EĞİTİMDE YARATICI DRAMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Advertisements

Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
PYP'DE YARATICI DRAMA VE 5-6 YAŞ UYGULAMA ÖRNEKLERİ
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
Yaratıcı Drama Atölyesi
YARATICI DRAMA EĞİTİM PROGRAMI (YADEP)
10.HAFTA DRAMA TEKNİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
PSİKODRAMA: GÜCÜ VE ETKİNLİĞİ
DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
ROL OYNAMA.
Müzede Yaratıcı Drama Prof. Dr. Ayşe Çakır İLHAN
Yaratıcı Drama.
ROL OYNAMA VE YARATICI DRAMA
EĞİTİMDE DRAMA ÖZCAN PALAVAN.
EĞİTİMDE DRAMA.
DRAMA Drama ;bireyler arasında dolaysız bir iletişim ve etkileşim sağlar. Drama bir olayı,oyunu,yaşantıyı tiyatro tekniklerinden yararlanarak,geliştirerek.
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
BÖLÜM 2: DRAMA NE DEĞİLDİR? DRAMANIN AMAÇLARI DRAMANIN GELİŞİMİ
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Öğr. Gör.Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
EĞİTİMDE DRAMA Meral KOCABAY.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
YARATICI DRAMA MÜNİRE AKGÜL.
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
Öğretim Teknikleri - III
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Rol Oynama Nedİr ? Rol oynama yöntemi, öğrencilerin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kimliğe bürünerek ifade etmelerini sağlayan bir öğretim tekniğidir. 
Yaratıcı drama, doğaçlama ve role bürünme esasına dayanan, tiyatro ve drama tekniklerinden yararlanılarak oluşturulan bir grup çalışmasıdır. Gruptaki.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DRAMANIN ÖNEMİ
HAZIRLAYAN:SONER ÖZTÜRK
Oyunun Özellikleri ve Önemi
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İÇİNDEKİLER Drama nedir? Dramanın Amacı Dramanın Ana Unsurları
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
DRAMA. Drama tiyatronun araçlarını kullanan bir sürecin adıdır. Tiyatronun araçları eğitsel amaçlarla kullanılır. Önemli olan sürecin yaşanmasıdır, sonucunda.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMADA KULLANILACAK TEKNİKLER
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
DRAMA ETKİNLİKLERİNDE LİDERİN ROLÜ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yaratıcı Drama.
DRAMA SÜRECİNDEKİ ÖĞELER
Müzede Yaratıcı Drama.
Dosyabak.com T.C ……………………. İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ……………… İLKÖĞRETİM OKULU …………………….. ÖĞRETMENİ …………………………….
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
Yaratıcı Dramanın Öncüleri Dr. Gökçe Karaman Benli
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE YARATICI DRAMA Blm. Uzm. Ferhat Tütüncü

Yaratıcı Drama Yaratıcı drama; her hangi bir konuyu, doğaçlama rol oynama gibi tekniklerden faydalanarak, bir grupla ve grup üyelerinin birikimlerinden, yaşantılarından yola çıkarak canlandırmalar yapmaktır (Adıgüzel, 2006:21).

Yaratıcı drama çalışmalarına katılan bireyler, yaratıcı drama sürecinde durumları, olayları, ilişkileri, keşfederek öğrenmektedir. Katılımcılar gerçek dünyadaki bilgi ve deneyimlerini yaratıcı dramada hayali bir dünya yaratmak için kullanmakta ve yaratıcı dramada tasarladıkları durumları ve rolleri tanımlarken olayları ve ilişkileri incelemeyi öğrenmektedirler (O’Neil ve Lambert, 1991, Akyol, 2003:181).

Yaratıcı Dramanın Temel Bileşenleri Lider/eğitmen Konu/tema Teknikler Katılımcı/grup

Yaratıcı Dramanın Aşamaları Adıgüzel’e Göre Hazırlık – Isınma Çalışmaları Canlandırma Değerlendirme - Tartışma

Yaratıcı Dramada Kullanılan Teknikler Doğaçlama, kalıpları önceden belirlenmek sizin ve belli düzenleme işlemlerine bağlı kalmak sızın hayal gücüne dayalı bir şekilde özgür yaratma eylemi olarak kendini gösterir(Hodgson 1981, Çelebi, 1983, Adıgüzel, 1993:119). Bir hazırlık ya da senaryoya dayanmaksızın, o anda var olan, tekrarlanmayan, doğal bir biçimde kendiliğinden oluşarak akan davranışlar dizgesidir(Akar, 2000:34).

Rol oynama, doğaçlama sırasında imgelemeyle ya da açıkça, bir kimliği, bir başkasını veya başkalarının işlevlerini ya da yerini kabullenme, kişiliği üstlenme, canlandırma tekniğidir(Adıgüzel,2010:433) Rol değiştirme Öğretmenin role girmesi Rol Koridoru Pantomim Rol Kartları v.b.

Tiyatro ve Yaratıcı Drama Titayro, genellikle bir metine dayalı olarak, belli bir mekanda, daha çok oyunculuk becerisi olan oyuncularla ve bir yönetmenin sorumluluğunda gerçekleştirilen bir sanat sürecidir(Adıgüzel,2010:314).

Tiyatro (San, 2006:7). Anlamı: Anlamı: Eylem, etmek, yapmak Seyirlik, seyirlik alam Özelliği: Eylemlilik(oyuncular) ve edilgenlik(izleyiciler) gösterenler Önde gelen amaç Sanatsallık-iyi oyun çıkarma Aranan Şey Mükemmellik Elde edilmek istenen Gösterinin Parlaklığı Yaratıcı Drama Anlamı: Eylem, etmek, yapmak Özelliği: Etkin(lik), eylemlilik Önde gelen amaç Paylaşım, birlikte iş çıkarma Aranan şey Yaratıcılık-kişisel ve kolektif Elde edilmek istenen Farkındalık-kendisi ve gruba ilişkin olarak (San, 2006:7).

Tiyatronun Bileşenleri Oyuncu Seyirci Sahne Senaryo Dekor Yönetmen

Dramatizasyon ve Yaratıcı Drama Daha çok yazılı bir metne dayalı olarak bir konunun, öykünün, masalın ya da bir durumun canlandırılmasıdır (Adıgüzel,2010:19)

Teşekkürler

KAYNAKÇA Adıgüzel, H.Ö. (2006) Yaratıcı Drama Kavramı, Bileşenleri ve Aşamaları. Yaratıcı Drama Dergisi. 1(1), 17 – 30. Adıgüzel, H. Ömer (1993). Oyun ve Yaratıcı drama İlişkisi., A.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Adıgüzel, Ömer (2010). Eğitimde Yaratıcı Drama. I. Basım, Ankara:Naturel yayınları Akyol A.K.. (2003). Drama ve Dramanın Önemi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 1(2), 179–190. San. İ. (2006) Tiyatroya Rağmen Yaratıcı Drama. Yaratıcı Drama Dergisi. 1(1), 5 – 12. Akar, Ruken ( 2000). Temel Eğitimin İkinci Aşamasında Drama Yöntemi İle Türkçe Öğretimi: Dorothy Heathcote’un “uzman Rolü yaklaşımı”, Çukurova Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi,Adana