2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

ÖĞRETİM ÜYESİ DIŞINDAKİ ÖĞRETİM ELEMANI KADROLARINA NAKLEN VEYA AÇIKTAN YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK MERKEZİ SINAV İLE GİRİŞ SINAVLARINA İLİŞKİN USUL.
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ADAY ÖĞRENCİLER TANITIM KATALOĞU.
Sağlık Bakanı Sayın Dr. Mehmet Müezzinoğlu ile görüşme 25 Şubat 2013-İstanbul Üniversitesi Balta Limanı Tesisleri Prof.Dr.Şükrü Hatun Kocaeli Üniversitesi.
BİR UZMANLIK SEÇENEĞİ OLARAK AİLE HEKİMLİĞİ
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU Tarihli Asistan Akademik Kurulu – 1 yılda ne değişti?
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
XI. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, Denizli Nisan-2007 SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM ve HALK SAĞLIĞI EĞİTİMİ Dr. Ferruh N. Ayoğlu.
AİLE HEKİMLİĞİ EĞİTİMİ: GÜNCEL DURUM VE YENİ AÇILIMLAR
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 4 BİLGİ İŞLEM SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ.
AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008). TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp.
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği Taslağı Dr.İskender Sayek TTB Merkez Konseyi Üyesi TUEK 2008 Ankara.
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
Sayın Sağlık Bakanının katılımı ile yapılan Kocaeli İl Sağlık Koordinasyon Toplantısı- 26 Ocak 2014 Kocaeli Üniversitesi Ekibinin Görüş ve önerileri Prof.Dr.Sezer.
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 2 İDARİ VE MALİ İŞ VE İŞLEMLER HAKKINDA SORUNLAR.
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
Prof. Dr. YUNUS SÖYLET İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ
Genel Pratisyenlik Uzmanlık Eğitiminde
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
ÜNİVERSİTE HASTANE İŞLETMECİLİĞİ - MARMARA ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN.
AİLE HEKİMLİĞİ ANABİLİM DALLARININ AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASI VE EĞİTİMLERİNİN BUGÜNÜ VE GELECEĞİ İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ, GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
Rejyonal Anestezide Eğitim Problemleri Prof Dr Fuat GÜLDOĞUŞ Ondokuzmayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı Algoloji.
.. HASTANEMİZE HOŞ GELDİNİZ. .. EGE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HASTANESİNİN TARİHÇESİ 20 Mayıs 1955 günü Türkiye Büyük Millet Meclisinde kabul edilen.
İ.Ü. HASTANELERİ 2. ÇALIŞTAYI STRATEJİK PLANI Şubat.2013 ENEZ.
KURUM ÖZELLİKLERİ Hastane yatak sayısı: 750 Personel Sayısı: 1229
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
08-09 Temmuz 10 AİLE GEKİMLİĞİ UYGULAMASI VE EĞİTİMLERİNİN BUGUNÜ VE YARININI DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 1. Grup Görüşleri.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 18 Aralık 2013.
Tıp Fakültesi Prof. Dr. Elif N. Özmert. Dekanlık Seçimi ( ) Dört Aday Fakülte Akademik Kurulu ( ) Öğretim elemanları, tüm asistanlar.
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
Asistan ve Öğretim Üyesi İhtiyacı Açısından Gelecekte Aile Hekimliği
EĞİTİM SÜRECİ Yönetim ve Denetim PDR ve diğer öğrenci kişilik hizmetleri Akademik:Öğretim ve araştırma.
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
DOKTOR DOKTOR NEDİR, NE İŞ YAPAR DOKTOR NASIL OLUNUR DOKTORUN MAAŞLARI
Prof.Dr.Recep Güloğlu Prof.Dr.Haydar Sur Prof.Dr.Alper Cihan Prof.Dr.Şükrü Öztürk Prof.Dr.Mustafa Erelel Prof.Dr.Fatiş Altındaş Prof.Dr.İbrahim İkizceli.
GRUP C4 IQ.
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 19 Aralık 2012.
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
TAM GÜN YASA TASARISI TIP FAKÜLTELERİNİN GÖRÜŞLERİ.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
Devlet Üniversitesi Hastaneleri Yapısal ve Acil Sorunları Hüseyin ÇELİK T.C. Sağlık Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı /Eskişehir.
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİNDE EK ÖDEME Prof. Dr. Başar SIRMAGÜL Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Hastanesi Başhekimi 26 Şubat 2016.
/ 181 Zekeriya Aktürk, Prof. Dr. Şifa Üniversitesi Tıp Fakültesi, Aile Hekimliği AD , İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Asistan ve Öğretim Üyesi.
Aile Hekimliği Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. 1.
SPİNA BİFİDA DERNEĞİ EDİRNE TEMSİLCİĞİ Yrd. Doç. Dr. Neşe ÖZKAYIN Trakya Üniversitesi, Pediatrik Nefroloji Bilim Dalı, EDİRNE.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş Ders-2
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİNİN ÖZENDİRİLMESİ için STRATEJİLER
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem AK  

Hedeflerimiz; 1. Birinci basamakta aile hekimliği uygulamasında (ASM’ de) çalışacak hekimlerin aile hekimliği uzmanı olması 2. Aile hekimliği uzmanlık eğitiminin aile hekimliği akademisyenleri (AH AD’ları, Akademisyen kökenli AH şeflikleri...) tarafından verilmesi ve denetlenmesi 3. Anabilim Dallarının doğrudan aile hekimliği uygulaması içinde yer alması

Hedeflerimiz; 4. Aile Hekimliği öğretim üyelerinin eğitim faaliyetlerinin üniversitedeki performanslarına yansıması 5. Tıp Fakültesi öğrencilerinin, eğitimlerinin bir bölümünün aile hekimliği anabilim dalı uygulama ortamlarında yapılmasının sağlanması 6. Aile Hekimliği Anabilim Dallarının uygulamanın geliştirilmesine yönelik katkıda bulunabilmesi için, sistematik olarak izleme ve değerlendirme sonucu geri bildirim mekanizmalarının oluşturulması

ENGELLER

Birinci basamakta aile hekimliği uygulamasında (ASM’ de) çalışacak hekimlerin aile hekimliği uzmanı olması Yasal düzenleme yok Yeterli sayıda Aile Hekimliği Uzmanı yok Yeterli sayıda Aile Hekimliği Akademisyeni yok Var olan uzmanlar Birinci Basamakta çalışmayı tercih etmiyor Sahada çalışmadan uzman oluyor Hak kaybına uğruyor Gelecek ile ilgili endişesi var Yeterli sayıda Aile Hekimliği asistan kadrosu yok AHAD’larının klinik ortamı yok Uzmanlık özendirilmiyor SGK kısıtlamaları Heyet raporları Asistanlık süresi nedeniyle Aile Hekimliği yerleştirmelerinde hak kaybına uğruyor Asistanlık süresince maddi kayba uğruyor Mecburi hizmet Mecburi hizmette hastanelere gönderiliyor

Aile hekimliği uzmanlık eğitiminin aile hekimliği akademisyenleri (AH AD’ları, AH Akademisyen Şeflikleri...) tarafından verilmesi ve denetlenmesi - Uzmanlık yönetmeliğinin henüz tamamlanmamış olması - Uzmanlık eğitiminin rotasyonlardan oluşması - AH’nin BB’da klinik uygulama ortamının bulunmaması - AH AD’larına bağlı afiliye ASM ve Hastanelerin bulunmaması - AH AD dışında görev alacak eğitimcilerin eğitimlerinin AD’ları tarafından sağlanması ile ilgili düzenlemelerin mevcut olamamsı - TAHYK tarafından belirlenmiş müfredat programının tüm birimlerde kullanılmaması - AH Disiplininin Rektörlük ve Dekanlıklar tarafından anlaşılmamış olması - Her tıp fakültesinde Anabilim Dalının kurulmamış olması

Anabilim Dallarının doğrudan aile hekimliği uygulaması içinde yer alması AH öğretim üyeleri sözleşme yapamadığından nüfus bağlanamıyor Öğretim üyelerine ödeme yapılamıyor Üniversitelerde aile sağlığı elemanı yok Bazı Anabilim Dallarının polikliniği yok Asistan yok

Aile Hekimliği öğretim üyelerinin eğitim faaliyetlerinin üniversitedeki performanslarına yansıması - Yasal düzenlemeler yetersiz Performans ile ilgili yasal düzenlemelerin aile hekimliği uygulamalarına göre düzenlenmesi - AHBS ve Medullanın birbiri ile çalışmaması

Tıp Fakültesi öğrencilerinin, eğitimlerinin bir bölümünün aile hekimliği merkezlerinde yapılmasının sağlanması - ASM için AH AD’ları ile ilgili protokol yok - Tıp Fak öğrenci eğitim programlarında aile hekimliği disiplinin belirlenmemiş olması

Aile Hekimliği Anabilim Dallarının uygulamanın geliştirilmesine yönelik katkıda bulunabilmesi için, sistematik olarak izleme ve değerlendirme sonucu geri bildirim mekanizmalarının oluşturulması TALEP YOK

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

UYGULAMA ORTAMI AH AD’larına bağlı öğretim üyelerinin birinci basamakta doğrudan sağlık bakımı verip eğitim, araştırma yapabilmeleri için düzenlemelerin ivedilikle tamamlanması

Bunun için aşağıdaki koşullar göz önüne alınmalıdır; Yer: AD poliklinikleri ve/veya Sağlık Md.lerine bağlı mekanlar Hasta sayısı: Eğitim, araştırma ve diğer akademik faaliyetleri engellemeyecek şekilde Ekip çalışması: Öğretim üyesi ve asistanlardan oluşan gruplar Ödeme: Üniversite döner sermayeleri üzerinden

UZMANLIK EĞİTİMİ Aile hekimliği disiplininin akademik temsilcileri tarafından yönetilen uzmanlık eğitimi tepesi AD’larında tek başına uygulama ortamlarında olan bir piramid gibi alınmalıdır.

AD’ları eğitimini TAHYK ve uzmanlık yönetmeliğine uygun olarak planlama ve gerçekleştirmekten sorumludurlar.

AD’daki öğretim üyeleri doğrudan asistan eğitimi verirken bu eğitimi yürütmekte yardımcı olan diğer eğiticilerin eğitimi, denetimi ve değerlendirilmesinden sorumludur.

Her yıl yetiştirilecek uzman sayısı birinci basamaktan ayrılacak hekim sayısını karşılayacak kadar olmalıdır. BB’da AH yapmak için AHU olma koşulu 2013 yılından itibaren başlatılmalıdır. Bunun önünde yasal bir engel bulunmadığı düşünülmektedir.

Önümüzdeki 2 yıl AHAD öğretim üyesi sayısının arttırılması, AD’na afiliye hastane ve EA ASM’lerinin belirlenip hazırlanması, buralardaki eğiticilerin eğitimi için yeterlidir. 2 yıl içinde kademeli olarak asistan sayısı arttırılmalıdır. 2013 yılından itibaren mezun olanlar sadece uzmanlık eğitimine girebilmeli, TUS’da başarılı olmayıp BB’da çalışmak isteyenler ancak AHU yanında sınırlı yetkilerle çalışabilmelidir.

Mezuniyet öncesi eğitimde ASM’lerden AHAD’lar tarafından yararlanılabilmesi için 1 yıl önce hazırlanmış olan protokolün Bakanlık tarafından onaylanması.

Kısa dönemde uzmanlık eğitiminin özendirilmesi AHU larına mecburi hizmet kaldırılması ya da üniversite eğitim merkezlerinde yapılması Asistan maaşları sahada çalışanların maaşına yakın olmasının sağlanması AHU’na yönelik ilaç ve rapor kısıtlamalarının kaldırılması Uzmanlık yönetmeliğinin hızla uygulamaya konması

11.