller DERECESİ ÖĞRENCİ ÖDÜLÜ  ÖĞRETMEN ÖDÜLÜ BİRİNCİLİK 3.000TL   İKİNCİLİK 2.500TL ÜÇÜNCÜLÜK 2.000TL TEŞVİK 1.500TL 

Bilim ve Bilimsel Araştırma TÜBİTAK 45. ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI -2014- Bilim ve Bilimsel Araştırma Bilimsel araştırmaların amacı; yaşadığımız dünya hatta evren hakkında sorduğumuz sorulara cevap bulmaktır. Burada en önemli şeylerden biri hiç şüphesiz soru sormaktır. Soru sormak için ise gözlem yapmak gerekir. Yapılan gözlemler, bir problemin tespitini ya da bir olgunun neden-sonuç ilişkisinin sorgulanmasını sağlar. Dikkatimizi çeken şeyler de bizim bilimsel gözlem (deney ve ölçümler) yapmamıza ve bunun sonucunda b0l0msel açıklamalar (hipotez, teori, kanun ve model) üretmemize yol açabilir. Bilimsel araştırmalarda aşağıdaki işlemler yapılsa da, bunlar her zaman belirli bir sırada uygulanmaz. Örneğin bilimsel araştırma bir soruyla başlasa da, araştırma sürecinin ilerleyen zamanlarında da soru sorulmaya devam edilebilir. Soru sormak, Araştırma yapmak ve hipotez kurmak, Hipotezi test etmek (gözlem ve deney tasarlamak), Analiz yapmak ve sonuç çıkarmak, Sonuçları tartışmak, Yeni sorular sorarak yeni araştırmalar planlamak.

Projeyi Yapmaya Başlarken TÜBİTAK 45. ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI -2014- Projeyi Yapmaya Başlarken Konuyu seçin; Konuyu inceleyin, araştırın; Kendi araştıracağınız konuya karar verin; Bir zaman çizelgesi hazırlayın; Deneyleri planlayın; Yardımcı öğretmeniniz ve danışmanınızla konuşun, tartışın ve fikirlerini alın; Deneyleri yapın projeyi tamamlayın; Sonuçları inceleyin ve tartışın.

Proje Raporunun Yazılımında Dikkate Alınması Gerekenler TÜBİTAK 45. ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI -2014- Proje Raporunun Yazılımında Dikkate Alınması Gerekenler Konu Başlığı, İçerik listesi, Giriş, Deney, Tartışma, Sonuç

Bilgisayar Projelerinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar TÜBİTAK 45. ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI -2014- Bilgisayar Projelerinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Proje Konusunun Seçimi: Bir Bilgisayar projesinde üç temel unsur yer almaktadır: Özgün Değer Yapılabilirlik Yaygın Etki ve Kullanılabilirlik

Bilgisayar Projelerinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar TÜBİTAK 45. ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI -2014- Bilgisayar Projelerinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Proje Konusunun Seçimi: Bir Bilgisayar projesinde üç temel unsur yer almaktadır: Özgün Değer Yapılabilirlik Yaygın Etki ve Kullanılabilirlik Örnek Bilgisayar Projesi Projenin Adı Görüntü İşleme Teknikleri Kullanarak Otomatik Şerit Bulma Projenin Amacı Bu yazılım projesi, hareket halindeki aracın önüne takılı kameradan alınan görüntülerin işlenerek, otomatik olarak şerit çizgilerini bulan bir sistemin geliştirilmesini amaçlamaktadır.

Coğrafya Projelerinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar TÜBİTAK 45. ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI -2014- Coğrafya Projelerinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Coğrafya ayrı yerlerdeki tüm fiziksel ve beşeri olguların etkileşiminin, yerler arasındaki karşılıklı etkilenmenin hangi kalıpları yarattığının ve mekânı nasıl organize ettiğinin incelenmesidir. İnsanın yaşama alanı olarak yeryüzünün anlaşılması ve yeryüzünü şekillendiren bir varlık olarak da insanın etkilerinin ortaya konulması coğrafyanın temel amacını meydana getirmektedir. Bu açıdan ele alındığında coğrafya bir mekân bilimi olarak tanımlanmaktadır. Coğrafi çalışmalarda meydana gelen olayların nedenlerinin açıklanması büyük önem taşımaktadır. Örnek Coğrafya Projesi Projenin Adı 17 Ağustos 1999 Depreminin İzmit Yerleşmesinde Nüfusun Cins ve Yaş Bileşiminde Neden Olduğu Değişimler ve Sonuçları Projenin Amacı Deprem bir alanda fiziki değişikliklere yol açması nedeniyle fiziki bir olay olarak değerlendirilir. Büyüklüğü ve verdiği hasar, alt yapı tesislerinin etkilenmesi, afet sonrası acil yardım ve kurtarma çalışmaları ilk bakışta akla gelen temel sorunlardır.

Matematik Projelerinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar TÜBİTAK 45. ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI -2014- Matematik Projelerinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Matematik projelerinin hazırlanabileceği bazı konu başlıkları: 1) Asal sayılar ve özellikleri, kriptoloji, bölünebilme, modüler aritmetik, 2) Geometri, trigonometri, doğru, üçgen, dörtgen, çember ve aralarındaki geometrik bağıntılar, düzlem ve uzay geometrisi, altın oran, fraktallar, 3) Eşitsizlikler, 4) Olasılık teorisi ve kombinatorik, saymanın temel prensibi, çizge kuramı, pascal üçgeni, 5) Matematiksel modelleme ve matematiğin gerçek yaşamdaki uygulamaları, değişim oranları, matematiksel tıp, matematiksel biyoloji, finans matematiği.

22 OCAK 2014 SON BAŞVURU TARİHİ UNUTMAYIN TÜBİTAK 45. ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI -2014- UNUTMAYIN SON BAŞVURU TARİHİ 22 OCAK 2014

PROJE BİLİM DANIŞMA KURULU TÜBİTAK 45. ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI -2014- PROJE BİLİM DANIŞMA KURULU CAHİT ESER CİHAN HALICI FATİH BİNGÖLBALI ÖNDER GÜR ŞAZİME SEVİLAY AKGÜL ALPER TUNGA AKTALAY OSMAN DEMİR MUSTAFA ARIKAN MUHAMMED YILDIZ ÖNDER NACİ AKPINAR AYŞEGÜL GÜLŞEN