MİSAK-I MİLLİ ORTAOKULU öğrencileri eğitimlerini ,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİSİNİN HAKLARI
Advertisements

? HİJYEN ve SANİTASYON NEDİR ? NİÇİN ÖNEMLİDİR ?.
2.SINIF OKUL HEYECANIM.
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
Evimizin Kuralları Sınıfta ,okulda ve sokakta bazı kurallara uymamız gerekir.Evimizde de bazı kurallar vardır.
ÖZEL AKDENİZ YÜKSELİŞ KOLEJİ ÖĞRENCİLERİNİN UYMASI GEREKEN KURALLAR.
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
SORUMLULUK NEDİR?.
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI ÖĞRENCİ DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI İBNİ SİNA İLKÖĞRETİM OKULU
TOPLUM SAĞLIĞI HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
. YÖRÜK ALİ EFE İLKÖĞRETİM OKULU OKUL KURALLARI HAKKINDA
HİKMET SIRMA.
Bir Ülke, Bir Bayrak.
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Hak Sorumluluk Nedir? Nedir?
ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
ÖZENLİ KULLANIM Hazırlayan NEHİR OR 1 / C.
Ulukışla 75.Yıl Anadolu Lisesi Pansiyon İç Yönergesi
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
SINIF KURALLARIMIZ.
KURALLARA UYMAK.
Kazanım 3. Katıldığı gruplarda aldığı roller ile rollerin gerektirdiği hak ve sorumlulukları ilişkilendirir.
BU 2 RESİMDEN HANGİSİ OLMAK İSTERDİNİZ??? ÖĞRETMENLERİM VE ARKADAŞLARIM ARASINDA OKULDA ÖĞRETMENLERİM VE ARKADAŞLARIM ARASINDA EN ÇOK SEVİLEN ÖĞRENCİ.
__________Mehlika –Emir Altay Anaokulu Okul Kuralları
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI
ALTIN ÖĞRENCİ KRİTERLERİ
Okul KurallarI.
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI ÖDÜL VE DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ
«BEYAZ BAYRAKLI EN TEMİZ SINIF» YARIŞMASI
Bilişim Teknolojileri ve Yazarlık Dersi
Bilişim Teknolojileri ve Yazarlık Dersi
OKULUMUZUN KURALLARI.
ÖĞRENCİLERİN UYACAĞI KURALLAR.
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
GAZİOSMANPAŞA İLKOKULU SAĞLIK VE TEMİZLİK
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAKIRKÖY İLKOKULU
HAYDAR AKIN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
OKULLARDA ÖĞRENCİLERİN UYMASI GEREKEN KURALLAR
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
ÖĞRENCİLERİN UYACAKLARI KURALLAR VE BEKLENEN DAVRANIŞLAR
HİJYEN.
VALİ RIDVAN YENİŞEN İLKOKULU
KİŞİSEL HİJYEN EĞİTİMİ
Ceyhun Yüksel. Yayaların, hayvanların ve araçların karayolları üzerindeki hâl ve hareketleri trafik olarak adlandırılır. Kamuya açık olan bu alandan herkesin.
ÖĞRENCİLERİMİZLE OKUL KURALLARINI BELİRLİYORUZ...
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI HEPİMİZ İÇİN HAYIRLI VE UĞURLU OLSUN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI HEPİMİZ İÇİN HAYIRLI VE UĞURLU OLSUN HOŞ GELDİNİZ.
ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRME PROGRAMI
Suvarlı Merkez İlkokulu öğrencileri eğitimlerini ,
Okul Kuralları Niçin Var? √ İnsan sosyal bir varlıktır.Kalabalık gruplar içinde yaşar. √ Toplumda düzenin sağlanması için.
SINIF KURALLARIMIZ.
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
SAMSUN ATAKUM ALTINKUM İLKOKULU
 DERS KURALLARI (GİRİŞ-ÇIKIŞ,ÖDEV,DERS ARAÇLARI VS)  AHLAK KURALLARI (DÜRÜSTLÜK,YARDIMSEVERLİK,İYİLİK VS)  SOSYAL KURALLAR (SAYGI,SEVGİ,PAYLAŞMA,VS)
BURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
5.SINIFLAR ORYANTASYON EĞİTİMİ OKUL REHBER ÖĞRETMENİ: FATMA ZEHRA ÖZDEMİR.
Kütüphane ve Dokümantasyon
öğrencilerin eğitimlerini ,
İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
İlköğretim Okulları Kişisel Hijyen Eğitim Projesi.
MİSAK-I MİLLİ ORTAOKULU öğrencileri eğitimlerini ,
AKSU FEN LİSESİ PANSİYON KURALLARI
OKULDA,SINIFTA VE SOSYAL ÇEVREDE UYULMASI GEREKEN GÖRGÜ KURALLARI
TOPLUMSAL KURALLAR.
CEVİZLİ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Kazanım Sosyal rollerin zaman içerisindeki değişimini inceler.
Evimizin Kuralları Sınıfta ,okulda ve sokakta bazı kurallara uymamız gerekir.Evimizde de bazı kurallar vardır.
Sunum transkripti:

MİSAK-I MİLLİ ORTAOKULU ÖĞRENCİLERE TEMİZLİK ALIŞKANLIĞI KAZANDIRMA EĞİTİM SUNUSU

MİSAK-I MİLLİ ORTAOKULU öğrencileri eğitimlerini , sağlayabileceğimiz en iyi ortamda sürdürmeyi hak ediyorlar ve böyle bir öğrenme ortamını destekleyecek şekilde davranmakla sorumlular;

ÖĞRENCİ HAKLARI, SORUMLULUKLARI VE SINIRLARI okul kurallarına uyma sorumluluğu vardır. Her öğrencinin güvende olma hakkı vardır ve

Her öğrencinin karşısındakini dinleme ve karşısındaki kişi tarafından dinlenme hakkı vardır aktif olarak başkalarını dinleme ve başkaları tarafından dinlenmek için sırasını bekleme sorumluğu vardır. ve

öğrenme için gerekli hazırlıkları yapma, sessiz olma, öğrenen diğerlerini rahatsız etmeme sorumluğu vardır. Her öğrencinin öğrenmek ve ders çalışmak için temiz bir ortama sahip olma hakkı vardır ve

ve Her öğrencinin saygı görme hakkı vardır arkadaşlarına, yetişkinlere ve çevreye (eşyalara, binalara) saygı gösterme sorumluluğu vardır. ve

Her öğrencinin duygularını, görüşlerini ve fikirlerini ifade etme hakkı vardır öğrenmek için çaba gösterme, öz-denetim oluşturma ve başkalarına karşı saygılı olma sorumluğu vardır. ve

ve okulun kurallarına uyma sorumluluğu vardır. Her öğrencinin okulun her alanında ve her zaman kendilerinden ne beklendiğini bilme hakkı vardır okulun kurallarına uyma sorumluluğu vardır. ve

TEMİZLİK SAYGI İŞİDİR, BAŞARAN ÇAĞDAŞ KİŞİDİR.

ÖĞRENCİLERDEN TEMİZLİK İÇİN BEKLENEN GENEL DAVRANIŞLAR Okul araç-gereçlerine veya eşyalarına zarar vermemek, temiz ve özenli kullanmak Başkalarının eşyalarına bilerek zarar vermemek (Yırtmak, Kırmak, Saklamak, Atmak gibi) Tüm öğrenciler okulun kıyafet kurallarına uymak zorundadırlar. Tırnaklar uzun ve boyalı-cilalı olamaz Makyaj yapılamaz ÖĞRENCİLERDEN TEMİZLİK İÇİN BEKLENEN GENEL DAVRANIŞLAR

Saç kesimi erkek öğrenciler için kısa ve derli toplu olmak zorundadır Tüm öğrencilerin gömlek altına giydikleri kıyafetler beyaz olmak zorundadır Öğrenciler saat ve Atatürk rozeti dışında herhangi bir takı kullanamazlar Hiçbir şekilde yüksek tabanlı, topuklu veya çok renkli ayakkabı (her çeşit) giyilemez Soyunma odalarını düzenli ve temiz kullanmak ve korumak

Öğrenciler üstünü başını temiz tutmak ve okulunu temsil ettiğini unutmayarak MİSAK-I MİLLİ ORTA OKULU Öğrencisine yakışır bir görünüm ve duruş sergilemek zorundadır. Sınıfa yiyecek-içecek maddesi getirmek ve ders esnasında bunları tüketmek Üstünü-başını, sınıfını ve sırasını temiz tutmak Okula getirilmesi uygun olmayan eşyalar (Müzik çalar, cep telefonu, kamera, ihtiyaç fazlası para, kesici aletler, çiklet, şaka malzemesi, gibi) getirmemek.

Ders Aralarında Öğrencilerden Beklenen Davranışlar: Nöbetçi öğrencinin sınıfta bulunması Sınıfı havalandırmak Oyun alanlarının kullanımı ile ilgili olarak nöbetçi öğretmenlerin ve sınıf nöbetçilerinin sözlerine uymak Kütüphaneyi kurallarına uygun kullanmak Okul bahçesini, koridorları, sınıfları, kütüphaneyi, konferans salonunu ve kantini kirletmemek

Okul bahçesinin sınırları içerisinde oynamak, dışına çıkmamak Nöbetçi öğretmenlerin uyarılarına uymak Bahçedeki alet ve eşyaları (banklar, çöp kovaları, oyun araçları) amacına uygun şekilde kullanmak Davranışlarımıza dikkat ederek, başkalarının haklarına saygılı davranmak

Koridorlarda Öğrencilerden Beklenen Davranışlar: Koridorlarda koşmamak Yüksek sesle konuşmamak, bağırmamak İdare ve öğretmen odalarına izin almadan girmemek Sınıf ve koridorlarda top ve oyun oynamamak

Panolardaki yazıları ve resimleri korumak Merdivenlerden sağdan inip çıkmak Koridorlarda yiyecek ve içecekle dolaşmamak  

Kantinde Öğrencilerden Beklenen Davranışlar: Kantinden alışveriş yaparken küçüklere öncelik tanımak Sıraya girmek ve başkalarının sırasına saygı göstermek Okul içine yiyecek ve içecek sokmamak Atıkları en yakın çöp kutusuna atmak Yiyecek tüketildikten sonra el ve ağız temizliğini yapmak

Tuvaletlerde Öğrencilerden Beklenen Davranışlar: Tuvaletleri temiz kullanmak Tuvalet malzemelerini amacına uygun olarak kullanmak (sabunlarla, köpüklerle veya kağıt havlularla oynamamak)

Tuvaletlerden çıkarken muslukların ve ışıkların kapalı olup olmadığı kontrol etmek Tuvaletten çıkarken elleri yıkamak Tuvaletlerin içine çöp atmamak, her kullanımda sifonları çekmek  

Kütüphanede Öğrencilerden Beklenen Davranışlar: Sessiz olmak Raflardan alınan ve kullanılmayan kitapları aldığımız yere bırakmak Yiyecek ve içecek maddesi getirmemek Kullanılan kitapları masalara bırakmak Kaynak çıkarmadan önce ödünç alma işlemi yapmak, ödünç alınan kaynakları temiz ve özenli kullanmak.

Konferans Salonunda Öğrencilerden Beklenen Davranışlar: Öğretmenleri eşliğinde ve kendi sınıflarına ayrılan bölümde oturmak Gösteri ve sunular sırasında görgü kurallarına uymak Konferans salonuna yiyecek ve içecek ile girmemek Yerlere çöp atmamak, koltuklara ve mefruşata zarar vermemek Yüksek sesle konuşmamak, bağırmamak İzinsiz dışarı çıkmamak

Törenlerde Öğrencilerden Beklenen Davranışlar: Bayrak törenlerinde hazır bulunmak, Törene geç kalmamak Tören alanında, kendi sınıfının bulunduğu bölümde, uyarılmayı beklemeden, sessizce ve en kısa süre içinde, beden eğitimi dersinde belirlenen şekilde sıraya girmek Törene katılırken okul kıyafetlerinin düzgün olmasına dikkat etmek İstiklal Marşı’nı düzgün bir şekilde hep bir ağızdan okumak

Marşı duyduğu anda bulunduğu yerde durarak “hazır ol” a geçmek ve marşa eşlik etmek Tören esnasında başkalarıyla konuşmamak, gezinmemek Tören esnasında bir şey yiyip içmemek Tören sırasında sırtında, omzunda çanta taşımamak

OKUL NÖBETÇİ ÖĞRENCİLERİNİN GÖREVLERİ 1-Günlük nöbet öğretmenlerini tanımak. Nöbete zamanında başlamak kolluk takmak. 2-Nöbet yeri girişteki müracaat masası olup, okula giriş ve çıkışları kontrol etmek. 3-Ziyaretçi defterlerini ve ziyaretçi kartlarını kontrol altına alıp, dikkatli takip etmek. 4-Ziyaretçileri öğrenciliğe ve insanlığa yaraşır şekilde karşılayarak ilgilenmek.

5-Öğrencilerin okul kapılarından izinsiz giriş ve çıkışlarını önlemek. 6-Ansızın olabilecek önemli olaylarda durumu Nöbetçi öğretmenlere bildirmek. 7-Kılık ve kıyafetine dikkat etmek. 8-Nöbet yerini izinsiz ve habersiz terk etmemek. 9-Diğer nöbetçilerle ve hizmetlilerle uyumlu çalışmak.

10-Dersi boş geçen sınıfları Nöbetçi öğretmene anında bildirmek. 11-Teneffüsler haricinde öğrenci giriş kapısını kapalı tutarak içeri öğrenci almamak. 12-Tuvaleti gözlemek ve olumsuzlukları Nöbetçi öğretmene bildirmek. 13-Ders sırasında sınıflara gereksiz giriş ve çıkışları önlemek. 14-Okul idaresinin vereceği diğer Görevleri yerine getirmek.

SINIF NÖBETÇİ ÖĞRENCİLERİNİN GÖREVLERİ Teneffüs zili çalınca sınıfı boşaltmak. Sınıfın tertip ve düzenini sağlamak. Teneffüslerde pencereleri açarak sınıfın havalanmasını sağlamak. Teneffüs sırasında sınıf içerisinde öğrencilerin koşmasını , oyun oynamasını engellemek.

Nöbetçi öğretmene yardımcı olmak. Teneffüs bitiminde öğrencilerin sınıfa düzenli bir şekilde girmelerini ve yerlerine oturmalarını sağlamak. Teneffüs sırasında arkadaşlarının ders araç ve gereçlerine sahip çıkarak kaybolmalarını önlemek. Yabancı sınıflardan gelen öğrencileri sınıfa almamak.

Üstünü-başını (elbiselerini) kirletmek UYGULAMA TABLO 1: YAPTIRIM GEREKTİREN DAVRANIŞLAR İYİLEŞTİRİCİ VE YÖNLENDİRİCİ YAPTIRIM SEÇENEKLERİ ÖĞRETMEN Sınıfa yiyecek-içecek maddesi getirip bunlar ders esnasında yemek, içmek. * Çöpe atmasını veya çantasına koymasını istemek * Elinden alarak tüm sınıfa paylaştırmak (uygunsa) * Para gününde para getirmesine izin vermemek Duvarları, sıraları ve okul çevresini kirletmek. * Okul çıkışı sonrası sınıfı temizletmek * Temizlik ile ilgili sunum hazırlatma ve sunum yaptırmak * Sosyal Sorumluluk Projesi hazırlatmak * Temizlik kolu olarak görevlendirmek * Serbest kıyafet günü okul forması ile getirtmek Üstünü-başını (elbiselerini) kirletmek Sırasını (kantinde, sınıfta, törenlerde... vb) beklememek, başkalarının sırasına saygı göstermemek * Sıranın en sonuna geçirmek *Kantinden en son alış veriş yaptırmak Kütüphane veya konferans salonu kurallarına uymamak * Tek başına marş okutmak * Bayrağa saygıyı anlatan bir sunum hazırlatmak * Topluluk içerisinde davranma kuralları veya izlenilen konu ile ilgili bir sunum hazırlatmak * Herkes dağılıncaya kadar bekletmek Okulda bulunduğu hâlde törenlere özürsüz olarak katılmamak ve törenlerde uygun olmayan davranışlarda bulunmak. Okul alanlarında (koridorlar, sınıf, kütüphane, konferans salonu, gibi) koşmak, bağırmak *Koştuğu yerden itibaren yürütmek - *Teneffüse çıkarmamak *Teneffüste nöbetçi öğrenci yaparak düzeni sağlamasını istemek

Okul araç-gereçlerine veya eşyalarına zarar vermek UYGULAMA TABLO 2: YAPTIRIM GEREKTİREN DAVRANIŞLAR İYİLEŞTİRİCİ VE YÖNLENDİRİCİ YAPTIRIM SEÇENEKLERİ ÖĞRETMEN MÜDÜR YRD. REHBERLİK Okul araç-gereçlerine veya eşyalarına zarar vermek * Zararı karşılatmak (Harçlıklarından) * Zarar verdiği eşyayı kullanmasına izin vermemek Okula uygun olmayan kıyafet ve/veya görünümle (saç, takı gibi) gelmek * Okul forması kurallarını araştırıp sunmasını istemek * O gün teneffüse çıkarmamak * Serbest kıyafet günü okul forması ile getirtmek * 3. kez tekrarlandığında kayıp dolabından kıyafet giydirmek ve veliye haber vermek Okula uygunsuz araç-gereç (cep telefonu, şaka malzemesi, lazer kalem, Müzik çalar, takı, sakız gibi) getirmek * Eşyaya el koymak (o gün, hafta, dönem sonu-süresi davranışın tekrarına ve getirilen araç-gerecin mahiyetine bağlı olarak belirlenir) * Eşyayı sadece aileye teslim etmek

DAVRANIŞ DEĞERLENDİRME KURULU UYGULAMA TABLO 3:YAPTIRIM GEREKTİREN DAVRANIŞLAR İYİLEŞTİRİCİ VE YÖNLENDİRİCİ YAPTIRIM SEÇENEKLERİ MÜDÜR- DAVRANIŞ DEĞERLENDİRME KURULU Başkalarının eşyası izinsiz veya zorla almak * Eşyanın aynısının harçlıklarından teminini sağlamak * Yazılı özür mektubu hazırlatmak * Tekrarı durumunda Davranış Değerlendirme Kurulunun toplanması, yazılı ve sözlü savunma alarak değerlendirmesi ve ortak kararı Okul araç-gereçlerine veya eşyalarına zarar vermek Okulda bulunduğu hâlde törenlere özürsüz olarak katılmamak ve törenlerde uygun olmayan davranışlarda bulunmak.

OLUMLU DAVRANIŞ TEŞVİKLERİ Sınıf Ödülleri Sözlü Takdir Serbest Kıyafet Ödülü Haftanın Öğrencisi (sınıflardaki panolarda ilan edilecektir) Sınıf Gurur Ödülü (Yıl içerisinde en çok ödül alan öğrenci yılsonunda onurlandırılacaktır) *Bu ödüller sınıf öğretmeni ve branş öğretmenlerinin gözlem ve takipleri sonucunda ortak kararla verilecektir.

Okul Ödülleri Okul Rozeti Ayın Öğrencisi Ödülü Okul ödülleri Şube Öğretmenler Kurulu’nun ortak kararı ile verilecektir.