Misyon Nitelikli hekim yetiştirebilecek düzeyde eğitim, hasta haklarına saygılı, düzeyli hasta hekim ilişkisine dayanan hizmet ile anesteziyoloji, yoğun.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Eğitim Bilimleri Bölümü

LİSANSÜSTÜ EĞİTİME İLİŞKİN SORUN VE ÖNERİLER
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Misyon (1) Kocaeli ili ve çevresini içine alan bölgeye nitelikli göğüs cerrahisi hekimlik hizmeti verebilmek, Göğüs cerrahisinin daha spesifik ve ileri.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
SB EGE DOĞUMEVİ VE KADIN HASTALIKLARI EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ AİLE PLANLAMASI EĞİTİM MERKEZİ Op.Dr. Kenan Ertopçu.
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ SİNEMA-TV BÖLÜMÜ 2008 – 2012 STRATEJİK PLANLAMA RAPORU Kasım, 2006.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
EĞİTİCİ GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Şekillendirme ve üretim teknikleri konularında, klasik yöntemler yanında günümüz bilgisayar programları ve yazılımları kullanılarak donanımlı.
Dönem VI
İçerik I. Tanım ve Tarihçe II. Mevcut Durum Analizi 1. Alt yapı 2
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 18 Aralık 2013.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
ME.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ STRATEJİK PLANLAMA RAPORU
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
İÇERİK DURUM ANALİZİ Tarihi Gelişim
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
Resim HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ KALP ve DAMAR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Prof. Dr. Erkmen BÖKE.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
İÇERİK GİRİŞ DURUM ANALİZİ Tarihsel Gelişim
STRATEJİK PLAN “MERSİN ÜNİVERSİTESİ CERRAHİ TIP BİLİMLERİ BÖLÜMÜ”
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 19 Aralık 2012.
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Yüksek kalitede standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
Mühendislik Fakültesi Proje Önerileri F.T. Yarman Vural.
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
VEHBİKOÇ VAKFI (VKV) AMERİKAN HASTANESİ
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
Dönem VI
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
Sunum transkripti:

MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANESTEZİYOLOJİ VE REANİMASYON ANABİLİM DALI

Misyon Nitelikli hekim yetiştirebilecek düzeyde eğitim, hasta haklarına saygılı, düzeyli hasta hekim ilişkisine dayanan hizmet ile anesteziyoloji, yoğun bakım ve ağrı konularında nitelikli klinik ve deneysel araştırmalar yapan önde gelen kliniklerden biri olmak

Vizyon Eğitim Klinik hizmet Araştırma

Vizyon-Eğitim Mezuniyet öncesi ve sonrası eğitimde yüksek kalitede, çağdaş, lider özelliklere sahip hekimler yetiştirmek

Hedef öğrencilerin anestezi, yoğun bakım ve ağrı, kardiyopulmoner resüsitasyon, rejyonel anestezi, ağrı tedavisi gibi konularda temel eğitimlerini almış ve aynı zamanda bu bilgileri sürekli geliştirmeye motive olmuş olmaları

Vizyon- Klinik hizmet: Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalında görevli hekimlerin preoperatif, intraoperatif ve postoperatif dönemde sürekli ve yüksek kalitede anestezi, yoğun bakım ve ağrı hizmeti veren sorumlu hekimler olarak ön plana çıkması

Yoğun bakım hizmetimizin ulusal ve uluslararası düzeyde kaliteli ve seçkin olması Ağrı servislerimizin, akut ve kronik ağrı tedavisinde vazgeçilemez bir standart olması

Verdiğimiz tüm klinik hizmetlerde, hastanemizin de hedef olarak belirlediği JCAHO standartlarının benimsenmesi ve uygulanması Akreditasyon çalışmalarına departmanımızın aktif olarak katılması

Vizyon-Araştırma: Araştırmalarımızın, genel tıp biliminin gelişimine uygun ve bu gelişmeye aktif katkıda bulunan, yaratıcı ve yeni bilgiler sağlaması, hizmet ve eğitim kalitemizi sürekli artırması

Değerlerimiz Akademik özgürlük (eğitim, araştırma ve ifade özgürlüğü) Dürüstlük (kişisel, akademik ve mesleki) Şeffaflık Adalet

Sorumluluk bilinci Yaratıcılık Akademik başarı Takım ruhu Yenilikçilik

İşbirliğine açık olmak Saygılı olmak Sürekli eğitim-öğretim Kaliteli hizmet motivasyonu Toplumsal sorumluluk

Etik değerlere bağlılık İdealist olmak Kurum aidiyeti Hoşgörülü olmak

Stratejik amaçlarımız Çağdaş eğitim-öğretim düzeylerine ulaşmak; Dersliklerde anesteziye ait simülasyon tekniklerinin kullanılması Farmakoloji, fizyoloji, göğüs hastalıkları, kardiyoloji vb dallara doktora öğrencisi yollanması (gerekirse üst ihtisas eğitimleri dış merkezlerde alınacak)

Anabilim dalı bünyesinde yoğun bakım, kardiyak anestezi, ağrı, nöroanestezi, pediyatrik anestezi, obstetrik analjezi/anestezi, rejyonel anestezi konularında doktora/ süper-ihtisas programları planlanması

Anestezi, yoğun bakım ve ağrı konularında üniversite ve dekanlık bağlantılı, sürekli tıp eğitimi programlarının yılda en az 2 kere düzenlenmesi

-Döner sermaye kaynaklarının artırılması -Mezunlarımızın çalışma alanlarında aranılır olması -Çalışma ortamında iyi ilişkiler kurulması

-Kurum kimliği ve kültürünün geliştirilmesi -Araştırma ortamının geliştirilmesi -Mezunlarla ilişkilerin geliştirilmesi -Tam gün çalışılabilir bir ortam yaratılması -Bölümümüzün akreditasyonu -Ameliyathane, yoğun bakım ve ağrı ünitelerinde kadro, teknolojik altyapı ve donanımın geliştirilmesi

Genel anestezi uygulamaları Anestezi polikliniği 6 Ameliyat salonu Ameliyathane dışında; (Pediyatrik anjio, endoskopi, ESWL, MR için anestezi uygulamaları)   

Yoğun Bakım Ünitesi 8 yataklı ünite -İleri teknoloji ile çalışan cihazlar ve tam donanım -Tecrübeli ekip

Ağrı Polikliniği Kronik ağrı Çağdaş ekipman Akut ağrı ekibi Ağrı hemşiresi Servis hemşirelerinin eğitim ve etkin katılımı

Performans göstergeleri TUS puanları Makale sayısı Atıf sayısı Öğretim üyesi başına düşen yayın sayısı Yayınların ‘impact faktörü’ Kongre sayısı

Sunum yapılarak katılınan kongre sayısı Düzenlenen bilimsel toplantı sayısı, planlanan proje sayısı, sosyal etkinlik sayısı Alınan ödül sayısı Öğrenci memnuniyeti Hasta/hasta yakını memnuniyeti

Asistan başına düşen internet bağlantılı bilgisayar sayısı Anestezi web sayfası ziyaretçi sayısı Çalışan memnuniyeti Ders saati sayısı Bir yılda verilen ders sayısı

-Bir yılda poliklinikte (anestezi/ağrı) bakılan hasta sayısı -Bir yılda yoğun bakım ünitesinde yatan hasta sayısı -Yıllık mortalite oranı

Yıllık komplikasyon oranı Yıllık ameliyathane doluluk oranı Yıllık döner sermaye katkısı Akreditasyon çalışmalarında bölüm katkısı Birimin gereksiz işlem istatistikleri Mezunların iş bulma oranları

Altyapı Profesör: 1 Doçent:4 Yardımcı Doçent: 5 Araştırma görevlisi: 13 Tekniker: 11

Eğitim; Haftada 3 gün araştırma görevlileri ve öğretim üyeleri için ders ve makale saati Stajer öğrencilerin olduğu dönemlerde hergün teorik ders Tıp Fakültesi I,II ve III. sınıflara dersler Sağlık Hizmetleri Yüksek Okulu Anestezi, Cerrahi teknikerlik, Acil- Ambulans ve Laboratuvar programlarına dersler

Projeler -Propofol ve allerjik reaksiyonlar Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma fonu,6,2001 -İskemi reperfüzyon hasarının önlenmesinde levosimendanın etkinliği Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma fonu, TF.ctb (UO) 2006

Yayınlar SCI diğer ulusal uluslararası 2001 2 13 2002 8 15 2003 6 5 2001 2 13 2002 8 15 2003 6 5 2004 5 7 2005 5 8 26 48

Kongreler Bildiri ile katılım; Uluslararası Ulusal 2001- 7 21 2001- 7 21 2002- 8 11 2003- 2 10 2004- 4 11 2005- 3 17

Kongreler Oturum başkanlığı ve konuşmacı olarak katılım; 2001: 1 2002: 1 2003: 1 2004: 1 2005:1

Ödüller 2005 TARK sözlü sunu ödülü: birincilik

Hizmet Anestezi polikliniği hasta sayıları 2001: 459 2002: 2139 2003: 2342 2004: 2395 2005: 4931

Yoğun bakım hasta sayıları 2001: 173 2002: 321 2003: 469 2004: 494 2005: 640

Yıllık ameliyat sayıları: 2001: 845 2002: 3979 2003: 4969 2004: 5815 2005: 7266

Yıllık döner sermaye gelirleri: (bin TL) 2001: 3.646 YTL 2002: 359.225 YTL 2003: 538.860 YTL 2004: 956.967 YTL 2005: 769.509 YTL

Akreditasyon çalışmaları Hastanemizin akreditasyon çalışmalarına aktif olarak katılan anabilim dalımızın akredite olması için gerekenlerin yapılması stratejik amaç ve hedeflerimiz arasında yer almaktadır

Uzmanlık eğitimi Tez konusu asistan eğitiminin 4. senesinde belirlenmektedir Medikal, cerrahi, etik, legal yetkiler ve sorumluluklar konusunda bilgilendirilmektedir

Asistan eğitim programı belirlenmiştir Asistanların eğitim programlarında başvurulacak kaynaklar belirlenmiştir Rotasyon süreleri ve bu rotasyonda edinmeleri gerekli bilgi ve beceri içeriği ve sayısı konusunda bilgilendirilmiştir

Kongre, kurs ve seminerlere aktif olarak katılmaktadır Bilimsel literatüre ulaşma, makale yazma, sunum yapma konusunda aktif eğitim almaktadır Değerlendirme sınavları yapılmaktadır (yılda 2 kez) Eğitim programlarının yapılandırılmasında görev almaktadırlar Düzenli eğitim toplantıları yapılmaktadır

Öz değerlendirme (SWOT) Güçlü yanlar; Etik değerlere saygı Takım ruhu Özverili çalışma Diğer anabilim dallarıyla ilişkiler

Hasta haklarının korunması Disiplinli bölüm içi eğitim Demokratik oluş Güncel gelişmeleri yakın takip Usta-çırak ilişkisindeki örnek tutum Aile havası ve dayanışması Yardımseverlik Multidisipliner, hızlı konsültasyon yaklaşımı ve uygulama Stajyer ve internlere doktorluk mesleğini sevdirmek için gayret Mezunların yüksek başarısı

Geliştirilmesi gereken yanlar; Deneysel araştırmalar için daha iyi laboratuvar koşulları Yurtdışı ve yurt içinde daha çok sayıda kongre ve sempozyuma katılabilme Ameliyathanenin daha çok sayıda ameliyat yapılabilecek şekilde geliştirilmesi gereği

Geliştirilmesi gereken yanlar; Deneysel araştırmalar için daha iyi laboratuvar koşulları Yurtdışı ve yurt içinde daha çok sayıda kongre ve sempozyuma katılabilme Ameliyathanenin daha çok sayıda ameliyat yapılabilecek şekilde geliştirilmesi gereği

Tehditler; Çalışma şartlarının uzun ve yorucu olması Yoğunluk nedeniyle araştırma için zamanın az olması Kapalı ortamda çalışma

Hedefler Altyapı Anesteziyoloji, yoğun bakım ve ağrı birimlerinin birbirinden bağımsız bilim dalları olarak yapılandırılması 20 Ameliyathane, 20 yataklı yoğun bakım ünitesi ve 5 yataklı ağrı ünitesi oluşturulması

Kadrolar ; Profesör: 4 Doçent: 8 Yrd. Doçent: 15 Araştırma görevlisi : 40

Hedefler Eğitim; Kısa vadeli dönem -Mevcut uygulamaların devamının sağlanması -Araştırma görevlilerinin farklı fakültelerdeki kliniklerde de rotasyonlarının sağlanması

Hedefler Orta vadeli dönem Halen inşaatı sürmekte olan hastanenin hizmet vermeye başlamasıyla birlikte; Araştırma görevlilerinin sayılarının arttırılması Öğrenci staj sürelerinin uzatılması Öğrenci ve araştırma görevlilerine mesleki İngilizce eğitiminin verilmesi Eğitimde simülasyon tekniklerinin kullanılması Doktora ve süper-ihtisas programlarının planlanması

Hedefler Uzun vadeli dönem Yurtdışında eğitim olanaklarının sağlanması