Çukurova Üniversitesi Anaokulu Hoş GeldinizToplantısı 04-05/09/2014

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
YILLIK VE GÜNLÜK PLANLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINDA PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
HAZIRLAYANLAR: Hasan KAR İ P Ali İ hsan GENÇ Ali KAYGISIZ D. Gülseren D İ VLEK Ahmet KOÇAK Özcan KILIÇ Ercan GÜNEŞ Osman ARICI Mustafa KAPTAN.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI «Değişiklikler, Yenilikler ve Yeni Uygulamalar» Yrd.Doç.Dr. Nalan Kuru Turaşlı.
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
AÇIK EĞİTİM YAKLAŞIMI.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
DEĞERLER EĞİTİMİ.
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
DEVELİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
ANNE-KIZ BABA-OĞUL KÜTÜPHANEDEYİZ
ÖZEL ATABEK ANAOKULU KASIM YAŞ-KASIM HAFTA PazartesiSalıÇarşambaPerşembeCuma evler Sanat-Türkçe etkinliği “L sesini tanıyalım” okuma.
ÖZEL ATABEK ANAOKULU KASIM YAŞ-KASIM HAFTA PazartesiSalıÇarşambaPerşembeCuma “Sarım Ördek” Sanat-Türkçe- Matematik etkinliği “Ne Kayıp”
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
ŞUBAT 2017 ÖZEL ATABEK ANAOKULU.
ARALIK 2016 ÖZEL ATABEK ANAOKULU.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ARALIK 2016 ÖZEL ATABEK ANAOKULU.
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
Aile katılımının artırılması
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
YÜREĞİR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Nuray Taşçı / Ayperi Dikici Sığırtmaç
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Sunum transkripti:

Çukurova Üniversitesi Anaokulu Hoş GeldinizToplantısı 04-05/09/2014 Yrd. Doç. Dr. Mustafa YAŞAR Eğitim Koordinatörü Psikolojik Danışman Okul Öncesi Eğitimi Uzmanı Çift ve Aile Terapisti Yrd. Doç. Dr. Özkan ÖZGÜN Eğitim Koordinatörü Sosyal Hizmet Uzmanı Çocuk ve Aile Bilimleri Uzmanı Çift ve Aile Terapisti Oyun Terapisti

Toplantı Akışı Tanışma Eğitim Programı Eğitim Akışı Anaokulunun Ailelerden Beklentileri Eğitim Ortamının Düzenlenmesi ve Gereksinimler Gelişim Dosyası Paylaşım Günü Eğitim Programın Aile ile Paylaşımı Soru, Beklenti ve Öneriler

Eğitim Programı Anaokulunda MEB Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı uygulanmaktadır. Bunun yanı sıra programla birlikte kullanılmak amacıyla “Okul Öncesi Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (OBADER)” de uygulanmaktadır. Velilerimiz Eğitim Programını , Aile Destek Rehberini ve Etkinlik Kitabını anaokulumuzun web sayfasında bulabilirler. Anaokulu web adresi: anaokulu.cu.edu.tr

TAM GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI FORMATI Ek 9. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI TAM GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞI FORMATI Okul Adı : ……………….. Tarih : …./…./….. Yaş Grubu : …………… Ay Öğretmen Adı : ………………. Güne Başlama Zamanı Günün bu ilk etkinliği, çocukların gün içerisinde yapılacak etkinliklere uyumunu sağlamak amacı ile sohbet edildiği, o gün yapılacak olan etkinlikler, öğrenme merkezleri hakkında bilgi verildiği ve çocukların hangi öğrenme merkezlerinde oynayacaklarına karar verdikleri zaman aralığıdır. Bu sürecin sonunda çocuklar öğrenme merkezlerinde serbest oyuna başlarlar. Ancak gün, her zaman böyle devam etmeyebilir. O gün yapılacak eğitimle ilgili olarak alan gezisine çıkmak, sabah yürüyüşü yapmak da güne başlama zamanının ardından yapılabilecek farklı etkinliklerdir. Oyun Zamanı Öğrenme merkezlerinde/ açık havada oyun. Kahvaltı, Temizlik Etkinlik Zamanı Bu sürede Türkçe, müzik, matematik, drama, oyun, fen, hareket, okuma yazmaya hazırlık ve sanat etkinlikleri ile alan gezisinden biri veya birkaçı yapılabilir. Etkinlikler tek başına veya bütünleştirilmiş olarak planlanabilir; bireysel, küçük veya büyük grup etkinlikleri olarak uygulanabilir. O gün bu etkinliklerden hangisinin/hangilerinin yapılacağına grubun gereksinimine, belirlenen kazanımlara ve ayrılan süreye göre karar verilmelidir. Etkinlik uygulamaları sınıf içinde olduğu kadar açık havada da yapılmalıdır. Öğle Yemeği, Temizlik Dinlenme Zamanı Çocukların yaş grubuna ve gereksinimlerine göre süresi değişebilen, çocukların kendi tercih ettikleri etkinliklerle (kitap inceleme, resim yapma, dinlendirici bir müzik dinleme vb.) vakit geçirebilecekleri bir zaman aralığıdır. Gereksinim duyan çocuklar bu zaman aralığında uyuyabilirler. Daha küçük yaş grubunun dinlenme gereksinimini karşılayabilmesi için özel bir mekân ve donanım gerekebilir. Öğrenme merkezlerinde/açık havada oyun.

Günü Değerlendirme Zamanı Çocukların günlerini planlamaları, planladıklarını uygulamaları ve gün sonunda da yaptıklarını değerlendirmeyi öğrenmeleri önemli bir kazanımdır. Bu nedenle, günün sonunda yine bütün grup bir araya toplanır ve günün değerlendirilmesi amaçlı sohbet edilir. Mümkün olduğu kadar açık uçlu sorular aracılığıyla, hangi öğrenme merkezlerinde ne tür oyunlar oynadıkları, hangi etkinlikleri yaptıkları, ortam ve materyaller gibi konularda çocuklarla beraber değerlendirme yapılır. Bu süreçte o gün uygulanan tüm etkinliklerin değerlendirmelerinden de yararlanılır. Ayrıca o güne ait paylaşmak istedikleri mutlu ya da üzücü bir olayın olup olmadığı veya o gün gözlenen olumlu davranışlar hakkında konuşulabilir. Gerektiğinde gün içinde de bu değerlendirme sürecine yer verilebilir. Öğretmen, her gün, günü değerlendirme zamanında bir sonraki günün eğitim sürecinde neler yapmak istediklerini çocuklara sorarak onların planlama sürecine de aktif katılımına özen göstermelidir. Ardından ertesi gün yapılabilecek etkinlikler hakkında konuşulur, evde yapılacak bir çalışma, okula getirilecek bir materyal veya gidilecek bir gezi gibi konularda hatırlatma yapılır. Eve Gidiş İlgili hazırlıklar tamamlanır ve çocuklarla vedalaşılır. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Genel Değerlendirme: Gün bittikten sonra genel bir değerlendirme yapılır. Bu değerlendirmede günü değerlendirme zamanında yapılanlar ile etkinliklerin değerlendirilmesi sonucunda elde edilenler çocuk, program ve öğretmen boyutları dikkate alınarak bu bölüme genel ifadeler halinde yazılır.

Eğitim Akışı Öğretmen günlük eğitim akışı içerisinde en az bir oyun zamanını ve bir etkinlik zamanını açık alanda planlar (Aşırı sıcak ve aşırı yağışlı havalar dışında açık alanların kullanımına önem verilmelidir.) Öğretmen iki haftada bir kere alan gezisi planlar. Öğretmen günde en az bir kere kitap okuma zamanı yapar.

Önerilen Kitap Listesi

Anaokulunun Ailelerden Beklentileri Okulda düzenlenen toplantılara katılım Uygulanan Programın Aile ile Paylaşımı Gelişim Dosyası Paylaşım Günleri Çocuk Güncesi ve Açık İletişim Günün Konuğu: Sınıf içi aile katılımı Materyal katkısı

Toplantılara Katılım

Uygulanan Programın Aile ile Paylaşımı Velilerimiz öğretmen günlük eğitim akışına ek olarak, aylık planını ve etkinlik örneklerini sınıf panosundan ve web sitesinden takip etmeye özen göstermelidir.

Gelişim Dosyası Paylaşım Günleri (17-20 Kasım 2014) Öğretmen, eğitim-öğretim yılı sonuna doğru ailelerle paylaşılacak olan Gelişim Dosyası’nda (Portfolyo) yer alacak çalışmaları her hafta/ay çocuklarla birlikte seçer ve biriktirir. Söz konusu tarihlerde veliler okula davet edilir ve çocuklarla gelişim dosyasını incelerler.

Çocuk Güncesi Aile ile Okul Arasındaki Köprü Velilerimiz Çocuk Güncesini aktif kullanmaya özen göstermelidir. Bu paylaşım okul aile işbirliğinin sağlıklı bir şekilde yürütülmesine katkı sağlayacaktır.

Sınıf İçi Aile Katılımı GÜNÜN KONUĞU Sınıf İçi Aile Katılımı Her velinin dönem içerisinde 2 kere çocuğunun sınıfına gelip yaklaşık 1 saatliğine sınıfta öğretmenle etkinliğe katılması veya kendisinin bir etkinlik yapması beklenmektedir.

Materyal Katkısı Su oyun alanları ve dış alan müzik merkezi için Huni Ölçü kapları Saydam hortum Yoğurt kovaları Süzgeçler Farklı materyalden kaşık ve çatallar Leğenler Tencereler Kovalar Metal plastik borular

Dramatik Oyun Merkezi Farklı şapkalar (polis, itfaiyeci, zabıta, asker, hemşire kepi vs) Artık mesleki materyaller (steteskop, mezura, su terazisi vb.) Farklı mesleki ve yerel kostümler Pelerinler Farklı şallar vs Aksesuarlar Trafik, uyarı, işyeri levhaları

Soru, Görüş ve Öneriler