Yeni öğretim programlarında;

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
“Türk çocuğu ecdadını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için
Buradaki ‘ışık efekti’ başka bir yazının konusu olacak.
Celal KOÇ1 Eşli ve uygulamalı çalışma düzeni. Celal KOÇ2 Materyallerin yeterli olmadığı sınıf düzeni.
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
3.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
-İLETİŞİM- SUNUSU.
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Bilimsel düşünme becerileri
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
Probleme Dayalı Öğrenme
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
KAVRAM HARİTALARI.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

BAFRA 30 AĞUSTOS İLKÖĞRETİM OKULU AKTİF ÖĞRENME SEMİNERİ Hazırlayan: Celal KOÇ koccelal@Hotmail.com

Yeni öğretim programlarında; Aktif öğrenme, Problem çözme, İşbirlikli öğrenme, Altı şapka tekniği ile öğrenme, Kubaşık öğrenme, Beyin fırtınası, Takım çalışması gibi öğretim yöntemleri geliştirilmiştir. Celal KOÇ

Aktif öğrenme: Tam adından anlaşılabileceği gibi çocukları öğrenimlerinde daha aktif kılmaktır. Bu öğrenme hızlı, eğlencelidir. Sınıfta işin çoğunu öğrenciler yapar, Öğrenciler beyinlerini kullanır, problem kurar ve çözer, Ne öğrendiyse uygular, Öğrenci çoğunlukla sırasından uzakta, hareketli ve destekleyicidir. Öğrenciler yüksek sesle düşünürler. Celal KOÇ

ÖĞRENME NEDEN AKTİF OLMALIDIR? Bir şeyi iyi öğrenmek için, onu duymak, görmek, onunla ilgili sorular sormak, başkaları ile görüş alış verişinde bulunmak gerekir. Biliyoruz ki; Öğrenciler En İyi, Yaparak Öğrenirler. O halde sınıfınızı canlandırarak, Öğrencilerinizi neşelendirerek, ferahlatarak Öğrenmeyi aktif duruma getirmeniz gerekmektedir. Bu amaçla ilk olarak, Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğinin anlaşılması gerekir. Celal KOÇ

Öğrenme yaklaşımlarında, Eski Yeni Bilgi Öğretmenden öğrenciye aktarılır. Öğretmen ve öğrenci birlikte yapılandırır. Öğrenci Öğretmen tarafından doldurulacak boş bir araçtır. Aktif, yapıcı,keşfedici, kendi bilgisine dönüştürücüdür. Celal KOÇ

Celal KOÇ

Yaklaşık 2400 yıl önce Konfiçyus’un dediği gibi; Ne duyduysam unuttum, Ne gördüysem hatırlarım, Ne yaptıysam anlarım. Sözünden hareket edersek… Celal KOÇ

1% 2% 4% 10% 83% TATMA DOKUNMA KOKLAMA DUYMA GÖRME Celal KOÇ

Yerinde yapılışını görme Tartışmaya katılma Konuşma yapma ÖĞRENME VE HATIRLAMA Okuma Dinleme Görme Film izleme Gösteri izleme Sergi görme Yerinde yapılışını görme Tartışmaya katılma Konuşma yapma Dramatik sunuş yapma Gerçek durum canlandırma Yapma-yaşama %10 %20 %30 PASİF %50 %70 AKTİF %90 Celal KOÇ

Öğrencilerin dersi anlamamasının nedeni; Öğretmenin konuşma hızı ile öğrencinin dinleme hızı arasındaki farklılıktır. Öğretmen dakikada 100 ile 200 kelime arasında konuşurken; öğrenciler tüm dikkati ile bunların ancak 50 ile 100 kelimesini anlamaktadır. Öğrencilerin dikkatleri dersin ilk 10 dakikasında %70 iken son 10 dakikasında bu oran %10’a düşmektedir. O halde dinleyen öğrencinin dikkati sürekli azalmaktadır. Celal KOÇ

Çoğu öğrenci bir kavramı sadece duyarak değil bu davranışın örnekle gösterilmesi ile öğrenir. Celal KOÇ

‘’Eşit olmayan insanlara eşit davranmaktan daha büyük eşitsizlik olamaz.’’ Thomas Jefferson Celal KOÇ

AKTİF ÖĞRENMEDE SINIF DÜZENİ VE ORGANİZASYONU Celal KOÇ

Bu konuyu incelerken bir sınıf için aşağıdaki sabit öğeler kullanılacaktır 32 öğrenci 32 sıra 1 öğretmen 1 öğretmen masası 1 masa 2 dolap takımı 1 duvara monte edilmiş yazı tahtası Celal KOÇ

Bu projede mobilya tasarımı denenmiş ve iki tür sıra kullanılmıştır Bu projede mobilya tasarımı denenmiş ve iki tür sıra kullanılmıştır. Sonuçlar çok etkileyici olmuş ve öğretmenler arasında çok sevilmiştir. Bu sıralar; yarım daire ve yarı altıgen sıralardır. Celal KOÇ

Yarım daire sıralar, yarı altıgen sıralara göre, farklı sayıdaki öğrencilerin oturabilmesi açısından avantajlıdır. Celal KOÇ

Aralarında boşluk kalmadan farklı biçimde birleştirilebilmeleri, Ancak yarı altıgen sıranın yarım daire sıralara göre üç avantajı vardır: Aralarında boşluk kalmadan farklı biçimde birleştirilebilmeleri, Celal KOÇ

2. Geleneksel sıralar oluşturulmak istenirse bunun mümkün olması, Celal KOÇ

3. Öğrencilerin yanında oturan arkadaşlarından kopya çekemeyecekleri şekilde düzenlenebilmesidir. Celal KOÇ

Klasik bir sınıf ve sıralar Celal KOÇ

Celal KOÇ

Öğrencilerin sınıfta oturma düzenleri Bir sınıfın nasıl düzenlenebileceğine ilişkin farklı yollar bulmak Farklı sınıf düzenlerinin güçlü ve zayıf yönlerinin farkında olmak Etkili bir sınıf için neleri kullanıp, nelerden sakınmaları gerektiğini bilmek Farklı sınıf düzenlerini, öğretimlerini desteklemek için kullanmak Sınıflarda kullanılacak malzemelerle ilgili ilgililere fikir vermek. Celal KOÇ

Bu amaçlarla, örnek olarak hazırlanan 16 farklı sınıf düzeni vardır Bu amaçlarla, örnek olarak hazırlanan 16 farklı sınıf düzeni vardır. Bu düzenlerden amaca uygun olan seçilir ve uygulanır. Her bir düzenin diğerine göre avantaj ve dezavantajları vardır. Celal KOÇ

Geleneksel sınıf düzeni. Celal KOÇ

Klasik öğretime uygun bir sınıf Celal KOÇ

Farklı özelliklere göre sınıf düzeni Celal KOÇ

Yine farklı özellik sınıfı Celal KOÇ

Dolap ağırlıklı sınıf düzeni Celal KOÇ

Otoritenin az göründüğü sınıf düzeni Celal KOÇ

İşbirlikçi öğrenme ve tartışma için ideal düzen Celal KOÇ

Materyallerin paylaşılması için ideal düzen Celal KOÇ

Çok esnek bir sınıf düzeni Celal KOÇ

Grup çalışması için ideal bir düzen Celal KOÇ

Eşli ve uygulamalı çalışma düzeni Celal KOÇ