Sağlık Ortamlarında İletişim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Satışta İletişimin Rolü
Advertisements

İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Danışmanlık Becerileri I
KÖTÜ HABERİ VERME “Giving a bad news”
PSİKOLOJİK TEMELLER Dr. Fatih DERVENT.
Şİddet Muhammet GÜLER.
Yaratıcı Drama Atölyesi
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
AİLE HEKİMLİĞİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
İLETİŞİM BECERİLERİ fEyZA eRKAN.
Hasta-hekim/hastane ilişkisi Hipokrat Günümüze Yüz yüzeİleri teknoloji KutsalSofistike BüyüselModern hastaneler.
İLETİŞİM.
ROL OYNAMA.
GRUBA YÖNELİK MÜDAHALE
Msc. Melahat BAYRAM Uzman
PSİKİYATRİK GÖRÜŞME VE DEĞERLENDİRME
Aile Hekimliği 1. Aşama Kursiyer Eğitimi
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
Hasta görüşmesinin önemi ve Hasta görüşmesinde hekimin görevleri
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Müşteri İlişkileri Yönetimi
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
STRES VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI 1.
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
Hekimlik Sanatı Prof.Dr.Feyza Erkan.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
Aile İçi İletişim.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
.  ..  Proje  Hastalarımıza sağlık problemleriyle birlikte artan psikolojik destek ihtiyaçlarını karşılamak, kendilerini güvenilir bir ortamda.
Hekim-Hasta İletişimi
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Kapsamlı Sağlık Bakımı
Mentör Öğretmenlik.
İŞBİRLİĞİ VE GÖRÜŞMENİN SONLANDIRILMASI
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi
SORU SORMA.
DİNÎ GELİŞİM VE TEORİLERİ
BAŞKALARINI TANIMA VE EMPATİ
PSİKOTERAPİ.
Prof. Dr. Hamit ACEMOĞLU Tıp Eğitimi AD 2016
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
ETKİLİ İLETİŞİM.
HUYSUZ HASTA Hasta-sağlık personeli etkileşimlerinin “zor” geçmesine sebep olan hastalara literatürde, hastanın saldırganlığını vurgulamak için “difficult.
Etkili İletişim Beden Dili Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile hekimliği Ana Bilim Dalı.
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ (CRM)
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
TERAPİSTİN ROLÜ Prof Dr Süheyla ÜNAL.
AİLE HEKİMLİĞİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
Nuran E. KORKMAZ A.Ü.İ.F./Güz Dönemi 12. Hafta
Fiziksel hastalıklara ruhsal tepkiler
AİLE HEKİMLİĞİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ
olmadığında uygun koşullar sağlanarak
AİLEDE İLETİŞİM.
Programdan Sorular.
KİŞİSEL / SOSYAL REHBERLİK
Atık Yönetimi Çevre Yönetim Birimi Hasta mahremiyeti.
Sunum transkripti:

Sağlık Ortamlarında İletişim

Yol haritası İletişimin ana özellikleri İletişimin beş temel değişkeni İletişimde farklı yaklaşımlar Sağlık ortamlarında iletişim sağlık çalışanları, hasta ve hasta yakınları açısından iletişimin önemi hekim-hasta görüşmelerinde iletişim süreci sözel ve sözel olmayan iletişim

Ne işimize yarar? Hastanın sorununu daha doğru biçimde belirleme Daha fazla hasta memnuniyeti Hastanın kendi tanı ve tedavi sürecine daha etkin katılımı Bilginin hatırlanmasında artma Süreci daha iyi algılama Kaygı ve endişelerde azalma Daha iyi uyum (tedavi ve davranış değişikliği) Hastanın bakış açısını değerlendirmeye alma

Ne işimize yarar? Daha fazla mesleki tatmin Sunulan hizmetin etkinliğinde artış Diğer sağlık çalışanları ile daha iyi iletişim Birlikte çalışma Bilginin etkin paylaşımı İş kaynaklı streste azalma Duygusal tükenmişlik, psikolojik morbiditede azalma Tıbbi hata insidansında azalma

“zaman ve şans tanınmalı” Nedir, ne değildir? Çok boyutlu, çok yönlü bir süreç “zaman ve şans tanınmalı” “Anlamak” (Bilişsel) “Hissetmek” (Duyuşsal) “Göstermek” (Teknik)

Nedir, ne değildir? Eşitler arası, karşılıklı etkileşim ve dönüşüm ile giden bir süreç

Nedir, ne değildir? Hastanın içinde bulunduğu duruma göre farklılaşan bir süreç Yaş, Cinsiyet, Eğitim düzeyi, Kültürel özellikler vb

İletişim değişkenleri Empati Sözlerde ve duygularda açıklık Doğruluk, dürüstlük ve güven Güç ilişkisi, güç paylaşımı ve kontrol Olumlama, değer verme (confirmation)

Farklı Yaklaşımlar - Nerede duralım? Hastanın algılaması, yaşadıkları, öncelikleri ile hekimin öncelikleri arasında kabul edilebilir denge

Farklı öncelikler arasında kabul edilebilir bir denge oluşturma Hasta merkezli Hekim merkezli İnançları Umutları Endişeleri Örtük problemleri Beklentiler İkincil problemler Hissedilen problemler Hissedilen etkiler Geliş nedeni Hekimin öncelikleri Hastanın öncelikleri Analiz İleri sorgulama Netleştirme Yorumlama Doğrulama Hasta gündemini paylaşım Bilgi toplama Durumun ortaya konması

Hasta-hekim görüşmesinin üç aşaması Hazırlama/ görüşmeyi başlatma Görüşmeyi açma/ geliştirme bilgi alışverişi duygu paylaşımı Görüşmeyi bitirme/sonlandırma görüşmenin önemli noktalarını gözden geçirme sonrası için plan yapma

Sözel iletişim teknikleri Soru sorma kapalı uçlu ve açık uçlu sorular Sessizlik Tekrarlama, yeniden ifade etme Yansıtma Netleştirme/açıklığa kavuşturma Yorumlama

Sözel olmayan iletişim Beden dili Mesafe Paralinguistik nitelikler Dokunma Çevre/ fiziksel ortam

İletişim engellerine örnekler Ahlak dersi verme, öğüt verme, dayatma Suçlama, tehdit etme, yargılama, kişilik sorunu haline getirme Uygun olmayan beklenti oluşturma/ umutlandırma, aşırı güven Önemsememe, küçültme veya abartma