MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANESTEZİYOLOJİ VE REANİMASYON ANABİLİM DALI
Misyon Nitelikli hekim yetiştirebilecek düzeyde eğitim, hasta haklarına saygılı, düzeyli hasta hekim ilişkisine dayanan hizmet ile anesteziyoloji, yoğun bakım ve ağrı konularında nitelikli klinik ve deneysel araştırmalar yapan önde gelen kliniklerden biri olmak
Vizyon Eğitim Klinik hizmet Araştırma
Vizyon-Eğitim Mezuniyet öncesi ve sonrası eğitimde yüksek kalitede, çağdaş, lider özelliklere sahip hekimler yetiştirmek
Hedef öğrencilerin anestezi, yoğun bakım ve ağrı, kardiyopulmoner resüsitasyon, rejyonel anestezi, ağrı tedavisi gibi konularda temel eğitimlerini almış ve aynı zamanda bu bilgileri sürekli geliştirmeye motive olmuş olmaları
Vizyon- Klinik hizmet: Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalında görevli hekimlerin preoperatif, intraoperatif ve postoperatif dönemde sürekli ve yüksek kalitede anestezi, yoğun bakım ve ağrı hizmeti veren sorumlu hekimler olarak ön plana çıkması
Yoğun bakım hizmetimizin ulusal ve uluslararası düzeyde kaliteli ve seçkin olması Ağrı servislerimizin, akut ve kronik ağrı tedavisinde vazgeçilemez bir standart olması
Verdiğimiz tüm klinik hizmetlerde, hastanemizin de hedef olarak belirlediği JCAHO standartlarının benimsenmesi ve uygulanması Akreditasyon çalışmalarına departmanımızın aktif olarak katılması
Vizyon-Araştırma: Araştırmalarımızın, genel tıp biliminin gelişimine uygun ve bu gelişmeye aktif katkıda bulunan, yaratıcı ve yeni bilgiler sağlaması, hizmet ve eğitim kalitemizi sürekli artırması
Değerlerimiz Akademik özgürlük (eğitim, araştırma ve ifade özgürlüğü) Dürüstlük (kişisel, akademik ve mesleki) Şeffaflık Adalet
Sorumluluk bilinci Yaratıcılık Akademik başarı Takım ruhu Yenilikçilik
İşbirliğine açık olmak Saygılı olmak Sürekli eğitim-öğretim Kaliteli hizmet motivasyonu Toplumsal sorumluluk
Etik değerlere bağlılık İdealist olmak Kurum aidiyeti Hoşgörülü olmak
Stratejik amaçlarımız Çağdaş eğitim-öğretim düzeylerine ulaşmak; Dersliklerde anesteziye ait simülasyon tekniklerinin kullanılması Farmakoloji, fizyoloji, göğüs hastalıkları, kardiyoloji vb dallara doktora öğrencisi yollanması (gerekirse üst ihtisas eğitimleri dış merkezlerde alınacak)
Anabilim dalı bünyesinde yoğun bakım, kardiyak anestezi, ağrı, nöroanestezi, pediyatrik anestezi, obstetrik analjezi/anestezi, rejyonel anestezi konularında doktora/ süper-ihtisas programları planlanması
Anestezi, yoğun bakım ve ağrı konularında üniversite ve dekanlık bağlantılı, sürekli tıp eğitimi programlarının yılda en az 2 kere düzenlenmesi
-Döner sermaye kaynaklarının artırılması -Mezunlarımızın çalışma alanlarında aranılır olması -Çalışma ortamında iyi ilişkiler kurulması
-Kurum kimliği ve kültürünün geliştirilmesi -Araştırma ortamının geliştirilmesi -Mezunlarla ilişkilerin geliştirilmesi -Tam gün çalışılabilir bir ortam yaratılması -Bölümümüzün akreditasyonu -Ameliyathane, yoğun bakım ve ağrı ünitelerinde kadro, teknolojik altyapı ve donanımın geliştirilmesi
Genel anestezi uygulamaları Anestezi polikliniği 6 Ameliyat salonu Ameliyathane dışında; (Pediyatrik anjio, endoskopi, ESWL, MR için anestezi uygulamaları)
Yoğun Bakım Ünitesi 8 yataklı ünite -İleri teknoloji ile çalışan cihazlar ve tam donanım -Tecrübeli ekip
Ağrı Polikliniği Kronik ağrı Çağdaş ekipman Akut ağrı ekibi Ağrı hemşiresi Servis hemşirelerinin eğitim ve etkin katılımı
Performans göstergeleri TUS puanları Makale sayısı Atıf sayısı Öğretim üyesi başına düşen yayın sayısı Yayınların ‘impact faktörü’ Kongre sayısı
Sunum yapılarak katılınan kongre sayısı Düzenlenen bilimsel toplantı sayısı, planlanan proje sayısı, sosyal etkinlik sayısı Alınan ödül sayısı Öğrenci memnuniyeti Hasta/hasta yakını memnuniyeti
Asistan başına düşen internet bağlantılı bilgisayar sayısı Anestezi web sayfası ziyaretçi sayısı Çalışan memnuniyeti Ders saati sayısı Bir yılda verilen ders sayısı
-Bir yılda poliklinikte (anestezi/ağrı) bakılan hasta sayısı -Bir yılda yoğun bakım ünitesinde yatan hasta sayısı -Yıllık mortalite oranı
Yıllık komplikasyon oranı Yıllık ameliyathane doluluk oranı Yıllık döner sermaye katkısı Akreditasyon çalışmalarında bölüm katkısı Birimin gereksiz işlem istatistikleri Mezunların iş bulma oranları
Altyapı Profesör: 1 Doçent:4 Yardımcı Doçent: 5 Araştırma görevlisi: 13 Tekniker: 11
Eğitim; Haftada 3 gün araştırma görevlileri ve öğretim üyeleri için ders ve makale saati Stajer öğrencilerin olduğu dönemlerde hergün teorik ders Tıp Fakültesi I,II ve III. sınıflara dersler Sağlık Hizmetleri Yüksek Okulu Anestezi, Cerrahi teknikerlik, Acil- Ambulans ve Laboratuvar programlarına dersler
Projeler -Propofol ve allerjik reaksiyonlar Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma fonu,6,2001 -İskemi reperfüzyon hasarının önlenmesinde levosimendanın etkinliği Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma fonu, TF.ctb (UO) 2006
Yayınlar SCI diğer ulusal uluslararası 2001 2 13 2002 8 15 2003 6 5 2001 2 13 2002 8 15 2003 6 5 2004 5 7 2005 5 8 26 48
Kongreler Bildiri ile katılım; Uluslararası Ulusal 2001- 7 21 2001- 7 21 2002- 8 11 2003- 2 10 2004- 4 11 2005- 3 17
Kongreler Oturum başkanlığı ve konuşmacı olarak katılım; 2001: 1 2002: 1 2003: 1 2004: 1 2005:1
Ödüller 2005 TARK sözlü sunu ödülü: birincilik
Hizmet Anestezi polikliniği hasta sayıları 2001: 459 2002: 2139 2003: 2342 2004: 2395 2005: 4931
Yoğun bakım hasta sayıları 2001: 173 2002: 321 2003: 469 2004: 494 2005: 640
Yıllık ameliyat sayıları: 2001: 845 2002: 3979 2003: 4969 2004: 5815 2005: 7266
Yıllık döner sermaye gelirleri: (bin TL) 2001: 3.646 YTL 2002: 359.225 YTL 2003: 538.860 YTL 2004: 956.967 YTL 2005: 769.509 YTL
Akreditasyon çalışmaları Hastanemizin akreditasyon çalışmalarına aktif olarak katılan anabilim dalımızın akredite olması için gerekenlerin yapılması stratejik amaç ve hedeflerimiz arasında yer almaktadır
Uzmanlık eğitimi Tez konusu asistan eğitiminin 4. senesinde belirlenmektedir Medikal, cerrahi, etik, legal yetkiler ve sorumluluklar konusunda bilgilendirilmektedir
Asistan eğitim programı belirlenmiştir Asistanların eğitim programlarında başvurulacak kaynaklar belirlenmiştir Rotasyon süreleri ve bu rotasyonda edinmeleri gerekli bilgi ve beceri içeriği ve sayısı konusunda bilgilendirilmiştir
Kongre, kurs ve seminerlere aktif olarak katılmaktadır Bilimsel literatüre ulaşma, makale yazma, sunum yapma konusunda aktif eğitim almaktadır Değerlendirme sınavları yapılmaktadır (yılda 2 kez) Eğitim programlarının yapılandırılmasında görev almaktadırlar Düzenli eğitim toplantıları yapılmaktadır
Öz değerlendirme (SWOT) Güçlü yanlar; Etik değerlere saygı Takım ruhu Özverili çalışma Diğer anabilim dallarıyla ilişkiler
Hasta haklarının korunması Disiplinli bölüm içi eğitim Demokratik oluş Güncel gelişmeleri yakın takip Usta-çırak ilişkisindeki örnek tutum Aile havası ve dayanışması Yardımseverlik Multidisipliner, hızlı konsültasyon yaklaşımı ve uygulama Stajyer ve internlere doktorluk mesleğini sevdirmek için gayret Mezunların yüksek başarısı
Geliştirilmesi gereken yanlar; Deneysel araştırmalar için daha iyi laboratuvar koşulları Yurtdışı ve yurt içinde daha çok sayıda kongre ve sempozyuma katılabilme Ameliyathanenin daha çok sayıda ameliyat yapılabilecek şekilde geliştirilmesi gereği
Geliştirilmesi gereken yanlar; Deneysel araştırmalar için daha iyi laboratuvar koşulları Yurtdışı ve yurt içinde daha çok sayıda kongre ve sempozyuma katılabilme Ameliyathanenin daha çok sayıda ameliyat yapılabilecek şekilde geliştirilmesi gereği
Tehditler; Çalışma şartlarının uzun ve yorucu olması Yoğunluk nedeniyle araştırma için zamanın az olması Kapalı ortamda çalışma
Hedefler Altyapı Anesteziyoloji, yoğun bakım ve ağrı birimlerinin birbirinden bağımsız bilim dalları olarak yapılandırılması 20 Ameliyathane, 20 yataklı yoğun bakım ünitesi ve 5 yataklı ağrı ünitesi oluşturulması
Kadrolar ; Profesör: 4 Doçent: 8 Yrd. Doçent: 15 Araştırma görevlisi : 40
Hedefler Eğitim; Kısa vadeli dönem -Mevcut uygulamaların devamının sağlanması -Araştırma görevlilerinin farklı fakültelerdeki kliniklerde de rotasyonlarının sağlanması
Hedefler Orta vadeli dönem Halen inşaatı sürmekte olan hastanenin hizmet vermeye başlamasıyla birlikte; Araştırma görevlilerinin sayılarının arttırılması Öğrenci staj sürelerinin uzatılması Öğrenci ve araştırma görevlilerine mesleki İngilizce eğitiminin verilmesi Eğitimde simülasyon tekniklerinin kullanılması Doktora ve süper-ihtisas programlarının planlanması
Hedefler Uzun vadeli dönem Yurtdışında eğitim olanaklarının sağlanması