BANA 30 DAKİKA BORÇ VERİR MİSİNİZ?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
NESİLLER BULUŞUYOR PROJESİ
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
«KASTAMONU MASA TENİSİ OYNUYOR» PROJESİ
GÖNÜL KÖPRÜSÜ PROJESİ.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
KARŞIYAKA ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
SENE BAŞI VELİ TOPLANTISINA
GEZİ - GÖZLEM KULÜBÜ.
BALIKESİR MUHARREM HASBİ ANADOLU LİSESİ
DAHA ETKİN BİR ÖĞRETME-ÖĞRENME VE DAHA GÜZEL DAVRANIŞ KAZANIMI
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
HOBİLERİMİZ VE BİZ Kazanım: Hobilerin insan hayatındaki önemini belirtir. 11. Sınıf 26 nolu kazanım etkinliği.
“TÜRKİYE SAĞLIKLI BESLENME VE HAREKETLİ YAŞAM PROGRAMI İL EYLEM PLANI”
FEVZİ PAŞA ORTAOKULU PROJENİN ADI: PROJENİN ADI: EĞİTİMDE BAŞARI İÇİN BULUŞUYORUZ EĞİTİMDE BAŞARI İÇİN BULUŞUYORUZ.
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
ÇAPA İLKOKULU OKUL-AİLE BİRLİĞİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK ÇALIŞMA PLANI
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KARŞIYAKA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
MOTİVASYONU VE BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ
MUTLULUĞU ÇİZİYORUZ .
DEĞERLER EĞİTİMİ.
DEĞERLER ŞEHRİ KASTAMONU
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
Kdz. Ereğli Kaymakamlığı Turgut Reis Orta Okulu
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
DAVRANIŞ SORUNU OLAN ÇOCUK VE GENÇLERLE SAĞLIKLI İLETİŞİM
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75
DİYARBAKIR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
OKULLARDA BAŞARIYI ARTIRMA PROJESİ (OBAP)
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Aile Atölyeleri Projesi
l İstanbul‘un Şişli İlçesi’nde risk altındaki çocukların ve sosyal çevrelerine davranış bağımlılığı konusunda olumlu değişiklik yapmak.
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRME PROGRAMI
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Öğr.Gör. Naci KANATLAR.
Yerel Zirve Çıktıları. GENÇLER İ N GÖZÜNDEN MADDE BA Ğ IMLILI Ğ I SORUNUNUN TARTIŞILMASI NEDENLERI ZARARLARI ÇÖZÜM ÖNER İ LER İ Yerel Zirve Çıktıları.
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
2014 Yeni Slayt Masa Takvimi
2010 Aylık Takvim Bu şablonu, duvar takvimi olarak kullanmak için yazdırabilir veya kendi sununuza eklemek için herhangi bir ayın sayfasını kopyalayabilirsiniz.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
OKULLARDA SAĞLIĞIN KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ PROGRAMI
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
Ocak 2010 PAZARTESİ SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA CUMARTESİ PAZAR 1 2 3
Sunum transkripti:

BANA 30 DAKİKA BORÇ VERİR MİSİNİZ?

Proje Tanıtımı: Dünyadaki tüm insanların eşit olarak kullandıkları tek şey zamandır. Boşa akıp giden zamanlar geleceğimiz olan nesillerin yeterli düzeyde yetiştirilmelerinde olumsuzluklar oluşturmaktadır. Teknolojinin hayata hükmetmesiyle birlikte aynı odada yaşayan aile bireyleri farklı dünyada ve birbirinden uzak yaşar hale gelmiştir. İnsanlar bir günde 1440 dakikayı acımasızca ve bilinçsizce tüketmektedirler. Bu kadar çok dakikaların sadece 30 dakikasını aile içi iletişim için ayırdıklarında daha mutlu bireyler yetişmesine yardımcı olacağı düşünülmektedir. Şimdi geleceğimiz olan çocuklarımıza 30 dakika borç vermezsek daha sonra onlardan bizlerle zaman geçirmelerini de isteyemeyiz. Bu yüzden projemizin amacı; Sağlıklı bireyler yetiştirmede birinci derecede sorumlu olan ailelerin çocuklarıyla verimli zaman geçirmelerini sağlamaktır.

1- Projenin Gerekçeleri: a) Birbirinden giderek uzaklaşan ve yalnızlaşan aile bireylerinin birbirleriyle yeterli zamanı geçirmemeleri b) Aile içi iletişim sorunları c) Çocuklarla zaman geçirmenin sadece küçük yaşlarda yapılacağının düşünülmesi d) Okula devam problemlerinin oluşması e) Teknolojinin aile ilişkilerine zarar vermesi f ) Ailelerde sadece akademik başarıya önem verilmesi g ) Günlük yaşamda toplumsal iletişimin yeterli olmaması

2- Projenin Amacı: a) Öğrencilerin ve velilerin temel sorunu olan aile içi iletişimi güçlendirmek b) Ailede sorumluluk bilincini geliştirmek c) Ailede zararlı alışkanlıklara yönelimi azaltmak d)Teknolojinin doğru kullanımını sağlamak e) Mutlu ve paylaşımcı nesiller yetiştirmek f ) Bireylerin suça yönelimini azaltmak g) Toplumsal iletişimini güçlendirmek h) Bireylerin sağlıklı kişilik gelişimine destek olmak

3- Proje Çıktıları ve Başarı Ölçütleri: Ailesine güvenen, saygılı, sağlıklı ve başarılı iletişim kurabilen, ders başarısı artan, sorumluluk bilinci gelişen, suça karışmayan, özgüvenli nesiller yetiştirmek. Sınıf ve okul içindeki öğrencilerin davranışlarındaki değişimlerin gözlemlenmesi Okul- aile işbirliğinin artması Ailelerin çocuklarını daha iyi tanıması

4- Proje Ar-Ge Faaliyetlerinde Uygulanacak Yöntem, Teknik ve Kullanılacak Araçlar: a) Proje tanıtım sunumu b)Çalışma konusuyla ilgili afiş ve broşürlerin sergilenmesi c)Çalışma konularıyla ilgili spot yayınların yapılması (Resmi kurumlarda yayınlanması) d)Çalışma konusuyla ilgili etkinlik çizelgelerinin yapılması e)Çalışma konusuyla ilgili kontrol çizelgelerinin oluşturulması

5- Yapılması Planlanan Faaliyetler: a) Projenin uygulayıcılara tanıtılması b) Projenin velilere (toplantılar, broşürler, mektuplar, sms vb.) tanıtımının yapılması c)Çeşitli afişlerin ve broşürlerin hazırlanması ve dağıtılması (Velilere, okullara, reklam panolarına) d)Evde yapılacak etkinliklerin belirlenmesi, dönüt için çizelgelerin hazırlanması e) Yapılan etkinliklerle ilgili çocukların izlenimlerini ve duygularını resim, kompozisyon, mektup, şiir, karikatür yollarıyla aktarmaları ve bu çıktıların sergilenmesi

6- Projenin Riskleri: Projenin uygulayıcılar tarafından yeterli ilgiyi görmemesi Projenin veliler tarafından yeterli ilgiyi görmemesi Projenin öneminin hedef kitle tarafından anlaşılamaması Proje çıktılarının dönütlerinin yeterli düzeyde takip edilmemesi Proje sonuçlarının kısa vadede gözlenememesi

7- Projenin Ortakları: Sandıklı Kaymakamlığı, Sandıklı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Sandıklı Belediye Başkanlığı 8- Projenin Maliyeti: Afişler, broşürler, sergi maliyeti 9- Projenin Süresi: Şubat 2015- Haziran 2015 (Geri bildirime göre sürenin uzatılması) 10- Projenin Özgün yönü: Günümüzde aile içi iletişim problemlerinin yoğun olduğu ve her geçen gün problemlerde artışlar olduğu gözlemlenmiştir. Aynı evi paylaşmalarına rağmen her birey kendi hayatını yaşamakta ve bireysellik artmaktadır. İletişimsizliğin nedenlerinin teknoloji ve dış faktörlere yüklenmesi nedeniyle bu proje kaçınılmaz hale gelmiştir. Proje Sandıklı ilçemize özgündür.  

11- Projenin Uygulayıcıları: a) Projenin daha etkin bir şekilde yürütülmesi için Sandıklı Kaymakamı tarafından projenin uygulayıcı okul müdürlerine tanıtılması b) Okul müdürlerinin projeyi yürütecek olan öğretmenlere ve projeyi gerçekleştirecek hedef kitle olan velilere tanıtması. c) Proje tanıtımında görsellik ve teknolojinin etkin bir biçimde kullanılabilmesi için Bilgisayar ve resim öğretmenlerinden konuyla ilgili desteklerinin alınması d) Geri bildirim ve işleyişin verimli olabilmesi için sınıf öğretmenleri ve sınıf rehber öğretmenleri tarafından takibinin yapılması. e)Sergilerin okul bünyesinde okul müdürü, ilçe bünyesinde milli eğitim müdürlüğü tarafından yapılması

12- İşleyiş Takvimi: a) Projenin yazımı: Aralık 2014 b) Projenin sunumu: Ocak-Şubat 2015 c)Projenin dokümanlarının verilmesi: Şubat 2015 d)Projenin uygulanması: Şubat-Mayıs 2015 e) Sonuçların sergilenmesi: Mayıs-Haziran 2015

YAPILACAK ETKİNLİKLERİN LİSTESİ Sohbet etme (günün değerlendirilmesi; okul, dersler, öğretmenler-okul arkadaşları konusunda sohbet etme) Birlikte yaşına uygun oyunlar oynama Birlikte resim ya da boyama yapma Birlikte kitap okuma Yaşlarına uygun film izleme (çizgi film) Birlikte yemek yapma (pasta, kek) Birlikte satranç vb. zeka oyunları oynama Hafta sonu gezileri Birlikte bir spor aktivitesinde bulunma Birlikte yemeğe çıkma Birlikte ev işleri, tamirat işleri yapma Birlikte maç izleme Yılsonunda sergilenebilecek materyallerin hazırlanması ( maket, el işi, takı vb.)

BANA 30 DAKİKA BORÇ VERİR MİSİN? ETKİNLİKLER VE GERİ BİLDİRİM ÇİZELGESİ …/…./2015 Dünyadaki tüm insanların eşit olarak kullandıkları tek şey zamandır. Boşa akıp giden zamanlar geleceğimiz olan nesillerin yeterli düzeyde yetiştirilmelerinde olumsuzluklar oluşturmaktadır. Teknolojinin hayata hükmetmesiyle birlikte aynı odada yaşayan aile bireyleri farklı dünyada ve birbirinden uzak yaşar hale gelmiştir. İnsanlar bir günde 1440 dakikayı acımasızca ve bilinçsizce tüketmektedirler. Bu kadar çok dakikaların sadece 30 dakikasını aile içi iletişim için ayırdıklarında daha mutlu bireyler yetişmesine yardımcı olacağı düşünülmektedir. Şimdi geleceğimiz olan çocuklarımıza 30 dakika borç vermezsek daha sonra onlardan bizlerle zaman geçirmelerini de isteyemeyiz. Bu yüzden projemizin amacı; Sağlıklı bireyler yetiştirmede birinci derecede sorumlu olan ailelerin çocuklarıyla verimli zaman geçirmelerini sağlamaktır. Sevgili Veli, bu etkinliklerden istediklerinizi günlere dağıtarak yapabilirsiniz. Yaptığınız etkinliği hangi gün gerçekleştirdiyseniz sadece o günü işaretleyiniz. Bu çizelgeyi haftalık olarak sınıf öğretmeninize ulaştırınız.   ETKİNLİKLER PAZARTESİ SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA CUMARTESİ PAZAR Sohbet etme (günün değerlendirilmesi; okul, dersler, öğretmenler-arkadaşları konusunda sohbet etme) Birlikte yaşına uygun oyunlar oynama Birlikte resim ya da boyama yapma Birlikte kitap okuma Yaşlarına uygun film izleme (çizgi film) Birlikte yemek yapma (pasta, kek) Hafta sonu gezileri Birlikte bir spor aktivitesinde bulunma Birlikte yemeğe çıkma Birlikte ev işleri, tamirat işleri yapma Birlikte maç izleme Birlikte satranç vb. zeka oyunları oynama Yılsonunda sergilenebilecek materyallerin hazırlanması ( maket, el işi, takı vb.)

ZAMANLARIMIZ VE ÇOCUKLARIMIZ UÇUP GİTMESİN !!!!!! Hastalık, sevgisizlik, öksüzlük... Neler geçirdim ben! Çıkabilseydi bir, "güzel" diyecek Güzelleşirdim ben! (Arif Nihat Asya) ZAMANLARIMIZ VE ÇOCUKLARIMIZ UÇUP GİTMESİN !!!!!!