Kocaeli Üniversitesi tıp fakültesi PREKLİNİK çalışma komisyonu raporu Alişan Burak Yaşar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
TIP EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİNİN YERİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
SENARYO NEDİR ? PDÖ’nün temel eğitim gereci
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008). TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp.
KOÜTF Tıp Eğitimine Öğrenci Bakışı
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu 29 Aralık Şubat 2012 Prof. Dr. A. Haydar Demirel.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
Rejyonal Anestezide Eğitim Problemleri Prof Dr Fuat GÜLDOĞUŞ Ondokuzmayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı Algoloji.
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 18 Aralık 2013.
“Tıp E ğ itimi Çalıştayı” Mayıs 2014 DÖNEM II Koordinatorlük Dr. Aynur KARADEN İ ZL İ Dr. Meltem D İ LL İ O Ğ LUG İ L Dr. Çi ğ dem VURAL.
Cerrahpaşa’da kayboldum İntörn Dr.Aslı Tıp Eğitiminde Etik Paneli
Abra-Kadavra A4 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
Tıp Eğitimi Çalışma Kolu’nda Yenilikler
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
GRUP C4 IQ.
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ GELİŞMELER VE FAALİYETLER ( SONRASI) Prof Dr Halit Tanju Besler ( ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı
İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER (n=15) n= 15 Cinsiyet: 9 Kadın 6 Erkek Aldığı Eğitimler: Yaş Ortalaması: 29 İletişim.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
Akademik Genel Kurul Toplantısı
1 Kocaeli Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Kilit Sorunlar Tıp Eğitimi Çalıştayı 14 Mayıs 2010.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNLAR DERNEĞİ Gözde ÇELİK YÖRÜKOĞLU.
Eğitim Faaliyetleri Dr. Dilek Bayramgürler.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 5 Sıla Birce Bilgiç & Melike Pelin Özdoğru.
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
10. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 1 AMİNE YUGRUŞ NECİP SELMAN ÖZKAN.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 30 Kasım 2016 Ayşegül AYTEKİN.
10. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 2 ELİF SÖNMEZ.
“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 8 Mayıs 2017 DÖNEM II
AKTS Hesaplaması.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar
Figüre 1. Anket ve sonuçları
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
İÇERİK Giriş Parçalı Geçiş Sistemi
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 2 ÖMER TAYYİP ÖZEN.
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
YAZ OKULU Click to edit Master subtitle style
Sunum transkripti:

Kocaeli Üniversitesi tıp fakültesi PREKLİNİK çalışma komisyonu raporu Alişan Burak Yaşar

Kuşbakışı değerlendirme 1-kuşbakışı Tüm tıp fakültelerinde de benzer olabilecek kaynaklı problemler 2-nokta atışı Bizim üniversitemize has problemlerimiz ve çözüm önerilerimiz

Kuşbakışı değerlendirme

Temel Bilimlerde daha sık klinik bağlantılar vurgulanmalı Motivasyon amaçlı Temel bilimlerin klinik için bir altyapı oluşturduğu ve tıp eğitiminin bunun üzerine kurulacağı daha çok vurgulanmalı

Kuşbakışı değerlendirme -Gereksiz teorik yük. Hastalıklar üzerinden anlatılması normal ama fazla ayrıntı yorucu -Klinik becerileri laboratuarlarında yeterli verimliliği alamıyoruz. Bu tür yardımcı uygulamalar daha sıklaştırılmalı. Örneğin kpr dersleri daha hatırlatıcı olabilir -küçük puntolarla sıkıcı ve yorucu slaytlar motivasyon kaybı sağlıyor. Daha ilgi çekici ders anlatımı nasıl olabilir üzerinde çalışılmalı -bilimsel araştırmalara öğrenciler entegre edilmeli,usta çıkarak eğitimi

Kuşbakışı değerlendirme -danışman öğretim üyesi sistemi çok yerinde ama aktif olarak kullanılmalı -bize dinlenmemiz için ayrılan zamanlar örneğin sömestr tatilinde ders çalışmak zorunda kalıyoruz. Tatilden hemen sonraki gün sınav olursa. Bunların tekrar gözden geçirilmesi gerekebilir -derslere devamsızlık konusunda daha interaktif ve ilgi çekici ders anlatımları teşvik edilebilir -kültür dersleri eklenebilir

Kuşbakışı Problemler -acil tıp ve ilk yardım eğitimleri koyulmalı. -klinik kolesaryon programları arttırılabilir, Pdö oturumları arttırılabilir -Kadavralar yetersiz -öğleden sonraya konulan derslerde verimsizlik olabiliyor, derslerin ve ders yükünü buna göre düzenlenmesi gerek. -sınavda birkaç gün önce lab olmamalı

Nokta Atışı

Kütüphane ve Bidem -Finale sadece başarısız olunan dersten girilmesi. Yöntem olarak bunun yalnızca tek kuruldan başarısız olanlar için ve final sınavından önce uygulanması işlevsel olabilir -bir günde yalnız 2 saatlik dersler olabiliyor, bunun diğer günlere eklenmesi ve o günün daha yararlı değerlendirilebilmesi düşünülebilir -sınavın olduğu haftalar son günlerde ders ve lab oluyor ancak ilk haftalarda oldukça çok boş zamanlar olabiliyor.

Nokta Atışı -projeksiyon, mikrofon ışıklandırma sıcaklık gibi teknik detaylar düzenli olarak takip edilmeli -patoloji laboratuarlarında tümörlü ve sağlıklı dokular karşılaştırılması gösterilmeli -Pratik sınavları kuruldan bir gün önce olmamalı. Aralarında en az 2 gün olmalı -Lablar dönüşümlü uygulanmalı

Nokta Atışı -Ders yükü kimi zaman dengesiz dağılmış durumda. Kimi günler arka arkaya çoık ağır dersler olurke kimi günler göreceli olarak daha az ağır yalnız 2 saatlik dersler olabiliyor.

Akreditasyon Bu şekildeki çalışmalarla öğrencilerin görüşleri dikkate alındığı için dekanlığımıza, öğrenciler olarak çok teşekkür ediyoruz. Ders programları hazırlanırken de halihazırda öğrenci temsilcilerinin bulunması eğitimi daha yararlı hale getirebilir