TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜNÜN 10 TEMEL PRENSİBİ. Uluslararası Gençlik Ödülünün dayandığı 10 temel prensip vardır.
İZCİLİĞİN AMAÇLARI ve TEMEL PRENSİPLERİ
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON - 1 ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Dr
ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
FUTBOL VE KURALLARI.
SEZON ÖNCESİ BÖLGESEL SEMİNERİ
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
FUTBOLDA YAŞ GRUBU ANTRENMAN İLKELERİ
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
TÜFAD BURSA ŞUBESİ FAALİYETLERİMİZ 2011.
MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME
Öğrt. Gör. Dr. Aykut Eren CANÜZMEZ
BASKETBalL CHALLENGE CUP
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
İZCİ ANDI İzcilik Teşkilatına giren herkes aşağıdaki İzci Andını içer : “Tanrıya - Vatanıma karşı vazifelerimi yerine getireceğime, İzcilik Türesine uyacağıma,
“ AKT İ F YA Ş LANMA VE KU Ş AKLARARASI DAYANI Ş MA” Prof. Dr. Emine ÖZMETE AVRUPA B İ RL İĞİ BAKANLI Ğ I KASIM, 2012 Gaziantep.
EUROCHAMBRES 12’nci YAZ AKADEMİSİ
AMATÖR TAKIMLARDA AMACA YÖNELİK
ANTAJ İŞARETİ İki kolunu gergin şekilde vücudunun ön yönüne doğru uzatırsın ve avuçların hafif şekilde bir top tutartcasına eğridir.
3. ULUSLARARASI ANTRENÖR GELİŞTİRME SEMİNERİ HAZİRAN 2007 HAKEM-ANTRENÖR/OYUNCU İLİŞKİLERİ A.KADİR ÖZÇELİK-RECEP ANKARALI.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK
FUTBOLDA KOORDİNASYON ÇALIŞMALARI
Alvin TOFFLER Diyor ki;
EĞİTİMİ Hazırlayan Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR
2014 DÜNYA FUTBOL ŞAMPİYONASININ DEĞERLENDİRİLMESİ ÇETİN İŞLEGEN Spor Hekimi -Teknik Direktör 8 Aralık 2014 TÜFAD İzmir Şubesi.
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
HANGİ AYDA DOĞDUNUZ.
TÜFAD SERTİFİKASYON (4) “FUTBOLDA TEKNİK, TEKTİK VE KONDİSYON TESTLERİ” Prof. Dr. Çetin İŞLEGEN
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ Seminer-3 “Türkiye’de Gençlik Geliştirme Programlarında Yapılan Hatalar ve Dünyadan Örnekler” ÖNERİLER Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM.
HAKEM GELİŞİM KAMPLARI -I-
7 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARI.  Harflerin her birini, tüm sesleri doğru olarak çıkarabilir.  Kendine sorulan sorulara cevaplar verebilir.  Kendisiyle göz.
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
KULÜPLERDE MAÇ ANALİZİ
Eğitimin anlamından bahsedile bilir eğitimde çocuğun özgür iradesinin de olması gerektiği vurgulana bilir ÇOCUĞA SINIR KOYMAK.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ GENÇ MÜHENDİSLER TOPLULUĞU
KULÜPLERDE MAÇ ANALİZİ
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ÖZGÜVEN BASAMAKLARI.
ÇOCUKLARINIZ DİYOR Kİ;
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
SEVGİLİ ANNE-BABALAR. Gençlerimizin sorumluluk sahibi, başarılı, mutlu,olumlu,kendilerini ve yaşamayı seven insanlar olarak yetişmelerini istiyorsak;onlara.
MOTİVASYON.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
I. Bölüm FUTBOL OYUN TEKNİKLER * FUTBOL (Toplu) OYUN TEKNİKLERİ:
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
MASA TENİSİNDE MOTİVASYONUN ÖNEMİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 7
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
Sınıf yönetimi ve disiplin
Dosyabak.com T.C ……………………. İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ……………… İLKÖĞRETİM OKULU …………………….. ÖĞRETMENİ …………………………….
İRFANLI ANADOLU LİSESİ ADI : Bartu Eren SOYADI : ÖZGAYA SINIFI : 9-D NO : F U T B O L DERS : TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMEN: Zafer Ender ETLİ.
Kural - 6 Diğer Hakemler.
Spor hareketleri dönemi
Sunum transkripti:

TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR

GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ Sezonun başlangıcı ndaki yaş Oyuncu sayısı Oyuncu değişim sayısı TopOyun süresi PeriyodxDk Oyun Kuralları Sahanın Boyutları Hakemin Yaşı 831No 33 x 10Ofsayt yok 4 kale, istediğ. oyuncu değ. 25 x 3516 yaş altı 941No 43 x 10Ofsayt yok 4 kale İs.oy.değ. 25 x 3516 yaş altı No 42 x 256 x 2 m.lik kaleler, is. oy.değ. 35 x 5518 yaş altı No 42 x 306 x 2 m.lik kaleler, is. oy. değ. Ceza sahası çiz. arası 20 yaş altı 14 ve üstü115No 52 x 45Resmi Kurallar Tam sahaYaş sınırlaması yok Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR 1 Nisan 2013 TÜFAD- İZMİR

ANTRENÖRLÜK KARAKTERİSTİKLERİ Bazı özellikleri antrenörün oyuncuları tarafından benimsenmelerine katkıda bulunacaktır. Bu özelliklerden bazıları şunlardır. Oyuncu olarak kendi daha önceki deneyim ve başarıları. Antrenör olarak kendi daha önceki deneyim ve başarıları. Giyiminde olduğu kadar görünümünde de hoş bir yapı. Doğru ( sağlıklı ) yaşam sitili ( alışkanlıklar ). İşte doğru eylemler- dakiklik ve verimlilik. Antrenman seanslarının, toplantıların, seyahatlerin, iyi organizasyonu. İyi iletişim düzeyi sağlamak ; kavramları nasıl açıklayacağını, nasıl dinlenileceğini ve nasıl dinleyeceğini bilmek. İyi huylu olmak- her zaman oyuncuları için vakit ayırabilmek. Teknik ve taktik bilgi zenginliği, nasıl antrenörlük yapılacağını bilmek. Sorular sorarak bilgisini oyunculara nasıl aktaracağını bilmede yüksek motivasyon.

Olumlu yaklaşım- olumlu hatırlatmalarla oyuncularını cesaretlendirir ve motive eder, gayret yaratır, sık sık över. Banktan oyuncularına nasıl antrenörlük yapacağını bilir, takımın oyununu çabuk kararlarla yeniden organize eder, oyuncularını akıllıca değiştirir, mizah anlayışına sahiptir. Antrenman ve maçlarda olduğu kadar soyunma odasında da liderliğini gösterir. Kendini kontrol- heyecansal olarak kararlı, sakinliğini ve sukunetini özellikle çatışmalar ortaya çıktığında korur. Sürekli gelişimi arzular- yeni antrenörlük yöntemleri ve sitilleri başta olmak üzere yeni egzersizler ve oyunlar arar, antrenörlüğünde kendi özeleştirisini yapar. Gözlemleme, analiz etme, hataları ve yanlış alışkanlıkları düzeltme kapasitesine sahiptir. Genç oyunculara karşı dürüst ve naziktir- özellikle herhangi bir oyuncunun lehine davranmaz, çok şey ister ama herkese karşı naziktir. Her fikir teklifine açıktır- esnek davranır, oyuncularının ve yardımcılarının fikirlerini dinler. Oyuncularına gerçek ilgi gösterir ( futbol sahasının dışındaki sorunlarıyla da ilgilenir.

OLUMLU TAVIRLARA SAHİP OLMA Genç oyuncuların antrenörü onların kendilerini iyi, önemli, mutlu ve başarılı hissedecekleri şeyleri söyler ve yapar. Şu basit davranışları deneyin; Oyuncuların isimlerini söyleyerek sıcak bir selamlama. Gülümseme. Başparmağı yukarı kaldırma işareti ( olumluluk ve başarı simgesi ) Sırtına hafifçe vurma. Oyuncularla konuşma. Onlarla bazı oyun ve aktivitelerde oynama. Görüşlerini sorma, ne söylediklerini dinleme. Yeni bir şeyler öğrenmelerine ve bazı şeyleri geliştirmelerine yardım etme. Oyuncuların kişisel hedeflerini gerçekleştirmede onlara yardımcı olma. Her türlü sorunlarına hazır olma. Oyuncuların arkadaşlarına, ailelerine ve hobilerine ilgi gösterme. Eğlenceli ve hoşa giden aktiviteler sağlama. Oyuncularını cesaretlendirme. Oyuncularını övme, eleştiriden kaçınma. Öğrenme sürecinde etkili sorgulamalarla genç oyuncuları için içine dahil etme