Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-II

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Advertisements

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
DİDEM GÖRGÜLÜ ÖZGE ÇELİK ÜLKELER : AMERİKA İNGİLTERE YENİ ZELANDA ÇİN
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Araştırma Projesi için Verilerin Toplanması
ARAŞTIRMAÖNERİLERİRESEARCHLAYOUT DbaseCATI. 2 MODEL YAPISI CATI (Computer Aided Telephone Interview), Bilgisayar destekli telefonla anket sistemidir.
Bir konuda bilgi edinmek ya da problemi çözmek için araştırma yaparız. Veri toplamak ve bu verileri yorumlamak araştırma sürecinin başında gelir.
Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-I
VERİ TOPLAMA ARAÇLARI Yrd. Doç. Dr. Suat ÇELİK.
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Anket Geliştirme.
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
VERİ, BİLGİ VE ENFORMASYON
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
GEÇERLİLİK VE GÜVENİLİRLİK
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI SÜRECİ
PowerPoint’te Görselleri Kullanarak Etkili Sunum Hazırlama
Pazar Araştırması Pazar Araştırması Yapı, İçerik ve Araçlar Potansiyel müşteri ve pazardaki akımlar konusunda bilgi analizi Bilgi edinme ve bilgi.
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Yöneticilerde Sürdürülebilirlik Algısı ve Firma Uygulamalarına Yönelik Değerlendirme Öğr.Gör.Dr. Burcu Mucan Dumlupınar Üniversitesi Hisarcık MYO Doç.Dr.
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri 6. Hafta- Örnekleme yöntemleri ve Anket Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
ÖĞRENME AMAÇLARI Kişi, yer ve nesnelerin ölçümüne ilişkin temellerin anlaşılmasın Pazarlama araştırmacıları tarafından kullanılan üç tür ölçeği.
ÖĞRENME AMAÇLARI Çeşitli veri toplama yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını anlamak. Kişisel görüşme, telefonla anket ve çevrim içi anketleri.
Araştırma Yöntemleri 3- Bilimsel araştırmanın amacı
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
ÖĞRENME AMAÇLARI Nicel ve nitel araştırma teknikleri arasındaki temel farklılıkları anlamak Gözlem tekniği yoluyla veri toplamanın avantaj ve.
BİLİMSEL ARAŞTIRMALARDA VERİ
Veri Madenciligi . Sınıflandırma ve Regresyon Ağaçları ( CART )
NİTEL ARAŞTIRMADA VERİ TOPLAMA ARAÇLARI-II
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
4 Pazarlama Araştırmasının Yürütülmesi 1. Bölüm Soruları  İyi bir pazarlama araştırmasını oluşturan unsurlar nelerdir?  Pazarlama verimliliğini ölçmek.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ
MED 167. Frekanslı Serilerde Standart Sapma Örnek XfX.fX-Xbarf.(X-Xbar) ,1259, ,1171, ,1510, ,1453, ,184,05.
VERİ TOPLAMA ARAÇLARI ANKET FORMU DÜZENLENMESİ.  Anket: Bilgi toplamak için biçimlendirilmiş veri formları…  Bilginin doğruluğu soruların niteliğine.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Araş. Gör. Dr. N. Emel ELVERİCİ ARDIÇ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
TÜRKİYE REFERANDUMA GİDERKEN ARAŞTIRMASI
BETİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMİ TARAMA-SURVEY TİPİ ARAŞTIRMALAR
VERİLERİN TOPLANMASI Doç. Dr. Ender DURUALP.
EMRE ŞİMŞEK E-Anket.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
ANLAM ÇIKARTICI (KESTİRİMSEL) İSTATİSTİK
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Durum Çalışması
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
F.Ç DERS: İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ : İKİNCİL KAYNAKLAR.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Otizm Farkındalık Araştırması
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sosyal Medyanın Politik Katılım ve Hareketlerdeki Rolü
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
BİRİNCİL NİCEL KAYNAKLAR
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Sunum transkripti:

Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-II Nicel Veri

Tanımlayıcı Araştırmada Nicel Veri Elde Etme Yöntemleri Figure 7.3 Methods of Obtaining Quantitative Data in Descriptive Research Nicel Tanımlayıcı Araştırma ANKET Katılımcılara soru sorularak bilgi edinme GÖZLEM Davranışın gözlemlenerek bilgi edinilmesi

Anket Yöntemi Katılımcılara soru sorularak bilgi edinme Katılımcıların sorulara cevap vermeleri için motive edilmeleri en büyük sorun. Davranış, niyet, motivasyon, tutum, farkındalık, demografik ve yaşam tarzı özellikleri anketi oluşturur.

ANKET YÖNTEMİNİN AVANTAJLARI Kolaylık Güvenilirlik: Sabit-cevapların (çoktan seçmeli) kullanılması cevaplardaki değişkenliği azaltır. Basitlik: Verinin kodlanması, analizi ve yorumlanması kolaydır.

ANKET YÖNTEMİNİN DEZAVANTAJLARI Cevaplayıcılar istenilen bilgiyi vermek istemeyebilir ya da veremeyebilir. Soru kağıdındaki yapılandırılmış veriyi toplama bazı veri türleri için daha düşük geçerliliğe sahiptir: duygular, inançlar gibi. İstenilen şeyin kelimelerle net bir biçimde ifade edilmesi her zaman mümkün olmayabilir.

Figure 7.4 Classification of Survey Methods Anket Yönteminin sınıflandırılması Anket Yöntemleri Figure 7.4 Classification of Survey Methods Telefon Kişisel Mail Elektronik Ev ortamı Mail/Fax Görüşme E-Mail Telefon Çarşı Yeri Mail Panel Bilgisayar destekli tel görüşmesi Internet Bilgisayara destekli

Cevaplanma Oranını Artırmak İçin; Potansiyel katılımcılara ön duyuru yapılması; telefonla, maille, mektupla Maddi ya da maddi olmayan teşviklerin anketle birlikte sunulması. İlerisi için söz vermek yerine katılım anında sunmak İlk seferde katılmayanların takip edilmesi Kişiselleştirme: Bireye özel bir davetiye gönderilmesi gibi.

Gözlem Yöntemi Gerçek davranışın gözlenmesi ÖR: Bir süpermarkete günün hangi saatinde kaç nüşteri geliyor? Hangi rafın önünde kaç dakika bekliyor?

GÖZLEM YÖNTEMİNİN AVANTAJLARI Gerçek davranışın ölçülmesine imkan verir. Raporlamadan, röportajcıdan ya da röportaj sürecinden kaynaklanan hataları engeller. Kısa süreli çalışmalarda bu yöntem diğerlerinden daha ucuz ve daha hızlı olabilir.

GÖZLEM YÖNTEMİNİN DEZAVANTAJLARI Altta yatan inançlar, tutumlar ve tercihler hakkında az bilgi olduğu için, gözlenen davranışın nedenleri tanımlanamaz. Seçici algı: Araştırmayı yapan kişinin algısından kaynaklanan hata olabilir. Gözlemsel veri elde etmek zaman alıcı ve pahalı olabilir. Bazı davranış biçimlerini gözlemlemek zor olabilir. Gözlemlenen kişilerin bilgisi ya da izni olmadığı durumlarda, gözlem yöntemleri etik olmayabilir. Gözlem yöntemi diğer araştırma yöntemlerinin alternatifi olmak yerine, onları tamamlayıcı bir yöntem olabilir.