TESTLER
2 Değerlendirme Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir. Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını ortaya çıkarma, Hangi konuların anlaşılmadığını belirleme, Bireyleri performanslarına göre sıralama, Not verme gibi farklı amaçlara hizmet eder.
3 1. Değerlendirme Sürecinde Bilgisayarlar Bilgisayarlar, değerlendirme sürecinde iki şekilde kullanılabilir. Testleri oluşturma Testleri uygulama
Bilgisayarla Test Oluşturma
5
6
7 Gruplara ayırma Sorular hazırlama Soru havuzları
Testi Uygulama Farklı zamanlarda uygulanabilir Verilerin saklanması Yorum sorusunun sorulamaması Sınav kaygısı
Testi Uygulama Yapılan araştırma sonuçları öğrencilerin yazılı ve klasik sınavları tercih etmediği ve sınavları bilgisayar üzerinden almayı tercih ettiklerini göstermiştir.
10 2. Testlerde Önemli Faktörler Değerlendirme, her öğrenci için çok önemli bir süreç olduğundan testlerin güvenilir ve geçerli olması ve doğru biçimde uygulanması çok önemlidir. Bu nedenle testlere ilişkin dikkat edilmesi gereken iki önemli nokta vardır. 1.Testin İçeriği 2.Testin Uygulanması
Testin İçeriğine İlişkin Faktörler Amaç Önem derecesi Hedefler Uzunluk Soru Bankaları/Soru Yazma Soru Bankasının Boyutu Test Maddeleri Dönüt Başarı Notu Zaman sınırı Saklanması istenen veri türü Sonuçların sunulması
Testin Uygulanmasına İlişkin Faktörler Testin içeriğini oluşturmak için; amacına, hangi maddelerin ne sırada verileceğine, dönütlerin nasıl olacağına, kaydedilen bilgilerin öğrenciye ve öğretmene nasıl bir rapor olarak sunulacağına karar verdik ve testi oluşturduk. Şimdi artık testi uygulayabiliriz.
Testin Uygulanmasına İlişkin Faktörler Testler tasarlanırken aşağıdaki üç önemli noktaya dikkat etmek gerekir. Kullanıcı dostu olması Kullanıcı kontrolünün en üst düzeyde olması Güvenlik önlemlerinin alınması
14 3. Testten Önce Öğretmenin Rolü Erişim Test değişkenlerini düzenleme Testi deneme Öğrencinin Rolü Testin yönergeleri Uygulama
15 4. Test Süresince Öğretmenin Rolü Kopya çekme Yanlışlıkla programdan çıkma Öğrencinin Rolü Yanıtlarda esneklik Uygun dönüt Yorumlar Testin sonlandırılması Önlemler
16 5. Testten Sonra Öğretmenin Rolü Sonuçların görüntülenmesi ve saklanması Verilerin değiştirilmesi ve silinmesi Sonuçların çıktısının alınması Öğrencinin Rolü Sonuçlar Sonuçların çıktısının alınması ve bitiş
17 Kaynaklar Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA.