MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ 14. Toplantısı MÜHENDİSLİK ARAŞTIRMA YETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÇALIŞMA GRUBU R. Berber, C. Güzeliş, B. Toklu Karadeniz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK ADIMLAR
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Ülkemizdeki Mühendislik Eğitiminde Akreditasyon
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
TÜBİTAK TÜBİTAK 1513 Teknoloji Transfer Ofisleri Destekleme Programı Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı (TEYDEB)
“IP Universities” Istanbul, May 16 to 18, 2012 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logo FM Ofisi – Üniversite İlişkisi Salih.
Eğitim Bilimleri Bölümü

Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
WEB OF SCIENCE İLE ATIF TABANLI ARAŞTIRMA DEĞERLENDİRMESİ Eğitmen: Metin TUNÇ This presentation is an introduction to InCites - the new web-based.
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
Panel #7 –Looking Forward: Turkish Experience
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
GAZİ ÜNİVERSİTESİ PATENT DESTEK BİRİMİ İstanbul, 07 Haziran 2010.
Mayıs 2013 GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ TRANSFER OFİSİ (TTO)
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
Üniversiteler için Buluş Yönetim Ofisi Modeli Özgür KULAK, Namık Kemal Üniversitesi
LOGO TÜBİTAK Ulusal Yeni Fikirler ve Ürünler Araştırma Destek Programı Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu MSc. Gülşah.
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
YNT/YNTZ 514 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ ISLT318-Hafta2 : Yenilik Süreci Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Ü., İ şletme Bölümü, YNT/YNTZ 5141.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
TÜBİTAK ULAKBİM Cahit Arf Bilgi Merkezi Araştırma Faaliyetleri ve Bilimsel İçeriğe Erişimde Cahit Arf Bilgi Merkezi & Dünden Bugüne TÜBİTAK EKUAL.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
XII. TEKNOLOJİ ÖDÜLLERİ TANITIM TOPLANTISI Deniz Bayhan Teknoloji Ödülleri Yürütme Kurulu Üyesi Üyesi.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi. Sunum İçeriği MÜDEK MÜDEK Kurumun Sorumlulukları Kurumun Sorumlulukları Hazırlık Aşaması Hazırlık Aşaması.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
TÜRK ODA GELİŞTİRME PROJESİ (TOGP)-2 PROJE SONUNDA UZUN DÖNEM ETKİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 07/02/2008 – TOBB - ANKARA.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
AKREDİTASYON SÜRECİ: ANA KONULAR VE İŞLEYİŞ
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
Uludağ Üniversitesi Kalite Kurulu
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ KALİTE KOMİSYONU
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemleri Genel Bir Değerlendirme
Akademik Özgeçmiş Tabanlı Fakülte Bilgi Sistemi
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ 14. Toplantısı MÜHENDİSLİK ARAŞTIRMA YETKİNLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÇALIŞMA GRUBU R. Berber, C. Güzeliş, B. Toklu Karadeniz Teknik Üniversitesi, 5 Mayıs 2007

Çalışma Grubu Raporları Çalışma Grubu Raporları MDK Yürütme Kurulu MDK Yürütme Kurulu Konsey Konsey Anket  Görüş-Öneri  Anket  Görüş-Öneri  Araştırma Değerlendirme Araştırma Değerlendirme Sistemi? Sistemi?

Araştırma Değerlendirmesi Araştırma Değerlendirmesi Gereksinimi Gereksinimi Araştırma değerlendirmesi nedir? Araştırma değerlendirmesi nedir? Diğer ülkelerde var olan araştırma değerlendirme sistemleri? Diğer ülkelerde var olan araştırma değerlendirme sistemleri?

Paydaşlar? Paydaşlar? Temel Paydaş = MDK Temel Paydaş = MDK Paydaş Beklentileri – Gereksinim? Paydaş Beklentileri – Gereksinim?

Araştırma Değerlendirmesi: Araştırma etkinliklerinin Araştırma etkinliklerinin belirli ölçütleri belirli ölçütleri sağlama düzeyinin sağlama düzeyinin belirlenmesi. belirlenmesi.

Müh. Fak. Araştırma Etkin.: Bilimsel Yayın Bilimsel Yayın Araştırma Projeleri Araştırma Projeleri Doktora Tezleri Doktora Tezleri

ÖLÇME-DEĞERLENDİRME: Araştırma etkinliğiyle ilişkili bileşen-değişkenlerden Araştırma etkinliğiyle ilişkili bileşen-değişkenlerden ölçüm araçları yardımıyla elde edilen verilere-bilgilere dayalı olarak ölçüm araçları yardımıyla elde edilen verilere-bilgilere dayalı olarak

Değerlendirme Ölçütlerinin Belirlenmesi Bileşen-Değişkenlerin Bileşen-Değişkenlerin Belirlenmesi Belirlenmesi Paydaşlarca Aranan Nicel- Paydaşlarca Aranan Nicel- Nitel Özellikler Nitel Özellikler

Müh. Fak. - Temel Bileşenler GİRDİLERSÜREÇLERÇIKTILAR Makine- Teçhizat- Finans Makine-Teçhizat Lab-Proje-Finans YönetimiProjeler İnsan-Bilgi- Kaynakları İnsan-Bilgi- Kaynakları Yönetimi Bilimsel Yayın Doktora Eğitimine Ayrılan Kaynaklar Doktora Programı Doktora T ezleri

Hangi Araştırma Birimi-Programı Değerlendirilecek? Bireysel çalışmalar Bireysel çalışmalar Grup? Laboratuar? Merkez? Üniversite? Fakülte? Bölüm? Grup? Laboratuar? Merkez? Üniversite? Fakülte? Bölüm? Ülke genelinde bir disiplinin tümü Ülke genelinde bir disiplinin tümü Araştırma destek programı Araştırma destek programı Araştırma destek kuruluşu Araştırma destek kuruluşu Bir ülkenin tüm araştırma alanı Bir ülkenin tüm araştırma alanı Ulusal bir araştırma programı Ulusal bir araştırma programı

Araştırma değerlendirme Araştırma değerlendirme yaklaşımları-yöntemleri? yaklaşımları-yöntemleri? Kimler, hangi Kimler, hangi kurul-kuruluşlar kurul-kuruluşlar değerlendirmeli? değerlendirmeli?

Değerlendirme giderleri? Değerlendirme giderleri? Yararları ve riskleri? Yararları ve riskleri? Değerlendirme sistemi Değerlendirme sistemi kurulmasında kurulmasında nasıl bir yol izlenmeli? nasıl bir yol izlenmeli?

Çalışma Grubu  Çalışma Grubu  Rapor*Rapor* ÖnerilerÖneriler Değerlendirme Sistemi TaslağıDeğerlendirme Sistemi Taslağı Araştırma Değerlendirme Ölçütleri Önerisi*Araştırma Değerlendirme Ölçütleri Önerisi* Özdeğerlendirme Raporu Hazırla. Rehberi*Özdeğerlendirme Raporu Hazırla. Rehberi* Araştırma Yetkinliği Değerlendirme (MADEK)Araştırma Yetkinliği Değerlendirme (MADEK) Esasları Esasları MDK-Anket-Panel-Paydaşlar-Anket- Arama Konferansları  Gerek?-Nasıl? MDK-Anket-Panel-Paydaşlar-Anket- Arama Konferansları  Gerek?-Nasıl?

ÇEŞİTLİ ÜLKELERDEKİ ARAŞTIRMA DEĞERLENDİRME SİSTEMLERİ İngiltere RAE İngiltere RAE Hollanda Sistemi Hollanda Sistemi Finlandiya Sistemi Finlandiya Sistemi Amerika Araştırma Değerlendirme Örnekleri Amerika Araştırma Değerlendirme Örnekleri

İNGİLTERE - RAE (Research Assessment Exercise) İlki 1986 İlki , 1992, 1996 ve , 1992, 1996 ve 2001 İzleyen değerlendirme: 2008 İzleyen değerlendirme: 2008 Temel Amaç: Kaynak dağıtımı Temel Amaç: Kaynak dağıtımı

RAE Ardıl ve somut verilere dayalı nitel akran değerlendirmesi Ardıl ve somut verilere dayalı nitel akran değerlendirmesi Her bir araştırma birimi için 9-18 uzmandan oluşan paneller Her bir araştırma birimi için 9-18 uzmandan oluşan paneller 1300 dolayında mesleki kuruluş- topluluk panelist adayı önerir 1300 dolayında mesleki kuruluş- topluluk panelist adayı önerir

Geçmiş panellerde yer alan panelist adayları arasından önerilen ve HEFC tarafından onaylanan panelist, Geçmiş panellerde yer alan panelist adayları arasından önerilen ve HEFC tarafından onaylanan panelist, Panel Başkanı olarak atanır. Panel Başkanı olarak atanır. Başkan; diğer panel üyelerini seçer. Başkan; diğer panel üyelerini seçer. Üniversite içinde her bir bölüm bir araştırma biriminden değerlendirilmeye-panele başvurabilir. Üniversite içinde her bir bölüm bir araştırma biriminden değerlendirilmeye-panele başvurabilir.

Paneller; Paneller; sağlanan bilgilere dayalı sağlanan bilgilere dayalı değerlendirir değerlendirir Değerlendirme Değerlendirme kurum ziyareti içermez kurum ziyareti içermez Bölümlere  1-5 Yetkin. Bölümlere  1-5 Yetkin.

2001 RAE - İstenen bilgiler: Personel Özeti: Akademik-teknik ele. bilgisi Personel Özeti: Akademik-teknik ele. bilgisi Etkin Araştırmacıların 4’er Yayını-Çıktısı + Etkin Araştırmacıların 4’er Yayını-Çıktısı + Diğer araştırma çıktılarının ayrıntıları Diğer araştırma çıktılarının ayrıntıları Öğrenci-araştırma öğrenciliğinin genel değer. Öğrenci-araştırma öğrenciliğinin genel değer. Dış araştırma gelirleri + kaynakların ayrıntıları Dış araştırma gelirleri + kaynakların ayrıntıları Araştırma ortamının (alt yapı-araştırma politikaları-araştırma stratejileri) tanıtımı Araştırma ortamının (alt yapı-araştırma politikaları-araştırma stratejileri) tanıtımı Genel gözlemler + mükemmeliyet göstergeleri bilgileri Genel gözlemler + mükemmeliyet göstergeleri bilgileri

1992 RAE: 1992 RAE: Her araştırmacının =< 4 yayını + Her araştırmacının =< 4 yayını + Araştırma biriminin yayın bilgileri Araştırma biriminin yayın bilgileri 1996 ve 2001: 1996 ve 2001: Etkin araştırmacıların =< 4 yayını Etkin araştırmacıların =< 4 yayını

Hollanda Sistem(ler)i: Temel Bileşenler: VSNU= Üniv. Birliği Akademik personel Akademik personel Araştırma programının temel görevi-planı Araştırma programının temel görevi-planı Araştırma programı içeriği - ana sonuçları Araştırma programı içeriği - ana sonuçları Yayınlar Yayınlar Seçilmiş 5 kilit yayın Seçilmiş 5 kilit yayın Patent + davet üzerine ders verme Patent + davet üzerine ders verme vb nitelik ve saygınlık göstergeleri vb nitelik ve saygınlık göstergeleri

Değerlendirme Ölçütleri: Bilimsel nitelik: Fikir ve yöntemlerin özgünlüğü, disiplinin önemi-etki-önde olma Bilimsel nitelik: Fikir ve yöntemlerin özgünlüğü, disiplinin önemi-etki-önde olma Bilimsel üretkenlik: Personel-kaynak vb girdiler. Bilimsel üretkenlik: Personel-kaynak vb girdiler. Yayın-tez-patent-davetli olarak verilen derslerin sayıları-niteliği Yayın-tez-patent-davetli olarak verilen derslerin sayıları-niteliği Bilimsel İşlevsellik: Bilgi ve teknolojinin ilerletilmesi ile ilgisi-toplumsal sonuçları Bilimsel İşlevsellik: Bilgi ve teknolojinin ilerletilmesi ile ilgisi-toplumsal sonuçları Süreklilik: Araştırma ve yayın açısından Süreklilik: Araştırma ve yayın açısından uzun erimli olma-tutarlılık-araştırma sürekliliği uzun erimli olma-tutarlılık-araştırma sürekliliği Temel Amaç: Strateji Geliştirme Temel Amaç: Strateji Geliştirme

Standart Değerlendirme Protokolü: Temel Bileşenler: Liderlik Liderlik Görev ve amaçlar Görev ve amaçlar Strateji ve politika Strateji ve politika Kaynakların yeterliliği Kaynakların yeterliliği Finans politikaları Finans politikaları Alt yapı Alt yapı Akademik saygınlık Akademik saygınlık Toplumsal işlevsellik Toplumsal işlevsellik Kuvvetli-zayıf yanların dengesi Kuvvetli-zayıf yanların dengesi

Araştırma programının niteliği: Her bir araştırma grubunca sağlanan 5 kilit yayın Her bir araştırma grubunca sağlanan 5 kilit yayın Araştırma programının tanımı Araştırma programının tanımı Yayın listesi Yayın listesi

Araştırma programının verimliliği: TZE Araştırmacı başına; Doktora tez sayısı (ağırlığı 2) Doktora tez sayısı (ağırlığı 2) Bilimsel dergi yayını sayısı (ağırlığı 1) Bilimsel dergi yayını sayısı (ağırlığı 1) Bilimsel toplantı bildiri sayısı (1) Bilimsel toplantı bildiri sayısı (1) Kitap bölümü sayısı (1) Kitap bölümü sayısı (1) Kitap sayısı (derleme hariç.) (1) Kitap sayısı (derleme hariç.) (1) Diğer bilimsel ürünler (bilimsel yazılım Diğer bilimsel ürünler (bilimsel yazılım dahil, teknik rapor hariç.) (1) dahil, teknik rapor hariç.) (1)

Araştırma programının işlevselliği: Mevcut bilginin ilerletilmesi Mevcut bilginin ilerletilmesi Bilginin yayılması Bilginin yayılması Bilginin uygulanması Bilginin uygulanması

Araştırma programının sürdürülebilirliği ve gerçekleştirilebilirliği: Geçmiş akademik performans Geçmiş akademik performans Gelecek planları ve fikirler Gelecek planları ve fikirler Araştırmacı kadrosunun yaşı ve hareketliliği Araştırmacı kadrosunun yaşı ve hareketliliği

Yetkinlik Düzeyleri: Mükemmel (5): Mükemmel (5): Uluslar arası arenada önde giden araştırma Uluslar arası arenada önde giden araştırma Alanında önemli ve temel bir etki yapması kuvvetle muhtemel araştırma Alanında önemli ve temel bir etki yapması kuvvetle muhtemel araştırma Uluslar arası arenada lider bir kurum Uluslar arası arenada lider bir kurum

Çok İyi (4): Çok İyi (4): Uluslararası arenada rekabet edebilen ulusal düzeyde önde giden araştırma Uluslararası arenada rekabet edebilen ulusal düzeyde önde giden araştırma Önemli bir katkı yapması beklenen araştırma Önemli bir katkı yapması beklenen araştırma Uluslar arası arenada oyuncu ve Uluslar arası arenada oyuncu ve ulusal düzeyde lider kurum ulusal düzeyde lider kurum

İyi (3): İyi (3): Ulusal düzeyde rekabet edebilen araştırma Ulusal düzeyde rekabet edebilen araştırma Uluslar arası arenada değerli bir katkı yapma olasılığı olan araştırma Uluslar arası arenada değerli bir katkı yapma olasılığı olan araştırma Uluslar arası arenada görünen ve Uluslar arası arenada görünen ve ulusal düzeyde oyuncu olan bir kurum ulusal düzeyde oyuncu olan bir kurum

Yeterli (2): Yeterli (2): Sağlam ve etkileyici olmayan araştırma, bilgi ekleyecek ve ilkesel olarak desteği hak eden araştırma Sağlam ve etkileyici olmayan araştırma, bilgi ekleyecek ve ilkesel olarak desteği hak eden araştırma Yukarıdaki kategorilerde yer alanlara göre daha az önceliği olan araştırma Yukarıdaki kategorilerde yer alanlara göre daha az önceliği olan araştırma Ulusal düzeyde görünen bir kurum Ulusal düzeyde görünen bir kurum

Yetersiz (1): Yetersiz (1): Sağlam ve etkileyici olmayan araştırma, Sağlam ve etkileyici olmayan araştırma, bilimsel ve/veya teknik yaklaşımda hatalı, bilimsel ve/veya teknik yaklaşımda hatalı, diğer araştırmaların benzeri diğer araştırmaların benzeri Sürdürülmeye değmez araştırma Sürdürülmeye değmez araştırma

ABD Araştırma Değerlendirme Örnekleri Araştırma Projelerinin Değerlendirilmesi Araştırma Projelerinin Değerlendirilmesi Araştırma Program. Değerlendirilmesi Araştırma Program. Değerlendirilmesi Akran-Hakem Panelleri Akran-Hakem Panelleri Portföy Değerlendirmesi Portföy Değerlendirmesi En-Üst Araştırma Üniversiteleri Programı En-Üst Araştırma Üniversiteleri Programı Carnegie Mellon Yetenekli-Olgun Modeli Carnegie Mellon Yetenekli-Olgun Modeli

ABD En-Üst Araştırma Üniversiteleri Ölçütleri Toplam araştırma harcamaları Toplam araştırma harcamaları Eyalet araştırma harcamaları Eyalet araştırma harcamaları Bağışlar Bağışlar Öğrencilere sağlanan burs vd destekler Öğrencilere sağlanan burs vd destekler Ulusal akademideki öğretim üye sayısı Ulusal akademideki öğretim üye sayısı Alınan ödüller Alınan ödüller Doktora mezun sayısı Doktora mezun sayısı Doktora sonrası araştırmacı sayısı Doktora sonrası araştırmacı sayısı Öğrencilerin SAT dereceleri Öğrencilerin SAT dereceleri

Carnegie Mellon Yetenekli-Olgun Modeli Yazılım mühendisliği kuruluşları ve Yazılım mühendisliği kuruluşları ve bilişim teknolojileri servis sağlayıcılar için bilişim teknolojileri servis sağlayıcılar için Özdeğerlendirme + Dış Değerlendirme  Sertifika = Nitelikli Hizmet Belgesi Özdeğerlendirme + Dış Değerlendirme  Sertifika = Nitelikli Hizmet Belgesi 3. Kuruluşlara Sertifika Verme Yetkisi 3. Kuruluşlara Sertifika Verme Yetkisi Eğitim... Eğitim...

Carnegie Mellon Yetenekli-Olgun Modeli 0: Temel uygulamalar yetersiz 0: Temel uygulamalar yetersiz 1: Yaptım-Oldu-Uygulama informel 1: Yaptım-Oldu-Uygulama informel 2: Ne Yaptığını Biliyor: Sezgisel 2: Ne Yaptığını Biliyor: Sezgisel tekrarlama tekrarlama 3: Nasıl Yaptığını Biliyor: Niteliksel tanımlı 3: Nasıl Yaptığını Biliyor: Niteliksel tanımlı 4: Nasıl Yaptığını Açıklayabiliyor – Nicel yönetim 4: Nasıl Yaptığını Açıklayabiliyor – Nicel yönetim 5: Sürekli İyileştirme Kültürü yerleşmiş 5: Sürekli İyileştirme Kültürü yerleşmiş

MDK’dan Görüş Alınması I: Anket + MDK-14 Panel Paydaşlar sizce kimler olmalı? Paydaşlar sizce kimler olmalı? İç ve dış paydaşların beklentileri İç ve dış paydaşların beklentileri Hangi birim değerlendirilmeli? Hangi birim değerlendirilmeli? Değerlendirme kapsamındaki bileşenler Değerlendirme kapsamındaki bileşenler Değerlendirme ölçütleri Değerlendirme ölçütleri Değerlendirme yöntemi Değerlendirme yöntemi Değerlendirme risk ve yararları Değerlendirme risk ve yararları Dış değerlendirme Süreci Dış değerlendirme Süreci Konseyin-ÇG’nun izlemesi gereken yol Konseyin-ÇG’nun izlemesi gereken yol

Çalışma Grubu  Çalışma Grubu  RaporRapor ÖnerilerÖneriler Değerlendirme Sistemi TaslağıDeğerlendirme Sistemi Taslağı Araştırma Değerlendirme Ölçütleri ÖnerisiAraştırma Değerlendirme Ölçütleri Önerisi Özdeğerlendirme Raporu Hazırlama RehberiÖzdeğerlendirme Raporu Hazırlama Rehberi Araştırma Yetkinliği Değerlendirme (MADEK)Araştırma Yetkinliği Değerlendirme (MADEK) Esasları Esasları

ARAŞTIRMA DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ ÖNERİSİ Ölçüt 1: Bilimsel Yayınlar Ölçüt 1: Bilimsel Yayınlar Bölüm; bilimsel yayın üretimini izlemeli, Bölüm; bilimsel yayın üretimini izlemeli, yönlendirmeli ve yayınların niteliği ile yönlendirmeli ve yayınların niteliği ile yaygın etkisini değerlendirmelidir yaygın etkisini değerlendirmelidir

Ölçüt 2: Projeler Ölçüt 2: Projeler Bölüm; araştırma proje üretimini izlemeli Bölüm; araştırma proje üretimini izlemeli yönlendirmeli ve yönlendirmeli ve sonuçlarını değerlendirmelidir sonuçlarını değerlendirmelidir

Ölçüt 3: Doktora Öğrencileri Ölçüt 3: Doktora Öğrencileri Bölüm; doktora öğrencilerini izlemeli Bölüm; doktora öğrencilerini izlemeli yönlendirmeli ve yönlendirmeli ve değerlendirmelidir değerlendirmelidir

Ölçüt 4: Araştırma Amaçları Ölçüt 4: Araştırma Amaçları Bilimsel yayın, araştırma projesi ve doktora tezlerinin orta-uzun dönem etki. Bilimsel yayın, araştırma projesi ve doktora tezlerinin orta-uzun dönem etki. Bilimsel araştırmalar evrensel bilimi ilerletmeli - bilimsel topluluklarca Bilimsel araştırmalar evrensel bilimi ilerletmeli - bilimsel topluluklarca kabul görmeli kabul görmeli Uygulamalı araştırma projeleri toplumsal-ekonomik fayda sağlamalı Uygulamalı araştırma projeleri toplumsal-ekonomik fayda sağlamalı

Ölçüt 5: Araştırma Çıktıları - Değerlendirme Bilimsel yayınlar ve doktora tezleri; evrensel ölçekte yeni bir kuram, yöntem, teknik veya uygulama alanı içeren özgünlükte olmalıdır. Bilimsel yayınlar ve doktora tezleri; evrensel ölçekte yeni bir kuram, yöntem, teknik veya uygulama alanı içeren özgünlükte olmalıdır. Bilimsel yayınlar ve doktora tezleri; Bilimsel yayınlar ve doktora tezleri; evrensel bilim literatürüne hakim olmalıdır. evrensel bilim literatürüne hakim olmalıdır. Bilimsel yayınlar ve doktora tezleri; araştırma yöntemi açısından yetkin olmalıdır. Bilimsel yayınlar ve doktora tezleri; araştırma yöntemi açısından yetkin olmalıdır.

Bilimsel yayınlar ve doktora tezlerinde yer alan bilimsel araştırmalarda, araştırma için gerekli olan modern makine ve teçhizat etkin olarak kullanılıyor olmalıdır. Bilimsel yayınlar ve doktora tezlerinde yer alan bilimsel araştırmalarda, araştırma için gerekli olan modern makine ve teçhizat etkin olarak kullanılıyor olmalıdır. Bilimsel yayınlar ve doktora tezlerinde yer alan bilimsel araştırmalar, ilgili araştırma alanında ulusal ve uluslar arası bilimsel topluluklara yeterli düzeyde duyurulmuş olmalıdır. Bilimsel yayınlar ve doktora tezlerinde yer alan bilimsel araştırmalar, ilgili araştırma alanında ulusal ve uluslar arası bilimsel topluluklara yeterli düzeyde duyurulmuş olmalıdır. Bilimsel yayınlar, doktora tezleri ve uygulamalı araştırma projeleri süreklilik göstermelidir. Bilimsel yayınlar, doktora tezleri ve uygulamalı araştırma projeleri süreklilik göstermelidir. Bilimsel yayınlar, doktora tezleri ve uygulamalı araştırma projeleri araştırma ve yayın etiğine uygun olarak gerçekleştirilmiş olmalıdır. Bilimsel yayınlar, doktora tezleri ve uygulamalı araştırma projeleri araştırma ve yayın etiğine uygun olarak gerçekleştirilmiş olmalıdır.

Uygulamalı araştırma projeleri; teknolojik yenilik getirmeli veya bilinen bir bilimsel ya da teknolojik bilginin yeni bir uygulama alanını içermelidir. Uygulamalı araştırma projeleri; teknolojik yenilik getirmeli veya bilinen bir bilimsel ya da teknolojik bilginin yeni bir uygulama alanını içermelidir. Uygulamalı araştırma projeleri; modern araştırma laboratuarlar olanaklarını etkin olarak kullanıyor olmalıdır. Uygulamalı araştırma projeleri; modern araştırma laboratuarlar olanaklarını etkin olarak kullanıyor olmalıdır. Bilimsel yayınların, doktora tezlerinin veya uygulamalı araştırma projelerinin önemli ve bütünsellik gösteren bir kısmının, ulusal ve/veya uluslar arası düzeyde mükemmellik özelliği bulunmalıdır. Bilimsel yayınların, doktora tezlerinin veya uygulamalı araştırma projelerinin önemli ve bütünsellik gösteren bir kısmının, ulusal ve/veya uluslar arası düzeyde mükemmellik özelliği bulunmalıdır.

Bilimsel yayınlar, doktora tezleri ve uygulamalı araştırma projelerinde yer alan araştırmalarda, ulusal ve/veya uluslar arası üniversiteler ve/veya araştırma merkezleri ile işbirliklerinden yararlanabilme yeteneği gelişmiş olmalıdır. Bilimsel yayınlar, doktora tezleri ve uygulamalı araştırma projelerinde yer alan araştırmalarda, ulusal ve/veya uluslar arası üniversiteler ve/veya araştırma merkezleri ile işbirliklerinden yararlanabilme yeteneği gelişmiş olmalıdır. Uygulamalı araştırma projelerinde, yerel ve/veya ulusal sanayi ve kamu kuruluşları ile işbirliklerinden yararlanabilme yeteneği gelişmiş olmalıdır. Uygulamalı araştırma projelerinde, yerel ve/veya ulusal sanayi ve kamu kuruluşları ile işbirliklerinden yararlanabilme yeteneği gelişmiş olmalıdır. Bilimsel yayınlar, doktora tezleri ve uygulamalı araştırma projelerinde yer alan araştırmaların toplumsal-ekonomik sonuçları, topluma, kamu ve özel kuruluşlara yeterli düzeyde duyuruluyor olmalıdır. Bilimsel yayınlar, doktora tezleri ve uygulamalı araştırma projelerinde yer alan araştırmaların toplumsal-ekonomik sonuçları, topluma, kamu ve özel kuruluşlara yeterli düzeyde duyuruluyor olmalıdır.

Her bölümün, Her bölümün, sonuçları belgelenmiş bir araştırma değerlendirme yöntemi olmalı sonuçları belgelenmiş bir araştırma değerlendirme yöntemi olmalı değerlendirme sonuçlarının, bölümün araştırma etkinliklerinin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi yönünde kullanıldığı kanıtlanmalı değerlendirme sonuçlarının, bölümün araştırma etkinliklerinin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi yönünde kullanıldığı kanıtlanmalı

Ölçüt 6. Araştırmacı Kadrosu ve Teknik Personel Araştırmacı kadrosu Araştırmacı kadrosu sayı ve nitelikçe yeterli sayı ve nitelikçe yeterli araştırma alanını araştırma alanını kapsayacak biçimde kapsayacak biçimde olmalı olmalı

Ölçüt 7. Doktora Programı Araştırma amaçlarına uyumlu Araştırma amaçlarına uyumlu Gerekli eğitim bileşenlerini Gerekli eğitim bileşenlerini içermeli içermeli Yeterli zaman ayıran Yeterli zaman ayıran öğretim kadrosu güvencesi öğretim kadrosu güvencesi

Ölçüt 8. Araştırma Alt Yapısı ve Finansman Makine-Teçhizat, Bilgi Kaynakları, İç-Dış Finans; Araştırma amaçlarına Araştırma amaçlarına uyumlu uyumlu Yeterli düzeyde Yeterli düzeyde Sürdürülebilir Sürdürülebilir

Ölçüt 9. Araştırma Yönetimi Belirli bir stratejik plana uygun olarak, verimlilik ve yenilikçilik temelinde etkin bir liderlikle gerçekleştirilmeli

Bölümün; Proje yönetimine, Proje yönetimine, Makine-teçhizat-laboratuar yönetimine Makine-teçhizat-laboratuar yönetimine İç-dış finasman yönetimine İç-dış finasman yönetimine Teknolojik AR-GE finansmanı yönetimine Teknolojik AR-GE finansmanı yönetimine Bilgi kaynakları yönetimine Bilgi kaynakları yönetimine İnsan kaynakları yönetimine İnsan kaynakları yönetimine Ulusal - uluslar arası ilişkilerin yönetimine Ulusal - uluslar arası ilişkilerin yönetimine fikri mülkiyet hakları yönetimine fikri mülkiyet hakları yönetimine araştırma ve yayın etiği yönetimine araştırma ve yayın etiği yönetimine ilişkin etkin çalışan sistematikleri bulunmalı

Ölçüt 10. Araştırma Alanı ÖLçütleri Adıyla uyumlu bir Adıyla uyumlu bir mühendislik yelpazesinde mühendislik yelpazesinde yeterli düzeyde genişlik ve yeterli düzeyde genişlik ve derinlikte araştırmalar derinlikte araştırmalar yerine getiriliyor olmalıdır. yerine getiriliyor olmalıdır.

Araştırma Yetkinliği Özdeğerlendirme Raporu Rehberi Taslağı Araştırma Yetkinliği Özdeğerlendirme Raporu Rehberi Taslağı A. Genel Bilgi 1. Bölümün Mühendislik Araştırma Alanı 2. Bölümün Lisansüstü Programları 3. Bölümün Araştırma Laboratuarları 4. Önceki Yetersizliklerin Giderilmesi Yönünde Alınan Önlemler 5. İletişim Bilgileri

B. Değerlendirme Özeti 1. Bilimsel Yayınlar 2. Araştırma Projeleri 3. Doktora Öğrencileri 4. Araştırma Amaçları 5. Araştırma Çıktıları ve Değerlendirme 6. Araştırmacı Kadrosu ve Teknik Personel 7. Doktora Programı 8. Araştırma Altyapısı ve Finansman 9. Araştırma Yönetimi 10. Mühendislik Alanına İlişkin Ölçütler

Ek I – Bölüm Hakkında Ek Bilgi A. Bilimsel Yayınlar B. Aktif Araştırmacıların 5 Bilimsel Yayınına İlişkin Etki Değerlendirme Raporları C. Araştırma Projeleri D. Aktif Araştırmacıların 5 Uygulama Projesine İlişkin Etki Değerlendirme Raporları E. Doktora Tezleri F. Araştırmacıların Özgeçmişleri G. Teknik Personelin Özgeçmişleri H. Lisansüstü Programlarına İlişkin Bilgiler I. Araştırma Laboratuarları İ. İç ve Dış Finansman Özeti J. Mesleki Hizmetler K. Toplumsal Hizmetler L. Ödüller ve Burslar M. Kurumlar Arası İlişkiler

Ek II – Fakülteye İlişkin Bilgiler A. Fakültenin Bilimsel Yayın ve Atıf İstatistikleri B. Fakültenin Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Proje Bilgileri C. Fakültenin Yüksek Lisans Programlarına Kayıtlı Öğrenci Sayıları D. Fakültenin Stratejik Planı ve Yönetimi E. Araştırma ve Uygulama Merkezler F. Akreditasyon ve Değerlendirme Bilgileri

Ek III. Üniversiteye İlişkin Bilgiler A. Üniversitenin Bilimsel Yayın ve Atıf İstatistikleri B. Üniversitenin Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Proje Bilgileri C. Üniversitenin Yüksek Lisans Programlarına Kayıtlı Öğrenci Sayıları D. Üniversite Stratejik Planı ve Yönetimi E. Araştırma ve Uygulama Merkezleri F. Akreditasyon ve Değerlendirme Bilgileri

Çalışma Grubu  Çalışma Grubu  RaporRapor ÖnerilerÖneriler Değerlendirme Sistemi TaslağıDeğerlendirme Sistemi Taslağı Araştırma Değerlendirme Ölçütleri ÖnerisiAraştırma Değerlendirme Ölçütleri Önerisi Özdeğerlendirme Raporu Hazırlama RehberiÖzdeğerlendirme Raporu Hazırlama Rehberi Araştırma Yetkinliği Değerlendirme (MADEK)Araştırma Yetkinliği Değerlendirme (MADEK) Esasları Esasları

PAYDAŞLARPaydaşlarI.OylamaII.Oylama

Hangi Birim Değerlendirilmeli BirimlerI.OylamaII.Oylama

Temel Bileşenler GİRDİLERSÜREÇLERÇIKTILAR Makine- Teçhizat- Finans Makine-Teçhizat Lab-Proje-Finans YönetimiProjeler İnsan-Bilgi- Kaynakları İnsan-Bilgi- Kaynakları Yönetimi Bilimsel Yayın Doktora Eğitimine Ayrılan Kaynaklar Doktora Programı Doktora T ezleri

Temel Bileşenler Nedir? Bileşenler-DeğişkenlerI.OylamaII.Oylama

Değerlendirme Yöntemi? Öz değerlendirme raporu üzerinden değerlendirme? Öz değerlendirme raporu üzerinden değerlendirme? Saha ziyareti ile yerinde gözlem ve değerlendirme? Saha ziyareti ile yerinde gözlem ve değerlendirme? Panel? Panel?

Değerlendirmenin Yararları

Değerlendirmenin Riskleri ?????????????????????????????????? ?????????????????????????????????? ?????????????????????????????????? ?????????????????????????????????? ?????????????????????????????????? ?????????????????????????????????? ?????????????????????????????????? ?????????????????????????????????? ????????????????????????????????? ?????????????????????????????????? ?????????????????????????????????? ?????????????????????????????????? ?????????????????????????????????? ?????????????????????????????????? ?????????????????????????????????? ?????????????????????????????????? ?????????????????????????????????? ?????????????????????????????????

Riskleri düşündüğümüzde değerlendirme olmalı mı? EVET HAYIR

Konseyin İzlemesi Gereken Yol 1. Adım: 2. Adım: 3. Adım: 4. Adım: 5. Adım: 6. Adım: 7. Adım: 8. Adım: 9. Adım: 10. Adım:

Çalışma Grubu  Çalışma Grubu  Değerlendirme Sistemi Taslağı Değerlendirme Sistemi Taslağı Araştırma Değerlendirme Ölçütleri ÖnerisiAraştırma Değerlendirme Ölçütleri Önerisi Özdeğerlendirme Raporu Hazırlama RehberiÖzdeğerlendirme Raporu Hazırlama Rehberi Araştırma Yetkinliği Değerlendirme (MADEK)Araştırma Yetkinliği Değerlendirme (MADEK) Esasları... Esasları...