Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TIP EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİNİN YERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TIP EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİNİN YERİ"— Sunum transkripti:

1 TIP EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİNİN YERİ
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ CEREN ŞEN TIP EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİNİN YERİ

2 EĞİTİM Nicelik birikimin nitelik bir birikime dönüşmesi
Bireyin tüm yaşamına yeni birikimlerin eklenmesi Gelişim, evrilme

3 Tıp eğitiminin ezberci değil,akılcı ve gerçekçi yapılması gerekliliği
Yol gösterici bir eğitim gerekliliği Peki ama nasıl ?

4 ‘ÖĞRETİMİN MADDİ ÜRETİMLE BİRLEŞMESİ’
Neyi öğreniyoruz? Nasıl öğreniyoruz? Ne öğreniyoruz? Nasıl uygulamaya geçiriyoruz?

5 Ustadan >>> çırağa
Eğitim hedefleri Pratik becerilerin kazandırılması Öğrencinin de bir birey olduğunu unutmadan davranmak Hekimlik mesleğine yaraşır olmak

6 Çıraktan >>> ustaya
Etkileşimin olabilmesi geribildirim en etkin yol; Uygun bir zaman Seçici,niteliğe uygun,konuyla ilgili soruların yer aldığı Zorunlu olmamalı

7 En önemlisi geribildirimlerin değerlendirilmesi
Geribildirimlerin ‘geribildirimi’ !!! Geribildirimlerin objektif bir bakış açısıyla,genel bir kurul tarafından değerlendirilmesi Öğrenci istek ve ihtiyaçlarının dikkate alınması

8 ÖĞRENCİ TEMSİLCİLİKLERİ
Eğitim programı düzenlenirken öğrencinin söz sahibi olması Öğrencilerin ‘sesi’ Sene başında duyuruların etkin bir şekilde yapılması Öğrenci temsilciliklerine özendirilmesi

9 Ezbere bİlgİler kolay unutuluyor
Öğrenci yalnız sınavlara hocaların ders notlarından çalışıyor Bilimsel kitap okuma bilinci Öğrencinin ilgi ve merakının değişik metotlarla aktif tutulmaya çalışılması(mesela her dersin aynı şekilde anlatılmasının yanlış olması gibi)

10 tIp öğrencİ kongrelerİ
BAT ve TurkMSIC ‘ in aktif faaliyetleri Öğrencilere sanatsal,kültürel olanak ve alternatif sunmak Etkinlik sonu etkinliğin eleştirisini vermek daha geliştirici bir yaklaşım Akademik başarılarla motive etmek ve desteklemek Edebiyat, kültür ve sanat çağlara açılan en büyük pencere.

11 İletİşİm becerİlerİ Hekimler iletişim becerisine sahip olmalı Hasta hekim diyalektiği önemli

12 Sonuç olarak; Klasik bir eğitimin tek tip öğrenci yaratacağı aşikar
Günümüz gelişen dünyasında bu tür doktorlara ihtiyaç olmadığını düşünüyorum Demokratik ve özerk bir tıp eğitimi için öğrencilere çok iş düşüyor

13 ÖĞRENCİLER Fikir sahibi olma Bu fikirler için birliktelik
Karar ve inançlarından vazgeçmeme İsteklerini yüksek sesle dile getirme

14 SON OLARAK; BÜTÜN TIP ÖĞRENCİLERİ BİRLEŞİN !!!

15 TEŞEKKÜRLER…


"TIP EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİNİN YERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları