Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Mikrobiyoloji ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı Stratejik Plan Çalışması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
Eğitim Bilimleri Bölümü
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,

Kurulu ş Misyon Vizyon Amaçlar ve Hedefler E ğ itim-ö ğ retim alt yapısı Fakülte Bina Proje Süreci Akademik Kadro Da ğ ılımı Eylem Planı Stratejik Plan.
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Misyon (1) Kocaeli ili ve çevresini içine alan bölgeye nitelikli göğüs cerrahisi hekimlik hizmeti verebilmek, Göğüs cerrahisinin daha spesifik ve ileri.
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
ÜNİVERSİTE HASTANE İŞLETMECİLİĞİ - MARMARA ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
Kuruluş Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Şubat 1995’te Prof Dr Ayşe Sevim Gökalp’in Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde göreve başlaması.
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi
İÇERİK DURUM ANALİZİ Tarihi Gelişim
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
İletişim Fakültesi Dekanlığı Prof. Dr. Suavi AYDIN.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
İÇERİK GİRİŞ DURUM ANALİZİ Tarihsel Gelişim
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 19 Aralık 2012.
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
STRATEJİK PLANLAMA.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Yüksek kalitede standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Mikrobiyoloji ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı Stratejik Plan Çalışması

Misyon Mikrobiyoloji ve Klinik Mikrobiyoloji alanında bilimsel düzeyde eğitim ve öğretim hizmeti yanında, bölge ve ülke sorunları dikkate alınarak araştırmalar yapmak, toplum sağlığının korunması, geliştirilmesi amacı ile kamu hizmeti yürütmek Eğitim: Tıbbi Mikrobiyoloji (Klinik Mikrobiyoloji) bilgi ve becerilerini sağlık alanında uygulayabilen pratisyen hekim, uzman hekim ve bilim insanı yetiştirmek Akademik faaliyet: Bölgenin ve ülkenin sağlık sorunları dikkate alınarak Tıbbi Mikrobiyoloji alanında ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel çalışmalar yapmak

Misyon Mikrobiyoloji ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı; Ademik personel, Öğrenciler, Sağlık personeli, Tıp Fakültesinin tüm Anabilim Dalları, Kuruma başvuran hastalar ve sağlıklı bireylere hizmet sunmaktadır.

Misyon Kuruluş hangi alanda çalışıyor? Mikrobiyoloji (Bakteriyoloji, viroloji, Mikoloji, parazitoloji, immunoloji ve moleküler mikrobiyoloji) ve Klinik Mikrobiyoloji Kuruluş hangi gereksinimleri karşılıyor? Öğrenci ve uzman eğitimi Hastalıkların laboratuvar tanısı Bilimsel araştırmalar

Kuruluşun yerine getirmek zorunda olduğu yasal görevler nelerdir? Misyon Kuruluşun yerine getirmek zorunda olduğu yasal görevler nelerdir? Öğrenci ve uzman eğitimi Hastalıkların laboratuvar tanısı Bilimsel araştırmalar Kuruluşun amacı ilk kurulduğundan bu yana değişti mi? Amaç değişmemiştir. Uygulama farklılığı nedeni ile kuruluşun yerine getirmek zorunda olduğu yasal görevlerde aksamalar olmaktadır (Rutin mikrobiyoloji testleri gibi).

Araştırma görevlileri Öğretim üyeleri Paydaşlar Öğrenciler Araştırma görevlileri Öğretim üyeleri Tıp Fakültesi ve Hastane çalışanları Öğrenci aileleri Eğitimini tamamlamış öğrenciler ve araştırma görevlileri Tıp Fakültesi Dekanlığı ve Dekanlık paydaşları Rektörlük ve paydaşları

Değerler Kuruluşun vizyonu ve misyonunun gerisinde yatan değer ve inançlar nelerdir ? Evrensellik Atatürk devrim ve ilkelerine saygı İnsan ve hasta haklarına saygı Tutarlılık, Açıklık Bilimsellik Eşitlikçilik Ekip ruhu ve dayanışma Bölüm ve kurumu sahiplenmek

Değerler Kuruluşun çalışma felsefesi nedir ? Mikrobiyoloji bilimini fakülte, bölge ve ülke düzeyinde güncel laboratuvar tekniklerini kullanabilen nitelikli bilim insanı, tıbbi mikrobiyoloji bilgisi ile donanımlı tıp hekimi ve uzman yetiştirmek

Değerler Kuruluşun çalışmalarına temel oluşturan değerler, standartlar ve idealler nelerdir? Evrensellik Atatürk devrim ve ilkelerine saygı İnsan ve hasta haklarına saygılı olma Tutarlılık, Açıklık Bilimsellik Eşitlikçilik Ekip ruhu ve dayanışma Bölüm ve kurumu sahiplenmek

Değerler Standartlar Tıbbi Mikrobiyoloji eğitim, öğretim, Bilimsel çalışma ve kamu hizmeti alanlarında ulusal ve uluslar arası standartlara uygunluk

Değerler İdealler Mikrobiyoloji ve Klinik Mikrobiyoloji alanında bilimsel düzeyde eğitim ve öğretim hizmeti yürütmek, Bölge ve ülke sorunları dikkate alınarak araştırmalar yapmak Toplum sağlığının korunması, geliştirilmesi amacı ile kamu hizmeti yürütmek

Değerler Kuruluşun personeli tarafından benimsenen değerler ve inançlar: Atatürk devrim ve ilkelerine saygı Adalet ve hukuğa saygı Bilimsellik Değişime açıklık Ekip ruhu ve dayanışma Bölüm ve kurumu sahiplenmek Katılımcılık Ulaşılabilirlik İnsancıllık Yenilikçilik Toplumculuk Emeğe saygı

Temel Yöntem: GZFT (SWOT) Analizi Kuruluş İçi Analiz Güçlü Yönler Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Mikrobiyoloji ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Öz değerlendirme Temel Yöntem: GZFT (SWOT) Analizi Kuruluş İçi Analiz Güçlü Yönler Zayıf Yönler Çevresel Analiz Fırsatlar Tehditler

Öz değerlendirme-Güçlü yanlar Akademik kadronun genç, çalışkan, aktif, yeniliklere açık öğretim üyelerini içermesi, Eğitim Teorik dersler, pratik uygulamalar ve sınav sorularının seçilmesi konularında Anabilim dalı içerisinde standartizasyonu sağlayan akademik kadronun bulunması, Bölüm akademik kurulunda ders içeriklerinin güncel bilgiler ışığında gözden geçirilmesi ve sınav öncesi soruların tartışılarak saptanması,

Öz değerlendirme-Güçlü yanlar Tıpta Uzmanlık eğitiminin Türk Mikrobiyoloji Cemiyetinin önerdiği standart eğitim programı çerçevesinde titizlikle yürütülmesi, Tularemide tanı, Helicobacter pylori, Bruselloz gibi bir çok konuda yapılan bilimsel çalışmalarda uluslararası düzeyde bilime katkıda bulunma, Akademik personelin tam gün çalışması, Genç bir Tıp fakültesi içerisinde bulunmak, Tıp fakültesinin temiz ve güzel bir doğa içerisinde bulunması,

Öz değerlendirme- Zayıf yanlar Öğrenci sayısının fazlalığı, Dersliklerin yetersiz oluşu Mikrobiyoloji pratik uygulamalarına uygun bir laboratuvarın olmayışı, Bilimsel çalışmalar ve öğrenci laboratuvarları için gerekli malzeme akışının yetersizliği, Anabilim dalları laboratuvarları dışında özel donanımlı laboratuvarların bulunduğu bir Temel Bilimler Binasının olmayışı,

Öz değerlendirme- Zayıf yanlar Anabilim Dalı mekanının fiziksel yetersizliği Anabilim Dalında donanımlı bir laboratuvar bulunmaması, mevcut labortuvarda teknik donanım ve havalandırma sisteminin yetersizliği, Anabilim dalında sekreter, teknisyen ve hizmetli gibi yardımcı personelin bulunmayışı, Intern eğitimine yönelik “Klinik Mikrobiyoloji” (uygun klinik örneklerin alınması, transportu, laboratuvar sonuçlarının değerlendirilmesi) eğitiminin olmayışı

Öz değerlendirme- Zayıf yanlar Anabilim Dalının yerine getirmek zorunda olduğu yasal görevlerden biri olan hastalıkların laboratuvar tanısının Anabilim Dalı disiplini içerisinde yapılamaması. Tüm mikrobiyolojik testlerin Merkez laboratuvarı disiplininde de olsa kısmen başka Anabilim dalları sorumluluğunda yapılıyor olması. Bundan dolayı ileri düzeyde mikrobiyolojik tetkiklerin planlanıp uygulanamaması,

Öz değerlendirme- Zayıf yanlar Mikrobiyoloji rutin hizmetinin Anabilim Dalı disiplininin sorumluluğunda olmaması nedeniyle Üçüncü basamak sağlık hizmeti almak üzere üniversite hastanesine başvuran hastaya vadedilen düzeyde tüm bilimsel birikimlerin aktarılamaması

Öz değerlendirme - Fırsatlar Anabilim Dalında öğretim üyelerinin bilimsel özgürlük içerisinde çalışabilmesi, Bölgemizde bulunan İstanbul, Bursa ve Marmara üniversitelerindeki Mikrobiyoloji AD ile kurulan iyi ilişkiler, “VI. Ulusal Sindirim yolu ile bulaşan infeksiyonlar simpozyumu’nun” Türk Mikrobiyoloji Cemiyeti ile 2009 yılında Anabilim Dalımız tarafından düzenlenecek olması,

Öz değerlendirme - Fırsatlar Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıha Enstitüsü ile araştırma projesi çerçevesinde kurulan bilimsel ilişkiler, Almanya Freiburg Üniversitesi Tıbbi Mikrobiyoloji ve Hijyen Enstitüsü ile kurulan bilimsel ilişkiler, Üniversitemiz bünyesinde düzenlenen eğitim ve araştırmaya yönelik kurslar,

Öz değerlendirme - Tehditler Öğretim üyelerinin yöneticilerin seçiminde taraf olma zorunda kalması, Mikrobiyoloji AD’nın etkinliğinin azaltılması Anabilim Dalının yerine getirmek zorunda olduğu yasal görevlerden biri olan hastalıkların laboratuvar tanısının Anabilim Dalı kontrolünde yapılamaması. Bazı mikrobiyolojik testlerin başka anabilim dalları sorumluluğunda yapılıyor olması. Bundan dolayı ileri düzeyde mikrobiyolojik tetkiklerin planlanıp uygulanamaması, Anabilim Dalı etkinliğinin azaltılması nedeniyle öğrenci ve asistan eğitimi ve öğretiminde, akademisyenlerin bilimsel gelişiminde ileride onarılamıyacak eksikliklerin oluşması.

Öz değerlendirme - Tehditler Araştırma görevlileri kadrolarının azlığı ve zaman içerisinde de kadro sıkıntısının devam etme olasılığı Döner sermaye gelirlerinin paylaşımındaki eşitsizlik Rutin hizmetin Anabilim Dalı sorumluluğunda olmaması nedeniyle Anabilim Dalının performans uygulamasının dışında tutulması

Vizyon Toplumun salgın, biyoterör, deprem gibi çevresel felaketler de dahil karşılaşabileceği tüm mikrobiyolojik sorunları çözebilen, Eğitim, öğretim,bilimsel araştırma alanında ulusal ve uluslar arası düzeyde tanınan, Bazı mikroorganizmaların ileri düzeyde çalışıldığı referans merkezlerini içeren konuma gelebilmek

Stratejik amaçlar: A.Eğitim ve öğretim süreçleri Stratejik Amaç I: 1. 2008-2009 yılından itibaren Anabilim Dalına ait öğrenci laboratuvarının kurulması 2. 2008-2009 yılından itibaren Anabilim Dalındaki Bölüm lab.nın asistan eğitiminin kalitesini artırmak için yer ve ekipman açısından yeterli hale getirilmesi 3. 2008-2009 yılından itibaren araştırma görevlileri için Anabilim Dalı içerisinde bir çalışma odası ve bilgisayar tahsis edilmesi 4. 2008-2009 yılından itibaren Rutin laboratuvar hizmetlerinin Anabilim Dalı bünyesinde ve kontrolünde yapılarak, klinik örneklerin asistan ve öğrenci eğitiminde kullanılabilir hale getirilmesi,

Stratejik amaçlar - A.Eğitim ve öğretim süreçleri 5. 2008-2009 yılından itibaren Mikrobiyoloji ve Klinik Mikrobiyoloji derslerinin aynı yıl içerisinde verilerek bütünlüğün sağlanması 6. 2008-2009 yılından itibaren Anabilim Dalı öğretim üyelerinin “Eğiticilerin Eğitimi” kursu almalarının sağlanması 7. 2008-2009 yılından itibaren Intern öğrencilerin mezuniyet öncesi pratik bilgilerini pekiştirme amacıyla Tıbbi Mikrobiyoloji’nin elektif staj olmasının sağlanması 8. 2008-2009 yılından itibaren Deney Hayvanları ile ilgili kurslara eğitici olarak Anabilim Dalı öğretim üyelerinin katkısının sağlanması 9. 2009-2010 yılından itibaren ERASMUS öğrenci değişim programı dahilinde öğrenci kabul etmek

A.Eğitim ve öğretim süreçleri Stratejik amaç II. 2008-2009 yılından itibaren Ulusal akreditasyon için Tıpta Uzmanlık eğitiminin Türk Mikrobiyoloji Cemiyetinin önerdiği standart eğitim programı çerçevesinde yürütülmesi amacıyla; Viroloji, Mikobakteriyoloji, Anaerob Bakteriler, Mikoloji, İmmunoloji, Parazitoloji, Moleküler Mikrobiyoloji laboratuvarlarının kurulması Uluslar arası akreditasyon programlarına katılımın sağlanması

B. Araştırma ve geliştirme süreçleri Stratejik amaç I. 1. Anabilim Dalı öğretim üyelerine bilgisayar temini 2. Anabilim dalının altyapısını oluşturan laboratuvarların mekan ve donanım olarak 2008-2009 yılından itibaren kurulması yada genişletilmesi Viroloji Tanı Laboratuvarı Moleküler Mikrobiyoloji laboratuvarı İmmunoloji Laboratuvarı Anaerob Bakteriyoloji Laboratuvarı Mikobakteriyoloji Laboratuvarı Mikoloji Laboratuvarı Parazitoloji Laboratuvarı Özel Bakteriyoloji Laboratuvarı (Mikoplazma, Helicobacter pylori, Klamidya vb)

B. Araştırma ve geliştirme süreçleri 3. Bulaşıcılık oranı yüksek olan mikro-organizmalar için “P3” laboratuvarının kurulması 4. SCI kapsamına giren yüksek atıf alabilecek yayın sayılarının artırılması 5. Anabilim Dalında her öğretim üyesinin iki yılda bir en az bir proje (TUBİTAK, DPT, Üniversite Araştırma fonu) tamamlaması 6. Uluslararası proje çalışmalarına katılımın sağlanması (Avrupa 7. çerçeve programı gibi)

B. Araştırma ve geliştirme süreçleri Stratejik amaç II. 2008-2009 yılından itibaren Tıp fakültesi Temel Tıp bilimlerinde multidisipliner laboratuvarın kurulması Stratejik amaç III. Akademik personelin niteliğini yükseltmek için; 1. Tularemide laboratuvar tanı yöntemleri ile ilgili 6 aylık yurtdışı eğitim 2. Kırım Kongo Hemorajik Ateşi’nin laboratuvar tanı yöntemleri ile ilgili 6 aylık yurtdışı/yurtiçi eğitim

B. Araştırma ve geliştirme süreçleri 3. Mikoplazma ve Üreaplazmanın tanısında yeni metodların geliştirilmesi ile ilgili eğitim 4. Brusella patogenezisi ile ilgili eğitim 5. Anerob laboratuvar yöntemlerinin geliştirilmesi içerikli eğitim 6. Viroloji Laboratuvarının kurulması ve geliştirilmesi ile ilgili yurtdışı/yurtiçi eğitim 7. Tıbbi Mikrobiyoloji alt konularında Akademik personelin uzmanlaşması için yurtdışı ve yurtiçi eğitim programlarının başlatılması

C. Uygulama ve hizmet süreçleri Stratejik amaç I. 2008-2009 yılından itibaren Anabilim Dalının yerine getirmek zorunda olduğu yasal görevlerinden biri olan hastalıkların rutin mikrobiyolojik tanısının Anabilim Dalının sorumluluğunda yapılması. 2008-2009 yılından itibaren, Transplantasyon hastalarında infeksiyon etkenlerinin bakteriyolojik ve ileri virolojik tanılarının konulması, immunolojik tetkiklerinin Anabilim Dalının sorumluluğunda yapılması

C. Uygulama ve hizmet süreçleri 2008-2009 yılından itibaren, Hastane infeksiyonlarına yönelik moleküler epidemiyolojik testlerin Anabilim Dalının sorumluluğunda yapılması ve geliştirilmesi Anabilim Dalında yapılacak tüm laboratuvar hizmetleri için teknisyen ve sekreter ihtiyacının karşılanması

C. Uygulama ve hizmet süreçleri Stratejik amaç II. Bölgede oluşabilecek bir salgın durumunda etkene yönelik tanı, tiplendirme ve antimikrobiyal direnç çalışmalarının yapılması

D. Yönetim süreçleri Stratejik amaç Katılımcı, adaletli ve açık bir ortamda stratejik planda tanımladığımız eğitim, öğretim sorunları ve çözümleri, yeni eğitim uygulamalarının paylaşılması, Anabilim Dalında yapılan bilimsel faaliyetlerin paylaşılması, bölüm hizmetlerinin geliştirilmesi ve sonuçların paydaşlarla görüşülmesi, Döner sermaye yönetim kurulunda Sağlık Bakanlığı hastanelerinde olduğu gibi tüm birimlerin temsil edilmesi, Hastane performans uygulamasına aktif olarak katılım koşullarının sağlanması

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Mikrobiyoloji ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Faaliyet, Projeler ve sorumlular Proje-1: Viroloji Laboratuvarı kurulması (Yönetici: Prof.Dr.Recep Bingöl) Proje-2: P3 Laboratuvarı kurulması (Yönetici: Doç.Dr.Aynur Karadenizli) Proje-3: Helicobacter – Campylobacter laboratuvarının kurulması (Yönetici: Doç. Dr. Fetiye Kolaylı) Proje-4: Anaerob tanı laboratuvarının kurulması (Yönetici: Doç. Dr. Fatma Budak) Proje-5: Mycoplasma – Chlamidia laboratuvarının kurulması ( Yönetici: Doç. Dr. Sema Özcan)