2006-2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI 2006-2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
İÇİNDEKİLER MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ DEĞERLERİMİZ PAYDAŞLARIMIZ MEVCUT DURUMUMUZ Öğretim Elemanı Sayısı ÖSS Sonuçlarına Göre Öğrencilerin Yüksekokulumuza Giriş Puanları Öğrenci Sayısı Öğretim Elemanı Başına Düşen Öğrenci Sayısı BÖLÜMÜMÜZDE VERİLEN DERSLER SWOT / GZFT ANALİZİ Güçlü Yanlarımız Zayıf Yanlarımız Fırsatlar Tehditler STRATEJİK AMAÇLARIMIZ ve HEDEFLERİMİZ
MİSYONUMUZ Ameliyathanede kullanılan tüm cerrahi malzemelerin hazırlanmasını ve ameliyat sırasında kullanılmasını sağlayabilecek, bütün ameliyat ekiplerinde doğrudan yer alabilecek, cerraha ameliyat sırasında asistan sağlayabilecek, bu alanda ihtiyacı duyulan tecrübeli yardımcı cerrahi sağlık personeli yetiştirmektir
VİZYONUMUZ Ulusal ve uluslar arası düzeyde yüksek öğrenim kalitesi ile yardımcı sağlık personeli yetiştirmek.
DEĞERLERİMİZ Disiplin Atatürk ilkelerine bağlılık Hasta haklarına saygı Etik değerlere bağlılık Topluma Hizmet Sorumluluk bilincine sahip olma Hoşgörü Atatürk ilkelerine bağlılık Araştırıcılık Şeffaflık Eşitlik Katılımcılık Üretkenlik Yenilikçilik
PAYDAŞLAR ME.Ü.Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Mersin Üniversitesi Rektörlüğü Mersin Üniversitesi Araştırma Ve Uygulama Hastanesi Akademik personel İdari personel Öğrenciler Aileler Mezunlar Kamu kuruluşları Özel hastaneler Sivil toplum kuruluşları Diğer eğitim kurumları Toplum
DERS VEREN ÖĞRETİM ELEMANI SAYISI MEVCUT DURUMUMUZ DERS VEREN ÖĞRETİM ELEMANI SAYISI BİRİM İÇİ BİRİM DIŞI TOPLAM 1. Sınıf 3 27 30 2. Sınıf 4 25 29
MEVCUT DURUMUMUZ Puan Türü: - ÖSS Sonuçlarına Göre Öğrencilerin Yüksekokulumuza Giriş Puanları Puan Türü: - Taban Puan: Meslek liselerinden sınavsız geçiş Öğrenci Sayısı: 43 Öğretim Süresi: 2 Yıl
Anestezi Bölümü Öğrenci Sayısı MEVCUT DURUMUMUZ Anestezi Bölümü Öğrenci Sayısı 1. Sınıf 2. Sınıf Kız Öğrenci Erkek Öğrenci Erkek öğrenci 19 1 23 Toplam : 20 Toplam : 23 Genel Toplam : 43
ÖĞRETİM ELEMANI BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI MEVCUT DURUMUMUZ ÖĞRETİM ELEMANI BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI Öğretim Elemanı Başına Düşen Öğrenci Sayısı : 0,7
PROGRAMIMIZDA VERİLEN DERSLER Acil Hasta Bakımı –I 105 Acil Yardım Ve Kurtarma Çalışmaları –I Ambulans Ve Servis Eğitimi – I Anatomi Fizyoloji Sağlık Hizmetleri Yönetimi Acil Hasta Bakımı –III Atatürk İlkeleri Ve İnkilap Tarihi I Türk Dili I İngilizce I Beden Eğitimi Fiziksel Uygunluk Psikoloji Ve Davranış Bilimleri Acil Bakım Uygulamaları
PROGRAMIMIZDA VERİLEN DERSLER Acil Hasta Bakımı –II Acil Yardım Kurtarma Çalışmaları–II Ambulans Servis Eğitimi II Bilgisayar Kullanımı Acil Yardım Kurtarma Çalışmaları –III Ambulans Servis Eğitimi III Patofizyoloji Farmakoloji Deontoloji Ve Tıbbi Etik Tıbbi Terminoloji Atatürk İlkeleri Ve İnkilap Tarihi II İngilizce II Temel Bilgi Teknolojileri
SWOT / GZFT ANALİZİ Güçlü yanlarımız Zayıf yanlarımız Fırsatlar Tehditler
GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ Okulumuzun Mersin sınırları içerisinde olması nedeniyle ulaşım imkanlarının rahat olması, Ders veren öğretim elemanlarının konusunda uzman olması, Öğrencilerin Tıp Fakültesi Araştırma Uygulama Hastanesi ve 112 Acil servislerde uygulamalı ders görmeleri,
ZAYIF YÖNLERİMİZ Tıp Fakültesi Araştırma Uygulama Hastanesi ve 112 acil servislere okulumuzun uzak olması, uygulamalı eğitim gören öğrencilerimiz tarafından geliş gidişlerde zorluk teşkil etmektedir. Kadrolu öğretim elemanımızın az olması nedeniyle mesleki derslerde ME.Ü. Tıp Fakültesi öğretim üyeleri derslere girmektedir, okulumuzda mevcut araç gereçlerin yeterli düzeyde olmaması.
FIRSATLAR Mesleki eğitimin öneminin giderek artması Avrupa birliği fonlarının eğitim amaçlı kullanılabilmesi, Erasmus ve Da Vinci programları ile öğrenci ve öğretim elamanı değişimi yapılabilmesi, Sağlık sektöründe devam eden özelleştirmeler dolayısı ile ara insan gücüne olan ihtiyacın artması. Ülkemizde dalımda tek bölüm olması nedeniyle iş imkanlarının özel ve devlet sektöründe kolay olması
TEHDİTLER Sınavsız öğrenci alınması dolayısı ile öğrenci kalitesinin düşmesi, Kamu personeli sınav kitapçığında teknikerlik kadrosunun tanımlanmaması, Mevcut uygulama alanlarının artan öğrenci sayısı ile yetersiz kalması, Üniversite bütçesinin giderek kısıtlanması,
STRATEJİK AMAÇLARIMIZ ve HEDEFLERİMİZ Amaç Akademik programların güçlendirilmesi ve kalitesinin geliştirilmesi. Hedefler Bir yıl içinde;, programın verimliliğini değerlendirmek (geçme-kalma oranı, kredi ortalaması), program içeriğinin buna göre güncellenmesini sağlamak Üç yıl içinde; mezunların istihdam edilmesi ulusal ve uluslar arası kuruluşlarda asgari giriş ve ileri düzey mesleki becerilerini araştırmak Beş yıl içinde; 3-5 yıl deneyimi olan mezunlarla program değerlendirmesi ile ilgili araştırma yapmak
STRATEJİK AMAÇLARIMIZ ve HEDEFLERİMİZ Amaç Tanımlanmış temel kriterlerden yola çıkarak verimlilikteki değişimin yıllık olarak ölçülmesi, performansın değerlendirilmesi ve alanda önde gelen kurumlarla kıyaslama yapılması Hedefler Bir yıl içinde; öğretim elemanlarının yaptığı proje sayısının arttırılması Üç yıl içinde; ulusal ve uluslararası mali desteği arttırmak Beş yıl içinde; kalite belgesine sahip olmak için çalışmaların tamamlanması ve bu çalışmaların belli bir sisteme oturtulması