Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KİŞİSEL / SOSYAL REHBERLİK

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KİŞİSEL / SOSYAL REHBERLİK"— Sunum transkripti:

1 KİŞİSEL / SOSYAL REHBERLİK
Rehberlik Ders 6 KİŞİSEL / SOSYAL REHBERLİK DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

2 Bu hizmetlerde aşağıdaki hususlar temel alınır :
Bireysel Rehberlik Madde 9- Öğrencinin bireysel ve sosyal gelişimini desteklemek, duygusal sorunlarında yardımcı olmak üzere gerekli rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri verilir. Bu hizmetlerde aşağıdaki hususlar temel alınır : a) Öğrencilerin davranış, duygu, düşünce ve tutumlarına karşı duyarlık gösterilerek gizlilik ilkesine özellikle dikkat edilir. b) Bireysel rehberlik etkinliklerinde öğrencilerin kendilerine ilişkin farkındalık düzeyini yükseltmelerine yardım edilir. c) Öğrenci herhangi bir sorun ifade ettiğinde, bu alanda psikolojik danışmanın vereceği hizmet, öğrencinin sorununu onun adına çözmesi anlamına gelmez. DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

3 Bireysel Rehberlik . d) Öğrenci, sorununu çözme sorumluluğunu üstlenmek durumundadır. Psikolojik danışman, öğrenciyi sorununu çözme çabasında, alanın bilimsel yöntemlerine göre destekler. e) Psikolojik danışma uygulamalarında, uygulamacının psikolojik danışma formasyonuna sahip olması esastır. f) Bireysel rehberlik; öğrencilerin sorunlarına yardımın yanı sıra, onların kişilik ve sosyal gelişimlerine ve olgunlaşmalarına destek olmayı ve bu amaca yönelik düzenlenmiş bireysel ve grup etkinliklerini de içerir. DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

4 Tanım,; Eğitim sürecinde öğrencilerin “kişisel- sosyal” gelişim ihtiyaçlarını karşılamak ve böylece onların kişisel gelişim ve uyumlarına yardımcı olmak amacıyla yürütülen rehberlik hizmetlerine “kişisel rehberlik” denir. DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

5 Geleneksel rehberlik anlayışında eğitsel ve mesleki boyut ön plana
çıkarılmışken gelişimsel rehberlik anlayışı; kişisel rehberliğin de aynı ağırlıkta önemsenmesini sağlamıştır. DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

6 Kişisel rehberliği amacı
Kişilerin kendilerini tanımları ve anlamalarına yardımcı olmak. KENDİNİ TANIMA Güçlü yönlerini keşfederek geliştirme Zayıf yönleri ile başa çıkabilme Problem çözme becerilerini geliştirme DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

7 Başlıca problem alanları
1. Biyolojik gelişmeye ve fiziksel sağlığa ilişkin problemler 2- Toplumsal ilişkilerle ilgili problemler ( Toplumsal, Yurttaşlık yaşamı, sevilen ve sevilmeyen diğer bireyler , toplumsal ilişkilerde uyum derecesi , kişisel mutluluk ) 3- Eve ve aileye ilişkin problemler ( Değişik durumlarda duygusal yaklaşım ve eylemler , zihinsel korkulardan uzak olmanın derecesi, kendi kendine güven ve yeterli saymanın derecesi ) 4- Amaçlara, hedeflere ilişkin problemler ( Okul, meslek, kariyer ve toplum yönlerinden ) 5- Parasal konulara ilişkin problemler 6-Cinsel hayata ve evliliğe , kız-erkek arkadaşlığına ilişkin 7-İnançlara, ahlaka ve fikirlere ilişkin problemler. DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

8 Kişisel rehberlik her eğitim kademesinde oldukça önemli bir yere sahiptir.
DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

9 KİŞİSEL REHBERLİK HER TÜRLÜ KİŞİSEL PROBLEMİN ÇÖZÜMÜNE YÖNELİK YARDIM HİZMETLERİNİ KAPSAR. DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

10 KİŞİSEL REHBERLİK Fiziksel becerilerini geliştirebilme
Kendine yönelik olumlu tutumlara sahip olma Akranları ile anlaşabilmeyi öğrenme Ugyun kadınsı ve erkeksi rolleri öğrenme Kişisel bağımsızlını kazanabilme DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

11 Sık karşılaşılan sorunlar
İlişki problemleri Özgüven Korku ve kaygılar Kimlik ve kendini tanıma Karşı cinsle ilgili problemler Ailevi problemler Akademik/mesleki problemler DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

12 Kişisel rehberlik kapsamında neler yapılabilir?
Stres ile başa çıkma Sosyal beceri eğitimi DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

13 HATALARIMI DÜZELTEBİLİRİM Sınıf:6.sınıf Süre:40 dk
Yeterlik Alanı:Kendini Kabul Kazanım:Hatalarının sonuçlarını değerlendirerek düzeltme yollarını belirler. Araç-Gereç:Aynı boyutta hazırlanmış küçük boş kağıtlar DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

14 Bu hatadan nasıl bir ders çıkarılabilir?
SÜREÇ Öğrencilere aynı ebatta hazırlanmış kâğıtlar dağıtılarak isimlerini belirtmeden yaptıkları bir hatayı yazmaları istenir. Her öğrenci yazma işlemini tamamlayınca kâğıtlar katlanıp bir torba içinde toplanır. Her öğrenci bu torbadan bir hata çeker. Öğrenci kendi yazdığı hatayı çekerse onu geri koyarak hata yazılı başka bir kâğıt çeker. Gönüllü öğrencilerden başlanarak aşağıdaki sorularla grup etkileşimi başlar: Bu hatayı sen yapmış olsan ne hissedersin? Sence bu hata neden yapılmıştır? Sence bu hata ne gibi sonuçlar doğurur? Bu hatayı düzeltmek için neler yapılabilir? Bu hatadan nasıl bir ders çıkarılabilir? DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

15 Hatalarınızı başkalarının ağzından duyduğunuzda ne hissettiniz?
Hatalar paylaşıldıktan sonra öğrencilere genel olarak aşağıdaki sorular yöneltilir: Hatalarınızı başkalarının ağzından duyduğunuzda ne hissettiniz? Arkadaşlarınızla benzer hatalarınız var mı? Hata yaptığınızda kendinizi nasıl hissediyorsunuz? Hata yaptığınızı hemen fark ediyor musunuz? Sizce hatalar düzeltilebilir mi? Hatalı davranışınızdan sonra neler yapabilirsiniz? Hatalı davranışınızı nasıl değiştirebilirsiniz? Bu etkinliğin sonunda öğrencilere neler kazandıkları sorulur ve paylaşımlar alınır. DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

16 Yeterlik Alanı:Kişiler arası İlişkiler
*DİNLİYORUM Sınıf:3.sınıf Süre:40 dk. Yeterlik Alanı:Kişiler arası İlişkiler Kazanım:İletişimde dinlemenin önemini fark eder. Araç-Gereç:Senaryolar DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

17 1. Öğrencilere Senaryo 1 okunur. Senaryo 1:
Birsen o gün okula geldiğinde canı çok sıkkındı. Serviste bir arkadaşı ile kavga etmişti. Sırasına oturduğunda yaşadığı olayı Mert’e anlatmaya başladı. Mert, Birsen’in sözünü bitirmesini beklemeden, “Barışırsınız, boş ver.” diyerek oradan ayrıldı ve diğer arkadaşlarının yanına gitti. 2. Aşağıdaki sorularla grup etkileşimi başlatılır. Sizce Mert, Birsen’i dinledi mi? Sizce bu durumda Birsen ne hissetmiş olabilir? Bu davranış, Birsen ile Mert’in arkadaşlığını etkiler mi? Nasıl? Sizin de buna benzer yaşadığınız durumlar oldu mu? Neler hissettiniz? Siz Mert’in yerinde olsaydınız ne yapardınız? DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

18 4. Aşağıdaki sorularla grup etkileşimi devam eder.
Senaryo 2: Birsen o gün okula geldiğinde canı çok sıkkındı. Serviste bir arkadaşı ile kavga etmişti. Sırasına oturduğunda yaşadığı olayı Mert’e anlatmaya başladı. Mert, Birsen’i sonuna kadar dikkatlice dinledi. Serviste olanları anlamak için sorular sordu. “duruma üzüldüğünü, ama onun kendini çok üzmemesini, arkadaşı ile bu konu için konuşursa barışacaklarını” söyledi. Daha sonra beraber diğer arkadaşlarının yanına gittiler. 4. Aşağıdaki sorularla grup etkileşimi devam eder. Sizce Mert, Birsen’i dinledi mi? Sizce bu durumda Birsen ne hissetmiş olabilir? Bu davranış, Birsen ile Mert’in arkadaşlığını etkiler mi? Nasıl? Sizinde buna benzer yaşadığınız durumlar oldu mu? Neler hissettiniz? İletişimde dinlenmek önemli midir? Neden? Karşımızdakini dinlemezsek neler olur? Karşımızdakini dinlersek neler olur? 5. Bu etkinliğin sonunda öğrencilere neler kazandıkları sorulur ve paylaşımlar alınır. 6. İletişimde dinlemenin önemi vurgulanarak etkinlik sonlandırılır. DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ


"KİŞİSEL / SOSYAL REHBERLİK" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları