BMW Misyon:Misyonumuz, otomobil sektöründe, müşterilerin beklentisi ve ihtiyaçlarının paralelinde, satış öncesi, satış ve satış sonrasında en güvenilir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SEAHORSE HAKKINDA Sea Horse Petrokimya 1996 yılında Ali Şafak Akmil tarafından kurulmuştur.
Advertisements

MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Performans Göstergeleri
TANITIM OTURUMU Nuri A Başoğlu, Prof.Dr. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü.
SAĞLIK ÇALIŞANLARININ KALİTE ÇALIŞMALARI İLE İLGİLİ MEMNUNİYETİ DURUMU
Sinaps Alternatif İletişim Çözümleri
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
Müşerref Üstek.
REKLAMCILIK Hafta 5.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Tarihçe Ortaklık Yapısı Yönetim Yapısı,Genel Müd.Yön.Kur.Bşk Vizyon Misyon Rakipler Sosyal Sorumluluk.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Perakendenin Yükselen Değeri.  1991 den Bugüne 1993 te Konya nın ilk hipermarketini açan Adese, zamanla Konya merkez ve ilçelerinin yanı sıra, Ankara,
Kütahya Porselen, 1970 yılında temelleri atılan, 1984 yılında %75’i Güral ailesine geçmiş, %26’sı hissesi de halka açık olarak İMKB de işlem görmekte.
 Kütahya porselen,1970 yılında temelleri atılan, 1984 yılında % 70’i Güral ailesine geçmiş,% 26’sı hissesi de halka açık olarak İMKB de bir işlem görmekte.
3. Sonuç Kriterleri Puanlama Matrisleri
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
Telekomünikasyon Sektörü ve Vergi Düzenlemelerinin Etkileri Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. 30 Ekim 2007 Gazi Üniversitesi İİBF Ankara.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
TEMSA GLOBAL Grup Adı: YEŞİL Grup Üyeleri: Aslınur Dalkılıç
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
ANADOLU EFES GRUBU Efes içecek grubunun ilk bira fabrikaları olan Erciyas Biracılık ve Ege Biracılık, grubun ilk markası olan Efes Pilsen’i piyasaya sundu.
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
TARİHÇE Mensace Mermer Madencilik A.Ş yılında Turhalın tanınmış iki ailesi olan Çenesizler ve Sakmanlar tarafından Tokat-Turhal Organize Sanayi Bölgesi’nde.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması
KALİTE POLİTİKASI Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutarak, kendi sahamızda kaliteden ödün vermeksizin eğitilmiş personelimizle birlikte yükümlülüğümüz.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Ücret Sistemleri ve Verimlilik Dersi Dönem İçi Çalışması
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
1954-Topkapı'da, 20 kişilik küçük bir fabrikada Marshall kuruluyor
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
CRM’in Enerjisi Create. Sell. Monetize. Now!
Bize en çok sorulan soru: Ekip Nakliyat neden yalnız ve yalnız,Türkiye - İtalya - Türkiye arasında taşıma yapan bir kuruluştur? Bize hep bu sorulur. İş.
TÜRKİYE İHRACATÇILAR MECLİSİ İHRACATÇI EĞİLİM ANKETİ 3. DÖNEM ARAŞTIRMA SONUÇLARI (Temmuz- Eylül 2009 Gerçekleşmeleri Ekim-Aralık 2009 Beklentileri) Kasım,
Yrd. Doç. Dr. Murat ÖZ Öğr. Gör. Seval MUCUK
Hazırlayan: Uzm. Nazan TORUN
DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
OYAK RENAULT Yrd.Doç.Dr. Recep KILIÇ Emre ONAY
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Bilişim Ortağınız.
ODTÜ İŞLETME Özel sektör ve kamu kuruluşlarının, değişen çevre koşullarına uyum göstererek, etkili, kârlı ve verimli bir şekilde yönetilmelerine.
Dünyada Ve Türkiye’de Renault
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TATA MOTORS.
TATA MOTORS HAZIRLAYAN HALİDİN SÖNMEZ
Hedeflerinize Bizimle Ulaşın...!
TATA MOTORS Limited Tata motors limited, Hindistan'ın en büyük otomotiv şirketidir. Ticari araçlarda her segmentte lider olup, pikap ve binek araçlarda.
Son yıllardaki atılımlarıyla dünyada tüm dikkatleri üzerine çeken Tata Motors'un Türkiye operasyonu 1997 yılında Isoto ile başlamıştır. İlk adımda, tek.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

BMW Misyon:Misyonumuz, otomobil sektöründe, müşterilerin beklentisi ve ihtiyaçlarının paralelinde, satış öncesi, satış ve satış sonrasında en güvenilir ve verimli biçimde üstün hizmet sunmaktır. Sektördeki öncü rolümüzü muhafaza ederek, pazar payımızı artırmak, müşteri memnuniyeti ve sadakatini sağlamak ve çalışanlar, toplum ve hissedarlarımıza değer katarak, sürekli iyileştirme sağlamaktır

BİREYE,DÜRÜSTLÜĞE VE BÜTÜNLÜĞE SAYGI!!! Vizyon:Amacımız üstün ve güvenilir ürünler ve hizmet sunarak müşterilerimize azami tatmin sağlamak. Bireye, dürüstlüğe ve bütünlüğe saygı anlayışımız, şirketimizin her alanında sürekli mükemmele ulaşma çabalarımız ve sosyal sorumluluğumuz, bize en fazla takdir edilen şirket konumunu sağlayacaktır. Müşterilerimiz, çalışanlarımız, iş ortaklarımız ve hissedarlarımız, sunulan üstün ürünler ve hizmetlerden, teşvik edici çalışma şartlarından, gelişme, büyüme ve olağanüstü ticari başarılardan memnuniyet duyacaklardır.

BMW Türkiye Personel Sayısı BMW’nin Türkiyede çalışan personel sayısı 110’dur.

SON 5 YILIN SATIŞ RAKAMLARI SATIŞ RAKAMI 2001 1248 2002 2750 2003 3618 2004 3423 2005 (OCAK-EKİM ARASI) 3281

Net yıllık satışlar {milyon euro} 2000 240,4 2001 76,1 2002 134,1 2003 194,7 2004 189,6 1984-2004 1738,1

BCG MATRIX Pazarın Büyüme Hızı Şirketin Pazar Payı STARS 3 SERİSİ QUESTION MARK 1 SERİSİ CASH COWS 5 SERİSİ DOGS 7 SERİSİ Şirketin Pazar Payı

NEDEN STAR ÜRÜN 3 SERİSİ?? Sahip olduğu yüksek satış rakamları Bulunduğu segmentin ülkemizdeki büyüme hızı Bu segmentte satılan araçların sayısı krizden sonra ortalama %45 artış göstermiştir.

PRODUCT EXPANSION GRID MEVCUT ÜRÜN YENİ MEVCUT PAZAR Market Penetration 3 serisinin yıllardır süren satışı Product Development M6 modelinin bu yıl piyasaya sürülmesi PAZAR Market Development Çin Pazarı Diversification Bmw’nin motosiklet üretmesi

PİYASA YÖNETİM EĞİLİMLERİ BMW kendine en uygun stratejiyi marketing concept olarak belirlemiştir… Müşteri memnuniyetini ön planda tutan BMW’nin bu doğrultuda yaptıkları: Modellerini sürekli geliştirmesi Ürünlerinde sunduğu zengin opsiyonlar Yaygın servis ağı

MÜŞTERİLERİN BEKLENTİ VE MEMNUNİYET DÜZEYLERİ

DEMOGRAFİK SEGMENTS Yaptığımız ankette demografik segmentlerden yaşı,cinsiyeti,öğrenim durumunu,medeni hali ve aylık gelir düzeyini kullandık.

ANKETİMİZDE KULLANDIĞIMIZ DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER YAŞ CİNSİYET MEDENİ HAL ÖĞRENİM DURUMU AYLIK GELİR DÜZEYİ 18-25 BAY EVLİ İLKÖĞRETİM -3.000 YTL 25-30 BAYAN BEKAR LİSE 3.000-5.000 YTL 30-40 DUL LİSANS 5.000-10.000 YTL 40+ YÜKSEK LİSANS 10.000+ YTL

YAŞ İÇİN HEDEF KİTLESİNİ NASIL BELİRLEDİK??? Yaş etkenine fiyat beklentisi kriteriyle anova uyguladığımızda p değerini 0,076 bulduk.Bu değer temel aldığımız p değeri olan 0,08 den küçük olduğundan fiyat beklentisiyle yaş arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır.Beklenti ortalamalarının bulunduğu tabloya baktığımızda 40 yaş ve üzeri segmentinin en yüksek ortalamaya sahip olduğu sonucuna ulaştık.

CİNSİYET İÇİN HEDEF KİTLESİNİ NASIL BELİRLEDİK??? Cinsiyet etkeni ile konfor beklentisine anova uyguladığımızda anlamlılık düzeyinin 0,039 olduğunu gördük.Bu değer temel aldığımız 0.05 değerinden küçük olduğundan cinsiyet ile konfor beklentisi arasında istatistiksel anlamlı bir ilişki bulunmaktadır.Erkeklerin beklenti ortalamaları tablosunda en yüksek ortalamaya sahip segment olduğunu gördük.

ÖĞRENİM DURUMU İÇİN HEDEF KİTLESİNİ NASIL BELİRLEDİK??? Hız beklentisi ve öğrenim durumu üzerinde yaptığımız anova uygulamaları sonucunda anlamlılık düzeyinin 0,013 olduğunu gördük.Temel olarak aldığımız anlamlılık düzeyi olan 0,05’in bu değerden büyük olması sebebiyle aralarında anlamlı bir ilişki kurduk.Beklenti ortalamaları tablosuna baktığımızda lise mezunlarının en yüksek ortalamaya sahip segment olduğu sonucuna vardık.

AYLIK GELİR DÜZEYİ İÇİN HEDEF KİTLESİNİ NASIL BELİRLEDİK??? Aylık gelir düzeyine güvenlik beklentisi kriteri ile anova uyguladığımızda p değerini 0,038 bulduk.Bu değerin 0,05 değerinden küçük olması sebebiyle aralarında istatistiksel anlamlı bir ilişki kurduk.Daha sonra beklenti ortalamalarının olduğu tabloda 5000-10000 ytl arası segmentin en yüksek ortalamaya sahip olduğunu gördük.

HEDEF KİTLESİ 50 BMW kullanıcısı üzerinde yaptığımız anket sonuçlarına göre: BMW kendine hedef kitle olarak 40 yaş ve üzeri,lise mezunu,aylık geliri 5000-10000 ytl arasında olan erkekleri seçmelidir.

MARKANIN MÜŞTERİLERİN ZİHNİNDE GELİŞTİRMEK İSTEDİĞİ KONUM CÜMLESİ Tespit ettiğimiz hedef kitlenin en önemli ihtiyacı güvenliktir.BMW Eurocar güvenlik testlerinden bütün modelleriyle 5 yıldız almıştır.

MÜŞTERİ ALIŞ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN EN ÖNEMLİ FAKTÖRLER Kişisel Faktörler -Ekonomik imkanlar -Yaşam tarzları -Meslek -Yaş -Kişilik özellikleri

BMW’NİN TOPLUM REFAHINA KATKILARI Sigarayla Savaşanlar Vakfına çocuklar için yardım Kurşunsuz Benzinli otomobillerin ilk kez ithal edilmesi İlköğretim okullarında trafik eğitim kampayasının başlatılması Çevre kirliliğini azaltmak için egzos emisyon oranının düşürülmesi

BMW’NİN MARKET SEGMENTASYONU COĞRAFİ - ÜLKE - BÖLGE - ŞEHİR . PSİKOGRAFİ SOSYAL SINIF YAŞAM TARZI DEMOGRAFİ - YAŞ - CİNSİYET - MEDENİ HAL - AİLEYİ OLUŞTURAN KİŞİ SAYISI - ÖĞRENİM DURUMU . DAVRANIŞSAL DURUM SADAKAT DURUMU

BMW’NİN PİYASA SEGMENTASYONUNDA KULLANDIĞI DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER CİNSİYET MEDENİ HAL ÖĞRENİM DURUMU AİLE GENİŞLİĞİ AYLIK GELİR DÜZEYİ -25 ERKEK EVLİ İLKOKUL MEZUNU 1-2 -2.000 YTL 25-35 KADIN BEKAR ORTAOKULMEZUNU 3-4 2.000-4.000 YTL 35-45 DUL LİSE MEZUNU 5+ 4.000-8.000 YTL 45+ ÜNİVERSİTE MEZUNU 8.000+ YTL YÜKSEK LİSANS

BMW’NİN HEDEF KİTLESİ BMW kendisine hedef kitle olarak 35-45 yaş arası,aylık geliri 4000-8000 ytl arası olan,üniversite mezunu,evli ve 3-4 kişiden oluşan aileye sahip erkekleri belirlemektedir.

BMW’NİN BELİRLEDİĞİ POSITIONING STATEMENT “Belirlediğimiz hedef kitlenin en önemli ihtiyacı olarak performansı görmekteyiz.Bu doğrultuda M5 ve M6 modellerinde yeni geliştirdiğimiz 507hp’lik motoru kullanmaktayız.”