MARDİN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEHLİKELİ ATIK BEYAN SİSTEMİ (TABS)
Advertisements

ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ İZİN ve DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
EĞLENCE YERİ GÜRÜLTÜSÜ KONTROLÜ
T.C. TARIM VE KÖYİŞLERİ BAKANLIĞI KORUMA VE KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
HAFRİYAT TOPRAĞI, İNŞAAT VE YIKINTI ATIKLARININ KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ
SAĞLIK KURULUŞLARINDA ATIK YÖNETİMİ
ÇEVRE GÖREVLİSİ/ ÇEVRE DANIŞMANLIK FİRMALARI
ÇEVRE İZİN VE LİSANSLARI
MEVZUAT Ambalaj ve Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği Ambalaj Atıklarının.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ II
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
İZMİR ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
ÇEVRE SAĞLIĞI İLE İLGİLİ ŞİKAYETLER
İZMİR ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ BETÜL COŞKUN ÇEVRE MÜHENDİSİ
İmar ve Belediye Mevzuatı PLANLI YAPILAŞMA
ANKARA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ TIBBİ ATIK YÖNETİMİ UYGULAMASI
ATIKSU ARITMA TESİSİ PROJE ONAYI GENELGESİ
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
PATNOS BELEDİYE BAŞKANLIĞI SU VE KANALİSAZYON MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI FAALİYETLERİ.
İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ YÖNETİMLERDEKİ UYGULAMALAR
HİZMETİÇİ EĞİTİM PROGRAMI Kasım 2012 Antalya
İl Çevre ve Orman Müdürlüğü
ÇEVRE GÖREVLİSİ Halil İbrahim YÖRÜBULUT Çevre Denetimi Şube Müdürü
İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
Biyosidal Ürünlerin İmalat Yerleri Hakkında Taslak Yönetmelik
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ATIK YÖNETİMİ. Elvan Bilge MENTEŞE. COMPONENTA Dökümcülük
KOCAELİ ARSLANBEY ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ 2013 YILI İŞ PROGRAMI.
Kurulun İnceleme ve Araştırması
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
OSB’LERİN ÇEVRE SORUNLARINA GENEL BAKIŞ
KONU: SAĞLIK KURULUŞLARINDA TIBBİ ATIKLARIN YÖNETİMİ
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
SIVILAŞTIRILMIŞ PETROL GAZLARI (LPG) PİYASASINDA UYGULANACAK TEKNİK DÜZENLEMELER HAKKINDA YÖNETMELİK 5 Haziran 2007 tarihli ve sayılı Resmi Gazetede.
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖLÇ ÜM VE DENETİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Tevfik BAYHAN Ramazan DOĞAN İş Müfettişi İş Müfettişi
“BEYAZ BAYRAK” KASTAMONU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 03/08/2015.
Denetim ve Ruhsatlandırma Uygulaması
BÖLÜM 9 ÇEVRE MEVZUATI UYGULAMALARI. Mevcut Bilinen Uygulamalar Kirlilik Kontrol Programları Çevresel Sorumluluk Sistemi Tesislerin tasarım, yapım ve.
YAPI İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ATIK YÖNETİMİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
ÇEVRE DENETİMİ HASAN AYAZ ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
2015/06 sayılı Atıksu Arıtma Tesisi Kimlik Belgesi Genelgesi
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
SUNUM PLANI YASAL YAPILANMA KURUMSAL YAPILANMA ANAYASA
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
YALOVA ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Su ve Toprak Yönetimi Dairesi Başkanlığı Ahmet DOĞAN Uzman.
ATIK YAĞLARIN KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ VE UYGULAMALARI 1.
3-fazlı üretim prosesi: Bu üretim sisteminde proses suyu kullanılmaktadır. Proses sonrasında yağ, atıksu (karasu) ve katı kısım (pirina) olmak üzere.
KİRALAMA-İRTİFAK HAKKI VE KULLANIM İZNİ(İNTİFA HAKKI)
ATIK YAĞLARIN KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ VE UYGULAMALARI 1.
ÇEVRE KORUMA VE KONTROL MÜDÜRLÜĞÜ. 2 ÇEVRE A) Atık Yönetimi  Atık Koordinasyon Merkezi B) Çevresel Kirliliğin Önlenmesi ve Bertarafı  Görüntü Kirliliği.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
İZMİR ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Sendikaların Faaliyetleri
TÜTÜN – ALKOL DAİRESİ BAŞKANLIĞI. VİZYON: * Türkiye’de üretilen tütünlerin yurt içi ve dünya tütün kullanımı içindeki payının artırılmasına ve ülkemizin.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

MARDİN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ DENETİMLER,ŞİKAYETLER VE YETKİ DEVRİ

ÇEVRE DENETİMİNİN AMACI NEDİR? Çevreye kirletici etkisi olan/olabilecek faaliyet veya tesislerin: Mevzuat hükümlerine, yasak ve sınırlamalara uygun faaliyet gösterip göstermediğini kontrol etmek Çevresel etkileri ile alıcı ortama verdikleri kirlilikleri ölçmek, tespit etmek ve değerlendirmek Mevzuata uyumu teşvik etmek Mevzuat ihlalinin tespiti durumunda idari veya adli yaptırım uygulamak

DENETİME TABİ TESİS/FAALİYETLER Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde kalan serbest ve münhasır ekonomik bölgeler dâhil egemenlik ve yargılama sahaları içerisindeki tüm kara ve deniz alanlarında 2872 sayılı Çevre Kanunu ve ilgili mevzuat hükümleri kapsamındaki her türlü kirlilik kaynağı ve ihlaller denetime tabidir.

DENETİM PROGRAMI ÇED, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü ve Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüklerinin işbirliği ile bir önceki yılın Aralık ayında hazırlanır ve Bakan tarafından onaylanarak yürürlüğe girer.

Ortam bazlı (ani denetim) denetimler konusunda Bakanlık ve Bakanlığın yetki verdiği kurum ve kuruluşlar, denetimleri kendilerinin belirlediği programlar çerçevesinde gerçekleştirir.

BİLDİRİM VE HABER VERME Yıllık denetim programına alınan tesis veya faaliyetlere, denetimlerin haberli yapılacak olması durumunda en az bir hafta önce yıllık denetim programına alındıkları bildirilir. Kaza, ihbar, şikâyet gibi durumlarda, ortam bazlı denetimlerde veya Bakanlığın program dışı denetime gerek gördüğü hallerde denetimin haberli yapılması zorunlu değildir.

DENETİM YETKİSİ ÇED, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü Çevre ve Şehircilik İl Müdürlükleri Yetki devri yapılan kurum ve kuruluşlar

YAPTIRIMLAR İhlal durumunda Çevre Kanununun 20. maddesinde belirtilen yaptırımlar uygulanır Faaliyetin durdurulması Adli nitelikteki cezalar

YETKİ DEVRİ Bakanlığımız tarafından bazı Belediye Başkanlıklarına yetki devri verilmiştir.

Yetki Devri Çevre Kanununun 12. maddesine göre yapılır Yetki Devri Çevre Kanununun 12. maddesine göre yapılır. Hangi konularda yetki devri yapılabileceği ilgi konulu genelgelerle belirlenmiştir.

ÖRNEĞİN; Gürültü Kirliliği Katı Yakıtlar Bitkisel Atık Yağlar İnşaat, Yıkıntı Atıkları ve Gemilerden Kaynaklanan Deniz Kirliliği; Denetim ve İdari yaptırım yetkisi Belediye Başkanlıklarına verilmiştir. Ancak ilimizde herhangi bir yetki devri yapılmamıştır.

Yetki devri talebinde bulunan belediyenin talep yazısı 2872 SAYILI ÇEVRE KANUNUNUN İLGİLİ HÜKÜMLERİ ÇERÇEVESİNDE YETKİ DEVRİ YAPILMIŞ/YAPILACAK KURUMLARIN SUNMASI GEREKEN BİLGİ VE BELGELER Yetki devri talebinde bulunan belediyenin talep yazısı Belediyenin adı, adresi ve iletişim bilgileri(telefon , faks ve e-posta adresi) Teşkilat yapısı Personel durumu(Çevre denetim biriminin görev alanına giren konular ve her bir konuda çalışan personel sayısının çalışma konuları ile ilişkilendirilerek verilmesi gerekir.)

İL MÜDÜRLÜĞÜMÜZE SIKLIKLA ULAŞAN ŞİKAYETLER Gürültü Atık su deşarjı Koku Vahşi depolama

İl Müdürlüğümüze gelen bazı şikayetler, belediyelerin görev ve yetkileri kapsamındadır. Bu nedenle yapılacak olan denetimlerle ilgili; belediyeden görevli bir kişinin eşlik etmesi, Çevre yönetimi konusunda görevli kişilerin iletişim bilgilerinin Müdürlüğümüze bildirilmesi, Şikayetlerle ilgili konularda belediyelere yazılan yazılar kapsamında yapılan iş ve işlemlerin müdürlüğümüze bildirilmesi gerekir.

BELEDİYELERİN ÇEVRE İLE İLGİLİ BAZI YÜKÜMLÜLÜKLERİ Büyükşehir katı atık yönetim plânını yapmak Katı atıkların kaynakta ayrılması, toplanması, düzenli katı atık depolama tesislerine taşınması Tıbbî atıklara ilişkin hizmetleri yürütmek Tarım alanlarının ve su havzalarının korunmasını sağlamak Gayrisıhhî işyerlerini, eğlence yerlerini, halk sağlığına ve çevreye etkisi olan diğer işyerlerini kentin belirli yerlerinde toplamak Hafriyat atık sahalarını belirlemek

Organize Sanayi Bölgesi (OSB) nedir, nasıl kurulur? Sanayinin uygun görülen alanlarda yapılanmasını sağlamak, çarpık sanayileşme ve çevre sorunlarını önlemek, kentleşmeyi yönlendirmek, kaynakları rasyonel kullanmak, bilgi ve bilişim teknolojilerinden yararlanmak, sanayi türlerinin belirli bir plan dâhilinde yerleştirilmesi ve geliştirilmesini sağlamak Organize Sanayi Bölgelerinin kuruluş amaçları arasında yer almıştır.

OSB’LERİN ÇEVRE İLE İLGİLİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI Çevre yönetim sisteminin oluşturulması Arıtma tesisinin arıtma verimini düşüren atıkların kanalizasyon sistemine verilmemesi Oluşacak atık sularını belirlenen deşarj standartlarına uygun arıtmak Katılımcılara atık su bağlantı izin belgesi vermek Atık yönetim planı hazırlamak OSB’nin içinde oluşan ambalaj atıklarını çevre mevzuatlarına uygun bir şekilde toplamak, taşımak ve depolamak Toz, gaz emisyonları ve benzeri atıkların Hava Kirliliği Kontrolü Yönetmeliği kapsamında bertarafını sağlamak

HAVA KALİTESİ Hava kirliliği kaynakları Sanayi Ulaşım Isınma İlimizdeki hava kirliliğinin büyük bir kısmını ısınmadan kaynaklı hava kirliliği oluşturmaktadır.

ISINMADAN KAYNAKLI HAVA KİRLİLİĞİ ÖNLEMEK İÇİN ALINABİLECEK TEDBİRLER Kullanılan sobaların ve kalorifer kazanlarının kriterlere uygunluğunun denetlenmesi. Kaloriferler kazanları ‘‘yetkili kalorifer ateşçisi sertifikası’’ almış kişiler tarafından yakılmalı. Kaloriferlerin yetkili kişiler tarafından ve usulune uygun yakılıp yakılmadığının denetlenmesi. Konutlarda kaliteli kömürün kullanılıp kullanılmadığının denetlenmesi

Dinlediğiniz için TEŞEKKÜRLER SELDA AYDIN SELAY KAĞAR