TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel Öğretim Yöntemleri Aktif Öğrenme Teknikleri
Advertisements

ALIŞTIRMA-UYGULAMA PROGRAMLARI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Öğretim Planlaması.
DERS SEÇİMİ NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Öğretim Planlaması.
BBY Bilgi Teknolojisi ve Yönetimi
Örnek Bİr VerİtabanI TasarImI
SİMÜLASYONLAR.
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
GEÇERLİLİK Kapsam Geçerliliği
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
ALIŞTIRMA UYGULAMA PROGRAMLARI Bilgisayar Destekli Öğretim
TEST – 1.
Ölçme Aracının Özellikleri
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
“Akademik Bilişim ’02” 6-8 Şubat 2002, Konya Y.T. Türkçe Arama Motorlarında Performans Değerlendirme Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
PROGRAM TASARIMI
Öğretim Durumlarını Planlama
Yard. Doç. Dr. Talip Can Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi
SİMÜLASYONLAR.
Eğitsel Oyunlar.
TEST SINAVLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Veli ÇAĞLAR Tıp Fak. Anatomi A.D.
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
FIZ 172 BİLGİSAYARA GİRİŞ II
Program Geliştimede İçerik
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Ölçüm Geçerliği Murat Coşar Afyon Kocatepe Üniversitesi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
SINIF YÖNETİMİ.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Çalışma Yaprağı.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR. 2 Öğretim Aşamaları Bilginin Sunulması Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme Öğretici Programlar.
1 BDE Türleri Dr. Hüseyin Arak. 2 Öğretici Programlar/Bire-bir Uygulama Alıştırma Uygulama Programları Benzeşim (Simülasyon) Programları Eğitsel/Öğretici.
WEB TABANLI ÖĞRENME.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
YAZILIM DEĞERLENDİRME
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
ARAÇLAR VE AÇIK-UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretimin Planlanması
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Geçerlik ve Kullanışlılık
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
(Öğrenci Transkript) Akademik Bilgi Ve Kayıt Sistemi Student
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Çalışma Dilim Tasarım Başarı İçin Çalışmak.
Sunum transkripti:

TESTLER

2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını ortaya çıkarma, Hangi konuların anlaşılmadığını belirleme, Bireyleri performanslarına göre sıralama, Not verme gibi farklı amaçlara hizmet eder.

3 1. Değerlendirme Sürecinde Bilgisayarlar  Bilgisayarlar, değerlendirme sürecinde iki şekilde kullanılabilir. Testleri oluşturma Testleri uygulama

Bilgisayarla Test Oluşturma

5

6

7  Gruplara ayırma  Sorular hazırlama  Soru havuzları

Testi Uygulama  Farklı zamanlarda uygulanabilir  Verilerin saklanması  Yorum sorusunun sorulamaması  Sınav kaygısı

Testi Uygulama  Yapılan araştırma sonuçları öğrencilerin yazılı ve klasik sınavları tercih etmediği ve sınavları bilgisayar üzerinden almayı tercih ettiklerini göstermiştir.

10 2. Testlerde Önemli Faktörler  Değerlendirme, her öğrenci için çok önemli bir süreç olduğundan testlerin güvenilir ve geçerli olması ve doğru biçimde uygulanması çok önemlidir. Bu nedenle testlere ilişkin dikkat edilmesi gereken iki önemli nokta vardır. 1.Testin İçeriği 2.Testin Uygulanması

Testin İçeriğine İlişkin Faktörler  Amaç  Önem derecesi  Hedefler  Uzunluk  Soru Bankaları/Soru Yazma  Soru Bankasının Boyutu  Test Maddeleri  Dönüt  Başarı Notu  Zaman sınırı  Saklanması istenen veri türü  Sonuçların sunulması

Testin Uygulanmasına İlişkin Faktörler  Testin içeriğini oluşturmak için; amacına, hangi maddelerin ne sırada verileceğine, dönütlerin nasıl olacağına, kaydedilen bilgilerin öğrenciye ve öğretmene nasıl bir rapor olarak sunulacağına karar verdik ve testi oluşturduk. Şimdi artık testi uygulayabiliriz.

Testin Uygulanmasına İlişkin Faktörler  Testler tasarlanırken aşağıdaki üç önemli noktaya dikkat etmek gerekir. Kullanıcı dostu olması Kullanıcı kontrolünün en üst düzeyde olması Güvenlik önlemlerinin alınması

14 3. Testten Önce  Öğretmenin Rolü Erişim Test değişkenlerini düzenleme Testi deneme  Öğrencinin Rolü Testin yönergeleri Uygulama

15 4. Test Süresince  Öğretmenin Rolü Kopya çekme Yanlışlıkla programdan çıkma  Öğrencinin Rolü Yanıtlarda esneklik Uygun dönüt Yorumlar Testin sonlandırılması Önlemler

16 5. Testten Sonra  Öğretmenin Rolü Sonuçların görüntülenmesi ve saklanması Verilerin değiştirilmesi ve silinmesi Sonuçların çıktısının alınması  Öğrencinin Rolü Sonuçlar Sonuçların çıktısının alınması ve bitiş

17 Kaynaklar  Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA.