Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İl Çevre ve Orman Müdürlüğü

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İl Çevre ve Orman Müdürlüğü"— Sunum transkripti:

1 İl Çevre ve Orman Müdürlüğü
T.C. İZMİR VALİLİĞİ İl Çevre ve Orman Müdürlüğü ÇEVRE DENETİMİ YÖNETMELİĞİ R.G. Sayı : Kasım R.G. Sayı : Ekim 2009 (Revizyon) ZUHAL GÜMÜŞTAKIM ÇEVRE MÜHENDİSİ 17 ŞUBAT 2009

2 Çevre denetiminin usul ve esaslarını, Denetim yapacak personeli,
Amaç Çevrenin korunması için tesis veya faaliyetin çalışmaya başlamasından sona erdirilmesine kadar olan süreçte Çevre denetiminin usul ve esaslarını, Denetim yapacak personeli, Çevre yönetim birimi/çevre görevlisini, Çevre hizmeti konusunda yetkilendirilmiş firmaların nitelikleri ile yükümlülüklerini düzenlemektir.

3 Çevre denetimiyle ilgili iş ve işlemleri,
Kapsam Çevre denetimiyle ilgili iş ve işlemleri, Çevre denetim görevlisi nitelikleri, Faaliyet veya tesis sahiplerinin yükümlülükleri Denetimle ilgili birimlerin görev ve yetkileri, Çevre yönetimi hizmeti konusunda çalışacak çevre danışmanlık firmalarının yetkilendirilme, hizmet verme usul ve esasları, Çevre yönetim biriminin, çevre görevlisinin ve çevre yönetim hizmeti verecek yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firmalarının görev, sorumluluk ve yetkileri, Çevre gönüllüsünün nitelik ve görevleri ÇEVRE DENETİMİNİ; MÜDÜRLÜK MÜ YOKSA TESİS YETKİLİLERİ Mİ YAPICAK?

4 Dayanak Bu Yönetmelik, 9/8/1983 tarihli ve 2872 sayılı Çevre Kanununun 12 ve 15 inci maddeleri ile Ek Madde 2 ve Ek Madde 3, 1/5/2003 tarihli ve 4856 sayılı Çevre ve Orman Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunun 2 nci ve 9 uncu maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.

5 Yönetmeliğe Tabi Tesisler veya Faaliyetler
Ek-1 ve Ek-2 listesinde yer alan tesis veya faaliyetler çevre denetimi kapsamındadır. Ek-1 :Çevreye Kirletici Etkisi Yüksek Olan Faaliyet Veya Tesisler Ek-2 :Çevreye Kirletici Etkisi Olan Faaliyet Veya Tesisler

6 Ek-1 Ham Petrol, Doğal Gaz, Kömür ve Turba Çıkarma Endüstrisi Enerji Endüstrisi Metal Üretimi ve İşlenmesi Mineral, İnşaat Malzemeleri Endüstrisi Kimya ve Petrokimya Endüstrisi Kağıt Endüstrisi Atık Yönetimi Gıda Endüstrisi Diğer Tesisler/Faaliyetler

7 Ek-2 Madencilik, Ham Petrol, Doğal Gaz, Kömür ve Turba Çıkarma Faaliyetleri Enerji Endüstrisi Metal Üretimi ve İşlenmesi Mineral, İnşaat Malzemeleri Endüstrisi Kimya Endüstrisi Ağaç ve Kağıt Endüstrisi Atık Yönetimi Gıda Endüstrisi Tarım ve Surünleri Yetiştiriciliği Tesisleri Diğer Tesisler

8 Denetime Tabi Tesislerin Yükümlülükleri (1/3)
Geçici 1 inci maddede belirtilen süreler içinde tesisler, en az üç çevre görevlisinden oluşan çevre yönetim birimi kurmak ve/veya çevre görevlisi çalıştırmak veya Bakanlıkça yetkilendirilmiş firmalardan bu amaçla çevre yönetim hizmeti satın almak, İlgili mevzuat kapsamında gerekli ölçüm ve analizleri, Bakanlığa ya da Bakanlıkça yetkilendirilmiş özel veya kamu kurum ve kuruluşların laboratuvarlarına yaptırmakla, Denetim sırasında çevre denetim görevlisinin tesis alanlarına girmesini, güvenliğini ve denetim için gerekli görülen personel ve her türlü ekipmanı sağlamak,

9 Denetime Tabi Tesislerin Yükümlülükleri (2/3)
Çevre denetim görevlisinin gerekli gördüğü hallerde ve/veya itiraz durumunda ölçüm ve analizlerin giderlerini karşılamakla, Denetim sırasında çevre mevzuatı kapsamında istenilen bilgi ve belgeleri öngörülen sürede ve eksiksiz olarak sağlamakla, Yıllık iç tetkik programları düzenlemek, en az yılda bir defa iç tetkik yapılmasını sağlamak, iç tetkik ve analizlerin sonuçlarını dosyalamak ve beş yıl süre ile muhafaza etmek,

10 Denetime Tabi Tesislerin Yükümlülükleri (3/3)
Yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firmalarından çevre danışmanlığı hizmet satın alımı sözleşmesi yapılması durumunda en geç bir ay içerisinde ilgili valiliğe bildirmekle, Yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firmalarıyla yapılmış olan çevre danışmanlığı hizmet satın alım sözleşmelerinin iptal edilmesi durumunda en geç bir ay içerisinde ilgili valiliğe bildirmekle, Yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firmalarıyla yapılmış olan çevre danışmanlığı hizmet alım sözleşmelerinin iptal edildiği tarihten itibaren en geç iki ay içerisinde diğer bir yetkilendirilmiş firma ile yeni bir anlaşma yapmakla veya çevre yönetim birimi kurmak ya da çevre görevlisi istihdam etmekle, yükümlüdür.

11 Tesislerin Kendini İzlemesi ve İç Tetkik
Tesislerin kendini izlemesi ve iç tetkikin gerçekleştirilmesi çevre yönetim birimi veya çevre görevlisi tarafından yapılır. Çevre yönetim birimi kurmayan ya da çevre görevlisi istihdam etmeyen tesis veya faaliyetler bu amaçla Bakanlık tarafından yetkilendirilmiş firmalardan hizmet satın alır.

12 Tesislerde, Tesislerdeki Çevre Yönetim Birimlerinde veya Yetkilendirilmiş Çevre Danışmanlık Firmalarında Çalışacak Çevre Görevlisinde Aranacak Nitelikler Tesislerde, tesislerdeki çevre yönetim birimlerinde veya yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firmalarında çalışacak çevre görevlisinin en az dört yıllık yükseköğretim kurumlarının mühendislik, fizik, kimya, biyoloji veya veteriner hekimliği bölümlerinden mezun olması zorunludur. Yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firmalarında veya tesis veya faaliyetlerde çalışacak çevre görevlilerinin Bakanlıkça düzenlenecek çevre görevlisi eğitimine katılıp, eğitim sonunda yapılacak sınavda başarılı olması zorunludur. Sınavda başarılı olanlara Çevre Görevlisi belgesi verilir. Çevre görevlisi belgesi olmayanlar, faaliyet veya tesislerde, çevre yönetim biriminde veya yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firmalarında çevre görevlisi olarak çalışamazlar.

13 Çevre Yönetim Birimi ya da Tesislerde Çalışan Çevre Görevlisinin Görevleri (1/2)
Çevre yönetim birimi ya da tesiste çalışan çevre görevlisi; Tesisi düzenli aralıklarla kontrol ederek Kanun ve bu Kanuna dayanılarak yürürlüğe giren mevzuatta belirtilen yükümlülüklerin yerine getirilip getirilmediğini tespit etmekle, Sorumlusu olduğu tesisin yılda bir defadan az olmamak üzere ilgili mevzuat hükümlerine göre iç tetkikini gerçekleştirmekle ve iç tetkikin sonucunda bir İç Tetkik Raporu hazırlamakla, bu raporu tesis sahibine/sorumlusuna sunmakla ve bir örneğini yönetim biriminde bulundurmakla,

14 Çevre Yönetim Birimi ya da Tesislerde Çalışan Çevre Görevlisinin Görevleri (2/2)
Uygunsuzluk tespit edildiğinde tesisin sahibine/sorumlusuna uygunsuzluğun giderilmesi için önerilerde bulunmakla ve uygunsuzlukların giderilip giderilmediğinin takibini yapmakla, Bakanlıkça yapılacak denetimler sırasında tesiste hazır bulunmakla, Bakanlıkça yapılacak denetimler sırasında istenen bilgi ve belgeleri sağlamakla, Öğrendikleri ticari sır mahiyetindeki bilgileri açıklamamakla, yükümlüdür.

15 Tesis veya Faaliyetlerin Çevre Yönetim Birimi Kurma veya Çevre Görevlisi Çalıştırma Kriterleri (1/2)
Ek-1’de yer alan tesisler, en az iki çevre görevlisini çalıştırmak veya en az üç çevre görevlisinden oluşan Çevre Yönetim Birimlerini kurmak ya da yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firmalarından çevre yönetimi hizmeti almak zorundadır. Ek-2’de yer alan tesisler öncelikle çevre görevlisi istihdam etmek veya en az üç çevre görevlisinden oluşan çevre yönetim birimini kurmak ya da yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firmalarından çevre yönetimi hizmeti almak zorundadır.

16 Tesis veya Faaliyetlerin Çevre Yönetim Birimi Kurma veya Çevre Görevlisi Çalıştırma Kriterleri (2/2)
Organize Sanayi Bölgeleri yönetimleri bünyesinde en az üç çevre görevlisinden oluşan Çevre Yönetim Biriminin kurulması veya en az iki çevre görevlisinin çalıştırılması ya da yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firmalarından çevresel faaliyetlerin yürütülmesi hususunda çevre yönetimi hizmetinin alınması zorunludur. Belediyeler, mahalli idare birlikleri, sağlık kuruluşları veya hastanelerde çevre yönetim birimleri en az bir çevre görevlisinden oluşabilir.

17 Belediyelerin ve Mahalli İdare Birliklerinin Çevre Yönetim Birimi Kurma ve Çevre Görevlisi Çalıştırma Kriterleri Belediyeler, atık su arıtma, katı atık bertaraf, asfalt üretimi gibi çevreye etkisi olan tesislerini ve Bakanlar Kurulu kararıyla kurulan mahalli idare birlikleri, kendi bünyelerinde işlettikleri çevresel etkiye sahip tesislerini çevresel açıdan yönetmek üzere; çevre yönetim birimi kurmak veya çevre görevlisi çalıştırmakla ya da yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firmalarından çevresel faaliyetlerin yürütülmesi hususunda çevre yönetimi hizmeti almakla yükümlüdürler. Çalıştırılacak çevre görevlisi sayısı, 5393 sayılı Belediyeler Kanununun 49 uncu maddesi ve 22/2/2007 tarihli Resmî Gazete’de yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümleri göz önünde bulundurularak bu kurum ve kuruluşlar tarafından belirlenir.

18 Sağlık Kuruluşları ve Hastanelerde Çevre Yönetim Birimi Kurma ve Çevre Görevlisi Çalıştırma Kriterleri Hastane ve sağlık kuruluşlarından yatak kapasitesi 20 ve üzerinde olanlar, çevre yönetim birimi kurmak veya çevre görevlisi çalıştırmak ya da yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firmalarından işletmesindeki çevresel faaliyetlerin yürütülmesi hususunda çevre yönetimi hizmeti almakla yükümlüdür. Çalıştırılacak çevre görevlisi sayısı, ihtiyaç ve kadro standartları göz önünde bulundurularak bu kurum ve kuruluşlar tarafından belirlenir.

19 Çevre Yönetim Hizmeti Verecek Yetkilendirilmiş Çevre Danışmanlık Firmalarının Nitelikleri
Kamu veya özel sektörde çevre ile ilgili olarak en az üç yıl çalışmış bir çevre görevlisini koordinatör olarak istihdam etmekle, Ayrıca kamu veya özel sektörde çevre ile ilgili olarak en az iki yıl çalışmış olan en az üç çevre görevlisini istihdam etmekle yükümlüdür.

20 Çevre Yönetim Hizmeti Verecek Yetkilendirilmiş Çevre Danışmanlık Firmalarının Yükümlülükleri (1/3)
Sorumlusu olduğu tesisin yılda bir defadan az olmamak üzere, ilgili mevzuat hükümleri de dikkate alınarak iç tetkikini gerçekleştirmekle, Uygunsuzluk tespit edildiğinde tesis veya faaliyet sahibine uygunsuzluğun giderilmesi için yazılı önerilerde bulunmak, uygunsuzlukların giderilip giderilmediğinin takibini yapmak ve uygunsuzluğun giderilmediği durumda en geç onbeş gün içerisinde yetkili makama bildirmekle, Sorumlusu olduğu tesisin ya da belediyenin, çevre yönetimi faaliyetlerini koordine etmekle, İhtiyaç duyulan bilgi ve verileri öngörülen formatta ve zamanında Bakanlığa bildirmekle

21 Çevre Yönetim Hizmeti Verecek Yetkilendirilmiş Çevre Danışmanlık Firmalarının Yükümlülükleri (2/3)
Firma, tesis ve faaliyet çalışanlarına çevresel konularda bilgilendirici eğitim çalışmaları yapmak ve özendirici faaliyetler düzenlemekle, Bakanlıkça veya il çevre ve orman müdürlüklerince yapılacak denetimler sırasında tesiste en az bir çevre görevlisini hazır bulundurmakla, Hizmet verdiği tesislerde ilgili çevre görevlisinin ayda en az iki tam gün çalışmasını sağlamakla, Hizmet verdiği tesislerde çalışmaları esnasında öğrenilen ticari sır niteliğindeki bilgileri saklı tutmakla,

22 Çevre Yönetim Hizmeti Verecek Yetkilendirilmiş Çevre Danışmanlık Firmalarının Yükümlülükleri (3/3)
Hizmet alımı sözleşmesi yapılması durumunda, hizmet verdiği tesis veya faaliyeti en geç bir ay içerisinde ilgili valiliğe bildirmekle, (*) Sorumlusu olduğu tesisin çevresel konularda alması gerekli izin, lisans ve belgeleri alma ve/veya yenileme çalışmalarını yürütmekle, (*) Bakanlıkça ve il çevre ve orman müdürlüğünce istenecek bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak iletmekle, (*) Sorumlusu olduğu tesisin ya da belediye adına belediyeler ve il çevre ve orman müdürlüğü ve Bakanlık ile gerektiğinde çevresel konular hakkında yazışmalar ve görüşmeler yapmakla, görevlidir. (*) işaretli bentlerde belirtilen görevlerin yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firması tarafından yerine getirilmemesi, çevre yönetimi hizmet alan tesisi, faaliyeti, belediyeyi ve hastaneyi sorumluluktan muaf tutmaz.

23 Çevre Danışmanlık Firmaları İçin Yeterlik Belgesi Yükümlülüğü
Çevresel konularda tesislere çevre yönetimi hizmeti verecek olan çevre danışmanlık firmaları Bakanlıktan Yeterlik Belgesi almakla yükümlüdürler. Yeterlik Belgesinin verilmesi ve iptali ile ilgili hususlar bir tebliğ ile belirlenir.

24 Eğitim Çevre görevlisi olarak hizmet verecek kişiler Bakanlık tarafından ya da Bakanlıkça yetki verilmiş kurum ve kuruluşlarca açılacak eğitime katılırlar. Eğitim sonrasında bir sınav düzenlenerek sınavda başarılı olanlara “Çevre Görevlisi” Belgesi verilir. Çevre görevlisi eğitimi programı, çevre görevlisi adaylarına eğitim vermeye ve sınav yapmaya yetkili kurum ve kuruluşların ve bu kurum ve kuruluşlarda eğitim verecek personelin nitelikleri ile belgelendirme işlemleri bir tebliğ ile belirlenir.

25 Çevre Gönüllüsünde Aranacak Nitelikler
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olması, Kamu hizmetlerinden yasaklı olmaması, En az dört yıllık yükseköğretim kurumlarından mezun olması, Kurum, kuruluş ve işletmelerde en az beş yıl süreyle çevre konularında çalışmış olması, Bakanlık tarafından düzenlenecek çevre mevzuatı eğitimine katılmış olması, Bakanlık tarafından açılacak sınavda başarılı olması gerekmektedir.

26 Yetkili Birimler Bakanlığın tesis veya faaliyetleri denetlemekle yetkili birimleri, Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü, Çevresel Etki Değerlendirmesi ve Planlama Genel Müdürlüğü, İl Çevre ve Orman Müdürlükleridir. Çevre Kanunu ve bu Kanun uyarınca yürürlüğe konulan yönetmeliklerin yetkili kıldığı kurum ve kuruluşların denetim yetkileri saklıdır. Kanun uyarınca yetki devri yapılacak kurum ve kuruluşlarda aranacak nitelikler tebliğ ile belirlenir.

27 Yıllık Denetim Programı
Birleşik (entegre) denetimler için yıllık denetim programı, Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü ve il çevre ve orman müdürlüklerinin işbirliği ile bir önceki yılın Aralık ayında hazırlanır ve Bakan tarafından onaylanarak yürürlüğe girer. Bu programla, yıl içinde Bakanlığın merkez ve taşra teşkilatınca birleşik denetim gerçekleştirilecek tesis veya faaliyetler belirlenir. Ortam bazlı ve birleşik denetimler haberli veya habersiz yapılabilir. Haberli yapılacak ise en az bir hafta öncesinden tesise bildirilmelidir. Kaza, ihbar, şikâyet gibi durumlarda veya Bakanlıkça gerek görüldüğü hallerde denetim programına bağlı olmaksızın birleşik ve/veya ortam bazlı denetim yapılır.

28 Görevlendirme Onayı Görevlendirmeyi en üst amir yapar. En az iki (2) çevre denetim görevlisi görevlendirilir. Birleşik denetimlerde, denetim ekibinde bir çevre baş denetim görevlisi bulunması zorunludur. Birleşik denetimlerde, denetim ekibinde bulunan çevre denetim görevlilerinin puanı çevre baş denetim görevlisi olmaya yetmediği durumda denetim ekibi kendi içinde bir çevre denetim görevlisini çevre baş denetim görevlisi olarak belirler, Gerekli Durumlarda, denetim ekibine çevre denetim görevlisi adayları gözlemci olarak katılabilir.

29 Tanıtım Kartı; Bakanlık Merkez ve Taşra Teşkilatı personeli denetimler sırasında Çevre Denetim Görevlisi Tanıtım Kartlarını ve görevlendirme onaylarını tesis veya faaliyet sahibine ya da tesis veya faaliyet sorumlusuna göstermek zorundadırlar.

30 Ölçüm ve Analizler Bakanlık çevre denetim görevlilerince,ölçüm ve analiz gerektiren durumlara uyulup uyulmadığı; firma tarafından Bakanlığa veya Bakanlıkça yetki verilmiş özel veya kamu kurum ve kuruluş laboratuvarlarına yaptırılacak ölçüm ve analiz sonuçlarına göre değerlendirilir.

31 Denetim Tutanağı Çevre Kanununa göre verilecek idari para cezalarında ihlalin tespiti ve ceza verilmesi ile tahsili hakkında Yönetmelikte özellikleri verilen ve Ek-3 de yer alan Çevre Denetim Tutanağı üç nüsha olarak düzenlenir. Nüshalardan biri tesis veya faaliyet sahibine verilir

32 İdari Yaptırım kararı Yapılan Denetim sırasında, Çevre Kanununda belirtilen gerekliliklere uyulmadığının veya yükümlülüklerin yerine getirilmediğinin saptanması durumunda Çevre Kanununun 20. maddesinde belirtilen cezalar uygulanır. Söz konusu idari yaptırım kararına yol açan uygunsuzluk, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu ile diğer kanunlara göre suç oluşturuyor ise kovuşturma yapılması için Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur.

33 Süre Verilmesi ve Faaliyetin Durdurulması (1/2)
Yapılan denetim sırasında, Kanunda belirtilen yasaklara uyulmadığının veya yükümlülüklerin yerine getirilmediğinin saptanması durumunda, idari para cezasının yanı sıra, yetkili makamca tesislere yasaklara aykırı faaliyetin düzeltilmesi ve kanunda belirtilen yükümlülüklerin yerine getirilmesi için; kanunda belirtilen süreyi aşmamak üzere değişik süreler öngörülmüştür ve Kanunun 20. Maddesinde belirtilen durumlar için ayrı ayrı yönetmelikte belirtilmiştir.

34 Süre Verilmesi ve Faaliyetin Durdurulması (2/2)
Bu süreler sonunda yasaklara uymayan veya yükümlülüğünü yerine getirmeyen tesisin çalışması, yasağın veya yerine getirilmeyen yükümlülüğün çeşit ve niteliğine göre kısmen veya tamamen süreli veya süresiz olarak durdurulur. Çevre kirliliğinin toplum sağlığı yönünden tehlike yarattığı hallerde tesis veya faaliyet, süre verilmeksizin kısmen veya tamamen durdurulur ve Sağlık Bakanlığına bildirilir

35 Denetim Raporu Bakanlık denetim ekibi, denetimin tamamlanmasını takip eden kırk iş günü içinde denetim raporunu hazırlar. Bu raporda; Denetim sırasında tespit edilen eksiklikler ve uygunsuzluklar, Cezai müeyyide uygulanmasını gerektiren durumlarda önerilen cezalar ile yasal dayanakları yer alır. Bakanlık denetim ekibi, denetim esnasında tespit ettikleri cezai müeyyide gerektiren durumları ve uygunsuzluğun giderilmesi için önerdikleri süreleri Kanunda belirtilen idari ceza vermeye yetkili amirlere bildirirler. Denetim raporlarının bir nüshası tesis veya faaliyetlere gönderilir ve diğer nüshaları Bakanlık ve/veya il müdürlüğünün ilgili birimince gereği yapıldıktan sonra muhafaza edilir.

36 Denetim Sonuçlarının Değerlendirilmesi
Denetim sonuçları, Bakanlıkça hazırlanan yıllık denetim programı tamamlandıktan sonra, yetkili birim amirlerince değerlendirilir. Değerlendirme, Bakanlık makamına sunulur ve yılık denetim programları hazırlanırken dikkate alınır.

37 Gizliliğe Riayet Bakanlık çevre denetim görevlileri, denetim esnasında öğrendikleri ticari sır mahiyetindeki bilgileri açıklayamazlar.

38 Denetim Bilgilerinin Bildirimi
Bakanlık merkez birimleri, il çevre ve orman müdürlükleri ile yetki devri yapılan kurum ve kuruluşlar tarafından Kanuna göre yapılan tüm çevre denetimlerine dair bilgiler, ceza ile sonuçlanıp sonuçlanmamasına bakılmaksızın Bakanlıkça belirlenen şekilde Bakanlığa bildirilir.

39 İdari Yaptırım Karar Defteri
Bakanlık merkez teşkilatı birimleri, İl çevre ve orman müdürlükleri ile yetki devri yapılan kurum ve kuruluşlar,Kanuna göre yaptıkları çevre denetimleri sonucunda ceza uygulamışlarsa bu cezalar İdari Yaptırım Karar Defterine işlenir. İdari Yaptırım Karar Defteri Bakanlık merkez teşkilatında her genel müdürlükte ve il çevre ve orman müdürlüklerinde bir adet bulunacak şekilde tutulur.

40 Çevre yönetim birimi kurma, çevre görevlisi istihdam etme veya çevre yönetimi hizmeti alma süresi
GEÇİCİ MADDE 1- Bu yönetmeliğin yürürlük tarihinden itibaren (1/1/2009); Ek-1 listesinde yer alan tesis veya faaliyetler en geç 18 ay (1/7/2010) içerisinde; Ek-2 listesinde yer alan tesis veya faaliyetler ise en geç 24 ay (1/1/2011) içerisinde, Altyapı çalışmalarına başlayan Organize Sanayi Bölgeleri, 11 inci maddede belirtilen tesislere sahip belediyeler ve mahalli idare birlikleri, 12 nci maddesinde belirtilen sağlık kuruluşları veya hastaneler, 24 ay (1/1/2011) içerisinde, Çevre Yönetim Birimlerini kurar veya çevre görevlisi istihdam eder ya da çevre yönetimi hizmeti alırlar.

41 TEŞEKKÜRLER


"İl Çevre ve Orman Müdürlüğü" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları