Okul Kütüphaneleri. Okul kütüphanesi, ilköğretim ile her düzey ve türdeki ortaöğretim kuruluşunda oluşan; gerek eğitimin temel ilke ve amaçları gerekse.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Siyaset Bilimine Giriş
Advertisements

Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
FELSEFİ BİLGİ NEDİR?.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
REHBERLİK DERS II.
Üniversite Eğitimi ve Sürdürülebilir İktisadi Kalkınma Olgusu
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
REHBERLİK.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARINI ETKİLEYENLER I
ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARINI ORTAYA ÇIKARAN TEKNİK, EKONOMİK VE SOSYAL FAKTÖRLER Prof. Dr. Mustafa ERGÜN.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
101-TÜRK DİLİ DERSİ GÜZ DÖNEMİ 1. HAFTA
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YANSITICI DÜŞÜNME.
REHBERLİK DERSİ III.
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
BİR SOSYAL KURUM OLARAK
ATATÜRK’Ü ETKİLEYEN OLAYLAR
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
KÜTÜPHANE VE İLGİ ALANI
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
E-Müfredat Eğitim-Öğretim Programlarının Sayısallaştırılması Projesi.
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 12 Öğrenmek İçin Okuma.
Eğitimin ve Toplum.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
BİLGİ, BİLİM VE PSİKOLOJİ
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
NÂZIM HİKMET RAN ( ) Selanik'te doğmuştur.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
YAZILIM DEĞERLENDİRME
1 Ekonominin Kapsamı ve Metodu KISIM I EKONOMİYE GİRİŞ BÖLÜM İÇERİĞİ
EĞİTİMİN MALİYETİ VE FİNANSMANI
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
REHBERLİK DERSİ III.
REHBERLİK DERS II.
TEST 1.
Jean Jacques ROUSSEAU. 1712’de Cenevre’de doğdu. Annesini erken yaşta kaybedince, bütün eğitimini babasından aldı. Fransız ve eski Yunan edebiyatının.
Sunum transkripti:

Okul Kütüphaneleri

Okul kütüphanesi, ilköğretim ile her düzey ve türdeki ortaöğretim kuruluşunda oluşan; gerek eğitimin temel ilke ve amaçları gerekse okulun özel olarak yöneldiği amaçların gerçekleşmesine yardımcı; okul eğitiminin önce fırsat eşitliği içinde bütünleşen ve gelişen bir içerik kazanarak yürümüsi, sonra da eğitimin yaşam boyu sürecek bir kişisel etkinliğe dönüşmesini sağlamakla yükümlü hizmet birimidir. (Özer Soysal, Bilginin Yazgısı, s. 181)

IFLA/UNESCO halk kütüphaneleri bildirisine göre okul kütüphaneleri, okulda çalışan ve öğrenim gören tüm okul mensuplarına, öğrenimi destekleyici her türlü kitap ve bilgi sağlayan materyali sunarak, bu kişilerin eleştirel düşünce yapısına sahip her türlü formdaki ve ortamdaki bilginin etkin birer kullanıcıları olmalarını sağlamak amacıyla hizmet üretirler.

Gerek Doğu ve gerekse Batı dünyasında okul kütüphanesi ilk ve orta dereceli öğretim kurumlarında önceden beri var olagelen bir kurumdur. Bununla birlikte örneğin eğitim- kütüphane münasebetinin dokusu yada mahiyeti yönünden ele alındığında bizzat eğitim anlayışının okulla kütüphane arasında organik bir dayanışmanın doğuşuna imkan vermediği görülmektedir geçmiş dönemlerde. Bunun sonucu olarak Batı’da eğitim-kütüphane ilişkisi yeni kavramların etkisi ile ve ancak XIX. Yüzyılın ikinci yarısından sonra gerçek anlamını bulmaya başlar. Buna karşılık, çağdaş akımlara karşı gösterilen reaksiyonun zayıflığı ve eğitim konusundaki çabaların ilk-orta öğretim düzeyine geç yansıması gibi nedenler, ülkemizde okul kütüphanelerinin önemini tamamen kaybeden kuruluşlar haline gelmesine yol açmıştır.

Eğitim anlayışı ve sistemi konusunda yaşanan ilerlemeler çok gerilere gitmesine rağmen bu gelişmelerin okul kütüphanelerine yansıması daha sonraki dönemlere denk gelmektedir. İlerlemelerin, eğitim-kütüphane ilişkisi üzerindeki etkisi XIX. Yüzyılın sonlarına denk gelmektedir. Halbuki Batı’da eğitim konusunda reformların asıl miladı Rönesansın fikirsel temelleri ve Rousseau’nun görüşlerinin topluma yansıması ile başlar ki bu da XVIII. Yüzyıldır. Jean Jacques Rousseau (28 Haziran, Temmuz, 1778) tarihleri arasında yaşamış Fransız felsefeci, yazar, politika teorisyeni. Jean-Jacques Rousseau insan doğasına ilişkin çözümlemesiyle, insanın özü itibariyle iyi olduğuna ilişkin görüşü ve toplumsal sözleşme öğretisiyle ün kazanmış olan ünlü Fransız düşünür.

XVIII. Yüzyıl’ın ikinci yarısında Rousseau’nun, eğitimde çocuğun bireysel durumunun dikkate alınması, hafızaya dayanan öğrenimin terki ve dersin sözden çok işte olmasını savunuşunu takiben özellikle Pestalozzi ve Herbert tarafından ortaya konan sistemlerin, eğitim-kütüphane ilişkisini ciddi şekilde etkileyen ilk faktörler olduğu görülmektedir. Johann Heındırıch Pestalozzı( ) yoksulların eğitimi için büyük çaba göstermiş,çocukların yeteneklerine ve kavrayışlarına uygun biçöimde eğitilmesi gerektiğini savunmuş ünlü isviçreli reformcu. Babası ölünce papaz olan büyükbabası tarafından yetiştirildi.Büyükbabasının yanında yaşaması onun köy kültürünün yapısını anlamasını sağladı. Bu durum ileride yapacağı çalışmalara yansıdı. Pestalozzi 1789 yılında “helvet cumhuriyeti”nin stans’da kurduğu “yetimler yurdu”nu yönetti Yılları arasındada burgdorf’da öğretmenlik ve öğretmen okuluna yöneticilik yaptı. Pestalozzi’nin başarı grafiği inişlerle ve çıkışlarla doluydu.Yaptığı çalışmalar ona deneyim olarak geri dönüyordu.Toplumsal yapı ve eğitim arasındaki öğeler üzerine kafa yoruyor;bu öğeleri irdeleyen yazılar yazıyordu.Pestalozzi’nin esas amacı yoksulları eğitmek ve bu eğitimin yaşam koşullarına yansımasını sağlamaktı.

Eğitim sisteminde yaşanan değişikliklerin kütüphanelere yansımasını şu şekilde özetleyebiliriz: Yeni eğitim anlayışı ve öğretim metodları kütüphaneyi eğitimin vazgeçilmez unsuru haline getiren sebepler tesbit edilirken ortaya, bugünkü temel prensipler ve okulun üç yönlü sorumluluğunu oluşturan - çocuğun içinde bulunduğu çevreye etkili bir şekilde uyması, - ondaki ilgi, bireysel ve sosyal değerleri kavrayabilme kabiliyetinin geliştirilmesi, - duygusal yönünün eğitilmesi gibi önemli faktörler öne çıkmaktadır.

Diğer taraftan öğretimin teknik yönüyle ilgili bazı problemlerin de bu suretle gelişimini etkilediği görülür. Nitekim okul kütüphanesi, - hem iyi bir öğretim ünitesini teşkil eden açıklayıcı ve öğretici materyalin kaynağı durumunda bulunmak, - hem de bu materyaller yardımıyla ‘problem çözme tekniğinin, bir meseleye uygulanışına yardımcı olmak’ bakımından önemli rol oynamaktadır.

Avusturya Lisesi Kütüphanesi

DET Eskişehir Koleji Kütüphanesi

Krd. Ereğli Koleji Kütüphanesi

Bodrum Marmara Koleji Kütüphanesi

Kocaeli Bahçeşehir Koleji Kütüphanesi