Görsel İletişim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
M.sağsan Yakın Doğu Üniversitesi Lefkoşa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti capemetrorail.co.za web.jhu.edu.
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Çocuğunun Koçu olarak Aile
CYEA THE JCI CREATIVE YOUNG ENTREPRENEUR AWARD JCI YILIN YARATICI GENÇ GİRİŞİMCİSİ.
Örnek Web Sitesi Tasarım Dökümanı
KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Sternberg’in Arama Modeli
GYTE BİL MUH BİL 495 ve 496 İLK SUNUM FORMATI
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
EĞİTİMDE DEĞİŞİM HAREKETİ 3.YENİ NESİL EĞİTİM KONFERANSI
Hazırlayan: Duygu Özkan
GİRİŞ GÖREV İŞLEM KAYNAK DEĞERLENDİRME SONUÇ Ağ Araştırması.
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
GRAFİK TASARIMI ve İLETİŞİM
REHBERLİK.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Temel Kavramlar ve Özellikleri
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
ÖZEL HAYAT Kazanım: İnsanların özel hayatına saygı gösterir.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
İç mİmarlIk İç Mimarlık Nedir? İç Mimar Olmak İçin Gereken Özellikler
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Gerçek Eşyalar ve Modeller Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
DİLLERİN SINIFLANDIRILMASI Hazırlık Çalışmaları
DANİEL LİBESKİND Duygu Göçmen
SENARYO KULLANIMI Bu, geçiş kullanılan Genel Bakış slaytları için başka bir seçenektir.
VERİ, BİLGİ VE ENFORMASYON
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
SANAT TARİHİ.
SANAT(ESTETİK)FELSEFESİ
TÜRKÇE SORULARI.
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
Üçlü Zeka Kuramı.
1- Gündelik Bilgi 2- Dini Bilgi 3 - Teknik Bilgi 4- Sanat Bilgisi
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
SANAT FELSEFESİ.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Sanat Felsefesi Sanata felsefi bakış. Sanat nedir?
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yakınsak düşünme ve Iraksak düşünme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
V. Ünite Sanat Felsefesi ESTETİK.
Öğretmenlerin Bit Tutumları
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Görsel İletişim

İyi Sanat Nedir Sanat eserlerini değerlendirirken şu unsurları dikkate almalıyız: 1) Teknik  Burada kastedilen, sanatçıyı ortalama insandan üstün kılan fiziksel yetenekler bütünüdür. “Bunu ben de yaparım!” diye aşağılayamayak türden eserler çoğunlukla bu teknik üstünlüğe işaret eder.

Örnek: Rönesans ressamının fotoğrafımsı mükemmellikte perspektife sahip çizimi, hızdan parmakları görünmeyen bir gitaristin solosu ve benzeri eserler, performanslar; bize eseri ortaya koyan sanatçının olağanüstü yeteneğini ve / veya sanatına feda ettiği uzun yılları düşündürtür.

2) Özgünlük Genel olarak farklı olan kendine has kendine özgü olan anlamına gelen özgünlük kavramı kopyacılığın her alanda ön plana çıktığı günümüzde dahada değer kazanmıştır.

Özgünlük çok geniş bir kavram olmakla birlikte daha önce üretilmemiş, o güne kadar üretilenlerden farklı, üretilmiş olanlardan esinlenilmemiş, özenti ve alıntı içermeyen, oluşturan kişinin ruhunu yansıtan ve farklılık içeren herşey olarak tanımlanabilir.

3) Yaratıcılık Özgünlüğe benzese de, yaratıcılık farklı bir kavramdır 3) Yaratıcılık Özgünlüğe benzese de, yaratıcılık farklı bir kavramdır. Her özgün eser yaratıcı, her yaratıcı eser özgün olacak diye bir kaide yoktur.

Mesela herkesin aklına gelebilecek, herkesin yapabileceği ama kimsenin oturup hayata geçirmeye tenezzül etmeyeceği bir eser ortaya koysaydım, yaratıcı sayılır mıydım?

Yaratıcı olmak, bir şeyi yapan ilk kişi olmanın yanı sıra, o şeyi düşünebilen ilk kişi olmayı da gerektiriyor. Mesela gözlemcilere “nasıl da yakalamış, kırk yıl düşünsem olaya bu açıdan bakamazdım!” dedirten bir eser, muhtemelen yüksek derecede yaratıcı bir eserdir.

12. İstanbul bienalinde yer alan eserler ne kadar yaratıcı, özgün ve teknik anlamda yetkindir?

Torres’in Untitled “perfect lovers” isimli çalışması

1 YTL ve 1 Avro Estetik, boyut ve ağırlık benzerliği Değer? Türkiye – AB arasındaki ilişki? Türkiye’nin batılılaşma serüveni

Bir Sanat Eseri Nasıl İncelenir Başarılı bir araştırma; araştırmanın kaynağı olan,bilgi ,düşünme ve araştırmaya dayanır. Bu sebepten dolayı literatür tarama, araştırma çalışması sürecinde önemli bir adımdır.

Araştırma iyi yapılırsa ,veri toplanır,analiz ve yorum yapılırsa,sonuçlarla birlikte diğer araştırmacılara yararlı olacak şekilde sentezlenir.

ESERİ ANALİZ ETME İnceleyeceğiniz eseri birkaç faktörün etkisi ve sonucu olarak düşünebiliriz. Bunlardan birkaçı : sanatçı kişiliği, kullanılan malzeme, teknik ve sanatçının içinde yaşadığı toplumsal ortamdır.

1)Sanatçının psikolojisi 2) Algılayanın psikolojisi.

Değerlendirmelerinizden anladıklarınızı göstermek Tamamen özgün olmak, araştırmalarınız sonucu oluşan kendi düşünce ve duygularınızı ifade etmek

Referanslar (Kaynak Gösterme) Alıntı yaptığınız yerlerde yazar adı ve tarih gösterme.

Örnekler Tanınmış iletişim kuramcısı Marshal McLuhan’ın gündeme getirdiği “global köy” tartışmasının (Mcluhan ve Powers: 1989) temelinde de enformasyon ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler yatıyor.

Kaynakça’da göstermek McLuhan M. ve Powers B. R. (1989), The Global Village: Transformations in World Life and Media in the 20th Century, Oxford University Press, New York.

Web sitesi ise kaynakça’da şöyle gösterilir: Arkadium. (2004). New Study Reveals That Women Over 40 Who Play Online Games Spend Far More Time Playing Than Male or Teenage Gamers. (http://www.arkadium.com/news.html). [01.12.2005].